X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם קרה לכם שהייתם בסביבת עבודה, שהיה בה עובד שאף אחד לא אהב לעבוד איתו? מבחינה מסוימת, מה שמבלבל בסיטואציה זו, היא העובדה שמהרבה היבטים אחרים הוא יכול להיות ממש בסדר, ואפילו עושה את עבודתו היטב הדילמה היא האם להשאירו או לשלוח אותו לדרכו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

האם קרה לכם שהייתם בסביבת עבודה, שהיה בה עובד שאף אחד לא אהב לעבוד איתו? אחד שתמיד מכניס ליום העבודה המון רעשים מרגיזים, מטרידים ולא רצויים? האם קרה לכם שהרגשתם שלעבור עם עובד כזה דרך שמונה שעות עבודה זו משימה קשה ובלתי נעימה?
לרוע המזל כמעט כל אחד מאיתנו עבר את החוויה של עבודה משותפת או ניהול של עובד, המצטיין במאפיינים הבאים (ולא כתנודה רגעית אלא כבסיס פעולה):
1) תקשורת - אם רוב האנשים מנסים להעביר תקשורות דרך פילטר מרגיע, שיגרום לאדם השני להרגיש יותר בנוח, העובד מהסוג המרעיש מעביר את התקשורות דרך מגבר רע, שרק מקצין את הגישה השלילית שלו לחיים וכמובן - גם את הצורה בה נראה מצב העסק. אם תשאלו אדם כזה מה העניינים, התשובה שתקבלו תיתן לכם את הרושם שהיקום כפי שהכרנו אותו, מתקרב לקיצו. הוא תמיד יצטט את החדשות הגרועות ביותר- רעידות אדמה עומדות לקבור את כולנו, הפיגוע הבא בפינה, והכלכלה בשפל שלא ניתן להיחלץ ממנו.
כמובן שאם תשאלו אותו לגבי מצב החברה, הוא ידווח בעוגמה שהעסק על סף קריסה...
2) רגשות שליליים - הוא מגיע לעבודה מדי בוקר עם מצב רוח שונה ובלתי צפוי (תמיד בסקלה נמוכה): לוחמני, כועס, מיואש, חרד, משועמם, לא מתעניין, מתחנן. כתוצאה מכך הוא מרבה להיכנס לעימותים עם אנשי החברה וגורם למריבות ועצבים.
3) חוסר שביעות רצון תמידי - לעובד זה יש תלונות עקביות על אנשים בסביבתו, שגוזלות בסופו של דבר מהמנהל זמן ניהול יקר. כמו-כן יש לו תלונות רבות על חוסר כבוד מצד אנשים אחרים ועל כך שאינו מקבל את הכבוד הראוי לו מתוקף תפקידו, מתוקף גילו, מתוקף שנות הוותק שלו וכו' וכו'. כתוצאה מכך המנהל נאלץ לעסוק גם בהרבה עלבונות אישיים (כמעט מכולם).
יש דוגמאות נוספות, אבל אני בטוח שבשלב הזה כבר יש לכם דמות כזאת או אחרת לנגד עיניכם.
מבחינה מסוימת, מה שיכול להיות מבלבל בסיטואציה זה העובדה שלמרות שלא כל כך נעים להיות בסביבתו של אותו עובד - מהרבה היבטים אחרים הוא יכול להיות ממש בסדר. הוא עושה את עבודתו הבסיסית, מקפיד על לוחות זמנים, מבצע את מטלות תפקידו, מקפיד על נוכחות. לכן, מצד המנהל או המנכ"ל זה יכול להיראות כאילו עליו להבליג, להתמודד, אחרי הכול "העובד לא אשם, הוא לא מתנהג ככה בכוונה", "הוא ותיק", "מסכן, הוא בדיוק עזב את הבית" ועוד סיבות מצוינות. וכך זה נמשך ונמשך...
אז איך לנהוג עם עובד כזה - להשאיר אותו בעסק או לשלוח אותו לדרכו? הנה מספר תרחישים:
1) במידה וההזדמנות מציגה את עצמה - ואם אותו עובד מבקש מיוזמתו לעזוב את העסק - יש להיענות לכך מייד, מפני שהוא לא הולך להשתנות והוא ימשיך לדכא את סביבתו (ואת זה חשוב להפנים).
2) אם העובד אינו יוזם עזיבה - קודם כל גבשו החלטה (ביניכם לבין עצמכם), שאתם הולכים לפתור את המצב ללא דיחוי נוסף, משום שאם אתם כבר מהרהרים באפשרות להיפרד ממנו זה סימן שכבר זיהיתם שהאיש הוא מה שנקרא "חדשות רעות".
לאחר מכן עשו חישוב ממשי, בצורה מספרית, כמה שעות עבודה אתם מבזבזים מדי שבוע רק בגלל הרגשות השליליים של אותו עובד. רשמו מידי יום ביומן כמה זמן עבודה הקדשתם לתלונות של העובד הבעייתי או לתלונות של עובדים אחרים כלפיו. במהרה תיווכחו לדעת (כן, ממש ככה, שחור על גבי לבן), שעבודתכם רחוקה מלהיות "עבודה נטו", ושהיא אינה יעילה. זה אמור להסיר את כל הספקות, ומכאן הדרך להחלטה סופית וביצוע תהיה קצרה.
אז אם יש לכם עובד שלמרות כל הרצון הטוב של ההנהלה פשוט מכניס לתמונה רגשות שליליים ללא הרף, תיטיבו לעשות אם תיפרדו. התפוקה האישית שלכם ושל הסביבה הקרובה תעלה פלאים!

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
תאריך:  24/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העובדים שכולם שונאים לעבוד איתם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מומחים מטעם בתי המשפט, האמורים לשמש ידו הארוכה של השופט, מנצלים את מעמדם לצורך גריפת ממון שלא בדין, באמצעות גביית כסף מהצדדים לדיון בשל הצורך בהצגת שאלות הבהרה    זאת לאחר ובגלל שהמומחים מוציאים מתחת ידם חוות דעת מקצועיות חסרות, שגויות, שקריות, המצריכות הצגת שאלות הבהרה ע"מ להעמיד דברים על דיוקם
עו"ד טל רבינוביץ'
השופט מנחם רניאל מבית המשפט המחוזי בחיפה הבהיר כי שאלות הבהרה אינן תנאי הכרחי לחקירת מומחה, תוך מתיחת ביקורת על ניצול מצוקת צד לדיון וחוסר תום לב
יובל לובנשטיין
בשנים האחרונות אנו עדים להצפה של מותגים בינלאומיים בשוק מוצרי החשמל המוצעים לצרכן הישראלי    מולם, ישנם בשוק מותגים בעלי "ניחוח" בינלאומי, שפיתוחם כולו כחול-לבן
אסנת פלאוט
זה כבר מזמן לא נחשב כמשימה בלתי אפשרית עבור נשים עם שאיפות לנווט ולהגיע למשרות ניהול או לניהול עסק משל עצמן    רגע לפני שאני שולחת אותך לדרך חדשה ומרתקת, אני רוצה לצייד אותך בכמה עצות שהלוואי שהייתי מקבלת כשרק התחלתי את העסק שלי
אברהם (פריצי) פריד
שידורי דרעי ומחתרת קצב    רפורמות ליצמן וסובסדיית אטיאס    שערי ירושלים    מוסר של פרקליטים    בורחים מירושלים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il