X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשלה הבריטית החליטה להטמיע אמצעים נוספים כדי להבטיח את האפקטיביות והשקיפות של ביקורת השלטון המקומי מעבר לעריכת בדיקות איכות על ביקורת הכספית כפי שעשה ה-FRC, הרגולטור החדש יגיש גם דוחות שנתיים על מצב הביקורת ברשומ"ק
▪  ▪  ▪
אי סדרים [צילום: מאט דונהם, AP]

ממשלת בריטניה הודיעה ב 19 במאי 2021 על החלת אמצעים לשיפור האפקטיביות והשקיפות של דוחות הביקורת בשלטון המקומי1. זהו צעד משלים נוסף לצעדים שננקטו -2020 לאור דוח Redmond שעסק בדיווח כספי של הרשויות המקומיות.
דוח Redmond הציף את הבעיות המרכזיות בשוק הביקורת בקבעו כי: (1) הסדרי הביקורת המקומיים הנוכחיים אינם עומדים ביעדי המדיניות העומדים בבסיס חוק (Local Audit and Accountability Act 2014). כך זוהו חולשות בתפקודה של הביקורת הכספית ברשויות המקומית; (2) שוק הביקורת ברשומ"ק אינו אטרקטיבי עבור פירמות ביקורת ורואי חשבון בודדים כך ש"ללא פעולה מהירה ... קיים סיכון משמעותי שפירמות המספקות היום ביקורת לרשומ"ק יפרשו מהשוק"; (3) המצב הקיים כיום הוא שאין מסגרת אחידה לטיפול בביקורת הכספית ברשומ"ק. החוק הקיים מ-2014 העביר את התפקידים ואחריות לביקורת כספים ברשומ"ק למספר ארגונים, דבר היוצא חוסר קוהרנטיות.
בד בבד עם האמור הקימה הממשלה ועדה (Kingman) שחקרה את פיקוח המועצה לדיווח פיננסי (FRC) זאת על-רקע אי-סדרים חשבונאיים בחברות כמו Carillion, Patisserie Valerie ו-BHS. ועדת Kingman המליצה גם היא על הקמתו של רגולטור חדש, רשות הביקורת הדיווח והמנהל (2ARGA), המדווח לפרלמנט, שנועד לטפל, בין היתר, בריכוזיות בענף הביקורת (נתח השוק של ארבעת חברות הביקורת הגדולות בחברות FTSE350 היה 98%).
סמכויות אלה העניקו ל-ARGA, שהתחיל לפעול השנה (ועתיד להיכנס לפעילות מלאה ב-2023), סמכויות חדשות בתחום הביקורת הכספית בשלטון המקומי, שיאפשרו לו להגן טוב יותר על כספי הציבור.
מעבר לעריכת בדיקות איכות על ביקורת הכספית כפי שעשה ה-FRC, הרגולטור החדש יגיש גם דוחות שנתיים על מצב הביקורת ברשומ"ק, והוא יישא באחריות לעידכון הנחיות מקצועיות בנושא הביקורת במגזר הציבורי (Code of Local Audit Practice). עוד נקבע מינוי רו"ח-מבקרים ימשיך להיעשות על-ידי 'מינויי הביקורת למגזר הציבורי' (PSAA), חברה בבעלות מרכז לשלטון מקומי (LGA). גוף זה יכיל יחידת ביקורת מקומית עצמאית, ויתכלל את כל גופי האכיפה, כדי לתאם טוב יותר את הפיקוח על מגזר זה.
יש להעריך כי הסמכויות החדשות שהוענקו לרשות הביקורת, הדיווח והמינהל (ARGA) על ביקורת הכספית בשלטון המקומי, בד-בבד עם קיומו של פיקוח הדוק על מינוי רואי חשבון, דבר שבראש ובראשונה יבטיח טיפול הולם בבעיות הריכוזיות, יגביר את השקיפות הדיווחית במגזר זה. ברם, רק ימים יגידו, האם השילוב הזה של קביעת סטנדרטים מקצועיים מחד-גיסא, וקיום דיווח לפרלמנט לצד ביקורת איכות מאידך-גיסא, הוא הוא הנוסחה שתבטיח כי הדין וחשבון שניתן לתושבים על-ידי הרשויות המקומיות הנו אכן שלם, מהימן ומבטיח אחריותיות (accountability).

הערות

1. i . [קישור]
2. The Audit, Reporting and Governance Authority

המחבר הנו בעל משרד לעריכת דין, מכהן כיו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת ברשומ"ק ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
תאריך:  31/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העמקת הפיקוח על רו"ח ברשומ"ק בבריטניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
רק תחשבו איזו רעידת אדמה הייתה מתחוללת פה אילו ביבי ראש ממשלה עם שישה מנדטים    בנט את איילת אתם באמת חושבים שהציבור קונה את כל השקרים והתירוצים שלכם?    ולקינוח בקטנה
שמחה סיאני
אטלס מבקש דווקא אחר חשיפה של פנים שאינן זהות רק עם נימוס, נדיבות, ענווה ונמיכות-רוח    הילדים ביצירתו מגלים יצרים, תוקפנות, רצונות עזים, תחושות-גדלות או בהלה קשה
יוני בן-מנחם
תנועת "האחים המוסלמים" מפעילה לחץ על ירדן לאפשר לארגון חמאס לפתוח מחדש את משרדיו בממלכה בעקבות המלחמה ברצועת עזה. המלך עבדאללה עדיין רואה בחמאס גורם מסוכן הקשור לאירן ולתנועת "האחים המוסלמים" ומעדיף את הקשר עם הרש"פ
יוסי אחימאיר
מתוך ברכה לשר לשעבר אהרן ידלין במלאת לו 95 שנה, באירוע החגיגי לכבודו שהתקיים בקיבוץ חצרים
דן מרגלית
לבנט ולגדעון סער ולאיילת שקד ממתינים עתה 10 ימים קשים מנשוא    היוכלו לעמוד באש המילולית של ביבי וחורצי לשונו ועושי דברו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il