1. הדבר הראשון שיש לדעת הוא שאם אנשים לא יקבלו נתונים ממקור כלשהו, הם ימציאו אותם. לדוגמא, אם יראו מישהו יורד במעלית עם צעירונת יפה (כאשר זאת בכלל הבת שלו שבאה לבקר את אבא במשרד, אבל אנשים לא יודעים את זה) ומייד ממציאים לו רומן. עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות;
2. תכונה אנושית נפוצה שחשוב לדעת עליה היא שאנשים נוטים להזכיר לעיתים רחוקות את הדברים הטובים ואילו על הרעים קשה להשתיקם. אם מישהו עשה מעשה רע - כל העיר תדע על-כך, אולם אם הוא גם תורם לצדקה בקביעות ומתנדב למען הקהילה - כנראה שהנתון הזה יופץ הרבה פחות;
3. כמו שיש למשמיצים במה באינטרנט, כך גם יש במה ליצור איזון ולמלא את האינטרנט במידע חיוני וטוב, במיוחד דרך אתרי מאמרים למיניהם (הקלדה של מילת החיפוש "מאמרים" בגוגל תחשוף רשימה ארוכה של אופציות). באתרים אלה ההרשמה חינם וניתן לפרסם מאמרים בכל תחום התמחות, טיפים ללקוחות ועוד. פרסום מאמרים בכל אתר אפשרי יגרום למנועי החיפוש, בערך תוך שבועיים, להכניס אותם תחת שם הכותב כאשר יחפשו אותו בגוגל. כך
מתמלא החלל בנתונים בעלי ערך ועם חזות חיוביות;
4. את המאמרים החזקים והאיכותיים ביותר, כדאי לפרסם באתרים החזקים יותר. כך מאמרים אלה יופיעו בתוצאות העליונות וידחקו כל אזכור שלילי. הצפת האינטרנט במאמרי תוכן חיוביים, יכולה למקם אזכורים שליליים בעמודים אחרונים, שלעיתים רחוקות גולשים מגיעים אליהם;
5. פרסום תגובות מועיל גם כן. ישנם אתרים שמאפשרים להוסיף תגובות לכתבות ומאמרים. תגובות אלה עוזרות מצד אחד לדרג את הפריט בגוגל ומצד שני יכולות לתת נקודת מבט נוספת או מידע נוסף על האזכור השלילי. כך שיש לבחון כל מקרה לגופו, כי עצם התגובה יכול גם לחזק את האזכור השלילי. לרוב, אפשר יהיה להתעלם מהעניינים השליליים ולהשקיע את מלוא האנרגיה בכל השאר.
בקלות ניתן למלא 4 עמודים בגוגל עם כותרות מרשימות ומעוררות כבוד ובכך לטפל בכל מקרה מצער שפורסם, שפשוט מתגמד לנוכח השפע של הטוב - ותמיד אפשר להגיד ללקוח שיש את אלה שמקנאים בהצלחה ועם כל המאמרים החיוביים לנגד עיניו הוא לא יתקשה להאמין.