X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפגנה לפינוי התחנה המרכזית [צילום ארכיון: תומר נויברג/פלאש 90]
בקרוב יופחת 15% מנפח האוטובוסים בתמח"ת
סגן שרת התחבורה אומר במענה לשאילתה שהגישה ח"כ נעמה לזימי כי כבר ננקטו צעדים לצמצום נפח האוטובוסים בתחנה המרכזית ב-30% לזימי: עיריית ת"א טרם הגישה את תוכנית פינוי התחנה המרכזית בהתאם לדרישת המשרד להגנת הסביבה

מאז הכריז המשרד להגנת הסביבה על אזור התחנה המרכזית בתל אביב כאזור נפגע זיהום אוויר, והקציב לעירייה ולמשרד התחבורה חצי שנה להגיש תוכנית פינוי, תוכנית שכזו טרם הוגשה, כפי שמחייב חוק אוויר נקי.
שרת התחבורה מירי רגב, נדרשה לעניין בשאילתה שהגישה ח"כ נעמה לזימי, ובתשובה שנמסרה (4.7.23) באמצעות סגנה אורי מקלב, הוסבר כי בעוד שהמשרד אחראי להכרזת השטח כאזור נפגע זיהום אוויר, מתפקידה של הרשות להכין תוכנית פעולה לצמצום השפעת הזיהום על האוכלוסייה. מקלב מדגיש כי כבר ננקטו צעדים לצמצום נפח האוטובוסים בתחנה המרכזית ב-30%, כאשר בתקופה הקרובה מתוכננת הפחתה נוספת של 15%. ירידה משמעותית זו נועדה להקל על הזיהום הנגרם מפעילות התחנה.
מקלב אמר כי בראש סדר העדיפות של המשרד עומד קידום השימוש באוטובוסים חשמליים המפחיתים מאוד את זיהום האוויר. התוכנית היא לתת עדיפות לפריסת אוטובוסים חשמליים בתחנה המרכזית בתל אביב-יפו, וכתוצאה מכך להביא לירידה ניכרת ברמות הזיהום.
נעמה לזימי הביעה דאגה מקצב תוכנית הפינוי ושאלה לגבי הצעדים הננקטים לטיפול בתנאים המסוכנים בתחנה. מקלב אמר כי נדרש לכך פתרון אך הסביר כי העברת התחנה היא תהליך מורכב הכולל שיקולים כלכליים ושטח פנוי. הוא הבטיח כי נעשים מאמצים לזרז את תהליך הפינוי ולמתן עוד יותר את בעיות הזיהום. הוא ביקש מהמשרד להגנת הסביבה להמשיך לעקוב אחר המצב ולהנחות את הרשות במציאת פתרונות למזעור הפגיעה באזרחים.
תאריך:  05/07/2023   |   עודכן:  05/07/2023
+בטרומית: עונש מאסר לטרוריסט קטין מתחת לגיל 14 שרצח
18:42 05/07/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) (תיקון - מעצר ומאסר בעבירות טרור), התשפ"ג-2023 של ח"כ יצחק קרויזר וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 44 חברי כנסת, אל מול 28 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת.
בשנת 2016, נקבע כהוראת שעה לשלוש שנים כי ניתן יהיה לכלול רכיב של מאסר בעונשו של קטין שהורשע בעבירות של הריגה, רצח או ניסיון לרצח, ובלבד שהמאסר יינשא לאחר שמלאו לקטין 14 שנה. בהצעת החוק, מוצע להפוך את הוראת השעה שפקעה ב-2019 להוראת קבע, תוך צמצומה רק לעבירות המתה שנעשו כחלק ממעשה טרור אך תוך הסרת המגבלה הקובעת שעונש מאסר יינשא רק מגיל 14.

+מהומה במליאה: ח"כ איימן עודה ביקש להרחיק ממנו מים מינרלים מהגולן
18:35 05/07/23  |  עידן יוסף

חבר הכנסת איין עודה שעלה לנאום במליאה, ביקש בפתח נאומו לסלק מליד הדוכן בקבוק מים מינרלים מרמת הגולן. הוא אמר כי אינו שותה מים מההתנחלויות. סדרן הרחיק ממנו את המים, וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי, תושב הגולן, הביע את מחאתו. נאומו של עודה היה תקיף ועורר מחאה מצד חברי הכנסת שהאשימו אותו בהסתה לטרור. לאחר התלהטות היצרים הורה יו"ר הישיבה להוציא את עודה מהמליאה.

+ועדת החוקה תתכנס גם מחר בעקבות חוסר הסכמות עם האופוזיציה
16:23 05/07/23  |  עידן יוסף

בעקבות חוסר ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה והצפי להמשך ישיבת מליאת הכנסת עד השעות הקטנות של הלילה החליט יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לקיים גם מחר, צום י"ז בתמוז, דיונים בוועדה בנושאים שונים שנקבעו מראש לשבוע הבא, ובכך לנקות שולחן ולאפשר לוועדת חוקה להתמקד בשבוע הבא רק ברפורמה המשפטית (INN).

