X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוב לוחצות המכנסיים, שוב כבד על הלב, שוב קשה לנשום שוב אכלנו הרבה מאוד מעל לדרוש כולנו בוכים וממשיכים לאכול ומה עכשיו? דיאטה?
▪  ▪  ▪
לאכול בריא [צילום: פלאש 90]

אמנם היום יום שלישי והרי ידוע הוא שדיאטה מתחילים ביום ראשון, אך אם נחכה ליום א' נעלה עוד מספר קילוגרמים. מכאן שכבר עכשיו אנו חוזרים למסגרת, ושוב נוריד את מה שעלה בחג. "ומהי המסגרת?" אתם שואלים, בואו ונבדוק יחד.
1. אכילה נכונה ומגוונת - נספור לפחות 5 צבעים בצלחת. ולמה הכוונה? הירקות כעת בשפע, טעימים, צבעוניים, מגרים את חוש הטעם. אם ניקח רק 2 או 3 בארוחה יחד עם בשר לפחמימה - מייד נגיע ל-5 צבעים. ארוחה מגוונת ובריאה. והפירות - הלו גם הם צבעוניים ומגוונים.
2. 6 ארוחות קטנות ביום - נחזור לאכול 6 ארוחות קטנות ביום כדי לא להיות רעבים, כדי להיות רגועים שתמיד יש לי מה לאכול ולא אהיה רעבה. הכי מתאים לי ביום הראשון של אחרי החג - לאכול 6 כריכים עם הרבה ירקות ליד כל כריך - וזה יעלה אותי על המסלול הנכסף. אחרי יום אחד אני כבר נשארת על המסלול.
3. שתייה מרובה - לפחות 3-2 ליטרים ביום. כוס מים לפני כל ארוחה ואחת אחריה, מספקות לי את כמות השתייה המתאימה וגם משביעות אותי ומחזירות אותי לאותו מסלול.
4. אוכלים בצלחת בינונית של מנה ראשונה. כן, אנחנו שוב אוכלים ליד שולחן האוכל הביתי שלנו. שוב יש אפשרות לחזור ולאכול בצלחת הקטנה שלנו. אני יושבת לאכול כשלידי 3 צלחות, שתי מרקיות וצלחת קטנה של מנה ראשונה. במרקיות מככבות הירקות. שתי המרקיות מלאות בסלטים, מרק, או ירקות מבושלים ובצלחת הקטנה מונח לו הכבוד, משהו חלבוני. מנת בשר או דג או קטניות ולידם תפוח אדמה או אפילו 2 פרוסות לחם קל. אני ממליצה ליום הראשון לוותר על אורז או פתיתים שקל להתפתות ולהגדיל כמות שלהם. ורק למחרת, לאחר שחזרנו כבר למסלול - לחזור לאורז או לפתיתים.
5. הרבה ירקות ומעט פירות - האוכל העיקרי שעליו אני מבססת את ארוחתי הם הירקות. מזל שהם קיימים. אפשר לאכול מהם, אפשר להכין מהם מטעמים טעימים ומגוונים. תמיד בחוזרי מחו"ל אני רצה למטבח לחפש את הירקות ולידם מעט פירות. נהדר לקיץ, אפשר לאכול טרי או מבושל, אפשר להכין קינוח טעים מבלי לעמוד שעות במטבח החם, אפשר להכין סלט פירות וליהנות.
6. לאכול לאט - אחרי החג זו הזדמנות נהדרת להתחיל לאמץ הרגלי אכילה חדשים. בחג "נזכרנו" חזירות מהי וכעת ננסה לאכול לאט ולהניח את הסכין והמזלג מידינו אחרי כל ביס. לא קל אך מאוד מומלץ.
7. פינוק בינוני אחד פעם בשבוע - פינוכיף!! נמשיך ליהנות פעם בשבוע ממנה טעימה, די מכובדת, שאינה נכללת במושג דיאטה.
8. פעילות גופנית - נחזור לפעילות שעשינו עד ערב החג. מי שעדיין לא מצא לו מה לעשות - נוספו כעת המון אפשרויות. בריכות השחייה נפתחו, שיעורי התעמלות במים הן להיט אופנתי. נסו ותיווכחו! הפעילות היא חובה שלנו כלפי עצמנו - איזו פעילות זו כבר בחירה שלנו! כל אחד יבחר מה שמתאים לו!
9. לזכור לדאוג לעצמנו ולקחת אחריות על חיינו! - זה אפשרי!!! המילה אַחֲרָיוּת היא מילה מדהימה - כמו כל מילה בשפה העברית: ראשית היא מתחילה ב-א ומסתיימת ב-ת , והכוונה היא שכשמישהו לוקח אחריות, היא צריכה להיות כוללת מההתחלה ועד הסוף. שנית, המילה אחריות היא מילה במשמעות מצטברת, כלומר:
א - הכוונה היא לאני, קודם כל אני צריך לקחת אחריות על עצמי.
אח - לאחר שלקחתי אחריות על עצמי אני יכול לקחת אחריות על אחי הכוונה למעגל הקרוב אלי.
אחר - השלב הבא הוא לקיחת אחריות על האחר - והכוונה היא לכל אדם.
אחרַי - ברגע שלקחתי אחריות על שלושת המעגלים הראשונים אני יכול להוביל אחרַי
אחריו - אמונה. יש כאלו שיגידו אלוהים, יש כאלו שיגידו הבריאה, אנרגיה קוסמית
ולבסוף - אחריות.
מה שעוד לומדים מהמילה המדהימה הזו היא שיש חשיבות לסדר: אדם אינו יכול להיות אחראי על אחר לפני שהוא אחראי על עצמו, וכ'ו.
10. התמדה, סבלנות וסובלנות!! - מילות המפתח של כל הצלחה!!
  • הטיפים פורסמו לראשונה בפורטל Diets העוסק בדיאטה, תזונה נכונה ופעילות גופנית.

לדיאטה און ליין
תאריך:  10/06/2008   |   עודכן:  10/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
עלות הפרויקט: 2.5 מיליון שקלים    מנכ"ל חברת נמל אילת:"מדובר בפרויקט ייחודי"
איציק וולף
רק 17% מאמינים לראש הממשלה ורק 49% מאמינים בבית המשפט העליון    90% סבורים - ישראל נגועה בשחיתות וזו הכרחית להתקדמות הפוליטית    העיתונות דורגה ראשונה ברשימת מגיני הדמוקרטיה
דרור מרום
חברת לופטהאנזה וכ.א.ל הנפיקו כרטיס אשראי בינלאומי חדש המאפשר צבירת מיילים לא רק בטיסות - אלא גם בכל קנייה בכרטיס וללא תאריך תפוגה    מימוש הצבירה יתאפשר בטיסותיהן של כל החברות החברות בברית התעופה "סטאר" - כולל אייר-קנדה וסינגפור איירליינס
אורטל אריכה
מנכ"ל המועצה לשלום הילד מתמרמר על אי הגשת תסקירי קורבן במקרים של פגיעה בילדים    גורמים במשרד הרווחה: "התקנים פשוט נעלמו"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי סטודנטים שהיו שייכים ל"אנשי הלילה" השיגו ציונים נמוכים יותר במבחנים לעומת אלו שהיו שייכים ל"אנשי הבוקר" והתעוררו בשעות מוקדמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il