X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא עובדים קשה [צילום: אלי אלון]
הפקרות ברכבת ישראל
נסענו בחול המועד פסח (אפריל 2022) ברכבת ישראל מתל אביב לנהריה ובחזרה לתל אביב לאורך כל הדרך ובמהלך כל הנסיעה היו נוסעים לא מעטים שלא עטו מסיכה אף פקח לא עבר בין הקרונות ברכבת לאורך כל הנסיעה והעיר או ביקש מנוסעים אלה לעטות מסיכה ברכבת נסעו גם מבוגרים לא מעטים, למה לא לדאוג לבריאותם

לדעת רופאים עטיית מסיכה בכוחה למנוע או לפחות לצמצם הדבקה בקורונה. וחוץ מזה יש חוק מדינה המחייב עטיית מסכה במקומות וחללים סגורים. יש כאן אי-משילות והפקרות וגם זלזול בנוסעים המבוגרים. מה הבעיה לחייב את הפקח או הדייל, הנמצא ברכבת ממילא, לעבור כל 20 דקות בערך לאורך קרונות הרכבת ולבקש מנוסעים לעטות מסכה. בדרך כלל הנוסעים נענים לבקשה ועוטים מסיכה. צריך רק לבקש.
התרשמתי שרוב הפקחים ברכבת לא עובדים קשה במיוחד. הפקח-דייל בנסיעה שלנו למשל, ישב רוב הדרך ועיין בפלפון שלו. אגב, לא ראינו במהלך כל הנסיעה דיילי קורונה (הדיילים עם הסרבלים הצהובים).
הקורונה עוד כאן יש לדאוג שברכבת יעטו מסיכה
קורא אני לפקחי משרד הבריאות ולמערכת האכיפה לבא לאתרי וקרונות רכבת ישראל ולקנוס לא רק את הנוסעים שלא עוטים מסכות אלא גם את הפקחים והמנהלים שתפקידם לדאוג שברכבת בה נוסעים כל סוגי הציבור יעטו מסיכה. הקורונה עדיין כאן. ומתים ממנה בישראל בחודש עשרות אנשים ועד עתה מתו ממנה או מסיבוכיה למעלה מ-10,000 איש.
העליתי דברים אלה כפוסט (רשומה) בדף הפייסבוק שלי עוד באותו יום. ותוך דקות מפרסומה הגיב עליה נציג רכבת ישראל Online (דניאל הסברה בדגיטל) וכך הוא כותב: "אנחנו פועלים ברכבת על-פי הנחיות משרד הבריאות ודואגים לתזכר את הנוסעים לעטות מסיכה באמצעות כריזה בתחנות וברכבות. עם זאת, אין לנו סמכויות אכיפה מעבר לכך ומדובר באחריות אישית של הנוסעים. אכיפת עטיית מסיכות במרחבים ציבוריים הינה בידי משטרת ישראל". עד כאן תגובת נציג רכבת ישראל Online.
רכבת ישראל מתנערת מאחריותה לנעשה בקרונות רכבותיה
מדובר לדעתי בתגובה מקוממת ויש בה התנערות מוחלטת של רכבת ישראל מאחריותה לנעשה בקרונות רכבותיה. וכך בנוסח זה הגבתי לתגובתו של נציג רכבת ישראל Online: "תגובתכם מקוממת. מי דיבר על אכיפה והטלת קנסות. לו היה עובר פעם ב-20 דקות פקח שלכם לאורך הרכבת ומבקש מנוסעים שאינם עוטים מסיכה לעטות מסיכה ברוב המקרים זה מספיק. כמעט כל הנוסעים ברגע שמבקשים מהם עוטים מסכות. זו אחריותכם לשלום הציבור ברכבות כמו שאתם מבקשים לא לעשן בתחום התחנה והרכבות כי יש חוק בעניין, הוא הדין לגבי הקורונה. זו חובתכם לדאוג לבריאות הציבור בתוך הרכבות שבאחריותכם. אתם משתמשים בטיעון של אכיפה כתירוץ לא לעשות דבר ולהתנער מאחריות".
נוכח העובדה כי רבים מהנוסעים לחו"ל והחוזרים ממנה עושים דרכם לנמל בן-גוריון וממנו באמצעות רכבת ישראל, ובשל החשיבות לדאוג לאוכלוסייה המבוגרת הנוסעת לא מעט ברכבת, יש להורות לפקחי הרכבת הנמצאים ממילא ברכבת לעבור בין הקרונות ולבקש מנוסעים שאינם עוטים מסיכות לעטות מסיכה למען בריאותם ולמען בריאות הציבור ועל הנהלת רכבת ישראל לוודא שהוראה זו נאכפת. לא מדובר בחובת תו ירוק וגם לא בחובת חיסונים, מדובר בעטיית מסיכה בתוך הקרונות. זה דבר מינימלי.
תאריך:  20/04/2022   |   עודכן:  20/04/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
דירקטוריון אגד החליט כי הקבוצה, שהצעתה בסך של 4.77 מיליארד שקל עבור כל הון המניות דורגה במקום השני, תוכל להתקדם בהליך    העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים, וביניהם העברת 15% מסכום ההצעה לאגד בתוך שלושה שבועות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה הודיע לשרת התחבורה כי היועץ המקצועי שלה לא יורשה להיכנס לישיבות ועדת הכלכלה    הסיבה: לא אמר את האמת באשר לרפורמת התעריפים החדשה בתחבורה הציבורית
עידן יוסף
מבצע "בן דור" לחיבור קווי רכבת קלה נוספים לרשת הירושלמית, רשת ה-JNET, של הרכבת הקלה יוצא לדרך    מסוף אפריל עד סוף אוגוסט שעתידות לשבש משמעותית את התנועה באיזור
עידן יוסף
משרד התחבורה מודה כעת כי הפעלת הרכבלית מכוחו של צו רכבל מ-1968 אינה אידילית, ופועל להסדיר את פעילותה מכוחה של חקיקה ראשית    המשרד לא ערך סקר שינתח את הביקוש הצפוי לפני שהנחה על הפעלתה בשבת
עידן יוסף
הקווים הייעודיים ייפתחו בצפון הארץ    תגבור גם בקווים אחרים ברחבי הארץ החולפים ליד שמורות טבע ואתרי תיירות    רוב אתרי התיירות אינם מקבלים שירות תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il