+ח"כים מהאופוזיציה נעדרו וארבע הצעות חוק הוסרו מסדר היום
15:40 05/07/23  |  עידן יוסף

האיום מתממש: לאחר שגם הפעם נעדרו חברי כנסת מן האופוזיציה מן המליאה, ולא היו שם בהגיע תורם להציג הצעות חוק פרטיות שהגישו, הורה סגן יו"ר הכנסת ח"כ אוריאל בוסו להמשיך בסדר היום, וכך נמנעה העלאתן של הצעות חוק אלה לדיון.
חברי הכנסת שהגיעו באיחור, ובראשם ח"כ בועז טופורובסקי, מחו על ההחלטה וטענו כי ישבו בפרסה אך ללא הועיל. השר שלמה קרעי סנט בהם ואמר שיפסיקו להתבטל ויתחילו לעבוד. בתגובה להסרה, מקיימת לבקשת האופוזיציה הצבעה שמית על כל הצעת חוק.

אוריאל בוסו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער על פירוק לשכת עו"ד: משנים את כללי המשחק אחרי שריקת הסיום
15:22 05/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר בטרומית: הקמת מועצת עורכי דין אליה יועברו סמכויות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך בחירת שופטים  ▪  היוזם מילביצקי: "למה אנחנו ב-2023 צריכים לתחזק ארגון מקצועי במאה מיליון שקל בשנה?"  ▪  השר לוין: "כספי דמי החבר מנוצלים למטרות פוליטיות"

חברי הכנסת מילביצקי וסער [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אושרה ההצעה שתאפשר לראש ועדה קרואה להתמודד בטבריה
07:43 05/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמסירה את ההגבלה שהוטלה על ראש ועדה קרואה להתמודד בבחירות בעיר שבה פעל  ▪  ראש הוועדה הקרואה בטבריה יוכל להתמודד בבחירות הקרובות  ▪  האופוזיציה: חוק פרסונלי מושחת

"בעיה במשהו שלא חל על הרבה מקומות" [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אגד אגד תעבורה אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen אמיר אסרף / Amir Asraf ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה אדרעי גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן / Dan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מטרופולין /  Metropoline מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מנסור עבאס / Mansour Abbas מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth משרד התחבורה מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd נתיב אקספרס סופרבוס /  Superbus סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar קווים רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בקרוב יופחת 15% מנפח האוטובוסים בתמח"ת
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמסירה את ההגבלה שהוטלה על ראש ועדה קרואה להתמודד בבחירות בעיר שבה פעל    ראש הוועדה הקרואה בטבריה יוכל להתמודד בבחירות הקרובות    האופוזיציה: חוק פרסונלי מושחת
עידן יוסף
שתי הצעות חוק מבקשות לחייב בעלי כלבים לתת דגימות דנ"א לצורך הקמת מאגר מידע, שיסייע בזיהוי ואכיפה נגד מי שמשאירים צואת כלבים במרחב הציבורי    חשש: המאגר עלול לפגוע בפיקוח על כלבים ובהגנה על בני אדם
עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה אישרה תקנות שיאפשרו לנציב שירות המדינה לאשר הארכת שירות לעובד בשירות המדינה    ההארכה המרבית כיום היא 4 שנים, אך התקנות החדשות יאפשרו הארכה של עד 5 שנים    המטרה: לשמר עובדים מיומנים במקצועות בהם קשה למצוא תחליף
עידן יוסף
שר האוצר בוועדת החוקה: כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור - זו לא דמוקרטיה    על אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה ראשונה: "צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ושיקול דעת"    המשנה ליועמ"ש גיל לימון: "החובה של הממשלה לנהוג בסבירות תבוטל דה פקטו ככל שההצעה תעבור"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר    היו"ר: לא נמתין עד אין סוף להסכמות - ולא נאפשר פגיעה ברפורמת הסלולר; שר התקשורת: המטרה היא לא לפגוע ברפורמת הסלולר אלא לבטל את הגזירה של השר הקודם הנדל
רשימות נוספות
כנסת 25  / מי ומי    | 
חוק הפרוטקשן: עונש המינימום יופחת בשנתיים  /  עידן יוסף
אושרה סופית דחיית בחירת הרבנים בחצי שנה  /  איציק וולף
הישג לחקלאים: תסומן ארץ הייצור של תוצרת חקלאית לא ארוזה  /  עידן יוסף
חסרי כל בושה  /  איתמר לוין
הליכוד עושה רעש ולא עושה כלום  /  גלעד שרון
כנסת בתחפושת  /  עידן יוסף
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il