X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה בלעדיו וקשה גם איתו נדמה כי אין מאכל טעים בלעדיו, והרבה ממנו - גורם לעלייה בלחץ הדם למען הדיוק - הנתרן שבמלח - הוא מהווה את גורם הסיכון מחקרים מראים שבארצנו יש מה לשפר בנושא זה
▪  ▪  ▪

אצלנו הגברים צורכים כמות כפולה של מלח מהמומלץ, ואילו הנשים - מצבן טוב יותר - הן צורכות רק פעם וחצי מעל למומלץ. נכון, כולנו התרגלנו לטעמו של האוכל המומלח, אך כדאי מאוד להתרגל להמעיט במלח. לאחר תקופת מה של "סבל", מתרגלים והאוכל נעשה טעים גם ללא מלח. עד כדי כך שקשה לחזור להרגלים הישנים - לחזור ולצרוך מלח בכמות גדולה!
בתקופה העתיקה ובימי הביניים היה המלח מצרך מאוד מבוקש. הוא שימש לכבישת ירקות, להכשרת הבשר, לחביצת גבינות, ועזר בשמירה על הבשר - זוכרים שאז עדיין לא היה מקפיא, אפילו לא מקרר ואפילו לא קרח. אמצעי השמירה על הבשר היתה ההמלחה - שנתנה אפשרות לאחסון בשר לאורך זמן.
הנתרן הוא אחד המרכיבים של המלח. הוא חומר הנמצא בגוף, חיוני לשמירה על מאזן תקין של נוזלי הגוף, אך כמו תמיד - הרבה, כמות גדולה ממנו - מזיקה לגוף.
כבר לפני 100 שנים הבינו שיש קשר בין צריכת הנתרן לבין ושכיחות יתר לחץ דם באוכלוסיה. עלינו להבין שכפית מלח שוקלת 6 גרם והיא מכילה 2.4 גרם נתרן. מכאן שאותה כפית מלח היא בעצם כל כמות המלח הנדרשת לגופנו. אך מרבית המלח שאנו צורכים, מגיע דרך תעשיית המזון המשומר. כל מאכל שנקנה במרכולים, מזון מתועש, אפילו המתוקים שבהם, שלא לדבר על הגבינות, המאפים המלוחים, שקדי המרק, אבקות המרק, הנקניקים ודגי המלוח, מכילים כמות נדיבה של נתרן.
הנתרן משמש כאמצעי להגרת הנוזלים ולשימור המזון. ולכן אם נבדוק, כל מאכל מתועש שנכנס לפינו מכיל כמות נדיבה מאוד של מלח. ואם כבר נגענו בנקודה זו, כדאי להצטייד במשקפי קריאה ולקרוא פעם אחת את רכיבי המזון ואת הכמויות שיש במתכון.
מפליא ביותר שאחד המקורות העיקריים למלח הוא הלחם! - גם כל הבשרים והעופות המומלחים, תורמים תרומה נכבדה לכמות הנתרן שבמזוננו.
אם כן - כמה צריך?
מומלץ לא לצרוך מאכלים בהם כמות הנתרן עולה על 300-200 מ"ג ב-100 גרם מוצר. חפשו את כמות הנתרן על-גבי התווית.
ובבית, ניתן לגוון ולהוסיף טעם למזון על-ידי עשבי תיבול ותבלינים. יש רבים וטובים כמו הבצל, השום, העירית, השמיר, הנענע, עלי הדפנה, החומץ, הפפריקה, הקינמון, אגוז המוסקט, הזעתר... ועוד תבלינים ועשבי תיבול מכל הבא ליד.
  • הטיפים פורסמו לראשונה בפורטל Diets העוסק בדיאטה, תזונה נכונה ופעילות גופנית.

לדיאטה און ליין
תאריך:  20/02/2008   |   עודכן:  20/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלח - אויב העם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבל הבלים
י'  |  26/02/08 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אנו בישראל, הממסד והציבור כאחד, האופק שלנו הוא צר למדי. סוללים כבישים, כאשר הנתיבים פקוקים, מתפילים מים, בשעה שהמפלס הקדוש של הכנרת צולל, מארגנים פנסיה כאשר המצב האקטוארי הוא על סף כריסה, ונדאג לסיעוד כאשר נעמוד בפני קטסטרופה
עופר א. לידסקי
כידוע לכל מי שמגבה את המידע שלו על גבי קלטות גיבוי, המידע הנשמר על הקלטות אינו מוצפן    ישנו פתרון גיבוי חדשני שמאחד בתוכו מספר יתרונות ופותר את בעיית אבטחת המידע
ד"ר יובל ברנדשטטר
בעולמו של דב חנין אווירה של ארץ ישראל מתחלק אף הוא לאוויר יהודי ואוויר ערבי, לפי הקו "הירוק" של "ישראל ביתנו". גם המים מתחלקים לפי אותו מפתח, למים טהורים המגיעים אל הערבים, ויורדים אל היהודי בצורת מי דלוחין לא מטוהרים
יוני בן מנחם
בצמרת אש"ף ובהנהגת תנועת הפת"ח בשטחים יש סימנים ראשונים למאבק על הירושה. ההערכה היא כי הנשיא מחמוד עבאס ייאלץ לפנות את מקומו בתוך כשנה לאור העובדה שאיבד את רצועת עזה לטובת החמאס וחוסר יכולתו להשיג ויתורים מדיניים מישראל
אליקים העצני
חיילים שיצטרכו לכבוש את חורבות גוש קטיף בדרכם לציר פילדלפי ישאלו את עצמם: הלא כבר היינו כאן ועוד מעט ניסוג שוב, אם כן - לשם מה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il