פורצים את הדרך לתחבורה הציבורית והשיתופית לבירה. ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 למזרח "נתיב פלוס" לתחבורה ציבורית ולצוותאות שיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל הנהג), שיעקוף את הפקקים ויקצר את משך הנסיעה לירושלים.
הנתיב החדש צפוי לשרת עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית - 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בתוך כך,
משרד התחבורה נסוג מתוכניתו לצביעת נת"צ באלוף שדה ובגשר מבצע קדש. "נתיב פלוס" באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי משעה 12:00 עד 17:00, או עד כניסת השבת - המוקדם מביניהם. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה ליתר משתמשי הדרך.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעת הנתיב הלילה (יום ב', 14.11.22) סמוך למחלף שער הגיא, בהשתתפות מנכ"ל נתיבי ישראל
ניסים פרץ, מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. במשרד מדגישים, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין - תגרור קנס של 500 ש"ח.
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תוכנית המיליון", שאושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.