X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעבר מה שהיית עושה באוטובוס אחד בלבד היום אתה נדרש לנסוע באוטובוס וברכבת לפחות ברוב המקרים תיאלץ לנסוע בשני אוטובוסים וברכבת כדי להגיע למקום שבעבר הגעת אליו באוטובוס אחד בלבד
▪  ▪  ▪
חלמאות לשמה [צילום: איתמר לוין]

הגיע הזמן להודות בָּאמת: הרכבת הקלה בירושלים היא כישלון חרוץ, אסון לאומי, בכייה לדורות. הרכבת הרסה את ירושלים. אין טעם לנסות לשפר אותה, צריך לנהוג באומץ וביושר ולהודות בכישלון, ולבטל אותה כמה שיותר מהר, למרות כל המיליארדים שנשפכו לפח ולשווא. צריך להחזיר את התחבורה הציבורית לירושלים, כי בירושלים יש רכבת קלה אבל אין תחבורה ציבורית.
במה דברים אמורים?
אהוד אולמרט בהיותו ראש העיר ירושלים הרס את ירושלים וברח. במיזם השערורייתי שיזם הוא המיט אסון על עיר הבירה. ואני לא מדבר רק על המפלצת העירונית שזכתה לכינוי "הולילנד", אלא למפלצת אחרת שזכתה לכינוי "הרכבתַּקלה". עכשיו אולי הוא ייתן את הדין על חלק מהאסון שהוא אחראי לו. אני חושש מאוד שאם יחקרו את התנהלות העניינים בשערוריית הרכבת הקלה יגלו שפרשת הולילנד היא רק קצה הקרחון. האם הרכבת הקלה היא הולילנד 2? מפחיד לחשוב על זה אפילו.
שתים-עשרה שנים חיכינו לפרוץ הרכבת הקלה בירושלים, שתים-עשרה שנים שירושלים נראתה בהן כמו אחרי מתקפה כבדה, פרועה ואינטנסיבית של הפצצות מהאוויר, והכול בשביל מה? בשביל רכבת קלה שיוצאת משדרות הרצל ומגיעה רק עד מרכז העיר ושכונת פסגת זאב? ומה עם שאר חלקי העיר? למה צריך להיטרטר בכמה קווי אוטובוס וגם ברכבת הקלה כדי להגיע לשאר חלקי העיר? כי ראש עיר מטומטם אחד החליט להחריב את ירושלים?
נבטל את הרכבת ונהרוס את גשר המיתרים
כשניר ברקת התמודד לפני עשר שנים על ראשות העיר, הוא הבטיח שהוא יבטל את הרכבת הקלה ויהרוס את גשר המיתרים. לא רק שלא ביטל, הוא אף החמיר את המצב. ובמילים אחרות, במקום לבטל את הרכבת, הוא פועל לבטל את האוטובוסים בירושלים. רוצה לומר, במקום שהאוטובוסים ישרתו את הנוסעים, הם משרתים את הרכבת הקלה. אין טמטום גדול מזה!
ואני לא מדבר על המפלצת המכוערת "גשר המיתרים", שמזכירה יותר עגורן שצבעוּ בלבן מאשר גשר (וכבר היו שתיארו אותו בצורה גסה הרבה יותר). זה מכער את הכניסה לירושלים. זו הכניסה הראויה לעיר הבירה של ישראל, לעיר הקודש? ממש לא!
לבטל לבטל לבטל
הרכבת הקלה הרסה את ירושלים. הנה כמה סיבות לבטלהּ:
  • כי יש רק רכבת אחת ולא יותר. אם יש תקלה ברכבת או חפץ חשוד על המסילה - כל העיר משותקת
  • כי אין אוטובוסים, יש רק רכבת קלה, האוטובוסים שינו את ייעודם ומעתה הם משרתים את הרכבת במקום את ציבור הנוסעים, האוטובוסים מובילים לרכבת. גם את הדבר החיובי היחיד שנשאר ביטלו - ביטלו את כרטיס המעבר שאִפשר לעבור מהאוטובוס לרכבת הקלה באותו מחיר בטווח זמן של תשעים דקות. מעכשיו יש רק "רב-קו" אישי או אנונימי
  • כי היא תמיד עמוסה, דחוסה וצפופה להחריד.
  • כי היא אטית ומסורבלת.
  • כי היא יוצאת משדרות הרצל ומגיעה רק עד מרכז העיר ושכונת פסגת זאב. מה עם שאר השכונות? תושביהן אינם זכאים לתחבורה ציבורית שפויה?
  • ובעיקר: כי זה לא הגיוני שבעבר מה שהיית עושה באוטובוס אחד בלבד היום אתה נדרש לנסוע באוטובוס וברכבת לפחות. ברוב המקרים תיאלץ לנסוע בשני אוטובוסים וברכבת כדי להגיע למקום שבעבר הגעת אליו באוטובוס אחד בלבד, וגם אז תישאר לך עוד כברת דרך של כמה עשרות מטרים לפחות ללכת ברגל למחוז חפצך. חלמאות לשמהּ
לא קל להודות בכישלון. צריך הרבה אומץ להודות שנכשלת. וזה בדיוק מה שנדרש כאן. האחראים לכישלון צריכים להודות בו ולשאת באחריות. חייבים לבטל את הרכבת הקלה כמה שיותר מהר! חייבים להחזיר את התחבורה הציבורית לירושלים!

