X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוזבים את הבית [צילום: פלאש 90]
בין חרדת הבחירה לחרדת הנטישה
נעצבתי על דורות הצומחים לנגד עיננו ואינם מכירים את המורשת היהודית, את היין העתיק המשומר של עם הנצח דורות שדמותם מתעצבת בלי דעת את הזכות ההיסטורית, בלי להתחבר לזהות היהודית, בלי להבין את משמעות היותך יהודי בביתך, בארץ ישראל

על הבית לא מוותרים, בית לא נוטשים. בית הוא מבצרו של האדם, גם אם יש חילוקי דעות, גם אם יש אכזבות, גם אם יש תחושת ניכור, מהבית לא בורחים. כשיש דליפה אוטמים אותה, כשיש סתימה משחררים אותה, כשיש שבר מאחים אותו.
נעצבתי מאוד כששמעתי את איומי הנטישה מהמולדת של מי שלא זכו בבחירות. נעצבתי עליהם, נעצבתי עלינו, על גידולי המים הצומחים באין מפריע במדינת ישראל, תוצר מובהק של חינוך נטול זהות, חינוך נטול העמקה והצמחת שורשים בארץ הבחירה. נעצבתי לא רק בגלל חשיפת הקשר הרופף של גידולי המים למדינה, קשר התלוי בדבר, בטל דבר בטלה האהבה למולדת.
נעצבתי על דורות הצומחים לנגד עיננו ואינם מכירים את המורשת היהודית, את היין העתיק המשומר של עם הנצח. דורות שדמותם מתעצבת בלי דעת את הזכות ההיסטורית, בלי להתחבר לזהות היהודית, בלי להבין את משמעות היותך יהודי בביתך, בארץ ישראל. נעצבתי על אותם גידולי מים אשר לא למדו אזרחות באופן מעמיק ואינם מבינים את מהות הדמוקרטיה, את כיבוד החלטת הרוב, את הבסיס הדמוקרטי.
איומי הנטישה של מי שלא זכו בבחירות, הם תוצאה של קשר רופף של חלק מהעם למולדתו ההיסטורית, הם מראה לבורות, הם שיקוף לחוסר האמונה, הם בבואה למרחק העצום שעברנו כעם מקריאתו של רה"מ המנוח, יצחק רבין, ליורדים, נוטשי ארץ האבות: "נפולת של נמושות" ועד לימנו אנו, בו מעלים על נס את מושבות היורדים בכל מיני מקומות בעולם ומאדירים את הנוחות הכלכלית ואת הרווחה, ללא שום מילת ביקורת, ללא שום הסתייגות.
אהבת המדינה
ארץ ישראל נקנית בייסורים, בתי העלמין הצבאיים הם הייסורים היום יומיים, הצרובים בנשמת האומה, מדינת ישראל הוקמה בסערה והייתה לנס גלוי ולפלא עולמי. כדמוקרט, ברור לחלוטין שזכותו של כל אזרח לבחור היכו לחיות, היכן לגדל את ילדיו. אין זכות לאיש להתערב בהחלטתו זו, ברם, כדמוקרט זכותי המלאה להצביע על כיעורה של תופעה זו, כיעורה של המציאות של אהבת הארץ על תנאי. פעם זה מחיר המילקי פעם זה כישלון בבחירות ופעם סתם כי יותר נעים לחיות במקום שאין בו יהודים.
ההיסטוריה הקצרה של העם השב למולדתו מוכיחה כי מי שהתחנך על אהבת המדינה מתוך הזהות היהודית העמוקה, מתוך ההכרה שעם ישראל חי "בכוח הזכות ולא בזכות הכח", גם כשגרשו אותו מביתו, גם כשבזו לערכיהם, גם ששינו את מהות הדמוקרטיה והגמישו אותה, גם כשהצלקות לא יגלידו לעולם, גם שרמסו את כל היקר לו, מעולם לא חשב לברוח, לנטוש, להגר, לרדת מהארץ הטובה הזו.
אל מול עמידה איתנה הנובעת מאמונה בזכותנו על הבית היחיד של העם היהודי, צמח לו דור מסוים, דור גידולי המים, נטול השורשים, שאינו מחובר לגזע, הזועם, קוצף, כועס על "שגנבו לו את המדינה" בהתקף חרדה מתמשך מאז שנודעה בחירתו הדמוקרטית של העם. מול תיאורי הזוועה על העומד להתרחש כאן לא תעזור שום גלולת הרגעה, לא יעזרו שום נשימות, לא יעזרו תרגילי יוגה. הרי לשלטון עלו הטליבאן, הפרימיטיביים מהמערות, אנשי החושך והאפלה.
הדמוקרטיה בסכנה, חופש הביטוי בסכנה, מערכת המשפט בסכנה, הכלכלה בסכנה, הלהט"בים בסכנה, זכויות הנשים בסכנה, המיעוטים בסכנה. משום מה נדמה כי הסכנה היחידה הרובצת לפתחנו היא ברמת עלילת הדם המסורתית מבית מדרשם של האחים המוסלמים: "מסגד אל-אקצה בסכנה".
מכנה משותף
יש לנו ארץ, יש לנו עם, יש לנו הצלחות עצומות, יש לנו קשיים ומורכבויות, יש לנו בית. בית לא נוטשים כשקצת קשה. מתמודדים, מתקנים, פועלים לשינוי לא בורחים מהבית.
והנה, בתופים ובמחולות, שבו לחיינו מילים שחשבתי כי נעלמו מהשיח: טפילים, פרזיטים, עלוקות שודדי הקופה הציבורית, חשוכים, הומופובים. מול הכאוס המדומיין והשקרי, לא אתפלא אם יהיו גם מי שיבקשו במדינות אחרות מקלט מדיני או מעמד של גולה, פליט, הרי זו "ממשלת טליבאן יהודית", כהגדרת עיתונאית מוטה. לא אתפלא אם נזכה לעצומה של "הוגי דעות, אנשי רוח", הקוראת לאיחוד האירופי להתערב "בתהליכים הנוראיים המתרחשים במדינה ולהצילנו מעצמנו", לא אתפלא אם תוגש עתירה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, נגד הממשלה הגזענית, ממשלת האפרטהייד, ממשלת הטליבאן היהודית.
ממשלת ישראל החדשה נבחרה באופן דמוקרטי (חשוב לחזור על אמת פשוטה זו שוב ושוב) כדי לממש את ערכיה, אמונותיה והאידאולוגיה שבזכותם נבחרה. אפשר להירגע, הדמוקרטיה רק התעצמה בתקופת ממשלות הימין. ראו את הפיגוע הקשה שאירע לדמוקרטיה בשנה וחצי האחרונות על-ידי ממשלת הריפוי, האיחוי, השינוי.
יש לנו מדינה, יש לנו בית, יש לנו מכנה משותף, עוצמתי וחזק מכל בחירה של איש כזה או אחר. מהבית לא בורחים, גם אם חשים אכזבה, גם אם כועסים, זו ההזדמנות לפעול לתקן על-פי השקפתך וערכיך, זו ההזדמנות להיאבק על הבית לא לנטוש אותו.
בשולי הדברים: דווקא בגלל תופעת גידולי המים המתרחבת ראוי לו לראש ממשלת ישראל הנבחר למנות לתפקיד שר החינוך רפורמיסט אמיתי שיפעל להגברת הזהות היהודית ויבצר את חוסנה של הדמוקרטיה, זו חובתה של הממשלה לכלל אזרחיה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/11/2022   |   עודכן:  15/11/2022
+נתניהו הציע לסמוטריץ' אישור ההתיישבות הצעירה: "מבזבזים זמן על ג'ובים"
22:42 15/11/22  |  עידן יוסף

