X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קביעת אמות מידה לשכר בקרים [צילום: שמואל וולף]
עתירה: תמריצים לפקחי אוטובוס מעודדים קנסות לא מוצדקים
עמותה עתרה לביהמ"ש בדרישה לבטל את שיטת התגמול של בקרים בתחבורה הציבורית המבוססת על מספר הקנסות ומעמידה את הבקרים בניגוד עניינים משרד התחבורה מגלגל את האחריות לחברות התחבורה
עידן יוסף
פינדרוס: "הבת שלי מתעמתת עם פקחים באוטובוס יום-יום"

עידן יוסף
פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"

עידן יוסף
פקחי אגד מתוגמלים לפי מספר הדוחות; זעם במשרד התחבורה

תמרוץ בקר
באחת הדוגמאות שצויינו בעתירה, נחשף כי שכרו של בקר באחת החברות עומד על כ-38 ש"ח לשעה, והבקר מחויב להנפיק בחודש לפחות כ-50 דרישות, על בסיס שתי דרישות ליום עבודה, וזאת לשם הצדקת שכרו. בנוסף, כל דרישה נוספת שהבקר מנפיק מעבר למכסה האמורה, מזכה אותו בתמריץ של ערך שעת עבודה נוספת.

עמותת דרך כבוד, למען זכויות האזרח בתחבורה הציבורית, עתרה לבית משפט המחוזי בירושלים נגד משרד התחבורה ומפעילי התחבורה הציבורית, בדרישה להפסיק את שיטת התגמול של בקרים (פקחים) המועסקים על-ידי חברות התחבורה הציבורית. לטענת העמותה, שיטה זו, המבוססת על תשלום תמריצים על-פי מספר הקנסות (דרישות לתשלום מוגדל) שהם מנפיקים, גורמת לבקרים להתנהג בצורה לא הוגנת, לרבות מתן קנסות נוסעים שלא כדין.
הטענות העיקריות:
  • תמריצים פסולים - שכר הבקרים נקבע על-פי מספר הדרישות לתשלום שהם מנפיקים, מה שיוצר ניגוד עניינים אישי מובהק ומעודד אותם לרשום דרישות שלא כדין.
  • חוסר שקיפות - הסכמי התמריצים אינם מעוגנים בחוזה כתוב, אלא ניתנים בעל פה, ככל הנראה מחשש מחשיפה ציבורית.
  • פגיעה בנוסעים - נוסעים רבים נקנסים שלא כדין, כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של בקרים. זאת, למרות הכלל שהמוציא מחבירו עליו הראיה, וחזקת החפות עומדת לזכותו של הנוסע. העותרת טוענת לתופעה, לפיה נוסעים שעולים לתחנה יחד עם הבקרים, נקנסים מיד בעלייתם לאוטובוס בטרם הספיקו לתקף את הכרטיס, כאשר חלקם הגדול של הבקרים מנצלים כל דרך אפשרית כדי לרשום קנסות גם בהעדר עילה.
  • אכיפה לקויה - משרד התחבורה, כמאסדר, לא נוקט צעדים מספקים כנגד בקרים שמנפיקים דרישות שלא כדין, זולת אם הוגשה תלונה במישרין על כך. כמו-כן, בהליך הערעור שמקיים המשרד לא מועברים הערעורים שהתבררו כמוצדקים להליך משמעתי כנגד המפעיל, ואין כל עיצום שמופעל-כנגד המפעיל או הבקר.
  • חובת המפקח על התעבורה - על המפקח על התעבורה לקבוע אמות מידה ברורות לשיטת חישוב שכר הבקרים, כפי שקבע מבקר המדינה בשנת 2005 לגבי חישוב שכר הטירחה למודדים על בסיס ההצלחה בהגדלת הארנונה.

משרד התחבורה טוען כי אינו מעסיק את הבקרים ואינו קשור לקביעת שכרם. לטענתו, פניית העמותה צריכה להיות מופנית לחברות התחבורה הציבורית המעסיקות את הבקרים. בעמותה, לעומת זאת, סבורים כי המשרד אינו יכול להסתתר מאחורי הטענה שאינו חתום על חוזי ההעסקה של הבקרים משום שהשתמטות מתשלום פוגעת בקופת המדינה אליה מועבר הפדיון, והמשרד כבעל דבר מעוניין להגדיל את קופת המדינה הן בהגדלה ישירה של כספי הקנסות, והן באמצעות יצירת הרתעת-יתר למנוע נזק לקופת המדינה ע"י משתמטים ולשם הגשמת תכליות אלו בוחר להעלים עין מחוזי העסקה פסולים לחלוטין שהוא מודע להם היטב.
עמותת דרך כבוד מבקשת מבית המשפט לקבוע כי תשלום תמריצים לבקרים על-פי מספר הדרישות שהם מנפיקים היא שיטה פסולה, להורות למפקח על התעבורה לקבוע אמות מידה ברורות לשיטת חישוב שכר הבקרים ולחייב את משרד התחבורה לחשוף את נתוני ההעסקה של הבקרים.

תאריך:  05/05/2024   |   עודכן:  05/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: תמריצים לפקחי אוטובוס מעודדים קנסות לא מוצדקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רק 103.5 אלף ישראלים נרשמו להנחות "צדק תחבורתי" מאז הושקה, מתוכם רק 20 אלף בפריפריה    רבים מתקשים לממש את ההטבה בגלל ביורוקרטיה מסורבלת וצמצום ההנחות לחוזים חודשיים בלבד    משרד התחבורה: "אזרחים רבים ייהנו מהטבה בהמשך"
עידן יוסף
לאחר סיום עבודות חיבור המסילה המזרחית, תנועת הרכבות בשרון תחודש ב-6 במאי    העבודות כללו חיבור המסילה המזרחית, הארכת רציפים, בניית גשר הרלינג ועוד, לשיפור השירות והבטיחות
עידן יוסף
הקו באורך 25 ק"מ יעבור בין פתח תקוה לתל אביב וישפר נגישות    המטרו צפוי לשנות את פני התחבורה בגוש-דן, עם שני מיליון נוסעים ביום
עידן יוסף
שירות הסעיות ללא תשלום יופעל מהשכונות בירושלים לכותל המערבי בין השעות 01:00-05:00, בלילות השבוע    הנסיעות יתבצעו במסלולים קבועים, הכוללים תחנות מרכזיות בעיר    השירות נועד לאפשר הגעה נוחה לכותל גם בשעות בהן התחבורה הציבורית פחות זמינה
עידן יוסף
עלייה של 31% במספר המתלוננים לרשות הארצית לתחבורה ציבורית    הנושאים העיקריים: ערעורים על קנסות (40%), אכיפה (34%) ורישוי קווי שירות (11%)    אגד (בעיקר בירושלים) מובילה בתלונות (57%), עם זינוק משמעותי בערעורים על קנסות (86%)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il