X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. רהוט [צילום: מארי אלטפר/AP]
ביקור מביש ומיותר
ביקורו של רה"מ בנימין נתניהו בארה"ב למול ההפגנות היה מביש ומיותר ודומה שטוב היה אילו נדחה לימים מתאימים, לאחר שביבי יגבש סו"ס עמדתו בעניין המהפכה המשטרית שכה הורסת את תדמית ישראל בעולם מעבר להרס במדינה פנימה

בנימין נתניהו יצא לביקורו הנוכחי בארה"ב כאשר הוא מנותק מהעם בכלל ומצוי במחלוקת עזה עם מחצית בני עמו בישראל ובעולם ובעיצומו של תהליך "ההפיכה המשטרית" כפי שהדבר נראה למחצית העם בישראל ואצל כל מנהיגי המדינות הדמוקרטיות בעולם, ובראש ובראשונה בעיני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
בשל ההפיכה המשטרית לא טופלו עד כה משך שנת שלטון תמימה מרבית הנושאים החיוניים למדינה ותושביה אשר הליכוד ונתניהו הבטיחו לפני הבחירות לטפל בהם. אירן כבר חוֹנָה על-ידי שְׁלוּחֶיהַּ על גבולותינו תוך התגרות מתמדת בישראל ותוך המשך פיתוח הגרעין והטילים החדישים ומימון הטרור כלפי ישראל וארה"ב. אירן גם סילקה עתה את מפקחי הגרעין מטעם האו"ם.
ביטחון הפנים בישראל רוּקָן מכל תוכן פרט להצהרות בומבסטיות ומיותרות מפי בן-גביר. כספים חיוניים וחסרים הופנו למפלגות החרדיות והקיצוניות. יוקר המחיה הֶאֱמִיר ופגע בעיקר בשכבות החדשות ובזוגות הצעירים הכמהים לרכוש דירה. הקרע בעם מעמיק הן לאור הצהרות הימין הקיצוני בזכות חשודים ברצח ולאור [למעשה: לְחֶשְׁכַּת] ההסתה הגזענית מפי שרים וח"כ מהליכוד, ובעיקר דוד אמסלם הסובל מרגשי נחיתות כרוניים, יותר אפילו ממירי רגב, כך ואטורי הפטפטן וחדלי-אישים אחרים. לשיא הגיע אותו חדל אישים "שהתגאה" ברצח ששת מיליוני היהודים באירופה והוא עדיין פעיל מכובד בליכוד!
ביבי טס לארה"ב בידיעה ברורה לגבי עמדת ביידן נגד ההפיכה המשטרית וכאשר הוא ממנה דווקא את יריב לוין, אבי המהפכה הנוראה, לממלא מקומו בלשכת רה"מ.
ביבי התבזה מאוד בביקורו זה. ביידן סירב להזמינו כמקובל לבית הלבן ופגש בו רק אגב עצרת האו"ם, כמו שפעם היו אומרים: "בכניסת המשרתים", ללא טקס וללא כבוד. ביידן גם נתן לביבי לחכות לו 40 דקות לאחר המועד שנקבע ואז הקריא לו מתוך דף מסרים שהוכן מראש. גם לא ברור מה טעם הסתובבה שם שרה, בבגד צבעוני בולט, כאשר דומה שֶׁהָיְתָּה אשת הדיפלומט היחידה שם. ביבי הגיע לפגישה כשמצבו מעורער, מול גל הפגנות, מול מחלוקות בקואליציה ועל-רקע פיגועים וגל רציחות במגזר הערבי וריחוק מסעודיה וללא תוכנית מדינית שניתן להציגה למארח, וגם יום אחרי שהצהיר בפני קנצלר גרמניה כי לא ימסרו שטחים נוספים לפלשתינים בניגוד לדרישת ביידן ליצירת שתי מדינות.
