X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בחירות ללשכת עורכי הדין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לשכת עורכי-הדין ועוד הערות אגב
ברשימות המועמדים לכנסת מטעם מפלגות הקואליציה כלולים כמה וכמה מועמדים שהסתבכו עם החוק, בין שהוגשו נגדם כתבי אישום והורשעו, או שזוכו, או שמשפטיהם מתקיימים עדיין או שלא הועמדו לדין מחמת חוסר ראיות

ברכותינו ללשכה שהצליחה לקיים מערכת בחירות תקינה ודמוקרטית, וחבל שכנהוג במקומותינו אותם פוליטיקאים שהתוצאות לא נראו להם מתחילים לפעול כנגד הלשכה, אם בדרישת ההבל לסלק את נציגיה מהוועדה לבחירת שופטים ואם לפעול לפירוקה. מי כעוה"ד יודע, ככל הניתן, מי מתוך קְהַלּוֹ, קְהַל עוה"ד, מתאים להתמנות לשיפוט ומי מהשופטים המכהנים ראוי לקידום. גם ריבוי עוה"ד בישראל מעל ומעבר למספרם היחסי בארצות אחרות אינו לברכה.
במדינות מסוימות, כולל בארה"ב, מתקבלים ללימודי משפטים רק אלו שסיימו לימודים בקולג' ורכשו ידע כללי מעבר ללימודי התיכון. בישראל אין מקום לדרישה כזו באשר החוק מחייב שירות צבאי ממושך יחסית. כיום, עם ריבוי המכללות בהן מתקיימים לימודי משפטים מגיעים לתואר ולרישיון רבים וטובים שרמת השכלתם הכללית אינה תמיד מהגבוהות, לעתים גם מבלי שהשיגו תעודת בגרות, ולא היו מתקבלים ללימודים באוניברסיטאות. ציבור זה בוחר את מנהיגיו לתפקידים השונים בלשכה.
ללשכת עוה"ד יש גם תפקידים ממלכתיים מסוימים. למשל החוק קובע, למעט חריגים בודדים, כי רק מבין חבריה ימונו שופטים; הלשכה ממנה מבין חבריה נציגים בַּוַּעֲדָה למינוי שופטים וכן מקיימת שיפוט פנימי, כך שתפקיד היו"ר הוא במידה רבה כתפקיד של עובד ציבור. אולם בשנים האחרונות כיהנו בראשה יו"ר שהסתבכו בפלילים או בבעיות מוסר על סף הפלילים.
איננו מדברים על יחסי האישות של היו"ר בתוך משפחתו או בקיום קשר אישי מסוים עם חברת לשכה המבקשת את המלצתו למינויה לשיפוט. יש שיראו בכך לכאורה אבק שוחד ולבטח הפרת אמונים: ככל שהבינונו לכאורה מהעיתונות שני יושבי הראש האחרונים אמרו כי המליצו על ידידותיהם לְמִינּוּיָן לשופטות הגם שחשבו שאין הן ראויות לתפקיד. האם אין בכך לכאורה מעילה באמון? הציבור ונציגיו בַּוַּעֲדָה, אמורים ליחס משקל להמלצתו של יו"ר הלשכה, שאם לא כן מה טעם לבקש את המלצתו.
ברשימות המועמדים לכנסת מטעם מפלגות הקואליציה כלולים כמה וכמה מועמדים שהסתבכו עם החוק, בין שהוגשו נגדם כתבי אישום והורשעו, או שזוכו, או שמשפטיהם מתקיימים עדיין או שלא הועמדו לדין מחמת חוסר ראיות, וביניהם הבכירים ביותר כמו מועמדן לראשות הממשלה מר בנימין נתניהו עצמו, או מועמדן לכהונת שר הפנים אריה דרעי. ובכן, מכל אלפי עוה"ד החברים במפלגותיהן בחרו מפלגות הקואליציה לתמוך דווקא במועמד שכבר הסתבך באשר הסתבך בכהנו כיו"ר הלשכה. או אולי כמאמר חז"ל "אין ממנים פרנס על הציבור אלא מי שקופת שרצים תלויה לו מאחוריו", מסבירים: לבל יִגְבַּהּ לבו. הסבר אחר הוא שימונה רק מי שכבר נכווה ברותחין ועתה יזהר גם בצוננים.
"השטחים הכבושים" תואר כוזב ליהודה, שומרון ומזרח ירושלים
הפלשתינים המציאו תואר זה לשטחי א"י ששוחררו ב-1967 ובמהרה התואר אומץ במדינות באירופה ובאו"ם ואח"כ בארה"ב ולבסוף אף במגזרים שונים בישראל. הממשלה אינה עושה דבר לעקור ביטוי מוטעה זה מהשורש ולהעמיד דברים על דיוקם.
