X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה חשוב כ"כ לאדם השמן ללמוד להיות אסרטיבי? כי כל פעם שאני מוותר למען האחר אני פוגע בעצמי אני מפחד לפגוע במישהו ולכן אני פוגע בעצמי
▪  ▪  ▪
אנו אחראים למה שקורה לנו [צילום: AP]

להיות אסרטיבי פירושו לכבד את עצמי ואת האחרים. זה קשור לכך שקיימת בי אמונה בסיסית שדעותיי, אמונותיי, מחשבותיי ורגשותיי חשובים כמו אלה של כל אחד אחר - ושהדבר נכון גם לגבי אנשים אחרים. קשור גם להתחברות לצרכים שלי ולרצונות שלי, אך אין הדבר אומר שעלי לנסות להשיג את מה שאני רוצה בכל מחיר.
להיות אסרטיבי פירושו להיות מסוגל להביע את עצמי בבהירות, בצורה ישירה ונאותה, להעריך את מה שאני חושב ומרגיש, להעריך ולכבד את עצמי, לזהות את כוחותיי ומגבלותיי מבלי לפגוע באחר.
מילת המפתח היא יושר. קשה להיות אסרטיבי בלי להיות ישר עם עצמי בנוגע למה שאני חושב ומרגיש. להיות אסרטיבי פירושו גם לקחת אחריות על החיים שלי ועל בחירותיי. פירושו לא להאשים אנשים אחרים או "נסיבות" במה שקורה לי.
אם אני לוקח אחריות על חיי, אני יכול לשנות את החלקים שאינם כפי שאני רוצה שיהיו. אם אני מאשים נסיבות חיצוניות, פירוש הדבר שאין בכוחי לשנותן. זה לא קל, אך מרגש ומציב אתגר לדעת שאנו אמונים על מחשבותנו ופעולותנו, אנו אחראים למה שקורה לנו. ואם נבדוק את המילה אחריות נמצא שהיא מתחילה באות א ומסתיימת האות ת מכאן שיש לקחת אחריות מההתחלה ועד הסוף.
מרכיב מהותי בהתנהגות האסרטיבית הוא מחשבות חיוביות בנוגע לעצמי, הערכת עצמי במידה מספקת כך שאאמין שמה שאני חושב, מרגיש או אומר שווה לפחות כמו מה שהאחר אומר או מרגיש או חושב.
כאשר אנו מתנהגים בצורה אסרטיבית, אנו בוחרים מה לעשות. אנשים חווים את עצמם בצורות שונות - חלק מרגישים שהם נשלטים על-ידי סביבתם, על-ידי עברם, או על-ידי מצבם הכלכלי. כל אלה הם דברים חשובים, אך ההחלטה כיצד להתנהג נותרת בחירתי שלי. אנשים אסרטיביים בוחרים. אדם אסרטיבי, לוקח בחשבון את הנסיבות הקיימות, אך אין הוא מניח לנסיבות לשלוט בו. הוא לוקח אחריות על חייו.
האנשים על-פני האדמה שונים בצורה משמעותית. יש כהים ויש בהירים, יש גבוהים ונמוכים, יש שמנים ויש רזים, ועוד... חלק מאותם פרמטרים איתם אנו נולדים, בעוד שאחרים משקפים את סגנון חיינו. בוודאי שיש לנו את הזכות לשנות את גופנו, למשל, על-ידי סגנון חיים, או על-ידי דיאטה והתעמלות, וזכות זו שייכת לנו, ולא לאחרים. באופן דומה, יש לנו הזכות לנצל את זמננו בדרך שנבחר, למרות העצה מידידינו וקרובינו שעלינו לנצל אותו בצורה שונה.
מותר לנו גם לבקש. אם איננו מבקשים את שאנו רוצים, אזי סיכויינו להצלחה הינם פחותים ביותר. אין זה הוגן כלפי אחרים לצפות מהם לקרוא את מחשבותינו, וכך אולי לבחור לתת לנו את מה שאנו רוצים. באותה מידה, איננו יכולים לקרוא את מחשבותיהם של אחרים - אולי הם מעוניינים להיענות לבקשתנו.
פירוש הדבר לא פחות מאשר העובדה שעלינו להרשות לעצמנו לרצות את מה שאנו רוצים ולקבל את העובדה שאנו זקוקים למה שאנו זקוקים. לגבי אנשים מסוימים, הרגילים "לשים את האחרים במקום הראשון", ההכרה בעובדה שלהם עצמם יש צרכים ורצונות ושצרכים ורצונות אלה הם חשובים באותה המידה כמו צרכיהם ורצונותיהם של כל אחד אחר, הינה שלב חשוב בהשגת חירות אישית. אי היכולת לומר "לא" הינה אחת הבעיות השכיחות ביותר בקרב אנשים לא אסרטיביים. אמירת "לא" לאנשים, כשאנו רוצים בכך, הינה מיומנות חיובית וחיונית מאוד. אם, במרבית חיינו אמרנו כן בשעה שרצינו לומר לא, הרי שבכך המעטנו בערך עצמנו.
למה חשוב כל-כך לאדם השמן ללמוד להיות אסרטיבי? - תשאלו. כי כל פעם שאני מוותר למען האחר אני פוגע בעצמי. אני מפחד לפגוע במישהו ולכן אני פוגע בעצמי. האם זה הגיוני??

לדיאטה און ליין
תאריך:  05/08/2008   |   עודכן:  05/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
כל תקדים שיתייחס לאולמרט ישמש גם בעתיד ביחס לראשי ממשלה אחרים. נתניהו בילה שעות רבות בחקירת משטרה שם חש, כדבריו, כי מנסים בכל דרך לצוד אותו. סביר מאוד כי יהיה עליו לחזור ולחוות חוויות לא נעימות אלו כראש ממשלה מכהן
ד"ר אסנת רזיאל
הדגים מהווים היום כ-16% מן החלבונים המנוצלים בתפריטים ברחבי העולם    תרבויות שלמות נבנו על עושר הדגה שהשיגו, והדג אף הפך לחלק חשוב בתעשיית המזון המעובדת    צריכת דגים כמזון עיקרי לאורך שנים נחשבת כסגולה לבריאות ואף לאריכות ימים
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לעתים רבות מתלבט מנהל מס שבח, כאשר מובאת לפתחו עסקת ביטול - האם אכן מדובר בעסקת ביטול או שמא במכר חוזר בין אותם צדדים
שרה נייס
כיצד קורה שהורים שעושים מאמצים כבירים למצוא לילדים שלהם את קייטנות הטובות ביותר, קונים להם כמעט את כל מבוקשם, "זוכים" בתמורה לילדים לא מעריכים, מתלוננים מקטרים ולא מכבדים?
אברהם שרון
אל תקשיבו ל"ישראל עושה ותעשה הכול כדי לשחרר את גלעד שליט". אלה דיבורים כוזבים, נבובים וחלולים של "קובעי מדיניות", שרובם ככולם מכהנים בתפקידם על טיפות הדלק האחרונות, נטולים, כמעט לחלוטין, אמון ואשראי ציבורי, משוללי לגיטימציה, ערופי ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il