X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוטובוסים מלוכלכים, נהגים בטלפון [צילום: מולי מנדלסון]
פרסום ראשון ב-News1
רוצים לדעת באיזה קו אוטובוס הכי סביר שתיתקעו?
דוח משרד התחבורה נותן ציון מספיק (67.82) לתחבורה הציבורית בחציון השני של 2023 נרשמו חריגות רבות באי-ביצוע נסיעות ואי-עמידה בלוחות זמנים, בעיקר אצל אלקטרה אפיקים ודן חלה ירידה משמעותית במספר הממצאים החריגים בתשלום, ועלייה בממצאים בנוגע לניקיון, תחזוקה ונגישות האשכולות והקווים עם הציונים הנמוכים ביותר הם בעיקר של אלקטרה אפיקים, מטרופולין, קווים ודן

דוח בקרה חצי-שנתי של משרד התחבורה על התחבורה הציבורית שבדק את החריגות של מפעילי התחבורה הציבורית נותן ציון מספיק לענף - 67.82. שיעורי אי-ביצוע נסיעות חריגים היו בעיקר בקווי אלקטרה אפיקים וחברת דן.
עשרת הקווים שבהם נרשמו הכי הרבה הפרות אי-ביצוע נסיעה:
  • קו 471 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
  • קו 471 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
  • קו 43 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
  • קו 282 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
  • קו 30 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
  • קו 422 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
  • קו 71 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
  • קו 455 (אלקטרה אפיקים) אשדוד-יבנה-תל אביב
  • קו 400 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
  • קו 42 (מטרופולין) השרון
[הרשימה המלאה בדוח המצורף לכתבה]
חריגות משמעותיות באי-עמידה בלוחות זמנים נרשמו גם בקווי מטרופולין בשרון, בקווי חברת קווים בביתר עילית ובחשמונאים ובקווי דן באר שבע.
עשרת הקווים שבהם נרשמו הכי הרבה הפרות אי-עמידה בלוחות הזמנים:
  • קו 19 (מטרופולין) בשרון
  • קו 471 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
  • קו 612 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
  • קו 650 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
  • קו 140 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
  • קו 345 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
  • קו 26 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
  • קו 31 (מטרופולין) השרון
  • קו 200 (קווים) חשמונאים
[הרשימה המלאה בדוח המצורף לכתבה]

את הדוח הכין אגף בכיר בקרה ופיקוח ברשות הארצית לתחבורה הציבורית, והוא מתייחס לחציון השני של שנת 2023, אך אינו כולל את חודש אוקטובר לנוכח הקשיים התפעוליים שיצרה המלחמה. הוא בודק שורת פרמטרים להם מחויבים המפעילים, ובניגוד לדוחות קודמים, הפעם פורסם דוח מפורט יותר שבדק יותר נושאים.
בהשוואה לחציון הראשון של 2023, מספר הממצאים החריגים בפרמטר תשלום (תיקוף כרטיס נסיעה) ירד ב-87% מ-45 ממצאים ל-6 בלבד; בפרמטר ניקיון (ניקיון כלי התחבורה מבפנים ומבחוץ) המספר עלה ב-57% ל-3,899 מ-2,453 ממצאים; בפרמטר עצירה (אי עצירה לנוסע או אי-עצירה בתחנה הייעודית) המספר ירד ב-19% מ-479 ל-391; בפרמטר תחזוקה (כיסא שבור, חפץ חד ובולט, חוטי חשמל חשופים, ריפוד מושב קרוע ועוד) המספר עלה ב-14% מ-6,882 ל-7,924 ממצאים; ובחריגות בפרמטר נגישות פנים (כריזה ושילוט) המספר עלה ב-5% מ-4,661 ל-4,985.

