X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתן לאכול מזון שעושה לנו מצב רוח טוב והעיקר ללא רגשות אשמה במקום לבחור מאכלים עתירי פחמימות ושומנים, כדאי להעדיף דגנים, קטניות או פירות, בשילוב גבינות דלות שומן שיעשו עבודה נהדרת כדי להעלות את מצב הרוח
▪  ▪  ▪
המאכלים שיעלו לכם את מצב הרוח [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

האם ניתן לשלב בין דיאטה למצב רוח טוב? אפשר לאכול מיכל גלידה ולהרגיש בעננים, אבל אחר-כך להיכנס לדיכאון על-כך שהרסנו את הדיאטה. אך אולי אפשר למצוא מזונות אחרים שיתנו לנו בדיוק את אותה הרגשה, ובמחיר קלורי הרבה יותר נמוך?
האם יש מאכלים שישפרו את מצב הרוח שלנו, שיגרמו לנו שמחה, מן התרוממות רוח? כאשר אנו רואים עצמנו צוללים לתוך קופסת גלידה, אנו כבר יודעים שבמקרה הזה, הכיף בורח ברגע שאנו עולים על המשקל (אולי אפילו לפני העלייה על המשקל - ממש ברגע שהטעם עוזב את גבשושיות הטעם שעל הלשון). הפעם נדון במאכלים אשר יעשו לנו מצב רוח טוב וללא רגשות האשמה.
האחראי למצב הרוח שלנו הוא הסרוטונין, שהוא שליח עצבי (נוירוטרנסמיטור) שמופרש במוח שלנו, בעל השפעה על מצב הרוח, מונע תחושת דכדוך ומגביר את תחושת השובע. כמות הסרוטונין הולכת ויורדת לפעמים בזמנים שונים, כמו לפני המחזור החודשי אצל נשים וכד'.
ירידה זו ברמות הסרוטונין יוצרת תחושת רעב מוגבר ודכדוך. האוכל שאותו אנחנו אוכלים עשוי לשפר מאוד את רמות הסרוטונין ואיתו את מצב הרוח שלנו.
מחקרים מוכיחים, כי דיאטה דלת פחמימות ועתירת חלבונים תגרום לירידה משמעותית ברמתו של הסרוטונין ועל-כן גם ירידה במצב הרוח, עם זאת, כמו בכל דבר, יתכן מצב של יותר מדי שמחה. אם נגזים באכילה, יש סיכוי שנהיה מבסוטים מאוד, אבל מנומנמים ושמנים.
הבסיס ליצירת סרוטונין בגוף שלנו, מגיע מהאוכל בדמות חומצת אמינו חיונית (אבן הבניין של החלבונים) שנקראת טריפטופאן. אותה חומצת אמינו נמצאת בכמות מועטה במזון וגם אז היא נמצאת בתחרות קשה עם שאר חומצות האמינו. לכן מאכלים העשירים יחסית בטריפטופאן, אבל גם בחלבון כמו גבינות, ביצים או בשר, תורמים מעט מאוד לעליית סרוטונין.
על כן חיפשתי ומצאתי מאכלים בהם אחוז הטריפטופאן די גבוה ואין הוא נמצא בתחרות אם חומצות אמינו אחרות. ומצאתי את הפירות כמו הפאפיה, הבננה, התמרים, הקטניות כמו גרגרי חומוס, השומשום ודגנים.
כאשר אנו שומעים שפחמימות מעלות את רמת הסרוטונין, מייד עולה בראשנו שמומלץ לאכול מיד איזו חבילת שוקולד או עוגת שמרים טעימה. אך ברור לכולנו שזו אינה הכוונה.
במקום לבחור מאכלים עתירי פחמימות ועתירי שומנים, כדאי להעדיף דגנים כמו לחם, פסטה או אורז. קטניות כמו גרגרי חומוס מבושלים (לא אלו הנמצאים בחנויות הפיצוחים), או פירות כמו תמרים או בננות או פאפיות בשילוב עם גבינות דלות שומן יעשו עבודה נהדרת כדי להעלות את מצב רוחנו וגם כדי לשמור על דיאטה מאוזנת. וכמו תמיד - מילת המפתח היא כמויות.
גם אותם מאכלים יש ללמוד לאכול בכמויות קטנות. לדוגמה - גרגרי חומוס מבושלים - כף הגשה אחת. תמרים - שניים כמנת פרי, בננה אחת, וזאת בשילוב עם גבינות בעלות עד 5% שומן.

לדיאטה און ליין
תאריך:  20/07/2009   |   עודכן:  20/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
נדרשת תבונה רבה גם בלשכה בירושלים וגם במשרד הסגלגל בוושינגטון כדי להבין כי אילולא התקוטטו בסוגיית ההתנחלויות לא היו מתקוטטים בסוגיית ירושלים. מנהיגות צריכה לנטרל עצמה מרעשי הרקע ולהגיע להבנות מדיניות בכל הסוגיות שעל הפרק
עמוס שריג
ח"כ א-סנע הוא משפטן ועו"ד, כך שהוא מכיר את החוק לפני ולפנים, זו הסיבה כנראה שהוא מותח את החבל בכל פעם עוד קצת. אבל החבל, בלי שנשים לב, נקרע מזמן וזה רק אנחנו שמסרבים לראות את ארבעת קצותיו
ד"ר מוטי חיימי
הזנחה, התעללות ואלימות - הן מנת חלקם, מדי יום ביומו, של 330,000 ילדים בישראל - עלינו לעקור תופעה מחרידה זו מהרה!    טיפול מיידי לפתולוגיה חברתית
איתן בן דוד
האפשרות לבחור את המצטרפים היא מאבני היסוד של המושב - שלילתה תגרום לפגיעה קשה במרקם הקהילתי
דודו אלהרר
אין לגדעון לוי סיכוי נגד המומלך החדש אם מחמת התשישות ואם בשל האסימון שסוף-סוף נפל לו והוא מתחיל להבין שאין למסלול הזה קו סיום. עוד מעט נשמע את התרועה - הידד! המלך מת, יחי המלך החדש!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il