X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לסיים את החיים בכלא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
משרד המשפטים הגיש כתב אישום נגד קצין ציות
קצין ציות בארה"ב שהפנה גב ל"דגלים אדומים" וסייע להנהלה בהונאת לקוחות צפוי לסיים את חייו בכלא מי שכיהן מאוקטובר 2016 עד אפריל 2020 כקצין הציות הראשי של הבנק, ניסח בעצמו מכשירים פיננסיים חסרי ערך

משרד המשפטים (DOJ) הודיע לאחרונה1 על הגשת כתב אישום נגד קצין הציות הראשי של Dominion Bank and Trust Company Limited (להלן -דומיניון). בנק זה, הונה 60 מלקוחותיו ביותר מ-4 מיליון דולר.
בנק דומיניון יצר מצג שווא שבו הוא יכול להעניק מימון לעסקים קטנים בתמורה לעמלה או פיקדון מתקדם, שעה שהוא בפועל הונה את לקוחותיו. הבנק הורה ללקוחותיו להעביר עשרות ומאות אלפי דולרים כפיקדון או דמי שירות עבור מימון או אשראי עתידיים, בהתבסס על מצגים שדומיניון יכול לספק שירותים כאלה. אחת הדרכים בהם נקט הבנק הייתה על-ידי הנפקת מכשירים פיננסיים "חסרי ערך", כמו כתבי אשראי דוקומנטרי מותנה (SBLCs), בתמורה לתשלום בהיקף גדול מראש.
מהחקירה הפלילית שערך ה-DOJ עלה כי ג'רלד שו בן 75, מי שכיהן מאוקטובר 2016 עד אפריל 2020 כקצין הציות הראשי של הבנק, ניסח בעצמו מכשירים פיננסיים חסרי ערך. ג'רלד ידע שדומיניון מנפיקה SBLC מבלי שיש לה נכסים לגיבוי (הלימת הון), דבר שצריך להעלות לקצין ציות "דגלים אדומים", אך הוא בחר שלא לעשות דבר בנדון, כך שבמקום להתריע על כך הוא בחר להמשיך ולסייע לבנק בניסוח מכשירים פיננסיים.
עוד העלתה החקירה כי למרות רגישות התפקיד (שומר סף), דומיניון מינתה לתפקיד עבריין מורשע (ג'רלד הודה ב-2010, באשמת הונאה בעבירה דומה ונידון לכשש שנות מאסר) שרישיונו לעסוק כעורך דין נשלל.
ג'רלד הועמד לדין בגין חלקו בהונאת לקוחות דומיניון בעבירות של קשירת קשר לביצוע הונאת מרחוק ובביצוע הונאת מרחוק (Wire Fraud), שלכל אחד מהם עונש מאסר פוטנציאלי של 20 שנות מאסר, והוא צפוי אם כן, אם יורשע, לסיים לאור גילו המתקדם את חייו בכלא.
כפי שגם מתגלה במקרה של דומיניון, כשירותו של קצין ציות יכולה וצריכה להוות "נייר לקמוס" לנאותות הממשל התאגידי בגופים פיננסים וציבוריים. העסקת עבריין מורשע, כל שכן אדם "שאין לו מה להפסיד", בטח ובטח ללא הסמכה (CCO) חייבת להדליק "אור אדום" גם אצל הרגולטור.
על-רקע העובדה שזהו המקרה השלישי שבו ננקטים צעדי ענישה כנגד קציני ציות ראשיים (קוחלני, ניו1 27.2.2022), ועיינו של הרגולטור הישראלי פקוחה לנעשה בארה"ב, ייתכן שהרגולטורים ימצאו עצמם נאלצים לעסוק בהסדרת מקצוע הציות. בישראל, כבעולם המערבי, עובר תחום הציות הליכי פרופסיונליזציה, ובראשם חובה לפעול ע"פ קוד אתי, תקינה מקצועית והסמכה בעלת הכרה בינ"ל בתחום. יש לקוות שהנהלות בגופים פיננסים וציבוריים בישראל ימנו אנשים ראויים למשרות אלה, בעלי הסמכת CCO המחויבים לפעול בהתאם לקוד האתי ולתקינה המקצועית לקציני ציות, דבר שייתר את הצורך במעורבות רגולטורית.

הערות

1. . U.S. Attorney's Office, Southern District of New York. PRESS RELEASE- Disbarred Attorney Arrested for Involvement in Multi-Million-Dollar Fraud Scheme (April 20, 2023).

הכותב הוא קצין ציות מוסמך (CCO) המכהן כיו"ר אגודה ישראלית לציות אכיפה מנהלית וביקורת.
תאריך:  22/05/2023   |   עודכן:  22/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים הגיש כתב אישום נגד קצין ציות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
חזרתה של סוריה לליגה הערבית מעניקה לגיטימציה לנשיא בשאר אסד אשר ביצע פשעי מלחמה נגד בני עמו והיא מסכנת את האינטרסים של ישראל. סוריה מייצגת את האינטרסים של אירן אשר הופכת למדינת סף גרעינית שתעניק מטריית הגנה ל"ציר ההתנגדות" שפועל להשמדת ישראל
ירון פרידמן
מדיניות אירן בחודשים האחרונים מעוררת עניין רב בשל היוזמות החדשות שמטרתן כלכלית ואסטרטגית: לצאת מהמשבר הכלכלי בכל מחיר ולהעלות את המאבק בישראל בדרגה. מהם הצעדים האירניים? ולאן זה מוביל?
דן מרגלית
עד כה - רק עד כה, אבל אולי עם "כה" ארוך - אין חוק אנטי-דמוקרטי להרס מערכת המשפט על-ידי בחירת שופטים מטעם הממשלה    הרכב הוועדה נותר על-כנו כבעבר; ולא נקבעה שיטה אחרת לבחירת נשיא העליון אלא לפי הסניוריטי; ולא השתנה מעמד היועצת המשפטית
יאיר נבות
יממה אחרי שכוח ואגנר טען שהשתלט על העיר בחמוט התייחס נשיא אוקראינה לעיר בפגישתו עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בשולי ועידת ה-G7 ביפן    כשנשאל האם צבא אוקראינה שולט בעיר השיב: ""אני חושב שלא. כרגע היא קיימת רק בליבנו"
מרים לפיד
שום דבר בתארים לא משקף את ההתמודדות, הנחישות, הקושי של להיוותר לבד, ללא אף לא אחד מהמשפחה, במלחמה בנאצים, כקצין בצבא האדום, ללא חברים, בעקירות ובעלייה לארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il