X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כששולטים בנתוני המכירות, אפשר להבחין בצניחה ולטפל בה בזמן המנכ"ל או המנהל חייב להיות ערני ולזהות מצב כזה במהירות
▪  ▪  ▪
להפעיל רגש [צילום: AP]

בכל תחום עסקי יש חודשים שנחשבים לחזקים מבחינת מכירות וחודשים חלשים. לעסק המנוהל היטב יהיו תמיד נתוני רווח מדויקים, החל מהחודש הראשון לפעילותו, והוא יעשה בהם שימוש מתמיד בהשוואת הרווחים מחודש לחודש. כך ניתן לקבוע מה היו תקופות הגאות ואלו היו השפל ולתגבר את תקופות השפל או לנהל את הכספים בהתאם. אין זו פעילות רק עבור חברות ענק וגם עסקים קטנים ובינוניים ירוויחו משליטה קפדנית בנתוני המכירות שלהם.
כאשר שולטים בנתוני המכירות אפשר להבחין בצניחה חדה ולטפל בה בזמן. לדוגמא, בחברת תוכנה המכירות היו מאד נמוכות באוקטובר ביחס למה שאמור להיות באותו חודש לפי נתונים משנים קודמות. בחברה הזאת בדרך כלל רוב המכירות מתבצעות עד השבוע השלישי של החודש והשבוע האחרון של החודש חלש מאוד. לכן הנתון היה מדאיג ביותר כי הצפי היה שהחודש יסתיים ב-75% מהמכירות שאמורות להיות. למרות שבתחום הספציפי של אותה חברה אוקטובר חלש יותר מחודשים אחרים, בכל זאת עסק שרוצה להיות רווחי מוכרח לטפל בסיטואציה שנוצרה.
טיפים לטיפול בחודש של שפל במכירות:
1. המנכ"ל או המנהל האחראי חייב להיות דרוך וערני ולזהות מצב כזה כמה שיותר מוקדם, לפיכך, חשוב לנהל מעקב מתמיד על נתוני המכירות והיחס שלהם לחודשים ושנים בעבר - כך אפשר לזהות התרחבות או הצטמצמות של עסק ולטפל כיאות במצב הנכון.
במקרה כזה הפעילות לא יכולה להמשיך להתנהל כרגיל ויש צורך להבין שמדובר במצב חירום, אך יש לשים לב לא לעורר בהלה בקרב העובדים.
2. פגישה אישית עם כל איש מכירות בנפרד יכולה להיות עדיפה על פני ישיבה קבוצתית בה עלול להיווצר רושם מוטעה ולגרום לחוסר ביטחון לעובדים, דבר שלא יעזור בטיפול במכירות. בפגישה המנהל יבקש לראות את התוכנית של כל אחד ואחד להגדלת המכירות האישיות שלו. כאן המנהל מגיש סיוע לעובדים על-ידי תכנון משותף של הפעולות שלהם, כך שאם המשכורת שלהם תלויה באחוזי מכירות, היא לא תיפגע. בטוח יהיה מישהו עם רעיון יצירתי שיעזור להציל את המצב.
3. יש לאסוף רשימות של כל הלקוחות, הלקוחות הפוטנציאליים (כאלה שגילו עניין וביקשו הצעות מחיר בעבר הם רשימת דיוור מורשית על-פי חוק התקשורת החדש) ושל כל אדם אחר שיכול להיות קשור לרכישות. בכדי להגביר את המכירות חובה להוציא פריטי קידום לכמה שיותר אנשים, זו פעולה חשובה שצריכה להתבצע כדרך קבע, וללא ספק חייבת להתקיים במלוא העוצמה במצבי סכנת רווחים.
4. מכתב אישי או תקשורת אישית לעיתים בכוחם לחולל תגובה גדולה יותר מאשר פריט פרסומת מעוצב למשעי. באותה חברת תוכנה, בה בוצעו הצעדים הנזכרים כאן, אחד מאנשי המכירות ניסח מסר אישי, חם ואנושי, שלא עסק ישירות במכירה או "קנה עכשיו" אלא רק פנה לאנשים ברמה הרגשית. את המכתב הוא שלח באי-מייל בעזרת מיזוג דואר, כלי של מיקרוסופט הקיים בכל מערכת אופיס פשוטה, שמאפשר לדוור את המיילים אחד-אחד עם שם האדם שמקבל אותו, אבל בלחיצת כפתור אחת.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
כששליטי בג"צ מבטלים מהחלטות נבחרינו, הם בעצם אומרים: אנחנו השולטים!    את שליטתם לא ניתן לסלק עם פתק    על שלטון אנוס
מתי דוד
שפי ביקרה, נתניהו בוקר, והארץ לא מעביר על עצמו ביקורת    אז הנה ביקורת אישית לעיתון ששיקולי עריכתו שגויים ומגמתיים
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית חוששת כי ביצוע "עסקת שליט" יחליש עוד יותר את מעמדו של הנשיא מחמוד עבאס ונערכת להעלות את סוגיית האסירים הביטחוניים על סדר היום הבינלאומי    הבעיה העיקרית של ישראל לאחר ביצוע העסקה תהייה איך למנוע מעשי חטיפה נוספים של ישראלים    ישראל צריכה לנקוט כבר עכשיו שורה של צעדי ענישה שירתיעו את החמאס מכוונתו להמשיך בחטיפות
מריאנה אורבך
בימים הקרים לא חייבים לוותר על הגזרה, אילו שינויים יש לערוך בהרכב האוכל? מדוע כדאי להמעיט בשתיית קפה, מהו התפריט הנכון? ומהו התחליף לעוגה ומתוקים (שינה מוקדמת)
גיא חזן
מטרתו של שוק הון מפותח הינה חלופה מימונית לגיוס הון תוך שיתוף ציבור המשקיעים בהצלחה, או בכישלון, של הפירמה המגייסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il