X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איילת פדה-גולדשטיין מנכ"ל פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אבי מרדלר פסיכולוג קליני פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הגישה האדלריינית לחוסן נפשי החלו לצפות במערכונים ולרשום לעצמכם שנינויות שאהבתם, ולהתחיל לשלבם במקומות הרלוונטיים
▪  ▪  ▪
הומור עצמי [צילום: נתי שוח/פלאש 90]

צחוק יפה לבריאות ולבריות - כולם יודעים שאנשים שנונים מצליחים בזוגיות ובעסקים וכולנו מחפשים את חברתם, בין אם זה כשותפים עסקיים או כבני זוג ובוודאי היינו רוצים שלילדינו הייתה מידה ראויה של הומור כצידה לדרך.
חג הפורים הנו הזדמנות נהדרת להתאמן בספונטאניות והומור כדי להקליל מצבים, ובעידן הקורונה שחוגג יומולדת שנה אוטוטו - בחודש אדר, על אחת כמה וכמה. באייטם זה טיפים ישומים מבית פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה - לחיזוק החוסן האישי, ולהפחתת פוטנציאל הנפיצות במערכות יחסים בבית ובעבודה, ואם לא עכשיו - אימתי.
הומור הוא צורת תקשורת המביאה לצחוק, ובעידן של הצפת מידע וגירויים הוא מפתח משמעותי לקבלת תשומת לב, שכשמה כן היא, אחת התשומות היקרות שיש לאדם לתת, ומפתח להשפעה. יתרה מכך, הומור עוזר לשמן את ציריות הרסיבר, למצבים קשים לעיכול, ומכאן הוא כלי מיטבי לשמירה על החוסן שלנו ולהיחלצות מקיבעונות.
האתגר - רובנו, מאמינים שהומור הנו נחלת יחידי סגולה יצירתיים, אך מסתבר שניתן ללמוד ולהתאמן בכדי להצליח לשלבו בהדרגה בחיי היום יום - בזוגיות, בהורות ובעבודה.
המפתח לשינוי התפיסה הוא בהמשגה ידידותית למשתמש:
א. הגדרה ישימה ליצירתיות - אין הכרח להמציא מחדש בדיחה או שנינות, אלה רק להשכיל לזכור + לשלב הומור שאהבתם, בסיטואציה הנכונה. כלומר - It's not about "copyrights" - If you copy - do it right!
ב. ההגדרה שפיתח ד"ר אבי מרדלר לחוסן נפשי - "להמשיך לקחת את החיים ברצינות, אך את עצמכם קצת פחות ברצינות".
פרקטית, מנפו את חג הפורים כהזדמנות להתאמן בספונטאניות והומור ב-5 שלבים:
1. יש פתגם בערבית ("אל חארקה בארכה") שמשמעותו "התזוזה היא ברכה" - אז גם אם לא חשבתם להתחפש, זה הזמן לשים עליכם אביזר/בגד צבעוני ולהתחיל ליהנות מההרגשה ש"לא הכל ברומו של עולם". גמישות פיזית מסייעת לגמישות מחשבתית ומי שיותר קשה לו לתרגל "השתטות ציבורית קלילה" (ולו גם בד' אמותיו), מוזמן לתרגל יוגה, ריקוד או כל סוג תנועה פיזית אחרת שמסייעת לתנועה נפשית.
2. במקביל/לחלופין - הציעו לבני המשפחה בסופ"ש / לחברי הצוות, לאמץ לרגל חג השמחה שם חיבה למשך יממה (רצוי כדוגמת שמות אינדיאניים המתארים תכונה בולטת ומחמיאה לגביהם). למי שעד כה חדר הכושר לגמישות מחשבתית עושה טוב - המשיכו לתרגיל הבא (זהירות - זה בנוי בדרגות קושי עולות, כיאה לכל אימון מקצועי).
3. למשך כשעה שעתיים ביום להימנע מהמילה "לא" (אין הדבר אומר שתצטרכו להסכים לכל, אלה פשוט תאתגרו את עצמכם להציע את החלופות האפשריות במקום לשלוף באוטומט את ה"לא" שמצר את עורקי היצירתיות והאווירה הטובה).
4. מיטיבי הלכת עד כה מוזמנים להתאמן בכלי הבא - שימוש בהומור עצמי ככלי לקבלת פרופורציה במצבים מאתגרים. דוגמה שמביאה אסנת דאום - פסיכודרמטיסטית שבהשראתה תרגילי החימום האלה לשילוב הומור - אם הלך לי המחשב בדיוק כשעבדתי על מסמך חשוב /דחוף/ טובים השניים - ברור שהמצב מותח לי את הקפיץ. אז רגע אחרי שהוצאתי את התסכול החוצה באמירת הכאב הענייני ("הלך לי המחשב והמסמך, לא אעמוד בדד ליין ויש עוד עלויות של תיקון וזמן המתנה"), ננסה להעביר לאבסורד את הסיטואציה בהומור בכדי להקלילה: "הלך לי המחשב, איך הלך? כל כך צעיר... ועוד בתאונת שרשרת - לקח איתו את המסמכים ואת הזמן שלי, בדמי ימיהם.." זה כמובן רק לשימוש עצמי - את המצב חשוב לקחת ברצינות ולראות איך פועלים לתיקון בהקדם האפשרי, אך את עצמי לקחת פחות ברצינות, כדי לא להוסיף עומס רגשי על העומס התפעולי שכבר נוצר. באותה מידה ניתן להשתמש בכוח המוח בהקצנה - מכוח מרגיע לכוח מניע - כשרוצים לצאת ממערכת יחסים מסוימת (כגון מסגרת לא מיטבית לילדים/מקום עבודה לא מספק/זוגיות לא מיטיבה): באימון בפ.ד.ה אנו מבקשים לדמיין היכן תהיו עוד 3 שנים אם תמשיכו במצב הלא רצוי הזה, ללא שינוי. חשוב לזכור שבמילה סבלנות, יש את המילה סבל. ולעיתים הסבלנות משמרת אותו וצריך לדמיין מה יקרה אם לא ניזום שינוי בעתיד הקרוב - כדי לקבל את הכוחות לסיים את הסבל גם אם הוא עדיין נסבל ויפה שעה.
5. החלו לצפות במערכונים ולרשום לעצמכם שנינויות שאהבתם, ולהתחיל לשלבם במקומות הרלוונטיים. המלצתנו להתחיל בצפייה ביוטיוב במערכון של הסטנדאפיסט יוסי גבני - "סיכום סגר 3 - הסגר שהכניס אותי לדיכאון", שזו דוגמה נפלאה של שימוש בהומור כדי לצאת ממצב נמוך, למשמעות ויצירה. תקופה של דכדוך / דיכאון בשנה שאנו סוגרים היא תגובה נורמאלית למצב לא נורמאלי. כעת האתגר שלנו למשוך את עצמנו מהביצה החמימה הזו, בהשראת חודש אדר, לחוסן נפשי משופר.
מוזמנים לפנות לאתר פדה יעוץ ארגוני - ולשתף אותנו בהצלחה עסקית ששילוב ההומור סייע לכם להשיג בה תשומת לב ולהיחוות כיותר אטרקטיביים ושנונים.

