X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דרעי. רוכב על השד העדתי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
ממשלה למשל ולשנינה
אחרי שמפלגת ש"ס צברה כוח בדרכים שונות בחרו מנהיגיה, ואריה דרעי בראשם, לרכב שוב על השד העדתי רוכב אמן אחר על אותו שד הוא דוד אמסלם שטען כי מפלגת הליכוד היא מפלג של יוצאי עדות המזרח

שר המשפטים יריב לוין גורר אתו את בנימין נתניהו לריצת אָמוֹק להרס כל דבר שהנהיגה הממשלה הקודמת, ולא משנה אם הוא טוב, בינוני וכמובן רע. שרי הליכוד מתוסכלים כי קיבלו רק שאריות מחלוקת התיקים. משרדים בכירים, כמו האוצר, מחצית תיק הביטחון, ביטחון הפנים, הבריאות, לבו של משרד החוץ, ומחציתו של משרד החינוך נשללו מהם ונמסרו לשרים מהמפלגות הנלוות שהם חסרי כל כישור, קיצוניים ופזיזים. עם זה: שרי הליכוד התנפלו על מעט התיקים שקבלו בפראות ובמלתעות פעורות, בלי בדיקה, בלי אחריות, העיקר להראות "אנחנו פה" ולזכות במספר כותרות.
מיד בִּטְּלוּ את המס על משקאות ממותקים תוך חשיפת אוכלוסיות רבות-ילדים לְסֻכֶּרֶת ושאר מחלות, ביטלו את המס על כלים חד-פעמיים שֶׁכְּאַשְׁפָּה הציפו את החופים, מֵי הימים והכנרת ואת כל אתרי הבילוי והפכו לְהָרָרֵי זבל נצחיים. מירי רגב "ביטלה" מיד את תכנון המטרו בגוש-דן ואת הנת"צ, נתיבי התחבורה הציבורית, ונאלצה כבר לחזור בה; מיקי זוהר בהתקף הַדַּתָּה או חיפוש כותרות ביטל את פתיחת מוסדות התרבות חינם לקהל בשבת וגם הוא נאלץ ככלבלב מוכה לחזור בו ואז פתע גם התברר שכל הנושא כלל לא בסמכותו אלא בסמכות משרד המורשת - עוד משרד מיותר;
עידית סילמן שקבלה פרס על כלנתריזם וזיהמה את המפה הפוליטית ומונתה לשרה להגנת הסביבה לא פַּצְּתָּה פֶּה בעניין הכלים החד-פעמיים; שלמה קרעי, שר התעמולה [התקשורת?] הודיע על סגירת ערוץ 11, התאגיד, שהוא הטוב בערוצים, ושלילת תקציביו ליצירה מקורית; אורית סטרוק, שרת המשימות הלאומיות [מה זה?] כבר הצהירה על זכות אפליה של כל בעל עסק או נותן שרות להעניק שרותיו למי שאינו נראה לו ורק אחרי לחץ צמצמה הצעתה למקרים בהם יש עסק דומה בסביבה, תמיהה היא מה יקרה אם בעל העסק השני גם הוא יסרב ליתן שירות לאותו לקוח כי הרי הסרבן הראשון בסביבה... ומעניין כיצד תגיב אם רופא, רוקח, פרמדיק או מכונאי יסרבו לתת לה שירות בשל דעותיה המוצהרות?
ח"כ חדש כמו ביסמוט מתגאה כי כבר הגיש הצעת חוק למניעת הַקְלָטוֹת שמשמעה סתימת אוזני העיתונות שממנה ניזון שנים רבות ועתה ירק לתוכה. בעזרתו תהפוך העיתונות מהכלב לשמירת הדמוקרטיה לכלבלב המכשכש בזנבו לרגלי שרה וביבי ומקשקש בעיתונות המשרתת מנהיג אחד, יחיד בדורו או משפחה אחת נוסח משפחת קים בקוריאה הצפונית.
שרי הביטחון, החוץ והחינוך שמרו על דממה דקה כאשר מחצית משרדיהם הועברו לשרים וסגני שרים מהמפלגות הנלוות. המצב בין שרי המפלגות הנלוות אף גרוע יותר. איתמר בן-גביר כבר מְתַפְקֵד כמפכ"ל-על ומבקש להקים את "משמר המולדת" שיהא כפוף אליו, נוסח משמרות המהפכה באירן או כפלנגות וחיזבאללה בלבנון; אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' המגלומנים לא הסכימו לנהל רק משרד אחד. גדולתם מחייבת שכל אחד מהם ינהל 2 משרדים לפחות!; בינתיים דרעי נפל [זמנית?];
נמשכת הפעילות לניתוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות ויהודי ארה"ב במיוחד, שלא לדבר על אי-גיור העולים מרוסיה ואוקראינה. עתה כולם עוזרים ליריב לוין להרוס את מערכת המשפט, פרקליטות ובית המשפט כאחד. העם הזה מורגל בצרות ובנסים, וזקוק בדחיפות לנס כדי להציל את העם והמדינה מהממשלה הזו. בצלאל סמוטריץ' כבר הסתכסך עם שר הביטחון יואב גלנט מהליכוד וביבי תמך דווקא בסמוטריץ'. נערי הגבעות בתמיכת סמוטריץ' החליטו להנציח את זכרו של הרב חיים דרוקמן ז"ל דווקא בהקמת מאחז ללא תיאום, אולם שתקו ושותקים כאשר הרבנות מבטלת את כל הגיורים שעשה רַבָּם המנוח.