גורמים בליכוד: בפגישה עם סמוטריץ׳, נתניהו הציע להקים ממשלה מיד כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: "נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות".
בליכוד משוכנעים שסמוטריץ' עומד מאחורי הודעת פורום ההתיישבות הצעירה על חזרה של נתניהו כביכול מההתחייבות שהעניק להסדרה, וכנראה זו הסיבה לתדרוך.
בהודעת הפורום נכתב: ״ברקע הפרסומים כי ראש הממשלה המיועד חוזר בו מההתחייבות שהעניק בחתימת ידו להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו״ש בשל ממשל ביידן אנו קוראים לו להבהיר את הדברים ולעמוד איתן מאחורי התחייבותו להסדרת ההתיישבות הצעירה. קוראים גם לשותפות הקואליציונית הבכירות במחנה הלאומי לעמוד על כך כי לא תוקם ממשלה חדשה ללא סעיף ברור בהסכמים הקואליציונים להסדרת היישובים. לממשל בארה״ב אין שום עילה להסתייג ממתן תשתיות אלמנטריות לישובים, וכל ממשלה שתקום ללא סיכום ברור שכזה אינה אלא ממשלת ימין כוזב ומוטב שלא תקום״.

+קשיים במו״מ בין יהדות התורה לליכוד
20:23 15/11/22  |  עידן יוסף

יהדות התורה דורשת תפקיד סגן שר במעמד שר עבור אורי מקלב במשרד התחבורה, אך בליכוד טרם השיבו בחיוב. מאיר פרוש מעוניין בתיק ירושלים ומורשת יחד עם נגב וגליל, בליכוד מסכימים רק לתיק ירושלים - וטוענים כי לא מגיע ליהדות התורה לקבל ארבעה תיקים (לפי מפתח תיק לכל שני חברי כנסת).
בנוסף, מחלוקת בין דגל התורה לאגודת ישראל סביב ניסוח חוק הגיוס בהסכמים הקואליציונים. הליטאים מציעים להסתפק בנוסח כי חוק גיוס יובא רק בהסכמה כוללת של כל מרכיבי הקואליציה. באגודה דורשים כי יכתב בהסכם כי יחוקק מחדש חוק טל לצד חוק יסוד ערך לימוד התורה (בחדרי חרדים).
מקלב לרשת ב': "כרגע יש סיכום על הליכוד רק על שני התפקידים הראשונים, ועדת הכספים ומשרד השיכון. עדיין לא קיבלנו תשובות על יתר התיקים אותם אנחנו דורשים כמו משרד התחבורה וירושלים ומורשת וסגני השרים״.

