X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכאלי. עד עכשיו לא איפשרה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מיכאלי הורתה לבחון כלכלית הפעלת הקו האדום בשבת
קמפיין בחירות? שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי היא מקדמת הפעלת הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת ההפעלה בשבת עשויה להביא להפרת חוזים, לייקור משמעותי ואף להיות מורכב משפטית

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הנחתה (יום ד', 24.8.22) את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק, לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על-מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.
מיכאלי אומרת כי מאז כניסתה לתפקיד שרת התחבורה, היא פועלת לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אך מה שמנע ממנה לפעול עד עתה הם האילוצים הקואליציוניים וההתחייבויות בין לפיד לבנט. אולם גם כאשר הייתה משוחררת ממחויבות קואליציונית, לא איפשרה מיכאלי הפעלת תחבורה בשבת, לרבות ברכבלית.
כעת הנחתה השרה את חברת נת"ע לבחון את האפשרויות ולהציג תוכנית מסודרת שתאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר. אולם נראה כי יותר מאשר הנחיה לביצוע, יש כאן בעיקר קמפיין בחירות. זאת משום שהדבר מגדיל משמעותית את העלות, כרוך בשינוי הסכמי ההפעלה, יוצר בעיה בכל הקשור להעסקת עובדים במנוחה השבועית ואף עשוי להתברר כמסובך משפטית. יתרה מכך, פתיחת קו רכבת מבלי שיהיו אליו קווים מקשרים, שהפעלתם בשבת אסורה חוקית, עשויה להתברר כבעייתית גם מבחינה תחבורתית.
לדברי מיכאלי, אי-ההפעלה בשבת תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, הוסיפה, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על-ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור.
בנוסף אומרת שרת התחבורה כי ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר. הי אלא התייחסה לכך שהשבת בישראל היא יום מנוחה, כך שהתועלת המשקית נמוכה.
מיכאלי: "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה. לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף-השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

תגובות נגד מיכאלי במפלגות הדתיות

מש״ס נמסר: "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, מסר: "מציע למרב מיכאלי שתתחיל להתעסק בבעיות התחבורה הקשות של ישראל בימי חול, לפני שהיא מחפשת פרובוקציות בשבת. במקום לדאוג לבעיית הפקקים והתאונות, השרה מיכאלי מחפשת כותרות קלות, פעם עם עיסוק בטמפטרטורה ברכבת, וכעת באמצעות חילול שבת ופגיעה בזהות היהודית של המדינה. אולי עדיף שתישאר במה שהיא טובה, בטיקטוק".
שר התחבורה לשעבר, יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "שרת תחבורה כושלת החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת ע״י השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור. לא ניתן להם".
יו״ר סיעת יהדות התורה, ח״כ מאיר פרוש: ״השרה מיכאלי עושה לנו קדימון, מה חלילה יקרה אם ממשלת שמאל תעלה לשלטון. נעשה הכל כדי שהנציגות החרדית תהיה גדולה, חזקה ומשפיעה בגוש הימין כדי לשמור על עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל״. עוד הוסיף, ״כשההישג היחיד של השרה בתחבורה הוא לשנות את הטמפרטורה ברכבת, לא מפתיע שהיא בוחרת להתעלם מהאסונות הטראגיים שארעו בחודש האחרון בדרכים ולנסות להפנות את האש למקומות אחרים״.
יו"ר השדולה בכנסת למען שמירת השבת, ח"כ משה אבוטבול, מסר: "זוהי שירת הברבור, כששרת הטיקטוק והפקקות קולטת ששעון החול אזל ובעצם מגלה ששנה עברה עליה בבטלה ללא שום הישג לציבור, היא עוברת לשעון שבת, וממהרת לתפוס טרמפ עם הנשק הישן להכות בעיניני הדת ולקבל כותרות חיוביות. מרב, חבל״ז עכשיו, האומה תפנה לך גב. סעי הביתה באוטוסטרדה״.
מועמד אגודת ישראל לכנסת, הרב יצחק גולדקנופף: "אין סיבה להגרר לספינים של שרת התחבורה שכל מטרתה להתסיס את הציבור החרדי. היא לא הצליחה לקדם מאומה במשרדה ולכן אין סיכוי שתצליח לקדם רכבת בשבת. כך או כך, זמנה במשרד התחבורה קצר, ובע״ה אחרי הבחירות הקרובות יהיה לה זמן באופוזיציה לעשות חשבון נפש על אוזלת ידה וכשלונותיה ונסיונותיה לפגוע בערכים המקודשים לעם ישראל".
מפלגת נעם: "בכל יום נוסף שממשלת השמאל הזו ממשיכה להתקיים, ערכי היהדות במדינה נרמסים ואט-אט נעלמים. לאחר ששרת התחבורה פגעה בשכבות החלשות ובפריפריה עם 'הרפורמה התחבורתית החדשה' היא ממשיכה למחוק את השבת במרחב הציבורי ולפגוע בסטטוס-קוו בניסיון לקושש עוד כמה קולות ממרכז ת"א. רק ממשלת ימין עם מפלגת נעם תשמור על השבת והזהות היהודית במדינת ישראל".

