משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ו
חברת דן, המפעילה 11% מכלל הנסיעות בתחבורה הציבורית, השיקו (יום א', 18.9.22) תוכנית-חלוץ המאפשרת לשלם על הנסיעה באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי. ביתר חברות התחבורה הציבורית יימשך התשלום כרגיל.
התשלום יתאפשר רק עבור נסיעה בודדת ולא עבור חופשי יומי או חופשי חודשי. הוא יתאפשר במחיר מלא עבור התעריף הצהוב (5.50 ש"ח). התשלום הישיר באשראי אינו מזכה במעבר חופשי למשך 90 דקות, ואינו מקנה הנחות פרופיל (נוער, אזרח ותיק, זכאי הביטוח הלאומי וכו'). במשרד התחבורה אומרים כי המהלך נועד לקרב את התחבורה הציבורית לקהלים חדשים, בעיקר לתיירים ולנוסעים מזדמנים בתחבורה הציבורית, שאינם מחזיקים רב-קו או יישומון תשלום ייעודי בתחבורה הציבורית.
התשלום יתבצע באמצעות קירוב כרטיס אשראי תומך contcactless (הנושא סמל הדומה ל-Wi-Fi), ביישומני התשלום (Apple Pay, Google Pay ויישומוני חברות כרטיסי האשראי), גם באמצעות טלפון חכם ושעון חכם.
היישום יוטמע בתוך חודש בכל צי האוטובוסים של חברת דן במרכז
הארץ, והתשלום באשראי יתאפשר בכל מכשיר תיקוף שעודכן. חברת MAX נבחרה על-ידי דן כספק הסליקה ופיתחה סליקה מהירה למסופי האוטובוסים.
שרת התחבורה
מרב מיכאלי וראשי משרדה ניסו להציג את התשלום באשראי כבשורה יוצאת דופן, אולם בפועל השירות מפגר בהרבה אחרי מדינות מתקדמות שכבר שנים רבות מאפשרות תשלום באשראי, בכל סוגי החוזים ובכל הקווים. מתי זה יקרה גם בארץ? במשרד התחבורה לא נוקבים בתאריך ורק אומרים ש"המשרד פועל בהדרגה להטמעת השירות בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ". בפועל, זה עשוי להימשך שנים רבות.