1 |
|
|
" חג פורים – חג זה מקורו הברור הוא בחגיגות שמחה עם בוא האביב, ויש עדויות רבות על כל סממניו הידועים אצלנו, כשהם מופיעים בעמים שונים משחר ההיסטוריה. אולם המסר של חג הפורים ביהדות הוא ההיפוך הגמור ממה שמחנכים הוגנים יבקשו למצוא. כל גיבורי המגילה הנחשבים לשליליים יכול אדם לשאול במה פשעו, ולעומת זאת הגיבורים החיוביים בעיני מחבר המגילה מפוקפקים הם בעינינו. ושתי, למשל, נוהגת כאישה הגונה בסרבה למלא את מצוות המלך השיכור, לעומתה אסתר מוכנה למכור את גופה ובלבד שתזכה בעמדת כוח. יתר על כן, איזה מן "דוד" דואג הוא מרדכי, המביא את אחייניתו להיות פילגש למלך שיכור ועריץ. לא זו בלבד, אלא שהוא בונה לעצמו קריירה של איש חצר חנפן על ידי מעשה מלשינות פשוט. ואין הם היחידים שהמסר שלהם הפוך מן הרצוי. המן הוא אכן בעל תאוות כבוד, אך גם אם היה ראוי לעונש, האמנם יש מקום לתלות את כל בניו? ואפילו את ויזתא, שלפי התיאור לא היה אלא ילד צעיר, ותם מכדי היות מעורב באיזו שפיכות דמים. מי שהזדעזע מרצח הילדים במחנות סברא ושתילה וקורא בחלחלה על ילדים רכים הנהרגים או נפצעים בהתנגשויות דמים – האמנם יוכל להשלים עם הריגת עשרת בני המן? "
[מתוך הספר "ציפורניו של אשמדאי" מאת עוזי אורנן]
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
|
|
סיפור המגילה הוא סיפור ולא צריך לקחת אותו ברצינות מעבר למה שהוא.
רק שונא יהדות כמוך וכנעניסט מוצהר יכול לכתוב כתבי פלסתר מטומטמים נגד היהדות וסמליה.
תתבייש לך עלוב נפש שכמותך, אתה יכול למצוא את מקומך בקרה הפלשתינאים מעבר לגבול, שם זה ימצא חן בעיניהם פירושך המטומטמים למגילת אסתר וליהדות בכלל.
כנעניסט עלוב. |
|
כתובת IP: |
193.200.150.125 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גם מבקר ספרותי |
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
אתה יודע למי נתנה הנבואה מאז שחרב בית המקדש?.........
גם הניזונים מנבלות (חיות או מתות)יפסחו עליך! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|