X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבה אנשים שרוצים לרדת במשקל, מפסיקים לאכול ובמקום אוכל שותים קפה, הרבה קפה בואו נבדוק מה הם עושים
▪  ▪  ▪
קפאין - ממכר ויוצר תלות [צילום: פלאש 90]

לכל אוהבי הקפה - האם ספרתם פעם כמה כוסות קפה אתם שותים ביום? האם הוספתם למספר את מספר כוסות הדיאט קולה וכוסות התה שאתם שותים בנוסף לקפה?
יש המספרים לי שהם שותים שמונה או תשע כוסות קפה ביום ולפעמים אפילו יותר. וזאת עוד מבלי למנות כלל את כוסות התה המכיל קפאין וכוסות הדיאט קולה ששותים בנוסף. כל המשקאות הללו מכילים קפאין ובכמות לא קטנה. האם זה טוב או האם זה רע? ולמה זה כל-כך חשוב?
הינה מספר עובדות על קפאין:
קפאין מסייע להתעוררות, מרץ ואנרגיה - וזה החלק הטוב שבו. אך הוא גם ממכר ויוצר תלות. הרבה אנשים מתמכרים לדיאט קולה ואפילו צוחקים על-כך ואינם מבינים איך וכיצד. קשה מאוד להיגמל מזה. אני מכירה מישהי שסיפרה על כאבים והרגשה כמו בגמילה מסיגריות או מאלכוהול. זה אולי נשמע מפתיע, אך הקפאין עצמו ממכר.
זה נכון שספורטאים שותים קפה שחור לפני אימון כדי להמריץ את זרם הדם. יאיר קרני - אורים ותומים באימונים אירוביים בארץ ישראל, מגדיל ואומר שהקפאין עוזר לפתוח מעט את התאים ולשחרר שומנים לדם כדי שיהפכו לאנרגיה. אני יודעת שזה נשמע נהדר, אך צריך להבין שזה משהו קטן, שולי ביותר. אי-אפשר לאכול ללא הגבלה ואחר-כך לשתות קפה כדי שהשומן יישרף. אך יתכן שיש לקפאין השפעה שולית וקטנה בעזרה בשריפת שומנים.
השימוש בקפאין, הוא מנהג פופולרי ביותר בקרב רוכבי אופניים וזאת מתוך מחשבה שהשימוש בקפאין יעודד את ניצול השומן כמקור אנרגיה במהלך הרכיבה המאומצת. במחקרים נמצא שקפאין משפיע על מערכת מסוימת במוח ובחוט השדרה המעורבת בעיבוד תחושת הכאב. כך שיתכן והקפאין הוא זה שגורם לירידה ברמת הכאב. צרכני קפה כרוניים וכאלה שאינם שותים קפה באופן קבוע, דיווחו על ירידה דומה בתחושת הכאב בזמן מאמץ לאחר צריכה של קפאין לפני ביצוע המאמץ.
אך מצד שני, יש האומרים שהקפאין גם מקשה על פירוק שומנים בגוף. הוא לא מפרק שומנים, אלא ההיפך. הוא מקשה על פירוק שומן. על-כן, בתהליך דיאטה מומלץ להגביל צריכת הקפאין למינימום ועדיף אפילו לוותר עליו בכלל. עלינו להבין גם שהתה מכיל לא פחות קפאין מקפה ולעיתים אף יותר.
בידקו על-גבי האריזה. תה ירוק מכיל פחות קפאין בדרך-כלל ותה צמחים אפשר למצוא עם קפאין וגם בלי קפאין. מי שרוצה לשתות תה, מומלץ לו לעבור לתה צמחים ללא קפאין.
עוד מנזקי הקפאין - הוא צובע את השיניים בכתמים חומים צהובים שקשה להיפטר מהם. בכל מצב, רצוי לשתות עד שתי כוסות קפה ליום, כדי להימנע מהתמכרות.
אם אחוזי השומן שלכם בגוף גבוהים, הסיבה יכולה להיות יתר קפאין וכמו שאתם כבר יודעים - מעט מכל דבר מאכל - יכול להיות בריא או לפחות לא מזיק. הרבה מכל מאכל ואפילו הבריא ביותר - יכול להזיק.
אם קשה למישהו להיפרד מהקפה, מומלץ לו שישתה קפה נטול קפאין על בסיס צמחי. יש אומרים שהוא טעים ואינו ממכר. יש קפה מעולש. בילדותי, כאשר לא היה קפה בארץ, שתינו ציקוריה - קפה מעולש. לפני מספר חודשים היה מאמר על קפה מגרגרי אחת הקטניות שאיני זוכרת איזה. מחפשים כיום תחליף טעים וגם בריא לאותו קפה ממכר.
זכרו - קפה צמחי, ללא קפאין, שותים בנחת, למען תזונה בריאה ומוצלחת.

לדיאטה און ליין
תאריך:  13/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ובר
התקשורת רבת ההשפעה, בוחרת לעסוק בטפל מטעמים זרים    אם היא רוצה באמת להשפיע - רצוי מאוד שתתחיל לטפל בליקויי השלטון ועוד
אריאל כהנא
למרות ההצהרות על אחדותה ושלמותה על ירושלים, ולמרות הסירוב להוראת ההקפאה מוושינגטון, בפועל הבנייה בירושלים כמעט מוקפאת    המכרזים לא מקודמים, תוכניות הבנייה תקועות, והרוב היהודי בעיר הולך ונשמט    תמונת מצב לא חגיגית לרגל יום ירושלים
הרב ישראל רוזן
כבמעמד הר סיני - גר שחזר לסורו, אפילו "סר מהר מן הדרך", גיורו לא נמחק
נפתלי רז
התאגדות השמאל הציוני טעתה, להערכתי, בהגדרת המטרה, בבחירת האמצעי, בבחירת העיתוי, ובבחירת המקום    לקראת הפגנת השמאל הציוני הצפויה להתקיים במוצאי-שבת בירושלים
אלון קמחי
הצורך ביצירת אמנת ימין ברורה הוא דחוף    אמנה שכזו דורשת התאגדות מחודשת של אנשי ימין, שכרגע נראים כאילו כפאם שד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il