X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בערב שנערך בבית המוזיקה בעפולה לכבוד יום הולדתו ה-19 של החייל דן סלע שמת באוגוסט 2015 ממכת חום במהלך סיור יחידתו בירושלים, הושמע לראשונה בהשמעה חיה בפני קהל שיר לזכרו שחיברו אבי קורן וקובי אושרת
▪  ▪  ▪
קובי אושרת ואבינועם קורן באירוע יום הולדת 19 לזכרו של דן סלע [צילום: אלי אלון]

"האהבה העצובה הכאובה" - זהו שמו של שיר חדש אותו כתבו אבי קורן (מילים) וקובי אושרת (לחן) לזכרו של החייל דן סלע, תושב עפולה, בן יחיד להוריו שמת ממכת חום באוגוסט 2015 בעת שהשתתף בסיור של יחידתו הצבאית בירושלים. לכבוד יום הולדתו ה-19 של דן נערך (1.3.16) בקונסרבטוריון העירוני בעפולה אירוע "מוכרחים להמשיך לנגן, דן..." בו השמיעה בהשמעת בכורה בפני קהל הזמרת אביבה אבידן את השיר המרגש.
שני יוצרי השיר, הפזמונאי אבי קורן והמוזיקאי קובי אושרת נכחו באירוע. קובי אושרת ליווה בפסנתר את אביבה אבידן כאשר ביצעה את השיר החדש.

גילגולו של השיר
סבו של דן, לוי גבעון לקח את נכדו דן ערב גיוסו של דן לצה"ל ל"טיול גיוס" בהר נבו שבמערב ירדן שממנו כידוע, על-פי התנ"ך, ניתנה למשה ההזדמנות האחרונה להשקיף על הארץ המובטחת
▪  ▪  ▪

על גלגולו של השיר מספרת לי אמו של דן סלע, איילת סלע: "אחר השבעה, כתבתי, שרבטתי מספר מילים, שיצאו מהבטן בלי כוונה שיהפוך לשיר. ואז הציעו לנו להלחין את זה. עילי בוטנר, קישר אותנו עם קובי אושרת שאמר ששיר בשביל הלחנה, צריך להיות כתוב אחרת, וקישר אותנו עם אבי קורן".
הפזמונאי והמשורר אבי קורן כותב מילות השיר עלה לבמה וניכר עליו כי הוא נרגש מאד. הוא סיפר בפני באי האירוע בקול נרגש כי לא הכיר קודם את הוריו של דן. "גיליתי אנשים נפלאים" הוא אומר, "ונוצר קשר עמוק ביני לבין הוריו של דן איילת ומוטי. נשלחה אלי קלטת ובה מהלך האירוע שנערך לזכרו של דן במלאת 30 למותו ובה מסופר סיפור חיו ולמדתי להכיר את דן. הסיפור של דן נגע בי וריגש אותי מאד. וחוץ מזה", סיפר אבי קורן בהערת אגב, כי לדן ולו היה דבר משותף: "שנינו אוהדים מושבעים של הפועל תל אביב".
באחת משורות השיר כותב קורן "ומה איתך אתה עודך על הר נבו ואל הארץ המובטחת לא תבא". אבי קורן מסביר כי שורות אלה כתב על "טיול גיוס" שערך דן עם סבא שלו. מתברר כי כחודש לפני גיוסו של דן לצה"ל ערך לו סבו לוי גבעון אלוף משנה במיל ומדריך טיולים ותיק וחבר קיבוץ טירת צבי "טיול גיוס" לירדן. השנים טיפסו יחד על הר נבו במערב ירדן כשהם דנים בשאלה מדוע משה רבינו השקיף מהר נבו על הארץ המובטחת ולא זכה להיכנס אליה.
לאחר השמעת השיר מפי אביבה אבידן קיבל הקהל בתשואות רמות את יוצרי השיר, קורן ואושרת וכן את מבצעת השיר אביבה אבידן.

מילות השיר "האהבה העצובה הכואבת"