השד העדתי
השד העדתי הוצא מהבקבוק עוד בימיו של אהרון אבוחצירא. חלפו שנים, היו אירועים שונים כמו המהומות בואדי סאליב בחיפה ותופעת "הפנתרים השחורים" בירושלים ושכונת התקוה, אך יוצאי עדות המזרח עלו בכשרונם מעלה מעלה ותפסו את מקומם הראוי בצה"ל, במשטרה, בשרות המדינה, באקדמיה, בכלכלה, בכנסת, בממשלה ובעולם המשפט. בו בזמן רבו הנישואים המבורכים בין העדות השונות ולתומנו חשבנו שהשד העדתי שב ונפקק בבקבוק. אומנם פה ושם נזקקו עוד במישור הפרט לטיעון העדתי בעיקר אלו שכשלו, שלא התאמצו די בלימודיהם, שנפלו לסמים, וכיוצא בזה אך השד כמעט נעלם מהמישור הציבורי.
אולם במישור הפוליטי, ובמידה רבה בתוככי המישור הדתי שבו ונזקקו לו. אכן החרדים "הליטאים" הקשו על בני עדות המזרח להתקבל לישיבות המובילות, ועל בנותיהם להתקבל לבתי-הספר החרדים ולאולפנות עד שהרב עובדיה יוסף ז"ל ואריה דרעי יד ימינו, ובעידוד הרב החרדי שך ז"ל הקימו את מפלגת ש"ס שהיא במפורש רשימה דתית ועדתית של בני עדות המזרח, וגם הקימו רשת חינוך דתית "אל המעיין", ישיבות ואולפנות ספרדיות וגייסו ציבור מסורתי רב. משום-מה אימצו תלמידי הישיבות הספרדיות ועסקני ש"ס גם את התלבושות החסידיות והליטאיות כפי שהובאו מִגּוֹלוֹת אירופה.
אולם אחרי שמפלגת ש"ס צברה כוח בדרכים שונות בחרו מנהיגיה, ואריה דרעי בראשם, לרכב שוב על השד העדתי. מצד אחד הם "התחזקו" בדת ובמקום המסורת המזרחית השלווה והסובלנית נעשו חרדים, תהליך שעבר גם בציונות הדתית. ש"ס הצליחה למשוך אליה את הציבור "המזרחי", הן בהעמידה להם רשת חינוך מקטנות ועד בגרות ללא תשלום ביום לימודים ארוך, בהציעה לצעירים ללמוד בישיבות ולהשתמט כך משירות צבאי. בהעדר לימודי ליבה הבטיחה בסירובה ללימודי ליבה את דלותם והיותם תלויים במפלגת ש"ס, כמו אברכי הישיבות האשכנזיות במפלגותיהם.
מנהיגי ש"ס הפכו לשרים ונטלו לידם את משרד הפנים והדתות והפנו תקציבים רבים מכספי ציבור לבנין ישיבות מפוארות, להרחבת החנוך העצמאי כאשר ח"כ חרדי שולט בתקציבי ענק כיו"ר ועדת הכספים וכך הורגלנו להקמת ערים חרדיות, לעשרות ומאות אלפים שנמנעו משירות צבאי ומיציאה לעבודה, התקיימו מכספי המדינה, כולל פתרון בעיות שיכון. נוצר מין "סטטוס-קוו" מעוות. אך גם בכך לא די. מנהיגי ש"ס הקפידו להפיח אוויר בשד העדתי, ולטעון תמיד לקיפוח ואפליה כשיטת חיים, בעוד שהשתמטו מחובותיהם האזרחיות. אחרים ראו כי ניתן להרחיק לכת על גבי השד העדתי לו נזקקו גם החילונים.
כיום רוכבים על השד העדתי המפלג את העם בעיקר אריה דרעי, שבשלב מסוים הוסיף את שמו השני "מכלוף" ומאז נקרא בציבור בשם אריה מכלוף דרעי, ואחרי זמן מה, בכדי להדגיש את מזרחיותו שינה את ההסדר בשמו וראינו שהוא מופיע כבר גם כמכלוף אריה דרעי. יפה.
רוכב אמן אחר על אותו שד הוא דוד אמסלם שטען כי מפלגת הליכוד היא מפלג של יוצאי עדות המזרח [מעין מקבילה חילונית יותר לש"ס] ובו בזמן הוא טוען כי הוא הופלה בחלוקת התיקים והכיבודים בשל מוצאו. אחריו כבר רואים כיום עסקניות ליכוד זוטרות וצעקניות שלא זכו במשרה נחשקת הדורשת כישורים שאין להן, טוענות כי הופלו בשל מוצאן העדתי או בשל... היותן חברות במפלגת הליכוד.
כך בעוד ביבי מפלג את העם בהשנאת השמאל ובהכריזו שכל מי שאינו חבר ליכוד שייך לשמאל, הנה דרעי ואמסלם ותומכיהם מפלגים את העם בטיעון העדתי. קצב הנישואים בין בני העדות השונות אינו מִתְגַּבֵּר בשלב זה על העדתיות. נקווה כי האהבה ונצח ישראל יצילונו מידם.