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
+נאמני תו"ע: לכרוך את סגירת המסחר בשבת בהפעלת הרכבת הקלה
17:13 24/08/22  |  עידן יוסף

הארגון הליברלי, תנועת נאמני תורה ועבודה, קורא לשרת התחבורה מיכאלי שלא לקדם פעילות של הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת, שלא כחלק מהסדרה כוללת הכוללות סגירתן של פעילויות מסחר וקניות, לצד המשך פתיחת מוסדות בילוי ותרבות.
מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר, מסר: "לא תהיה תחבורה ציבורית מתוקנת בישראל בלי תחבורה ציבורית בשבת. רוב מוחלט של הציבור הישראלי תומך בהפעלה בסופי-שבוע בעוד שהמציאות בפועל נכנעת לגורמים קיצוניים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי הורתה לבחון כלכלית הפעלת הקו האדום בשבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבעיות התחבורה, בזו בחרה לטפל? ל"ת
וינטר הניה  |  24/08/22 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דוח בקרה חודשי של משרד התחבורה מצביע על שפל חסר תקדים של איחורי קווים ואי ביצוע נסיעות    ציונים נמוכים במיוחד לחברות מטרופולין, קווים ואלקטרה אפיקים, לצד ציונים מעוליים לגלים, אקסטרה ונסיעות ותיירות בנצרת
עידן יוסף
בהערכה גסה מתרחשים כמאה מקרים בשנה של הידרדרות אוטובוסים, ורק בנס נמנעים אסונות כבדים. בהתקן פשוט שיתריע בפני הנהג להרים את בלם החנייה ניתן למנוע טעות אנוש זו ולחסוך חיי אדם
עידן יוסף
כלל התוכניות, בעלות של כ-150 מיליון שקלים, צפויות להסתיים עד פברואר 2023    חולדאי: הפתרון הנכון בנסיבות התחבורתיות המורכבות בעת הזאת    מיכאלי: מובילה מהלך שאיש מקודמיי לא העז לעשות
צבי גיל
תזכורת לשרת התחבורה: שמרי על ציבור התומכים שלך    החלופה היא לצאת קרחים מכל צד    לשרת התחבורה ישנה הזדמנות היסטורית ללכת בעקבות אותם אישים ביניהם סופרים נודעים כמו חנוך ברטוב ונתן שחם, נציגי מפלגות השמאל, ואישי ציבור כמו ד"ר חיים יחיל, אז יו"ר הוועד המנהל, מנכ"ל משרד החוץ בעבר, ומבכירי מפלגת פועלי ארץ ישראל-מפא"י
עידן יוסף
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, יפתח ביום חמישי הבא מקטע העדפה חדש, נתיב פלוס, באיילון צפון, בתוואי שבין צומת חולון למחלף השלום, שאורכו 4.5 ק"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il