X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רופא השיניים ווסטון פרייס ציין בספרו, כי אנשים שעודם ניזונים מהתזונה המסורתית שלהם כמעט שלא סובלים מבעיות שיניים ואילו בני-עמם שאוכלים מזונות מזוקקים ומעובדים סובלים מבעיות שיניים רבות וממגוון הולך וגדל של מחלות ובעיות תפקוד
▪  ▪  ▪
מאכלים מוכנים לא תמיד בריאים [צילום: AP]

בעולמנו זה, בו הנשים יוצאות לעבודה ודואגות גם לקריירה של עצמן, באמת מוגזם לדרוש מהן לעמוד שעות במטבח ולבשל. אישה שחוזרת הביתה מהעבודה בשעות הערב ויש לה בית לנהל, ילדים לגדל, אומנם יש לה, לפעמים, גם בעל שעוזר, אך בכל זאת לדרוש ממנה להיכנס למספר שעות למטבח ולהכין אוכל זה נראה ממש, אבל ממש, לא פייר.
אחד הדברים הטובים שקרו לנו הם תעשיית המאכלים המוכנים. אפשר לחגוג. לא צריך לעמוד שעות המטבח. יש מה לאכול בלי לעבוד קשה. אך כמו תמיד - בכל דבר טוב מסתתר גם משהו פחות טוב.
צוות רפואי מיומן, באמצע המאה ה-19, החל לנסוע בעולם ולחיות בין ילידים מתרבויות שונות. האנשים שחיו בחברות מגוונות אלה, שרבים מהם היו דלי-אמצעים, היו בריאים יותר מהאנשים בני התרבות שלנו. הם סבלו הרבה פחות מאסתמה, אלרגיות, הפרעות-עיכול, מחלות-לב וסרטן. ההגנה שהייתה לילידים מפני הסרטן החלה להתפוגג כשרבים מהם החלו לאמץ את אורח החיים המערבי בשנות ה-20 של המאה ה-20. מאז החלו שיעורי התחלואה בסרטן בקרב הילידים לעלות בהתמדה, עד שכמעט הגיעו לאלה של הלבנים.
בספרו Nutritian and Physical Degeneration כותב המחבר, רופא השיניים ווסטון פרייס, שהאנשים שעודם ניזונים מהתזונה המסורתית שלהם כמעט שלא סובלים מבעיות שיניים (עששת או התפוררות שיניים), ואילו בני-עמם שאוכלים מזונות מזוקקים ומעובדים סובלים מבעיות שיניים רבות וממגוון הולך וגדל של מחלות ובעיות תפקוד.
הוא כותב בספרו: "ילידים התרבו במשך דורות על-גבי דורות, במשך אלפי שנים כנראה, בלי שסבלו ממספר כה גדול של בעיות בקשת הדנטלית. אולם בדור הבא, לאחר שאימצו את תזונת האדם הלבן, אחוז גבוה מילדיהם מפתחים בעיות בקשת הדנטלית הגורמות עיוותים ניכרים בפניהם... אילו פרסו סולם לאורך קילומטר ומדדו את העשורים בסנטימטרים, קרוב לוודאי שנראה התנוונות רבה יותר בסנטימטרים האחרונים מאשר בקילומטר שקדם להם".
קהילות הבריאות ומאריכות החיים ביותר בעולם לא אוכלות כמעט בכלל מזונות מעובדים - כאלו שעברו תהליך כלשהו מעבר למצב הטבעי של המזון: חימום, בישול, טיגון, אפייה וכדומה. ניתן לקרוא על כך במאמר "האנשים הבריאים ביותר בעולם - איך לחיות הרבה שנים, עם הרבה אושר וכמעט ללא מחלות?" סיכום הספר "בריא בן 100", מאת ג'ון רובינס.
דגנים מלאים ומניעת מחלות
ב-43 מתוך 45 מחקרים שבחנו את הקשר בין צריכת דגנים מלאים ובין התפתחות של סרטן נמצא שצריכת דגנים מלאים מספקת הגנה ניכרת מפני התפתחות של כמה סוגי סרטן. מחקרים רבים נוספים מצאו קשר בין הגנה מפני סרטן לבין צריכת דגנים מלאים.
נמצאו קשרים כאלו ברוב המוחלט של המחקרים שבדקו את הקשר בין דגנים מלאים להגנה מפני סרטן מסוגים שונים, כגון סרטן הקיבה, מערכת העיכול, בסיס הורמונלי - שד, בלוטת הערמונית, השחלות והרחם, הלבלב וסוגי סרטן נוספים.
במחקר על בריאות הנשים באיווה שהתפרסם בכתב העת American Journal Of Public Health מצאו החוקרים שהסיכוי של נשים שאכלו לפחות מנת דגנים מלאים אחת ליום למות מסרטן, מחלות לב וכלי דם היה נמוך משמעותית יחסית לנשים שאכלו דגנים מלאים בתדירות פחותה מזו.
וזה מחזיר אותי לאשר אני אומרת בכל פעם מחדש - אוכל עתיר סיבים הוא הרבה יותר טעים, אך היות שאנחנו לא רגילים אליו, הוא נראה לנו פחות טעים. אם נצליח להתרגל ולהרגיל את ילדנו אליו - נצא נשכרים. גם מבחינה בריאותית וגם מבחינת הטעם. אין כמו טחינה גולמית משומשום מלא, אין כמו אורז מלא מוכן טעים, אין כמו לחם מלא סיבים. זה עניין של הרגל שתועלתו הבריאותית רבה ביותר.

לדיאטה און ליין
תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזון לא מעובד ומניעת מחלות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאוד: הכל עניין של הרגל
אזרח קטן  |  6/11/08 18:16
2
נכון שהילידים שאכלו אוכל לא
אלי943  |  8/11/08 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דב אבן-אור
איך ייתכן כי אנשים המציגים עצמם כ"אנשים חושבים", מערבבים רחת עם מחט?! ובעברית פשוטה; מה הקשר בין דרישת ערביי ישראל וחלק מהשמאל הישראלי, להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, ובין עתיד השטחים והתושבים הגרים ביו"ש?    שמאלנים, הרי לכם התשובה לשאלתכם!
איתמר לוין
התורה אינה מספרת לנו כמעט דבר על תחילת דרכם של מנהיגי ישראל. בכך היא שולחת אותנו, בכוונה, למסורת שעברה בעל-פה
ישראל (איזי) גורן
דאגה לאזרחים מתרחשת לא רק באמצעות סיסמאות אלא גם על-ידי הפרטים הקטנים כמו צמצום מועדי בחירות    לצערי זה כנראה לא יקרה
בצלאל לביא
לאחר שתשקוטנה תרועות הפסטיבלים, ברק אובמה יעמוד בפני המבחן האדיר להתחיל ליישם את כל ההבטחות שפיזר במהלך מסע הבחירות המפרך שלו    אז ורק אז יראו האמריקנים במי בחרו והאם תוכו של אובמה כברו    את הקרדיט האדיר שקיבל הוא יצטרך לפרוט במהרה לפתרונות אמיתיים וכנראה גם כואבים
בנצי אלישע
שמן זית עשוי למנוע מגוון בעיות בריאות, מכולסטרול ועד מחלות לב וכלי דם    עכשיו מתברר ממחקרים כי הוא גם יכול למנוע גם את סרטן המעי הגס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il