איילת פדה גולדשטיין - מנכ"לית פ.ד.ה, ד"ר אבי מרדלר, מטפל והורה נבוכים, בצוות פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה.
תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  07/09/2023
+נהגת האמבולנס של מד"א: רק בת שנה וחודשיים
15:16 24/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אסתר קורץ בת השנה וחודשיים, תושבת מודיעין עילית שאבה את ההשראה לתחפושת המקורית מאביה מתנדב מד"א ותיק

חובשת מדא אסתר קורץ בת שנה וחודשיים ממודיעין עילית [צילום: דוברות מדא]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משנכנס אדר... הומור ככלי להיחלצות מקיבעונות והצלחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עמנואל איפרגן
אם יודע שיש לו שכנים או מכרים בשכנותו שהם נצרכים ופרנסתם מועטת, מצווה רבה ליתן להם מתנות לאביונים    ואדרבה שכניו העניים קודמים לשאר עניי עירו
הרב עמנואל איפרגן
הטעם העיקרי של מצות משלוח מנות היא להרבות אהבה ושלום - וניתן לקיים אותה בהידור בין השכנים גם אם אינם שומרי מצוות    גם במצות מתנות לאביונים יש עדיפות לשכנים
ציפי לידר
אדר - ראש השנה לשמחה    צניעות זו לא מילה גסה: אדר הוא הדר הוא אדרת    הבגד הוא האדם    ומה הקשר בין פרשות השבוע לאסתר המלכה?    על כך ברשימה שלפנינו
חניאל פרבר
כל אירוע שגורם לנו לשמוח ואפילו לבישת מסכות ותחפושות, היא השמחה המתאימה לחודש אדר    מטרתה של השמחה לרומם את כולנו, שהיא היסוד המרכזי העומד ברקע מצוות הפורים
אליהו קאופמן
משפחת נתניהו שוברת שיאי חוצפה חדשים, שממשיכים לא רק בבניו של ראש הממשלה אלא גם בחברות המזדמנות של בניו, והפעם זו הייתה החברה המזדמנת של אבנר נתניהו, שמשתמשת בקרבתה ל"משפחה המלכותית" כדי "לצייץ" את הבלייה בתקשורת ובין השאר לבקש לדחות את חג הפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il