תאריך:  29/01/2023   |   עודכן:  29/01/2023
+פורום השרים המצומצם קיבל שורת צעדים לחיזוק ההתיישבות בתגובה לפיגועים
01:12 30/01/23  |  עידן יוסף

ישיבת פורום השרים המצומצם שהתכנסה לדון בצעדי תגובה התיישבותיים לפיגועים החליטה בין היתר על: 1. קידום הקמת יישוב קבע באביתר; 2. אישורי בניה בירושלים; 3. הסדרה מהירה של יישובים ביו"ש; 4. כינוס מת"ע (מועצת התכנון העליונה) בהקדם לאישור בנייה נוספת באיו"ש.
השר סמוטריץ' ואנשיו במשרד הביטחון נשלחו לעשות את עבודת המטה ולחזור ביום-יומיים הקרובים עם פירוט מספרי ופרקטי של כל אחד מהצעדים הנ"ל. אחד הגורמים שעשויים להקשות על קידום המדיניות - ביקורו של אנתוני בלינקן בישראל. השרים שנכחו בישיבה מלבד נתניהו: בן-גביר, סמוטריץ', אלי כהן ורון דרמר (גלי צה"ל).

+לוין נגד מיארה: "כנראה שאין ממד זמן בייעוץ המשפטי"
01:04 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרי הממשלה התעמתו מול נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה בקבינט ובישיבת הממשלה בטענה לכבילת ידי הממשלה ובהתמהמהות באישור פעולות

נתניהו ולוין בישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו סירב להטלת עיצומים על עזה
20:34 29/01/23  |  עידן יוסף

בעוד המלחמה בגל הטרור נמשכת, כעת מתברר כי חלק מחברי הקבינט מהציונות היהודית ומעוצמה יהודית דרשו להטיל סנקציות על עזה, אך נתניהו סרב לכך, בהתאם להמלצות הדרג הביטחוני, שסבר כי הדבר עלול להכניס את הרצועה למעגל הטרור (עכשיו 14).

+שינוי מדיניות נקודתי לאטימת בית מבצע הפיגוע בעיר דוד
16:43 29/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נתניהו הנחה לבחון גירוש מחבלים לשטחי הרש"פ, פיטורים ללא שימוע לעובדים שתמכו בטרור וצעדי הרתעה כנגד משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור

נתניהו בישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר פרוש: "מברך על ביטול מיסי ליברמן"
15:47 29/01/23  |  מירב ארד

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על יישום מהיר של ההסכמות הקואליציוניות בנושא ביטול מיסי ליברמן. צריך להשלים בהקדם את סור מרע מכל גזירות הממשלה הקודמת ולהתמקד בעשה טוב".