גם המפגש עם המיליארדר מאסק היה מעליב. אומנם אנו רגילים שביבי מטפח יחסים עם מיליארדרים ומאד אוהב להסתופף בצילם, אך כאן מדובר בראש ממשלה העולה לרגל אל "הגביר" שגם אָמַר לא מִכְּבָר אֲמִירוֹת מביכות על גבול האנטישמיות - במקום שמאסק יטוס לביבי לוושינגטון. לכך אפילו אין לו צורך בחללית, יש לאיש מטוסים פרטיים ובית-חרושת עצום המייצר רכבי "טסלה"... אינני מכיר ראש מדינה מערבי אשר ינהג כך.
כל הביקור למול ההפגנות היה מביש ומיותר ודומה שטוב היה אילו נדחה לימים מתאימים, לאחר שביבי יגבש סו"ס עמדתו בעניין המהפכה המשטרית שכה הורסת את תדמית ישראל בעולם מעבר להרס במדינה פנימה. בכל נושא הפגישה עם ביידן ביבי נוהג בחוסר כבוד עצמי ומתנהג כילד שזועם שנטלו ממנו צעצוע ומתעקש לקבלו בכל מחיר, כאומר לשר הביטחון: כל עוד לא אתקבל אצל ביידן גם אתה לא תיסע לביקור בארה"ב, אף שמדובר בנושאי ביטחון וקשרים חיוניים.
דברי יורש העצר הסעודי
אחרי מפגש ביידן-ביבי פורסמו [ואולי לא במקרה, אלא לבקשת ביידן?] דברי יורש העצר הסעודי מוחמד סלמאן על ההתקדמות האיטית ביחסי סעודיה-ישראל וגרמו לצהלה גדולה במדיה ובעיקר בטלוויזיה. השאלה הגדולה היא כיצד קיבל ביבי את הבשורה? מצד אחד - הצהרה זו נתנה משמעות כלשהי לפגישתו עם ביידן "שמשדך" בין המדינות, אולם מהצד השני גרמה לחששות כבדים לישראל כולה - הקמת מדינה פלשתינית ובעיקר, ובטווח קרוב, חשש מיצירת נשק גרעיני בסעודיה.
אומנם מדובר על צוות אמריקני שיפעיל או יפקח על הכור הגרעיני, אולם ברור כי לתפעול או פיקוח כזה אין כל ביטחון שיבטיח אי-התחמשות. ממש כפי שנאצר הפקיע את תעלת סואץ מהצרפתים והבריטים אין כל ערובה לכך שהמשטר הזה בסעודיה, או חלילה משטר שיחליפו, לא ילאים את הכור על מעבדותיו השונות. סעודיה כבר הלאימה בזמנו את חברת הנפט העצומה "ערמקו", והרבה לפני כן ניסה רה"מ דאז, מוצָדֶק, להפקיע את החברה וסולק מיד מתפקידו בלחץ אמריקני.
ביבי נתון בבעיות ענקיות בישראל. לפיד, ראש האופוזיציה כבר הודיע שיתנגד לנושא הגרעיני, אולם בקואליציה צפויה התנגדות קשה לתנאי הסעודי הנוסף: הקמת מדינה פלשתינית, בה ביידן תומך. כאן אין מדובר בהסכמה של ביבי למכירת מטוסי חמקן אלא בחשש עצום להתחמשות גרעינית גם במצרים וטורקיה [ובעקבותיה מיד גם יוון]. בלשון אחרת: הצהלה בעקבות דברי הנסיך הסעודי מוקדמת מדי. היא לא ניתנה מאהבה פתאומית לביבי אלא כנראה מתוך כמיהה לכור גרעיני ולברית ביטחונית עם ארה"ב.
נאומו של ביבי בעצרת האו"ם
הנאום נישא כתמיד באנגלית רהוטה ועסק בחזונות של שלום אזורי, של פיתוח מסילה מסעודיה לישראל, ממש ברוח נאומיו של שמעון פרס המנוח. ביבי סיפר על המפגש עם ביידן ועל הסכנה האירנית. לא נאמר דבר ברור על שאלת המדינה הפלשתינית או על יישום חלומות אלה בישראל בממשלה הקיימת. בנאומו התעלם ביבי מנושאים מכבידים. לאחר הנאום ביטל את הראיונות שהבטיח לכתבים מישראל, שמא יבקשו הבהרות על עמדותיו, ככל שיש כאלו, ועל דרך מימושן. אולם ביבי שוב התראיין למראיינת אמריקנית והתחמק מלהשיב לה לשאלה אם יקבל את פסיקת בג"ץ. דומה לנו שהצהלה בעקבות נאומו ודברי בן סלמאן הייתה מוקדמת ומוגזמת.
