X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כף חרוסת מכילה כ-100-80 קלוריות התפוח משביע ובריא בעיקר בשל תכולת הסיב העיקרי שבו פקטין שני תמרים נחשבים כמנת פרי התפוח-אדמה הוא בעל אינדקס גליקמי גבוה ולכן איננו מומלץ כתוספת פחמימה
▪  ▪  ▪
המצה לא משביעה [צילום: פלאש 90]

ככלל, ניתן לחלק את הפסח לימי החג - הכוללים ארוחות חג עמוסות כל טוב וימי חול המועד בהם אנו יותר בעלי שליטה על הדברים שקנינו, הכנו ונמצאים בבית.
חרוסת: מכילה לרוב - תפוחים, תמרים, אגוזים ויין
כל מרכיב בנפרד הוא בעל סגולות בריאותיות ראויות (יפורט מייד), אך התערובת טעימה וממש קשה לאכול ממנה מעט, במיוחד אם ארוחת ליל הסדר נערכה בביתנו ונשארנו עם השאריות. כף חרוסת מכילה כ-100-80 קלוריות.
תפוח
ערך קלורי כ-60 קלוריות למנה, משביע ובריא בעיקר בשל תכולת הסיב העיקרי שבו פקטין, סיב זה עוזר להורדת ספיגת השומנים והסוכרים מהמעי. כמו-כן, צבעו של הפרי ושל ירקות ופירות בכלל, ניתן על-ידי חומרים הנקראים פוליפנולים הנחשבים נוגדי חמצון משמעותיים. תהליכי החמצון בגופנו גורמים לשחרור רדיקלים חופשיים, אלה נקשרים למחלות לב וכלי דם, סרטן ותהליכי הזדקנות.
תמרים
שני תמרים נחשבים כמנת פרי - 60 קלוריות. התמר נחשב כפרי עם תכולת סוכר גבוהה, אך עימו גם כמות גבוהה מאוד של סיבים ומעט מאוד שומן, לכן עדיף פרי זה כמענה לצורך בחטיף מתוק מכל חטיף תעשייתי אחר. בשל תכולת הסוכר שבו מסוג פרוקטוז וכמות הסיבים - הסוכר נספג לדם באיטיות ומומלץ בהחלט לספורטאים לצרוך אותו כחצי שעה לפני פעילות לרמת העלאת האנרגיה ושמירה על רמות הסוכר בזמן הפעילות.
אגוזים
ערך קלורי ממוצע - 600 קלוריות ל-100 גרם, אך - נחשבים כשומן בריא כשנצרכים במידה ובצורתם הלא קלויה (קלייה משנה את הרכב חומצות השומן). מכילים כמות גבוהה של ויטמין E ואומגה 3, אלה חשובים להגנה מפני מחלות לב.
יין
כוס יין אדום יבש מכילה כ-150 קלוריות. היין האדום מכיל כמות גבוהה של פלבנואידים הנמצאים בקליפת הענבים, אלה נוגדי חמצון טבעיים פוטנטיים. המלצות איגודי הקרדיולוגיים בעולם כוללות שתיית כוסית יין אדום יבש אחת ליום לגבר וחצי כוס לאישה.
כדאי לדעת, שהאלכוהול הינו סוג של סוכר ולפיכך לחולי סוכרת מומלץ להפחית בכמות ולצרוך יחד איתו מנת שומן (שבעה שקדים/ שבעה חצאי אגוזים) השומן ממתן את ספיגת הסוכר לדם.
ביצה קשה
ערך קלורי כ-80 קלוריות. ביצה הינו חלבון שלם המכיל את כל חומצות האמינו (אבני הבנין של החלבון). אכן ביצה מכילה כולסטרול (כ-180 מ"ג לביצה), אך מכילה גם לציטין - מולקולה שומנית העוזרת לייצב את קרומי התאים ולהוריד את רמות ה-LDL (הכולסטרול הרע) בדם. ניתן לאכול ביצה אחת ליום ולהפחית את צריכת הכולסטרול והשומן הרווי על-ידי הורדת מזונות בעלי תכולת שומן גבוהה שאין בהם גם יתרונות בריאותיים.
תפוח-אדמה
ערך קלורי לתפוח אדמה בינוני כ-80 קלוריות. התפוח-אדמה הוא בעל אינדקס גליקמי גבוה (מעלה את רמות הסוכר במהירות ולערכים גבוהים) ולכן איננו מומלץ כתוספת פחמימה, אם צורכים אותו בכל זאת, יש להסתפק בכמות קטנה (מקסימום אחד) ולהוסיף לצידו מגוון ירקות. הסיבים בירקות יאטו את ספיגת הסוכרים.
מומלץ יותר ללוות ארוחה בבטטה (המכילה כמות סיבים גבוהה יותר ובעלת אינדקס גליקמי נמוך משל תפוח-אדמה) ו/או דגנים מלאים, אך למי שאינו אוכל קטניות בפסח - אין ברירה ויבחר בהמלצות הנ"ל.
כרפס (סלרי)
מקבוצת הירקות, דל מאוד בקלוריות, מכיל נוגדי חמצון רבים וסיבים.
מרור (שורש חזרת)
שורש חריף, לא נוהגים לאכול ממנו בכמות גדולה, כך שקשה לקבל ממנו את סגולותיו, לא מומלץ למי שיש כיב בוושט / קיבה.
חסה
ירק דל מאוד בקלוריות. נחשב מהמובילים במזונות בעלי צפיפות קלורית נמוכה (הרבה נפח ומעט קלורית) ולפיכך כדאי לשלבו בארוחות כתוספת. מכיל כמות גדולה של סיבים ונוגדי חמצון.
מצה
150 קלוריות לאחת, לא משביעה את רוב האנשים ובעלת שטח פנים גדול המאפשר מריחה רבה של ממרח.
בשר אדום
ערך קלורי כ-250 קלוריות ל-100 גרם. מכיל כמות גבוהה של ברזל ו-B12. במחקרים שונים נמצא קשור להעלאת הסיכון לסרטן המעי הגס כנראה בשל תכולת השומן הרווי שבו. מומלץ להפחית בצריכתו - עד מנה לשבוע. סינטה ופילה הם החלקים הרזים של בשר ולכן מומלצים יותר.

הכותבת היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בבית-חולים בילינסון
תאריך:  14/03/2013   |   עודכן:  14/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עו"ד סיגל סודאי
מה הן שעות העבודה בערב החג? מה הן שעות העבודה בחול המועד? האם המעסיק רשאי להוציא את עובדיו לחופשה שנתית? האם קיימת חובה להעניק לעובדים שי לחג?
מירב ארד
שיא העומס צפוי בערב החג, בו ייצאו כ-47 אלף ישראלים    היעדים הפופולריים: ארצות הברית, צרפת, גרמניה, אנגליה ואיטליה    הגעת המטוס הנשיאותי לא צפויה להשפיע על לוח הטיסות המתוכנן
יפעת גדות
היחידה להתנדבות והשירות לזקן במשרד הרווחה איתרו עשרות גופים וארגונים שהתנדבו לארח זקנים בודדים מעוטי הכנסות לארוחת ליל הסדר
הרב יאשיהו יוסף פינטו
עת יצאנו ממצרים לא יצאנו רק לחרות מעבדות הגוף, בחומר ובלבנים, אלא אף נפשנו שהייתה משועבדת שיעבוד קשה ביותר גם היא יצאה לחרות
עדי וילדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il