X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עבור עסקים רבים דצמבר מהווה את החודש החזק ביותר בשנה שנת הכספים מגיעה לסיומה וכל מי שעובד עם תקציב מסודר מחפש עכשיו כיצד להוציא את הכספים, שעדיין לא נוצלו זה הזמן לתת את מאה אחוז ועוד קצת - איך עושים את זה? על סלילת הדרך לשבירת שיאי מכירות
▪  ▪  ▪
הזדמנות לשבור שיאי מכירות

עבור עסקים רבים דצמבר מהווה את החודש החזק ביותר בשנה, בו נסגרות באופן טבעי יותר עסקות מאשר בחודשים אחרים. שנת הכספים מגיעה לסיומה וכל מי שעובד עם תקציב מסודר מחפש עכשיו כיצד להוציא את הכספים, שעדיין לא נוצלו. אי שם בחוץ מסתובבים אנשים רבים, שרק מחפשים לקנות ולמצות את שנת התקציב. זה הזמן לתת את המאה אחוז ועוד קצת כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים לסלילת הדרך לשבירת שיאי מכירות.
ובכן, כפעולה מקדימה כדאי לבצע ניתוח עסקי מהיר ולגלות נתונים לגבי החברה בחודשים שקדמו לדצמבר - זה יעזור לכם להבין, מהי נקודת המוצא שלכם ולאן עליכם להתקדם. רשמו פעולות שנעשו על-מנת להאיץ מכירות ומה הייתה מידת ההצלחה שלהן. לאחר מכן חפשו אם היו מכשולים שהפריעו למכירות או לאספקה, והחליטו מה ניתן לעשות על-מנת לטפל בהן. למשל אם יש בעיית הון חוזר, עובדים שנעדרו פעמים רבות מדי או אם היו בעיות עם ספקים.
בשלב שני יש להכין תוכנית כדי לוודא שמכירות דצמבר אכן יגיעו ליעדים:
1. קבעו יעדים לחודש זה. במיוחד יעדי מכירות אבל יכולים להיות גם יעדים חשובים אחרים.
2. היערכו עם הון חוזר מתאים על-מנת להקטין את הרעש מכיוון זה - זה יכול להיות על-ידי הקדמת תשלומים על-ידי הנחות ללקוחות טובים, קידום מכירת מוצרים עליהם התשלום במזומן, הגדלה של אשראי בבנקים ובחינת כל מקור זמין להזרמת מזומן לעסק למשך החודש.
3. שיתוף פעולה עם ספקים. כלומר, להודיע לספקים שהחודש החברה במשחק שבירת השיא ולכן צריך מהם שיתוף פעולה ואספקה מהירה של סחורה. במידת הצורך יש להגדיל את האשראי אצל ספקים, בהסכמה, כבר בתחילת החודש.
4. שיתוף פעולה עם הבנקים. זה אומר, להודיע לבנקים שהחברה נערכת לשבירת שיא החודש ולכן לבקש מהם לשתף פעולה בצורה מקסימאלית על-מנת לא לבלום את מנהלי החברה בטיפול בבעיות שוליות.
5. הכינו מערך של משחקים לצוות אספקת השירות, על-מנת שיעזרו לזהות צרכים של לקוחות ובכך להביא לידים נוספים.
6. וכמובן הכינו משחק יעדים לאנשי המכירות.
בשלב השלישי יש לתדרך היטב את הצוות, ממש כמו לפני יציאה למבצע צבאי. כמובן שהתדרוך צריך להתקיים בתחילת החודש, וכמה שיותר מוקדם כך יותר טוב. התדרוך יציג בפני העובדים את מערכת הצעדים, את היעדים, ויכניס את הצוות לרוח משחק. זה יכול להראות כך:
1. הסבר על מצב המחזורים בחודשים האחרונים ועל כך שחודש דצמבר באופן היסטורי הוא חודש חזק או עם פוטנציאל כזה. מסיבות אלה הוחלט לעשות הכל על-מנת לשבור את השיא בצורה חדה.
2. הכרזה על היעד.
3. בקשה מהצוות לשחק את המשחק ולעזור בצורה המרבית לעלות במחזור וגם לעזור ו/או להסיר בפועל מכשולים, שיעצרו את גידולו.
4. בקשה מיוחדת להקטין ככל האפשר את ימי ההיעדרות בחודש זה. אפשר להסביר לעובדים שלפעמים חשוב לא לוותר על העבודה בקלות, במיוחד לא בחודש זה בו מתבצעים מאמצים מיוחדים. בצורה כזאת לא כל כאב ראש קטן יגרום להישאר בבית.
5. העברת מסר חיובי של גידול, התפתחות ומשחק וכן הבטחה לבונוס קבוצתי ואף הפתעה במידה ועומדים ביעד (ההפתעה יכולה להיות פעילות כגון קיר טיפוס, פיינטבול, ארוחת ערב או כל רעיון אחר). כל זאת במטרה לשפר את המורל ואת רוח הקרב כצוות.
6. הכרזה על המשחק -שבו ישתתפו צוות אספקת השירות וכמובן צוות המכירות.
7. הודעה על כך, שכל בוקר תתקיים ישיבת הזדמנויות לצוות המכירות במשך 15 דקות. הצוות יידרש לגבות את אנשי המכירות בזמן זה - לא להעביר שיחות מכל סוג, לקחת הודעות, ולעשות הכל על-מנת שלא תופרע ישיבה חשובה זאת.
בדרך זאת, ורק על-ידי התמקדות במטרה ורוח קרב אמיתית, ניתן לשבור שיא בחודש זה.
בהצלחה!

עדי פלאוט הינו מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  10/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דצמבר - חלון הזדמנויות לשבור שיאי מכירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
יום בהיר אחד מודיע אחד העובדים שלך שהוא עוזב    אם העזיבה היא של עובד שמרכז ידע קריטי הדבר יכול לגרום לנזק ממשי של כסף רב ושל ידע    ניתן למזער את הנזק על-ידי כך שתדאגו לעזיבה מסודרת ואחראית שנותנת שהות לעסק להיערך מחדש    אז איך עושים את זה?
עופר לנדוי
עסקים קטנים, ברובם, אינם מתייחסים לסוף השנה כנקודת ציון בניהול העסק    החוסר בניהול מקצועי גורם לכך שבמרביתם לא מתבצע תכנון מסודר ולא נבנה תקציב שנתי הכולל את יעדי וצרכי העסק
איתמר לוין
תגובתו של דובר צה"ל לדבריו של מח"ט הצנחנים מטרידה עוד יותר מאשר הדברים עצמם. מה היה קורה אם הוא היה מביע "דעה פרטית" על חיסול שבויים?
נסים ישעיהו
ניסינו להבין מדוע נמנע יוסף לכאורה מפעולה מתבקשת שהייתה עושה טוב לאביו וגם לו עצמו, הודעה לאביו שעודנו חי    התשובה היא שפעולה כזאת הייתה אולי גורמת הרגשה טובה בשלב המיידי אבל עושה נזק קשה בטווח הארוך
יורם דורי
הסכם השלום עם מצרים וגם הסכם השלום עם ירדן לא החלו בתיווך אמריקני, אלא בשיחות חשאיות בין מקורבים ולא בשיחות קרבה    הסכמי אוסלו גם הם נולדו במו"מ ישיר וחשאי הרחק מעין הזרקורים ומעין האמריקנים    מה הן המסקנות לימינו אנו, בהם אין מו"מ באופק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il