|
1 |
|
|
הנושא של הזמר ואביו שנמצאים בכותרות.
מסכים עם איתן, אבל הדוגמאות שהביא מהתנ"ך ומהאיליאדה עושות חסד עם הרכילות שנמצאת כיום בכותרות. (רכילות כל עוד לא הוכחה האשמה)
אם אני לא טועה, בעניין ראובן, הוא עשה זאת כנקמה באביו שזנח את לאה מפני בלהה.
בעניין פויניקס הוא עשה זאת בעצת אמו כדי להמאיס את הפילגש על אביו הזקן אמינטור כדי שיחזור לאמו.
כאן זה קצת אחרת ומניעים אחרים ו"קצת יותר מוסריים".
תקנו אותי אם אני טועה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לתופעה הפסולה שמתאר הנביא - אב ובנו שהולכים יחדיו אל נערה - איך זה קשור לסיפור ראובן בלהה ויעקב ?? מצא לו הזדמנות להכפיש שוב את יעקב - לא רק" גנב" את הארץ המובטחת (במקום הבכורה ) מאחיו ,אלא גם "חוגג " עם בנו - יחד עם פילגשתו - פשוט מטורף !!! אני מקווה שהוא כבר לא מלמד יותר !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
בלהה פילגש אביו.."-אומר רש"י מיד במקום:"מתוך שבלבל משכבו, היינו שבלבל יצועי אביו.וכ"כ למה? שכשמתה רחל נטל יעקב מיטתו ונתנהבאהל בלהה.בא ראובן ותבע עלבון אמו,אמר:"אם אחות אמי היתה צרה לה,שפחת אחות אמי תהא צרה לאמי? לכך נטל יצועי אביו והעבירם לאוהל אמו." ואומר הילקוט שמעוני כך:"אפשר שראובן שהוא עתיד להיות עם שאר השבטים על הר עיבל,ונאמר "ארור שוכב עם אשת אביו",והוא עשה כדבר הזה? אלא עלבון אמו תבע,ומתוך שבלבל מצען מעלה עליו הכתוב כאילו שכב אותה." ואומר הזהר הקדוש:" וילך ראובן וישכב את בלהה.." הכוונה כי לאחר שהלך מאהלה ראובן עם יצועי אביו,השיבם יעקב לשם והוא זה אשר שכב את בלהה. [שכתוב את בלהה לגבי ראובן ולא עם בלהה].ואף על זאת עשה ראובן תשובה שלימה.שנאמר:"וישב ראובן אל הבור והנה אין יוסף " והיכן היה? שהיה עסוק בשקו ובתעניתו על שבלבל יצועי אביו.[רש"י] ושנזכה כי אור חדש על ציו יאיר וגם המתייוונים החיים בקרבנו יעשו חשבון נפש ותשובה שלימה.אמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
פלא יועץ הנכבד, אתה לא חש שהפרשן , אותו אתה מצטט, עושה מלאכה אפולוגטית, וזאת כדי להציל את כבודם של אבות האומה, והמקרה שלנו מעיד על מצב מאוד לא מוסרי, הוא מעיד על בית שנפגעו אדניו המוסריים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.י.. |
|
|
|
|
|
לפעמים זה ממש מביך. נראה שהפרשנים לא יכלו לשאת את המחשבה, שגדולי האומה הם כאחד האדם ונכשלים וטועים לעיתים כמו כל בני האדם. ויתכן גם, שהם לא חשבו כך, אבל רצו לחסוך את "עוגמת הנפש" הכרוכה במחשבה כזו מעדר המאמינים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה צודק. |
|
|
|
|
|
אינך אף מתחיל להבין ולהפנים ולרדת לסוף דעתם,פשוט משום שאין לך את הכלים לכך. ואומר ה"חידושי תורה" כך:"יש גם בין לומדי התורה ברבים שהם עמלקים ממש,שנשמותיהם הן מזרע עמלק וגם ישנם שנשמותיהם נשארו בטומאת עמלק,ומהם סובלים הכלל ישראל כל הצרות שאותם "תלמידי חכמים" הולכים יד ביד עם הכופרים,ה' ישמרנו מהם." ואומר ר' יצחק אייזיק מקומרנא:"הערב רב הם חלק הרע של משה,ולכך רצה משה לתקנם.ומשה עצמו יקום בכל דור ודור ויתגלגל גם בימים אלו דרא בתראה בין ערב רב...ועתה רוב הדור והראשים שלהםהם ערב רב ומשה בא בעיבור אחת לחמישים שנה שלא יטעו ראשי הערב רב את ישראל לדרכים שונים ומקולקלים". -ונזכה כי אור חדש על ציון יאיר ולישועה קרובה לבוא ב"ב אמן.חג אורים שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
לא הגזמת בקוראך עמלקי על כל המשתמע מכך ליהודי החולק על דעתך.
