X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא סוד שלמדינת ישראל אין תוכנית תחבורה לאומית אשר תיתן עדיפות ראויה לתחבורה ציבורית יעילה ואיכותית אשר תפחית ולו במעט את העומס שיש היום בכבישי ישראל
▪  ▪  ▪
כבישים אפורים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

השבוע מציינים מברחבי ישראל את יום המאבק לבטיחות בדרכים. בכל שנה מתים בישראל הרבה אנשים כתוצאה מתאונות דרכים.
האשמה מתחלקת בין הולכי-הרגל שעסוקים בסמארטפונים שלהם, ולא ערים מספיק לנעשה בכביש, לנהגים, אשר גם הם עסוקים בפעולות אחרות תוך כדי נהיגה (וגם הם לא ערים לנעשה בכביש) לבין תשתיות הכבישים שחלקם הגדול מכונה בשל כך "כבישים אפורים".
כמו בתחומים אחרים גם בנושא זה אין למדינת ישראל תוכנית תחבורה לאומית עם חקיקה מיוחדת אשר תיתן פתרונות תחבורתיים שונים לאזרחי ישראל. זה לא סוד שבשנתיים האחרונות כבישי הארץ סתומים, והדבר נובע ממספר סיבות:
1. מאות אלפי כלי-רכב חדשים עולים על הכביש מדי שנה, וסותמים את התנועה.
2. תחנות הרכבת רחוקות מהערים, כך שצריך לנסוע אליהם ברכב.
3. למרות שלכאורה לא משתלם להחזיק רכב בישראל, אין חלופה ראויה לכך.
מדיניות המיסוי של ישראל
מדינת ישראל הרוויחה בשנת 2016 יותר מ-12,000,000,00 שקלים ממיסוי כלי-רכב.
תוספת של 6-5 מיליארד שקל מגיע מתשלום עבור אגרת רכב (אחותי קיבלה החודש לשלם חמש מאות שקל אגרת רכב), המס על שימוש רכב צמוד מוסיף לקופה הישראלית עוד חמישה מיליארד שקל.
כלומר, רק ממיסוי על כלי רכב יש בקופה הציבורית סכום של שבעה וחצי מיליארד שקל שאותם היה אפשר להפנות לשיפור התחבורה הציבורית בישראל.
נשאלת השאלה: איך אפשר לתקן את המצב?
1. אפשר לאמץ תוכנית שקיימת כיום במספר ערים בעולם לפיה פעם בשבוע לא נכנסים לירושלים ולערי גוש-דן ברכב. דבר זה יחייב את אזרחי ישראל להשתמש בתחבורה ציבורית, או לחלופין לעבור לתחבורה שיתופית.
2. חייבים להזדרז עם הקמת הרכבת הקלה שנמשכת יותר מדי זמן, וכן להתחיל לעבוד על תכנון קווים נוספים במקביל (משרד התחבורה שוקל לבטל את הקו הסגול של הרכבת הקלה שאמור היה לנסוע מתל אביב לקריית אונו).
3. חייבים להתחיל את תוכנית הקמת נתיבי התחבורה הציבורית, ולא לדחות אותה עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.
אין ספק ששלושת הצעדים הללו יקשו על אזרחי ישראל בטווח הקצר, אך בטווח הארוך כולם ייצאו נשכרים מכך.
אני מעריך מאוד את עבודתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ אשר הוא ומשרדו שיפרו את תשתיות הכבישים בארץ, אך יש עוד הרבה עבודה ומעט זמן לעשות אותה.

המחבר הנו בלוגר ונוסע בתחבורה ציבורית
תאריך:  16/11/2017   |   עודכן:  16/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השינוי התחבורתי של מדינת ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וישראל כץ עוד רוצה להיות ר"מ! ל"ת
פלמוני  |  18/11/17 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יהדות התורה עולה שלב: הודיעה לראש הממשלה כי אם בשבת הקרובה יבוצעו עבודות רכבת בדרום יצביעו כרצונם    נתניהו: משבר השבת - המשבר היחיד    בבית היהודי טרם גיבשו עמדה
עידן יוסף
הצעת החוק מבקשת לתת לשר העבודה סמכות להגביל את מתן אישורי העבודה בשבת תוך התחשבות ככל הניתן במסורת ישראל, זאת בדומה לסמכות שר התחבורה להגביל תחבורה ציבורית בשבת
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "הציבור מרגיש מאוים. קיבלנו פניות רבות על אנשים שנוסעים בפחד"    מנכ"ל סיטיפס: "הקנסות נועדו ליצור הרתעה"
עידן יוסף
מערך הרכבת הריק שהפר את מנוחת השבת של תושבי הקריות נועד רק כדי להפעיל את הרכבת הראשונה מכרמיאל. תשובת רכבת ישראל מוציאה את המרצע מן השק ומגלה עד כמה הנסיעה הייתה מיותרת
עידן יוסף
בחודש הקרוב ישים משרד התחבורה דגש על שיפור תנאי התחבורה הציבורית בירושלים, בפרט בקווים לקמפוסים, ועל פתיחת השוק בעיר לתחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il