X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצרכן הישראלי התפתח מאוד בשנים האחרונות לפיכך, כאשר מעוניינים לתכנן קמפיין יחסי ציבור, נדרשת מקצוענות בתכנון חשיפת המוצרים אסטרטגיה וקריאטיב אלו הם שמות המשחק
▪  ▪  ▪

מגמה מעניינת מאפיינת לאחרונה את הצרכן הישראלי. כולם אוהבים לבדוק ולהשוות מחירים בטרם הם מבצעים רכישה, ובצדק. מאחר והעידן החדש הוא אינטרנטי ומהיר, קל לבדוק ולהשוות בלחיצת כפתור ולכן התחרות הולכת וגדלה, למוצרים גדולים וקטנים כאחד. נגישות המידע מחייבת את היצרנים או את היבואנים להתחרות על לב הצרכן מכל הבחינות, הן מבחינת מחירים, הן מבחינת איכות ובעיקר מבחינת איכות וכמות החשיפה.
התפתחותו של הצרכן מחייבת את היצרנים להיות סופר קריאייטיבים באופן "הגשת המוצר". הצורך ההכרחי בבידול תופס את מקומו ולכן יחסי ציבור היום יותר מפעם חיוניים עבור מוצרי הצריכה. לעומת שנים קודמות, בהן הטלוויזיה הייתה המדיום המשפיע העיקרי בתחום הצרכנות, היום הצרכנים יותר סקפטיים וניתן לשמוע לא פעם את המשפט "נו באמת, אתה מאמין לפרסומות?".
כן, כל אחד יכול לפרסם, אם יש לו כסף, זה לא אומר שהוא טוב. הצרכן מבין זאת ומחפש נתונים נוספים לגבי המוצר מעבר לפרסומת צבעונית בפריים טיים. וכשהתחרות גוברת מתבקש סיעור מוחות מבריק אשר מקצוענות היא אבן הדרך ליצירתו וכשמשולבים מקצוענות ויצירתיות ההצלחה מובטחת.
לכל מוצר יש את קהל המטרה שלו ולכל קהל מטרה ישנה המדיה המתקשרת איתו. מאחר ומוצרי צריכה אינם אנשים היכולים "למכור" את עצמם נדרשת מקצוענות בתכנון החשיפה.
כשרוצים לעשות קמפיין יחסי ציבור למוצר צריכה יש להתייחס למס' פרמטרים הכרחיים, המספקים "מפה" להתווית תוכנית העבודה. להלן יפורטו הפרמטרים:
  • אופי המוצר - למוצרי צריכה יש אופי המאפיין אותם, בדרך כלל הוא נגזר מהעיצוב, מקהל המטרה שלו ומהמסרים אותם הוא משדר. (לדוגמא: על טלפון סלולארי צבעוני מיוחד לחיילים ניתן לומר שהוא בעל "אופי צעיר".)
  • הענף אליו משתייך המוצר - ישנה התנהלות ספציפית ו"קודים" המיוחדים לענף ספציפי ולכן איכות בניית המסרים צריכה להיות בהתאם. לדוגמא: ענף האומנות מדבר ב"קודים" מסוימים אשר תנאי בסיסי לעבודה עם תחום זה הוא היכרות עימם על-מנת להשתלב בו.
  • עונתיות - ישנם מוצרים ייחודיים לתקופה מסוימת ונכונים רק לה ולכן תכנון החשיפה צריך להיות בהתאם לעונה בה הוא הכי נדרש. לדוגמא: חשיפה לתנור חימום לחורף תתחיל כחודש לפני תחילת העונה, בסביבות ספטמבר, ותגיעה לשיאה בחורף עצמו. התזמון הנכון במוצרים עונתיים הוא שקובע את מידת הצלחת הקמפיין.
  • חד קהלי או רב קהלי - ישנם מוצרי צריכה המיועדים לקהל מטרה ספציפי (לדוגמא: מוצרים לחולי סכרת) וישנם מוצרים אשר מתאימים למס' קהלים (לדוגמא: קפה נמס שמתאים לצעירים, מבוגרים, אנשי עסקים ועוד). הגדרת הקהלים מבעוד מועד מאפשרת פנייה נכונה וממוקדת החוסכת זמן ואנרגיה, המתבזבזים במצב של "יריות באפילה".
  • עיצוב - נכונה האמרה שטוענת שה"עין קונה קודם". לכן, גם בתחום הזה השכילו היצרנים להשקיע מחשבה בעיצוב המוצר אשר מייחד ומבדל אותו ממוצרים אחרים מצד אחד, ומצד שני מספק זווית נוספת לחשיפה במדורי עיצוב.
  • אופי החשיפה - לכל מוצר צריכך להיות אופי החשיפה הנכון עבורו. לעיתים נדרשת חשיפה מסיבית על-מנת להחדיר מוצר חדש אל השוק ולעיתים מדובר במותג יציב שהחשיפה שלו נועדה לבסס את הנראות שלו בשוק ולכן תהיה מדודה וקבועה פחות או יותר ( כלומר בין שניים לשלושה פרסומים בחודש).
תהליך המחקר ביחסי ציבור מחויב לבחון את כל הפרמטרים שציינתי לעיל ומכאן לצאת לדרך של חשיפה נכונה ומקצועית. תוכנית עבודה תכיל אירוע השקה או לחלופין קמפיין אינטרנטי בהתאם למסרים אותם משדר המוצר ובהתאם לחזונו של היצרן. התוכנית, בהיותה נגזרת משלב המחקר, בדרך כלל מסונכרנת עם ערכי המותג ולא נגזרת מהגיגיו של היועץ ולכן כאשר המחקר מקיף ומספק את כל הנתונים הנדרשים הצלחת הקמפיין מובטחת!

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרכנות בעידן החדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המלצה
הניה.מ  |  21/05/08 21:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית ליברמנש
אם לא נגדיר מלחמות כראוי יגיע היום בו לא יהיו גם לוחמים    מכתבה של האם השכולה אריאלה מאיר גולדמן, המובא להלן להלן כלשונו:
ד"ר שלמה פרלה
שורשי האינטגרציה האירופית למן מלחמת העולם השנייה ועד לחתימת "אמנת רומא" ב-25 למרס 1957    במלאת יובל שנים להקמת השוק האירופי המשותף
ד"ר תרצה הכטר
מתקשורת אחראית וחופשית אנו מצפים לתווך בין העם לבין נציגיו בכנסת, בעיקר בתקופה של חוסר יציבות במערכת הפוליטית    פרשנות היא תוספת בלבד    המנה העיקרית היא סקרי דעת קהל
אביתר בן-צדף
בספרו החדש מביא זאב גולן סיפור גבורה עלום: צעירים יהודיים הפרו את צו המנדט הבריטי, ותקעו בשופרות בתפילת "נעילה" של יום הכיפורים בכותל המערבי
ראובן לייב
חדר נקי, עם ארוחת-בוקר, בבית פרטי מחוץ לעיר - פטנט לא רע וזול מאוד, למי שמעדיף לטייל בחו"ל בכוחות עצמו ומוכן לוותר על המלונות המכוכבים. אותם דברים אמורים באכסניות הנוער    זה מה שתוכל להשיג בחופשתך הקרובה בשוויץ, אוסטריה, גרמניה, אנגליה וסקנדינביה - מדינות ה"צימר" הקלאסיות באירופה, מבלי לפשוט את הרגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il