צר לי, שהחלטת לקרוא למגיב , שדעתו לא נוחה לך בשם עמלקי.
רק שלא תמשיך ותטיף להשמידו , אותו ואת משפחתו, מעולל ועד יונק משור ועד שה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נכדה של איתן |
|
|
|
|
|
ידיעה,בשמם של חכמי ישראל הגדולים בכל הדורות.שנית לייחס לחז"ל אפולוגטיקה[ולמה להשתמש דוקא במילה יוונית לגביהם?] = התנצלות,והצטדקות מתוך הגנה על על רעיון.מתוך זלזול,זוהי חוסר הבנה מוחלטת של מהות התורה ושל חכמי ישראל.ובאם הינך חושבת מתוך הבנתך השכלית המוגבלת,שהינך רחומה יותר מבורא עולם,הינך טועה בגדול,זוהי אך התנשאות חסרת דעת.ובאם הוא ציווה להכרית את זכר עמלק מן העולם,זה נאמר אך מתוך חסד ורחמים גדולים,אשר אין המוגבלות של השכל האנושי יכולה לתפוס כלל.בעם ישראל יש כיום המון רב של "תינוקות שנשבו" אשר יש להצילם מציפורני הרשע המתוחכם של הערב רב,אשר אך מבקש את רעתנו,באותו ערב רב יש - "הכופרים בעיקר" ויש "המקצצים בנטיעות", ולמה נקראים עמלק? על אשר מבקשים למלוק את הראש מהגוף,להפריד את האור הא-לוקי מן הכלי של כנסת ישראל,ליצור ספק=240=עמלק,בחביוני הלב היהודי, לגבי אמיתות התורה,דרכה, ומצוותיה.ולכך מלחמה לה' בעמלק דור דור,ואף אנוכי הקטן באלפי מנשה,תורם את חלקי הזעיר למאבק כנגד המתייוונים המבקשים להחשיך את משמעות חיינו בארצנו,ולא תעלה מזימתם הנואלת בידם החומסת וברגלם הרומסת.ויבוא לציון גואל ב"ב וישיענו מן הזדים ומן השוטים הקמים עלינו מקרבנו,אמן.חנוכה שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
למרות שהמגיב אינו מוצא אחידות בפונוגרפיה המתוארת כאן.
למרות שהמגיב מוצא הבדלים. א
אבל מה זה משנה . כל גילוי פונוגראפי יש למחוק מחיינו.
צדק הכותב, שלמען חיינו , למען יופים של החיים צריך למחוק כל גילוי פונוגרפי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יש למחוק |
|
|
|
|
|
גם אתה וגם איתן טועים בהגדרה, לא מדובר בפורנוגרפיה אלא במשהו אחר.
עיין במילון מה פירוש המילה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
2 |
|
|
לחלוטין - מעליל על יעקב אבינו שהסכים עם מעשה ראובן - הרי הנביא מוקיע את תופעת אב ובן השוכבים עם אותה נערה ,שאכן מזכיר את פרשת הזמר ואביו - אבל בשום פנים לא מתאים למה שקרה עם ראובן ופילגש אביו - שהיה ללא ידיעת האב מראש !! קלינסקי אולי תניח קצת לתורה ותתעסק רק עם המחזות היווניים - מתאים לך יותר ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש כאן מגיבה קשת הבנה שמגיבה כאוטומט. המגיבה מכנה עצמה בשם איריס. חבל שהיא מלכלכת שם של פרח כל כך יפה.
יבפרק המתאר את מעשה הזימה ישנה אמירה ברורה הקובעת שיעקב שמע , נאמר במפורש שישראל שמע.
היינו צריכים להמתין יותר מעשרה פרקים עד רגע אחד לפני לכתו של יעקב לעולם שכולו טוב, כדי שנשמע את הגינוי .
כמו יעקב גם דוד המלך אינו נוזף בבנו אמנון שאונס את אחותו תמר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פניה לקשת הבנה |
|
|
|
|
|
שלא הבנתם את תגובתי - שהיתה כנגד ההשוואה בין מה שקרה בין ראובן ובלהה - ושתיקת האב ששמע - לבין ההדרדרות המוסרית של הליכת אב ובנו יחדיו אל אותה אישה - כפי שמתאר הנביא ,ומוקיע - שזאת הליכה ברצון שניהם ואילו במקרה המתואר בסיפור ראובן ובלהה - אין שתיקת האב, מעידה על הסכמתו למעשה - רק מי שרחוק מהתורה - וקורא בה מתוך שאיפה למצוא אסמכתא לכפירתו - יגיע לאיוולת שכזאת !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יעקב וראובן הבן שכבו עם אותה אישה,. הבן שכב והאב שמע ושתק רק בערוב ימיו הביע אמירה כועסת על בכורו וראשית אונו. זה הסיפור בספר בראשית . סיפור פונוגראפי עצוב.
