X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעבר היינו פחות "ממוכנים" ולכן היינו יותר ניידים רגלית היום, בעידן המעליות, המדרגות הנעות, ההזמנות הטלפוניות והקידמה האופפת כל תחום בחיינו, אנו נוטים להיות פעילים פחות - דבר שתורם לירידה משמעותית ברמת פעילותם הגופנית של ילדינו
▪  ▪  ▪
לא יוצאים מהבית [צילום: AP]

לפני מספר חודשים קראתי באחד העיתונים שבאזור מסויים בארץ (לא זכור לי היכן) מלמדים בבית הספר משחקי ילדות של הורי התלמידים.
אנו שגדלנו ללא מחשב, ללא טלוויזיה, בקושי היה רדיו - נכון שזה נשמע לא אמיתי, ממש הזוי, כאילו עברו מאז מאות או אלפי שנים, אך בעצם עברו רק 55 שנים - אנחנו שיחקנו המון בחצר. רצנו, קפצנו, שיחקנו בכדור, היה קשה בערב להכניסנו הביתה.
מגרש המשחקים השכונתי היה מקום מפגש. הכנו שיעורים במהירות ורצנו למגרש. והיום את מגרש המשחקים השכונתי ואת משחקי הרחוב החליפו המחשבים והטלוויזיה - הילדים לא יוצאים מהבית ואם הם יוצאים כבר - זה תמיד לבית של חבר. יושבים ליד המחשב ואוכלים חטיפים או יושבים וצופים בקלטות. מי מהם מכיר משחקים כמו קלס, 5 אבנים, מוטרס, חבל, הקפות? לנו הייתה המון פעילות. אפילו לבית הספר העממי הלכתי ברגל כ-2 ק"מ לכל כיוון. בתיכון רכבתי על אופניים - 4 ק"מ לכל כיוון.
ואילו העידן בו אנו חיים כיום הוא אולי המרשים ביותר מבחינת קצב ההתקדמות הטכנולוגי ורמת הידע הנצבר. עידן המחשב והטלפונים מקל מאוד על חיינו והופך אותם לנוחים יותר, אולם המחיר אותו אנו משלמים מתבטא בירידה ברמת הפעילות הגופנית של האדם המערבי.
בעבר היינו פחות "ממוכנים" ולכן היינו יותר ניידים רגלית. היום, בעידן המעליות, המדרגות הנעות, ההזמנות הטלפוניות והקידמה האופפת כל תחום בחיינו, אנו נוטים להיות פעילים פחות - דבר שתורם לירידה משמעותית ברמת פעילותם הגופנית של ילדינו. בנוסף, החשיפה למזון מהיר, חטיפים עתירי שומן ודיאטה לא מאוזנת תורמים לאחת המחלות המרכזיות של העידן המודרני - השמנת-יתר.
רק השבוע קראתי בעיתון שבמסעדות בקליפורניה ייאלצו להוציא את שומן הטראנס מהאוכל ולסמן כל מאכל מבחינה קלורית ומבחינת סוגי השומן הקיימים בו. המדהים היה לשמוע למחרת בטלוויזיה תרעומת ובדיקה אם על המדינה מוטל לעזור לשמירת בריאות תושביה או שאסור למדינה להתערב בכך.
כושר גופני נמוך נמצא כגורם הסיכון הגדול ביותר לתמותה מסך הסיבות למוות (מחלות לב, סרטן וכד') הן בנשים והן בגברים. פעילות גופנית סדירה, כחלק משגרת היומיום, עשויה לתרום רבות לשיפור הבריאות ואיכות החיים. פעילות גופנית משפרת את תפקוד מערכת הלב והריאות, מקטינה את גורמי הסיכון למחלות לב, מפחיתה את התמותה על-ידי שיפור הכושר הגופני ושיקום הלב (המפחית את מקרי התמותה כתוצאה מאירועי לב חוזרים) ותורמת לשיפור התפקוד המנטלי.
מכאן עלה נושא לימוד הילדים את המשחקים מהם אנו כל-כך ניהננו. אולי גם ילמדו לאהוב אותם. אולי יוכלו ההורים לשחק עם הילדים ולהזיזם מהמחשב. ולמה כל זה חשוב???
ממחקרים עולה, כי קיים יחס הפוך בין מידת הפעילות הגופנית היומיומית למידת ההשמנה. כלומר, אנשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית, נוטים יותר להשמנה ואילו אנשים שעוסקים בפעילות גופנית, יזומה או אקראית, שומרים על משקל גוף תקין. מעבר להשפעתה החיובית של הפעילות הגופנית על תפקוד הגוף ובריאותו, היא מסייעת גם במניעת השמנת יתר וטיפול בה דרך מספר מנגנונים:
  • הגברת הוצאת האנרגיה של הגוף. פעילות גופנית מגבירה את ההוצאה הקלורית היומית ובנוסף, עשויה לתרום להגברת קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) בעת מנוחה. הגברת קצב חילוף החומרים במנוחה יגביר גם את השימוש בשומנים כמקור אנרגיה, דבר שיתרום להפחתת צבירת השומן ברקמות.
  • הגברת הוצאת האנרגיה של הגוף מאפשרת אכילת כמויות סבירות של מזון, דבר המקל על התאמת כמות האנרגיה הנצרכת לזו המוצאת. בנוסף, אצל אדם המבצע פעילות גופנית סדירה קיימת הפעלה טובה יותר של מנגנוני הפיצוי במקרה של חריגה בצריכת המזון (אותם מנגנונים הגורמים לגוף "לבזבז" יותר אנרגיה ברגע שאירעה חריגה קלורית ומונעים השמנת-יתר כתוצאה מחריגה חד-פעמית).
  • פעילות גופנית סדירה ושיפור הכושר הגופני יגרמו להעדפת השימוש בשומנים כמקור אנרגיה בזמן ביצוע פעילות גופנית, דבר המסייע בהגברת פירוק רקמת השומן.

לדיאטה און ליין
תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
'כן, אדוני ראש הממשלה' הייתה סידרה קומית אנגלית בשנות השמונים. כן, גברתי ראש הממשלה הנה סידרת ריאליטי ישראלית עכשוית. מה שמהוה בדיחה במדינות מתוקנות הינו המציאות במדינת ישראל. זו בדיחה עגומה על חשבוננו, האזרחים
עו"ד משה גולדבלט
כהונתה של לבני, בנסיבות שנוצרו, בתפקיד ראש ממשלה, בטרם זכתה בבחירות, תמיט קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אפילו אין בכהונתה פגם חוקי
ספי סגל
כרגיל, היא השיגה את מבוקשה - קידום אג'נדת "רק לא נתניהו" ע"י המלכת לבני על פני מופז. מיד אח"כ התפנתה התקשורת למה שהיא מומחית בו: מיחזור הטינופת שהיא משאירה אחריה לזהב של רייטינג: הרימה את מופז מגל האשפה שלתוכו רמסה אותו ברגליה עד שלשום בלילה
גילה אדלר
האם אתה כמנהל יכול להפחית את המתח בקרב העובדים על-ידי שינוי המזון במקום העבודה? האם יש קשר בין תזונה לבין הפחתת המתח בעבודה, והאם תזונה בריאה יכולה להגביר את היעילות בעבודה?
עו"ד יוסף שטח
מה שיקרה מעתה יותר ויותר, שהתקשורת תאבד לגמרי מאמינותה והציבור יפסיק כליל להאמין לה - לעובדות שמביאה וכל שכן להערכות. זה חבל מאוד כי יש תפקיד חשוב לתקשורת בחברה ובמדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il