פטור מויזה לארה"ב
בנושא זה קיים אצלנו טירוף מערכות שבהחלט תפס מקום מרכזי ומיותר גם בממשלות בנט-לפיד-איילת. אולם דווקא בימים אלו כאשר יותר ויותר מוחות, כמו רופאים, אנשי היי-טק, מהנדסים ויזמים עוברים מישראל לארה"ב נראה כאילו שהממשלה מעודדת את בריחת המוחות גם על-ידי הפטור מהצורך בויזה. כבר הפסדנו כוח אדם מעולה מִוָּתִיקֵי הישוב, עתה נסללת הדרך לירידה קלה מהארץ גם לעולים מרוסיה ואוקראינה בהם התברכנו, מיד לאחר קבלת סל הקליטה. ממש ממשלת שרי חלם וחכמיה.

תאריך:  24/09/2023   |   עודכן:  24/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקור מביש ומיותר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אתה פשוט אדם טיפש
שאול א.  |  25/09/23 20:45
2
מלפפון חמוץ, עורב שחור או AI
עובד 1  |  25/09/23 23:38
3
הכותב הוזה ובור עם
אבנר  |  28/09/23 16:37
4
עובד 1 הוא כנראה עובד אלילים ו
א. יוסף  |  29/09/23 00:17
 
- אני פשוט מרחם עליך
אמונחטאפ III  |  1/10/23 12:21
 
- אבל בנקודה אחת אני צודק
עובד 1  |  1/10/23 13:21
5
מאמר מביש ומיותר
טירה  |  1/10/23 12:03
6
מאמר שהוא שיא השנאה
פגאסוס  |  1/10/23 17:07
7
תלונתך על תקיפת ביבי
יוסף אליעז  |  26/11/23 10:20
8
טירה מאמר מביש ומיותר
יוסף אליעז  |  26/11/23 10:24
9
לכותב פגסוס: "אלוף הביביפוביה"
אייל  |  31/12/23 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה מרקוס בן-צבי
הרגשנו הכי בטוחים בעולם    הרי כל האנשים האלה סביבנו מגנים עלינו    ויש לנו את הצבא החזק והמוסרי בעולם, וה'קודקודים' האלו הלא יודעים הכי טוב מה נכון למדינה שלנו
יעקב אחימאיר
נתניהו יצא לארה"ב כמנהיג על סף הדחה, ושב לישראל כמדינאי המקיים מגעים עם המדינה המוסלימית החשובה היותר. המפגינים בישראל ובארה"ב עוד לא הפנימו הערה זו
צבי גיל
במלחמת יום הכיפורים סיכנו צוותי הטלוויזיה הישראלית את חייהם בהבאת דיווחים מן החזית במצבים שלא יאמנו, מן הרגע הראשון ועד לסיום המערכה הצבאית ובכך שיתפו את הצופים ואת העם במראות ובקולות שתיעדו רגעי שפל וייאוש עד הניצחון
דרור אידר
ביום הכיפורים אנחנו נדרשים להתבונן באומץ בפער בין מי שאנחנו למי שהיינו רוצים להיות    ספר יונה עוסק בהתעלמות מהקול הפנימי ובתוצאות הכחשתו    באים לבקר: רבי עקיבא, אלתרמן ופינוקיו
איתן קלינסקי
בעקבות קריאת ישעיהו פרק נ"ח    אין כל משמעות לטקסיות, המלווה את יום הצום, למי שמעד במישורי חיים חברתיים    ההיענות של ההשגחה האלוקית לצום מותנית בהתחייבות ש"תפק לרעב לחמך ונפש נענה תשביע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il