תאריך:  03/04/2014   |   עודכן:  03/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש רכבת קלה, אין תחבורה ציבורית
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
סתום חתיכת בכיין. ל"ת
XDXD  |  3/04/14 15:46
2
טענה לא רצינית
יאירר  |  4/04/14 23:27
3
יאיר בן חור? חושך בן חור!
שולם  |  4/04/14 23:38
 
- בהונגריה שעל גבה חובות ענק
עם התראות תמידיות  |  5/04/14 08:35
4
כאחד שהשתתף בהקמתה אני מסכים..
נירו  |  5/04/14 03:25
5
מסכים עם המאמר
ירושלמי  |  5/04/14 21:59
6
כי הירושלמים מטומטמים
אז צוחקים עליהם  |  6/04/14 07:55
 
- כאזה תל אביבי מתנשא
ירושלמית גאה  |  12/04/14 21:43
7
הרכבת הקלה הצלחה מסחררת
עזרא מועלם  |  7/04/14 02:57
 
- הצלחה מסחררת?
יאיר בן־חור  |  7/04/14 11:23
 
- ההצלחה של הרכבת כך כך
נוסע שאיכפת לו  |  7/04/14 23:22
 
- הצלחה? מאז הסוס והעגלה אתה
לשעבר  |  6/05/14 00:38
8
למי שגר בקריית יובל
אורי תושב ק.יובל  |  8/04/14 01:48
9
סיטואציה הזויה מהעיר
מיקי תושב ק.יובל  |  8/04/14 01:54
 
- בדיוק!
יאיר בן־חור  |  8/04/14 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה הבטיח לפרסם סקר שנערך בקרב 230 אלף משתמשי התחבורה הציבורית בגוש-דן    משרד התחבורה נמנע מזה חצי שנה לפרסם את ממצאי הסקר    האם הסקר מוכיח שהרפורמה בגוש-דן נכשלה?
עידן יוסף
ב-4.4 ישתנה מערך של 14 קווי אגד בקריות ובחיפה    קריית הממשלה מנותקת מהצ'ק פוסט    חיבורים למעבר בין אגד למטרונית ינותקו
יצחק דנון
בית הדין השתכנע כי אגד לא עשה מאמץ לשילובו של העובד בתפקיד אחר    אגד חויב בנוסף להשלים לתובע פיצויי פיטורים בגין 5.6 שנות עבודה
עידן יוסף
משרד המשפטים טוען כי חל שיפור בעניין הדרת נשים במרחב הציבורי ומוסר נתון תמוה כי מספר קווי ההפרדה צומצם למרות שבפועל עלה    אין התקדמות בנושאי שילוט ברחובות במגזר החרדי
עידן יוסף
מי ש"התפלח" לאוטובוס בלי לשלם ישלם קנס של עד 1,400% יותר מאשר מחיר כרטיס הנסיעה    משרד התחבורה והמפעילים לא הודיעו לציבור כנהוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il