+הממשלה אישרה את ביטול המס על החד-פעמי
15:17 29/01/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרה עידית סילמן התנגדה להצעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנכנסה לתוקף ברגע אישורה בממשלה  ▪  במפלגות החרדיות מברכים וקוראים לרשתות להפחית מחירים

השר סמוטריץ' בכניסה לישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ד"ר אלעזר בן הרא״ש מונה למנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
15:05 29/01/23  |  מירב ארד

ממשלת ישראל אישרה היום (יום א') את מינויו של ד״ר אלעזר בן הרא"ש למנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. ד״ר בן הרא"ש בן 43 (נשוי + 4) בעל ניסיון ניהולי עשיר בהתוויית מדיניות, מחקר הטמעה וניהול פרויקטים בהיקפים משמעותיים בתחומי התכנון, קרקע וסטוטוריקה. בנוסף לפעילות המשרד בנגב, בגליל ובערים מעורבות, המשרד בניהולו של ד"ר בן הרא"ש צפוי להרחיב באופן משמעותי את היקף פעילותו ולפעול בשכונות בהן שיעור מסתננים גבוה, בהתיישבות הצעירה ולקבל תחת אחריותו אגפים נוספים וביניהם רשות הצעירים לצד אגף בכיר אזרחים ותיקים והרשות לתכנון ופיתוח החקלאות ההתיישבות והכפר. תקציב המשרד צפוי לזנק לכ-2 מיליארד ש"ח.

+אושר מינוי פרופ' אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה
14:26 29/01/23  |  מירב ארד

הממשלה אישרה כעת את מינויו של הפרופ' אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה.

+הממשלה אישרה: הקמת קבינט דיור חדש
12:25 29/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בראש קבינט הדיור יעמוד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף  ▪  לקבינט הדיור, יהיו סמכויות לקביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחומי המקרקעין, ייזום תכנון וביצוע בניה למגורים

גולדקנופף. "צעד משמעותי להסרת חסמים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"לא מחפשים הסלמה, אבל ערוכים לכל אפשרות"
12:20 29/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין: "התשובה שלנו לטרור היא יד קשה ותגובה עוצמתית, מהירה ומדויקת"  ▪  בישיבת הממשלה השרים ידונו בשלילת תעודות זהות ותושבות ממשפחות מחבלים וזירוז רישוי לנשר לאזרחים ישראלים

נתניהו בישיבת הממשלה [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+אושר בממשלה: אסף יזדי מונה למנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל
12:10 29/01/23  |  מירב ארד

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית (יום א') את בקשת שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, למנות את אסף יזדי לתפקיד מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, לאחר שעבר בהצלחה את בדיקת ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.
יזדי מכהן כבר במשך כ-10 שנים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי, בהם: סמנכ״ל בכיר וראש מינהל סיוע בדיור במשרד הבינוי והשיכון; סמנכ״ל בכיר ירושלים, תכנון ותקצוב במשרד ירושלים ומורשת; ראש מטה מנכ״ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה; סמנכ״ל בכיר לשלטון מקומי, חינוך וקהילה, במשרד להגנת הסביבה וראש מטה מנכ"ל במשרד להגנת הסביבה. ליזדי תואר ראשון ושני בגיאוגרפיה, עם התמחות בלימודים עירוניים ואזוריים וניהול תכנון מדיניות הסביבה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
בראש קבינט הדיור יעמוד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף    לקבינט הדיור, יהיו סמכויות לקביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחומי המקרקעין, ייזום תכנון וביצוע בניה למגורים
מירב ארד
ציין: "התשובה שלנו לטרור היא יד קשה ותגובה עוצמתית, מהירה ומדויקת"    בישיבת הממשלה השרים ידונו בשלילת תעודות זהות ותושבות ממשפחות מחבלים וזירוז רישוי לנשר לאזרחים ישראלים
עידן יוסף
תדון בשורה של תוכניות, שמטרתן להתחיל במהלכים להסדרת עשרות יישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון    בין היתר יוקם אגף להתיישבות צעירה במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי
איציק וולף
הממונה על העמדת מידע לציבור במשרד לביטחון לאומי הודיעה כי עלות שינוי שם המשרד והחלפת הטפסים, השילוט והחותמות עומדת על בין 2 ל-3 מיליון שקלים    הדגישה: מדובר בהערכה ראשונית בלבד
איציק וולף
גורם בכיר שנכח בפגישה הסוערת שהתקיימה בהשתתפות שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' אמר: ראש הממשלה יכפה את המהלך על גלנט. זה יקרה עם גלנט או בלעדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il