|
|
את הדוח הכין אגף בכיר בקרה ופיקוח ברשות הארצית לתחבורה הציבורית, והוא מתייחס לחציון השני של שנת 2023, אך אינו כולל את חודש אוקטובר לנוכח הקשיים התפעוליים שיצרה המלחמה. הוא בודק שורת פרמטרים להם מחויבים המפעילים, ובניגוד לדוחות קודמים, הפעם פורסם דוח מפורט יותר שבדק יותר נושאים. בהשוואה לחציון הראשון של 2023, מספר הממצאים החריגים בפרמטר תשלום (תיקוף כרטיס נסיעה) ירד ב-87% מ-45 ממצאים ל-6 בלבד; בפרמטר ניקיון (ניקיון כלי התחבורה מבפנים ומבחוץ) המספר עלה ב-57% ל-3,899 מ-2,453 ממצאים; בפרמטר עצירה (אי עצירה לנוסע או אי-עצירה בתחנה הייעודית) המספר ירד ב-19% מ-479 ל-391; בפרמטר תחזוקה (כיסא שבור, חפץ חד ובולט, חוטי חשמל חשופים, ריפוד מושב קרוע ועוד) המספר עלה ב-14% מ-6,882 ל-7,924 ממצאים; ובחריגות בפרמטר נגישות פנים (כריזה ושילוט) המספר עלה ב-5% מ-4,661 ל-4,985.
|
|
|
קו 43. הפרות רבות [צילום: מועצת בנימין]
|
|
האשכולות העירוניים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר הם האשכול הדרומי והאשכול הפרברי בחדרה של אגד, אשכול נתניה של אקסטרה המטרונית של סופרבוס ואשכול רהט והגליל המערבי של גלים. הגרועים ביותר הם אשכולות השרון של מטרופולין, אשכולות עוטף ירושלים ופתח תקוה-ראש העין של אלקטרה אפיקים, אשכול ביתר עילית ועמק האלה של קווים ואשכול תל אביב של דן. את רשימת האשכולות הבין-עירוניים מובילה קווים בחדרה-נתניה עם ציון טוב, ואחריה אשכול הגליל של נתיב אקספרס. בתחתית הרשימה "מככבות" אלקטרה אפיקים באשכול אשדוד-יבנה-ת"א ותנופה בפרוזדור ירושלים. שלושת האשכולות הטובים ביותר הם אילות המופעל בידי המועצה האזורית, אילת וחיפה פרברי המופעלים בידי אגד. שלושת הגרועים ביותר: שרון חולון מרחבי של מטרופולין, עוקף ירושלים של אלקטרה אפיקים תחבורה וכביש 4-ירושלים-בני ברק של אלקטרה אפיקים. נתונים נוספים: - חוויית הנסיעה הכי פחות טובה היא בקווי בני ברק-ירושלים של אלקטרה אפיקים ואגד ובקווי קריית שמונה-חיפה של אגד. בקווים אלה ממש יש גם הפרות רבות יחסית של נהגים המשוחחים בטלפון הנייד במהלך נסיעתם.
- אחוז הממצאים הלא תקינים בתחום "נגישות פנים" היה גבוה במיוחד אצל מפעילים רבים, כמו אלקטרה (19.32%), אפיקים (26.27%), אקסטרה ירושלים (22.77%) ומטרופולין (16.87%). ממצא זה מצביע על בעיה נפוצה בנגישות פנימית באוטובוסים.
- שיעור הממצאים הלא-תקינים בתחום "תחזוקה" היה גבוה מאוד אצל חלק מהמפעילים, ובמיוחד אצל אגד (18.99%), אלקטרה (33.26%), אפיקים (34.96%) וירושלים-רמאללה (17.3%). ממצא זה מעיד על חוסר תחזוקה ראוי של האוטובוסים.
- אצל סופרבוס, נרשם אחוז גבוה של ממצאים לא תקינים בתחומים "ניקיון" (17.82%) ו"חוויית הנסיעה" (18.19%) בהשוואה למפעילים אחרים.
|
|