קו 43. הפרות רבות [צילום: מועצת בנימין]

האשכולות העירוניים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר הם האשכול הדרומי והאשכול הפרברי בחדרה של אגד, אשכול נתניה של אקסטרה המטרונית של סופרבוס ואשכול רהט והגליל המערבי של גלים. הגרועים ביותר הם אשכולות השרון של מטרופולין, אשכולות עוטף ירושלים ופתח תקוה-ראש העין של אלקטרה אפיקים, אשכול ביתר עילית ועמק האלה של קווים ואשכול תל אביב של דן.
את רשימת האשכולות הבין-עירוניים מובילה קווים בחדרה-נתניה עם ציון טוב, ואחריה אשכול הגליל של נתיב אקספרס. בתחתית הרשימה "מככבות" אלקטרה אפיקים באשכול אשדוד-יבנה-ת"א ותנופה בפרוזדור ירושלים.
שלושת האשכולות הטובים ביותר הם אילות המופעל בידי המועצה האזורית, אילת וחיפה פרברי המופעלים בידי אגד. שלושת הגרועים ביותר: שרון חולון מרחבי של מטרופולין, עוקף ירושלים של אלקטרה אפיקים תחבורה וכביש 4-ירושלים-בני ברק של אלקטרה אפיקים.
נתונים נוספים:
  • חוויית הנסיעה הכי פחות טובה היא בקווי בני ברק-ירושלים של אלקטרה אפיקים ואגד ובקווי קריית שמונה-חיפה של אגד. בקווים אלה ממש יש גם הפרות רבות יחסית של נהגים המשוחחים בטלפון הנייד במהלך נסיעתם.
  • אחוז הממצאים הלא תקינים בתחום "נגישות פנים" היה גבוה במיוחד אצל מפעילים רבים, כמו אלקטרה (19.32%), אפיקים (26.27%), אקסטרה ירושלים (22.77%) ומטרופולין (16.87%). ממצא זה מצביע על בעיה נפוצה בנגישות פנימית באוטובוסים.
  • שיעור הממצאים הלא-תקינים בתחום "תחזוקה" היה גבוה מאוד אצל חלק מהמפעילים, ובמיוחד אצל אגד (18.99%), אלקטרה (33.26%), אפיקים (34.96%) וירושלים-רמאללה (17.3%). ממצא זה מעיד על חוסר תחזוקה ראוי של האוטובוסים.
  • אצל סופרבוס, נרשם אחוז גבוה של ממצאים לא תקינים בתחומים "ניקיון" (17.82%) ו"חוויית הנסיעה" (18.19%) בהשוואה למפעילים אחרים.

תאריך:  10/05/2024   |   עודכן:  10/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצים לדעת באיזה קו אוטובוס הכי סביר שתיתקעו?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עתירה הוגשה לבית המשפט נגד סמכותו של המפקח על התעבורה לדון בערעורים על קנסות בתחבורה ציבורית    לטענת העותרת, המפקח אינו מוסמך לקבוע ממצאי עובדה או פרשנות לחוק, נהנה ישירות מכספי הקנסות ורק 8% מהערעורים המוגשים אליו מתקבלים תוך פגיעה בזכויות הנוסעים    היא דורשת להקים ועדת ערר בלתי תלויה שתדון בערעורים, בדומה לזו הקיימת ברכבת הקלה
עידן יוסף
חלופה חדשה שאושרה במועצה הארצית תכלול תחנת רכבת בחריש ותקצר משמעותית את זמן הנסיעה מהצפון למרכז    המסילה תהווה ציר מרכזי להובלת נוסעים ומטענים ותשפר משמעותית את הנגישות התחבורתית של עמק יזרעאל
איתמר לוין
השופטים המליצו לקבוצת מטרו דן למשוך את ערעורה על פסק הדין שאישר את זכיית קבוצות מטפרו ודן רייל, לצידה של קבוצת Mlead    השלוש ינהלו את שלושת קווי המטרו בפרויקט שהיקפו 150 מיליארד שקל
עידן יוסף
עידן יוסף
עמותה עתרה לביהמ"ש בדרישה לבטל את שיטת התגמול של בקרים בתחבורה הציבורית המבוססת על מספר הקנסות ומעמידה את הבקרים בניגוד עניינים    משרד התחבורה מגלגל את האחריות לחברות התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il