+גולדקנופף: אין מקום לזלזל בסמוטריץ' ולא לתת לו את התיק שרוצה
20:09 15/11/22  |  עידן יוסף

יו״ר יהדות התורה ח״כ יצחק גולדקנופף ברדיו קול חי: "הציונות הדתית הביאה 14 מנדטים וממילא הם תובעים לעצמם תפקיד בכיר. סמוטריץ' בחור מוכשר ובע״ה ננצל את יכולותיו בקואליציה הנוכחית. אין מקום לזלזל בו ולא לתת לו את התיק שהוא ירגיש איתו טוב. הוא הקים מפלגה למופת. צריך לתת לו תפקיד מכובד".

+המו"מ הקואליציוני נכנס לשלב מואץ
19:23 15/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פגישת נתניהו-סמוטריץ' נמשכה 50 דקות, אך לא הייתה בה פריצת דרך  ▪  נתניהו מתנגד למינוי סמוטריץ' לביטחון בגלל רגישות היחסים עם ממשל ביידן  ▪  נתניהו צפוי להתחיל מחר בסבב פגישות עם חברי הליכוד לקראת חלוקת התפקידים

סמוטריץ' ונתניהו בפגישתם
+"מסדירים רשמית את מעמד המשתמטים"
14:29 15/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תקף: "הולכים להקים פה משטר אייתולות בנוסח כחול לבן"  ▪  על סמוטריץ' אמר: "מינויו לתפקיד שר הביטחון זו פגיעה בביטחון הלאומי"

[צילום: פלאש 90]
+בן-גביר: "הטרור הוא לא גזירת גורל, נעשה הכל כדי למגר אותו"
12:16 15/11/22  |  מירב ארד

ח"כ בן-גביר, ומי שמיועד להיות השר לביטחון פנים הבא, התייחס לפיגוע באריאל: "הטרור הוא לא גזירת גורל, ואנחנו נעשה הכל כדי למגר אותו ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם והחלמתם של הפצועים בפיגוע.

+מקדמה אמריקנית לסמוטריץ' ולבן-גביר
10:18 15/11/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

השבוע נפרץ הסכר המדיני  ▪  נואשים מהתעלמות ישראלית מן ההבטחה השקרית של בנימין נתניהו לחתור לכינון שתי מדינות בארץ-ישראל ריכזו אויביה רוב באו"ם והעבירו בקשה לחוות דעת מטעם בית הדין הבינלאומי בעניין המשך השליטה הישראלית ביהודה ובשומרון

שרירי הזרוע לא הופעלו [צילום: מתוך יוטיוב]
+לתקן את שתי שגיאות בגין
09:47 15/11/22  |  זאב בן-יוסף   |   לרשימה המלאה

לצד מעלותיו התרומיות של המנהיג הענק מנחם בגין והישגיו המדיניים, יש לזכור שתיים משגיאותיו הקריטיות שרישומן הקשה משפיע על מדינת ישראל ועל תנועת ז'בוטינסקי עד ימינו אלה, ועכשיו אפשר וחיוני לתקן אותן

בגין. גם טעה [צילום: הרמן חנניה/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עמנואל בן-סבו
המקור הבכיר בבית הלבן אינו מתערב כמובן בענייניה של מדינת ישראל, אך מבהיר כי זו הכרזת מלחמה על ערכיה של אמריקה אשר יהיו לה השלכות משמעותיות
מירב ארד
דרש ממבקר המדינה לפעול למניעת השמדת החומרים שנאספו לדבריו באמצעים פסולים    על האפשרות שסמוטריץ' ימונה לשר הביטחון אמר: "מי שלא עשה מילואים בחייו, פחות מתאים"
דן מרגלית
תודה כפולה לד"ר אליעד שרגא שאינו יודע ליאות ונאבק למנוע מישראל את הבזיון שאריה דרעי אשר הורשע פעמיים בפלילים - באחת עם קלון - יחזור ויכהן בתפקיד שר בממשלה
יבגני פטישמן
יש להתמקד בשלב זה בניתוק הברית שבין מפלגת הליכוד למפלגות החרדיות    חשוב לזכור שאין שום דבר טבעי בברית הזאת
אפרים הלפרין
ליברמן פרסם קריאה לראש הממשלה לפיד לפטר את הרב הראשי    ליברמן מתיר בקריאתו לראש הממשלה הנכנס לפטר את נשיאת בית המשפט העליון    אוי ואבוי לנו אם זו הייתה בשורת השינוי ולכן טוב לכולנו שהיא פסה מן העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il