הבריטים שכבשו את המזרח התיכון מהעותומנים קרעו וחילקו את א"י והקימו ממזרח לירדן את הממלכה הערבית הָהָאשֵׁמִית עליה המליכו את עבדאללה, מצאצאי הנביא, והמשיכו לשלוט בא"י שממערב לירדן מכח מנדט שקבלו מהאו"ם. משך רוב תקופת שלטונם היו רציחות של יהודים בידי ערבים ופעולות גרילה ואפילו מרד של כנופיות נגד הבריטים והתנכלויות נגד יהודים. משהחליטו הבריטים על סיום המנדט ופינו את א"י נותרה הארץ ללא שלטון. דוד בן-גוריון הקים מדינה יהודית מבלי שסומנו גבולותיה לאחר שהערבים סירבו לכל הצעות החלוקה מטעם האו"מ. הכנופיות הערביות הגבירו את הרציחות וההתנכלויות וכאשר מדינות ערב פלשו לא"י הכנופיות לחמו נגד הישוב היהודי לצד צבאותיהם.
כך המצרים כבשו את הארץ עד סמוך לאשדוד [גשר "עד הלום"]; העירקים בפיקודו של קאוקג'י הגיעו עד משמר העמק ומגידו, הירדנים כבשו את יהודה ושומרון, כולל מזרח ירושלים, בית לחם וגוש-עציון עד מִעֵבֶר ללטרון, וכן היו חדירות מלבנון. צה"ל לחם ושחרר במלחמת הקוממיות שטחים שהחזיקו הצבאות הפולשים המצרים והעירקים אך הירדנים נותרו ממערב לירדן, והמצרים נותרו בעזה.
לאחר שירדן הכריזה עלינו מלחמה ב-1967, לצד מצרים וסוריה, השלים צה"ל את סילוק הצבאות הזרים ושחרר את יהודה, שומרון וירושלים מהירדנים שפלשו וכבש את רמת הגולן. לא הייתה אז מדינה או אפילו ישות פלשתינית מגובשת ושום שטח פלשתיני לא נכבש. כל שנעשה כאמור הוא סילוק הפולשים. נזכור כי הערבים בא"י היו נתונים תמיד תחת שלטון זר: עותומני, ולאחר מכן שלטון בריטי ולאחריו תחת שלטון מצרי וירדני, ולאחר 1967 תחת שלטון ישראלי בו ניתן להם ליטול בו חלק כמו בשלטון המקומי ביו"ש.
כי מציון תצא פטפטת ודבר הממשלה הזו מירושלים
ממשלות רבות בישראל סבלו מהדלפות מישיבותיהן ומפטפוטי שרים שגם גילו סודות מדינה אך דומה שממשלה זו עלתה על כּוּלַּנָה. יש דברים שהשתיקה יפה להם ונציין רק פטפטת מהימים האחרונים.
יהודה ושומרון בוערות עקב ריבוי מעשי האיבה וההסתה של החמאס והג'יהאד. הביטחון הלאומי מעורער מאד. האיוולת של מינוי איתמר בן-גביר לשר האחראי לביטחון קורעת עיניים, אך ראש הממשלה אינו מעז לפטרו, מחששו לשלמות הקואליציה. את השליטה האזרחית בשטחים הפקירה בידי בצלאל סמוטריץ', שכבר הציע "למחוק את חווארה". ובכן דווקא בימים טרופים אלה החליטה הממשלה להגביר את ההתנחלויות. ברור שהמטרה היא להרגיע את המתנחלים, אך לשם מה היה צורך לְהַדְּהֵד בכל אמצעי התקשורת דְּבַר החלטה זו ולעורר עלינו גינויים מארה"ב ואירופה? מה גם שזו אינה ההבטחה הראשונה שכנראה אין בדעת ביבי לקיים. כבר נאמר: "אל תשלוף נשק אם אין בכוונתך לירות".
החלטה אחרת שהממשל ראה לנכון לפרסם היא ההחלטה להקים בצבא 10 גדודים להתמודדות עם ערביי ישראל ביום פקודה, דהיינו במקרה של מלחמה או מבצע צבאי רחב-היקף. סביר שההחלטה הייתה נחוצה לאור העבר אך כלום אינה סוד צבאי?! נסה נא להבין איזו תחושה מעוררת ידיעה כזו באזרח ערבי שומר חוק בישראל, ובפרט באזרח ערבי צעיר? האם היא תעודדו לשמור אמונים למדינתנו או לַיֵּשׁוּת הפלשתינית ולארגוניה הרצחניים השונים, ישות שקיימת בין שנודה בכך ובין שנעצום עיניים ונכחיש את קיומה.
ושוב אותו אסון שנפל עלינו ושמו איתמר בן-גביר: בעוד צה"ל והמשטרה מנסים לעצור את התפרעויות המתנחלים, שבעקבות הרצח הנורא בעלי פורקים זעמם בכפרים הערביים ומעלים באש בתים ומכוניות של אזרחים שלווים [בינתיים], השר קורא לנוער הגבעות להקים הֵאָחְזוּיוֹת בלתי מאושרות חדשות שיהא על צה"ל, ועל המשטרה שבן-גביר עצמו ממונה עליה, לפרקם בטורח רב, וחלילה גם בנפגעים וגם להקצות לוחמים להגן עליהם. נראה שאותו שר [אבוי לנו] שוכח שהוא חבר בממשלה שהוא מסית נגדה.
משפט אקטואלי: "אמור לי מי חבריך ואומר לך אילו תכשיטים תענוד רעייתך".