הלוואי ולא היית רק כל כך
כל כך מוצלח ומבורך,
מכאן כל כך. צחקן כל כך
מוכשר ומאושר כל כך
כמו פרח שצמח ולא פרח
כמו שיר שרק נוגן וכבר נלקח
וכבר נלקח.
איי, האהבה העצובה
שאין ראשית ואין תכלית
ואין קצה לה.
איי, האהבה הכאובה
העקשנית, החזקה מסלע...
הלוואי ותעטוף החשיכה
את זכרוני ואת אינך
ולא אשמע עוד את קולך
ואת צחוקך ואת כולך.
ומה איתך, אתה עודך על הר נבו
ואל הארץ המובטחת לא תבוא.ולא תבוא.
איי, האהבה העצוב
שאין ראשית ואין תכלית
ואין קצה לה.
איי, האהבה הכאובה
העקשנית, החזקה מסלע....
באירוע לכבוד יום הולדתו ה-19 של דן סלע ז"ל השתתפה להקת אנסמבל ישראלי לכלי פריטה - שפיה תזמורת המנדולינות, בניצוחו של רמי בן-דוד שהשמיעה, בין השאר, נעימות ומקצבים דרום אמריקנים במחווה מוסיקלית לזכרו של דן שאהב מוזיקה ובמיוחד מוזיקה דרום אמריקנית. אחד מנגני תזמורת "שפיה" הוא לא אחר מאשר מוטי סלע אביו של דן סלע.
רגע מרגש במיוחד באירוע היה כאשר עלה לבמה בחור בשם יוחאי בשן וביצע את הפיוט "אשת חייל", בלחנו של דן סלע. מסתבר כי דן שהיה חובב מוזיקה, ובעל כשרון נגינה שהתגלה עוד בגיל צעיר, הלחין בלחן שלו את הפיוט הידוע "אשת חייל" כמתנה לקרוב משפחתו עם נישואיו לבחירת ליבו.
הנחתה את האירוע בחן ובכישרון רב, דליה יוחנן, מטירת צבי.

מותו העצוב של דן
מאות תושבים מעפולה ומיישובי האזור וכן חיילים מיחידתו הצבאית של דן המומים וכואבים ליוו אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין בעפולה
▪  ▪  ▪

דן סלע בן יחיד לאיילת ומוטי סלע נולד בעפולה במרץ 1997 הוא נולד כפג שלושה חודשים לפני המועד והיה חשש לחייו. דן למד בבית הספר בקיבוץ מזרע. הוא הצטיין בלימודי שפות, למד גרמנית וערבית בגיל 15 עבר קורס מאמני כדורסל. הוא קפץ כיתה ובשנה שנותרה עד לגיוסו עסק בהדרכה ובאימון ילדים בכדורסל בעפולה. ביולי 2015 התגייס לצה"ל ושובץ ביחידת מג"ל.
בארבעה באוגוסט 2015 מת דן סלע ממכת חום במהלך סיור יחידתו הצבאית בירושלים במסגרת "סדרת חינוך". במהלך הסיור הוא התמוטט לפתע, החיילים שהיו לידו העניקו לו עזרה ראשונה ובמקביל הוזעק למקום אמבולנס שפינה אותו לבית החולים "שערי צדק" כשמצבו קשה הרופאים לא הצליחו לייצב מצבו וכעבור כמה שעות נקבע מותו.
מאות תושבים מעפולה ומיישובי האזור וכן חיילים רבים מיחידתו הצבאית של דן המומים וכואבים ליוו אותו בדרכו האחרונה אל בית העלמין בעפולה שם הובא לקבורה. סגן אלוף אורנית מילר, מפקדת בית הספר לפיקוד בו שירת דן אמרה, כי כבר בזמן הקצר שבו שירת דן הוא בלט בערכיותו ובהצטיינותו וזכה לשבחים ממפקדיו והיה מיועד לשמש מ"כ טירונים במערך מגל" ההלוויה הייתה מרגשת וזכתה לסיקור נרחב בתקשורת.
משפחתו המורחבת של דן סלע ידעה שכול. מוטי אביו של דן הוא בנם של דבורה ושלמה סלע מעפולה. דבורה היא בת למשפחת יוסף וחיה אפרתי ממיסדי קבוצת גבע. ארבעה ילדים היו ליוסף וחיה אפרתי, - מוטי, מיכה, יוחנן ודבורה. מוטי אפרתי נהרג במלחמת העצמאות, כמ"פ בחטיבת "הראל"-פלמח. בנו של מיכה, ניר אפרתי, נהרג במלחמת יום הכיפורים, כשריונר בחטיבה 14.
פרט מעניין שסופר בערב: השיר הידוע "מוטי מוטי" נכתב על אח סבתו של דן סלע מוטי אפרתי שנהרג כאמור במלחמת העצמאות. מסתבר כי חיים חפר כותב השיר היה ידידו של מוטי אפרתי וכתב את השיר הידוע על מוטי אפרתי.

תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
הפקה מושקעת וחגיגה של כישרונות - סיפור הפרברים, המחזמר הנודע שוב מנצח את הבמה - תיאטרון הקאמרי
יואב יצחק
משרד המשפטים מקיים מערך גדול של דוברות כדי לטפל בענייני המשרד ולגונן על בכירי המשרד    בשירות המשרד פועלים גם כמה עיתונאי חצר    "ברוכי" הוא הבולט שבהם
חיים נוי
הדרמה היהודית הנודעת על יחסי הורים וילדים - מרגש ונוסטלגי - בית צבי
זיוה שמיר
האם ניתן לעצור את תהליך הדעיכה של השירה ואת שחיקת מעמדהּ בעידן הפוסט-מודרני
גיל נוילנדר
תוכנות כופר, שחוטפות קבצים מהמחשב שלנו ודורשות מאות דולרים עבור שחרורם, עושות את דרכן למכשירי האנדרואיד שלנו    איך נתגונן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il