X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העסק גדל ומצליח - מצאת עובדים והם ממש מתאימים, עכשיו רק נשאר לסגור איתם חוזי עבודה וקדימה, אפשר להתחיל בעל הבית אמור להחליט כמה הוא יכול להרשות לעצמו לשלם ומה משתלם וזה לא כזה פשוט כלל אצבע מפורסם אומר שעלות מעביד גבוהה ב-30% משכר העובד, אבל - זה נטו או ברוטו? שווה לבדוק את הנושא ולא ללמוד בדרך הקשה
▪  ▪  ▪
הרווח "נבלע" [צילום: פלאש 90]

העסק גדל ומצליח והגיע הזמן להרחיב את הצוות ולגייס עובדים חדשים? נהדר! מצאת עובדים והם ממש מתאימים, עכשיו רק נשאר לסגור איתם חוזי עבודה וקדימה, אפשר להתחיל. המעביד יושב ומתכנן את פגישות השכר ומוצא את עצמו מנסה לגשר על פני שיקולים שונים, מצד אחד ישנו העובד, שמין הסתם מעוניין בשכר המקובל במשק ומעלה.
מצד שני יש את המעסיק עצמו, שצריך שהשורה התחתונה של העסק תהיה רווחית. ומצד שלישי, יש חוקי מדינה והסכמים קיבוציים שהם נתון מחייב - חלקם נחקקו לפני שנים רבות במציאות חברתית-כלכלית שונה, אך העובדה היא שהם עדיין תקפים וצריך לקחת אותם בחשבון. וכך קורה שבעל הבית אמור להחליט כמה הוא יכול להרשות לעצמו לשלם ומה משתלם. במציאות זה לא כזה פשוט.
איך מחשבים את עלות העובד? כמה באמת עולה משכורתו של העובד? יש כלל אצבע מפורסם, שאומר שעלות מעביד גבוהה ב-30% משכר העובד אבל רגע... זה נטו או ברוטו? שווה לבדוק את הנושא ולא ללמוד בדרך הקשה.
ניהול פיננסי של משכורות עובדים עלול להראות סבוך, לפחות בהתחלה. ולמרות שזה אכן תחום מורכב הוא כמובן לא בלתי אפשרי להבנה. יש שיטה יעילה לחישובי שכר, שעוזרת לחשב כמה העובד יעלה למעביד בסוף החודש. שווה להכיר את השיטה כי בשורה התחתונה, חישוב לא נכון יגרום להפסד של אלפי שקלים בכל חודש.
בעלי עסקים משתייכים לשלוש קטגוריות עיקריות:
1. אלה שמנסים לתת משכורות כמה שיותר נמוכות, ולא משנה מה הרווח של העסק.
2. אלה שמרגישים לא נעים ומנסים לתת יותר מכפי שהם יודעים שיש להם לתת.
3. ואלה שלא יודעים איך לחשב משכורות. בדרך כלל הקטגוריה הזאת היא גורם עיקרי לעסקים שעובדים במלוא המרץ ועדיין לא רואים בסוף החודש רווחים, פשוט כי בעל העסק לא נערך נכון להוצאות הצפויות.
למעשה מה שמגיע לעובד נקרא "עלות מעביד". עלות מעביד כוללת את כל הזכויות הסוציאליות, שהמעביד חייב להפריש לעובד על-פי חוק. למשל, ימי הבראה - סכום כסף שעליך להפריש כדי שהעובד יוכל לצאת פעם בשנה לשבוע נופש בבית הבראה...
אמנם מאז ימי סבא וסבתא אף אחד כבר לא יוצא יותר לבית הבראה, אולם למרות ששם מצלצל קצת אנכרוניסטי, חוק הוא חוק והמעביד עדיין מחוייב להפריש לעובד את הזכויות הסוציאליות האלה.
ויש גם את הזכויות הפנסיוניות של העובדים. נכון שעל-פי חוק לא חובה להתחיל להפריש את הכספים במלואם עד 2013, אבל היום הזה יגיע. כבר עכשיו ישנם מעסיקים שמעדיפים להיות מוכנים מראש ולא לכבות שריפות בעתיד, אז שווה לשקול גם את זה.
ככל שמקדימים ללמוד את הנושא כך ניתן לתמחר את ההוצאות נכון יותר, כולל כל ההוצאות המלאות, ולהימנע מהפתעות לא נעימות.
הנה דוגמה פשוטה לחישוב שכר - בעל עסק תכנן לשלם לעובד 25 ש"ח ברוטו לשעה. הוא הניח שאם יגבה מהלקוחות בערך פי 2.5 מהסכום זה יהיה רווחי. לפיכך הוא חישב ומצא שערך שעת עבודה של העובד היא 62 ש"ח.
בפועל, בחישוב מהיר, ומבלי להיכנס לפרטים הקטנים, אפשר לומר שמשכורת של 25 ש"ח ברוטו לשעה עולה למעסיק 33 ש"ח. זה אומר שעל כל שעת עבודה של העובד הוא היה מפסיד 8 ש"ח בממוצע. בחישוב מהיר של 186 שעות בחודש = הפסד מיידי של 1,488 ש"ח. חלק הולך לביטוח לאומי, חלק לדמי הבראה, חלק לימי מחלה, חלק מופרש לפיצויים על-פי חוק והכסף... מתנדף!
אין ספק שמעבר לשיטת חישוב המבוססת על עלות מעביד תחייב את הנהלת החשבונות לעבוד קצת יותר קשה לפחות בהתחלה, אבל זה יחסוך לכם סכומים שאפילו לא ידעתם שאתם מפסידים!
מסקנה - כשמשלמים משכורת לעובד, יש לחשב כמה זה באמת עולה. אם תדעו לחשב את הסכום המלא תוכלו גם לנהל עסק רווחי וגם להעניק לעובדים יציבות וביטחון תעסוקתי.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משכורות העובדים בולעות את כל הרווח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם קראוס, יקי אמסלם
כ-250 בתים עלו באש בארבעת ימי שריפת הענק בכרמל    במה כרוכה עבודת השיפוץ ועד כמה הוא מורכב וארוך יותר משיפוץ רגיל?
עדי פלאוט
עבור עסקים רבים דצמבר מהווה את החודש החזק ביותר בשנה    שנת הכספים מגיעה לסיומה וכל מי שעובד עם תקציב מסודר מחפש עכשיו כיצד להוציא את הכספים, שעדיין לא נוצלו    זה הזמן לתת את מאה אחוז ועוד קצת - איך עושים את זה?    על סלילת הדרך לשבירת שיאי מכירות
עדי פלאוט
יום בהיר אחד מודיע אחד העובדים שלך שהוא עוזב    אם העזיבה היא של עובד שמרכז ידע קריטי הדבר יכול לגרום לנזק ממשי של כסף רב ושל ידע    ניתן למזער את הנזק על-ידי כך שתדאגו לעזיבה מסודרת ואחראית שנותנת שהות לעסק להיערך מחדש    אז איך עושים את זה?
עופר לנדוי
עסקים קטנים, ברובם, אינם מתייחסים לסוף השנה כנקודת ציון בניהול העסק    החוסר בניהול מקצועי גורם לכך שבמרביתם לא מתבצע תכנון מסודר ולא נבנה תקציב שנתי הכולל את יעדי וצרכי העסק
איתמר לוין
תגובתו של דובר צה"ל לדבריו של מח"ט הצנחנים מטרידה עוד יותר מאשר הדברים עצמם. מה היה קורה אם הוא היה מביע "דעה פרטית" על חיסול שבויים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il