תאריך:  27/06/2023   |   עודכן:  27/06/2023
+הרצוג שוחח עם אבו-מאזן: "מגנה את הפגיעה בפלשתינים ע"י קיצונים"
14:22 27/06/23  |  מירב ארד

נשיא המדינה יצחק הרצוג, התקשר היום לראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, אבו מאזן, לברכו לרגל חג הקורבן. בשיחתם הדגיש נשיא המדינה את חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה, והדגיש את המחיר והכאב הנורא שגובה הטרור מהמשפחות השכולות ומהחברה הישראלית כולה. הנשיא עמד על הצורך לפעול בעוצמה לסיכול טרור, שפוגע הן באנשים, במשפחות ובקהילות והן בסיכוי לשכנות טובה במרחב ובמזרח התיכון.
עוד הדגיש הנשיא כי הוא מגנה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים שהתבצעה בימים האחרונים.

+עוד ליל פרעות יהודי
11:01 27/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ל-11 שופטי בג"ץ שאיפשרו לבנימין נתניהו להמשיך לכהן כראש הממשלה במצבו הקשה מנשוא יש אחריות מסוימת לסיבוך, ויש צדק פואטי בהטחת ביקורת עליהם

הטרור יגבר [צילום: פלאש 90]
+מגידו כמשל לישראל
09:20 27/06/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

בעת האחרונה ההסתה האיסלאמיסטית נושאת פרי  ▪  גוברות ועולות תופעות של ערעור על הריבונות הישראלית ושלטון החוק בקרב ערביי ישראל

יש להעמידם במקומם [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
חבריו של הנרצח בפיגוע גרשו את מח"ט בנימין, אל"ם אליאב אלבז, מביקור תנחומים בביתו של הראל מסעוד שנרצח בפיגוע בעלי    אביו של הנרצח: "מצרים על האירוע, נשמח להיפגש עם הקצין בארבע עיניים"
רבקה שפק-ליסק
הקיצוניים בימי הבית השני החליטו להיפטר מהכיבוש הרומי בכל מחיר תוך התעלמות מהעובדה שהאימפריאליזם הרומי היה בשיא כוחו ומהעדר סיכויים אמיתיים לנצח אותו והביאו לחורבן הבית השני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - החלטות, איחרו, בעלת קשרים, טבח, רעיונות והתפוצצות
יוני בן-מנחם
העיר ג'נין נערכת לאפשרות של מבצע צבאי נרחב של צה"ל והקבוצות החמושות פיתחו שיטות לחימה חדשות. האסטרטגיה החדשה של הקבוצות החמושות היא להקשות על תנועת כוחות צה"ל בעיר ג'נין ולהגביר את הפיגועים בצירי התנועה הראשיים
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת חוק להגדלת הפיצויים העונשיים לקורבנות טרור, בהצעת חוק להפללת תמיכה או הזדהות עם טרור ובהצעת חוק לאיסור הוראת תוכנית לימודים פלשתינית המסיתה לטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il