בספר עמוס ההליכה היא מכוונת של אב ובן . יש כאן אקט פונוגראפי בכסות דתית , שהיא פריצות מינית לכל דבר.
בשני המקרים אב ובן חיים חיי מין עם אותה אישה.
והפונוגראפיה לכאורה של הזמר ואביו , הכל לכאורה, היא מעידה על מסיבות חשק בהן נוטלים חלק האב ובנו הזמר.
ואיריס כהן תעשי הפסקה מלהמטיר עלינו תגובות דביליות של קנאית לדבר השם. כי השם, אלוקי ישראל, מקיא כשהוא קורא את הגיגיך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.י.י. |
|
|
|
|
|
איוולתו - ידוע ששונאי ישראל - יקפצו כמוצאי שלל רב על כל סיפור בכדי לסלף ולהכפיש !! רק נבל שמאלני (כנראה מבית עשיו ) יכניס את סיפור יעקב וראובן לקטגורית האב ובנו ששוכבים עם אותה אישה - וכן בכלל משתמע שמדובר במעידה חד פעמית ,ולא בתופעה שחזרה על עצמה שוב ושוב - אלא שאם נבל כמוך ימצא הזדמנות להכפיש את ישראל - האם יתכן שיפספף אותה? ברור שלא !! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
יש כאן מגיבה פאנטית , שאינה יודעת לקרוא טכסט מקראי.
הפסוק, המתאר את עלית ראובן על יצועי אביו ושוכב עם הפילגש, מסתיים במלים וישמע ישראל.
רק לקראת מותו בפרק מט אנו שומעים את ביטויי ההסתייגות והכעס על המעשה על המעשה המחפיר שעשה הבן הבכור, ראובן.
חבל, שהמגיבה הפאנטית לא קראה את שלל התגובות הכואבות בספרות חזל על הביטוי וישמע ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל ל. |
|
|
4 |
|
|
המעידה של יעקב ששיקר לאבא עיוור לא זכתה לגינוי בטקסט המקראי.
יעקב בשום מקום אינו מביע צער וחרטה על הצעד הלא מוסרי של שקר לאבא ישיש ועיוור.
יעקב בפסוק המתאר את מעשה הזימה של בנו בכורו ראובן אינו פוצה פה, הפסוק מסתיים בוישמע ישראל.
אין תגובה בפרק הזה ולא בפסוק הזה.
רק מאוחר בפרק מט, כאשר יעקב נפרד מהחיים הוא מביע את מורת רוחו ומזכיר בטינה את מעשה העליה של ראובן על משכבי אביו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צינה גלי |
|
|
|
|
|
ממש התרשמתי מסלידתך ממעשה" זימה לא מוסריים" - מעניין אם אותו זעזוע שייך גם למעשה הזימה הנעשים יום יום ?? ממתי יצורים ליברלים ודמוקרטים שבודאי חופש הפרט לעשות כרצונו - פתאם "מזועזעים " ממעשה "זימה" ?? באמת צינה , מדוע אינך מזועזעת כאשר שני גברים שוכבים איש את רעהו - הרי לפי התורה ,אין מעשה זימה ותועבה גדולים יותר , ואת הרי רגישה כל כך למעשים כאלו צינל'ה הצינית !!! אגיד לך הברקה שהיתה לי לגבי סמל החזיר ,שלפי המסורת משייכים אותו לעישו ולנצרות - ואילו לי נראה שהחזיר הוא סמל למתיוונים הצבועים שחיים בתוכנו - והסיבה שלחזיר יש סימן טהרה אחד למרות היותו בהמה טמאה - זה בגלל שהוא מייצג אתכם ,שיצאתם מקרב היהדות !!! חג חנוכה כשר ושמח !! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
עכשיו גם את יודעת מה עשו יעקב ואביו. כל היתר זה קישקושים של טיפשה פנאטית, שאלוהים מתבייש בה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ווטאבר |
|
|
|
|
|
מה עשו יעקב ואביו ?? אין לי מושג למה פאנט וטיפש כמוך מתכוון ?? אם משהו יודע מה עשו יעקב ואביו יצחק - שישכיל אותנו - כי אין לי מושג למה התכוון !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
הבעיה היא, שאם הזמר היה אשכנזי לא היו מוסיפים בעיתונות הערות על מנטליות אשכנזית. אבל כשמדובר בזמר מזרחי, פתאום כלי התקשורת עוסקים במנטליות המזרחית. על הנושא הזה יש להגיב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זמר מזרחי |
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|