X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. ריק מתוכן [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
ראש המכשלה
אפשר ואכן מוקדם מדי למתוח ביקורת על הממשלה, על ראשה ועל צה"ל, בעודנו בוכים על הנספים, כואבים עם הפצועים, מבכים את החורבן ומוכי-דאגה לשבויים הדברים נכתבים לאור הקורה ממש עתה, נוכח תפקודו המוזר של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה ומחרדה לבאות

לְמַרְבֶּה הָאָסוֹן מַעֲרֶכֶת הַבִּטְחוֹן הַמְּפוֹאֶרֶת שֶׁלָּנוּ, שראשיה כֹּה הִלְלוּהַּ וְעָסְקוּ, בְּעִיקָּר מִפִּי שַׂר הַבִּיטָּחוֹן גלנט וְהָרַמַטְכָּ"ל, וְכַמּוּבָן מִפִּי רה"מ עַצְמוֹ בַּהַתְרָאוֹת וּבְאַזְהָרוֹת רָמוֹת כְּלַפֵּי כל אוֹיְבֵינוּ, כָּשְׁלָה בְּיוֹם פְּקוּדָּה וּמִבְחָן. הַמּוֹדִיעִין רָאַה אֶת התגרויות חַמָּאס, אֶת אִימּוּנָיו אַךְ שִׂום דָּבָר לֹא הדלִיק אֶצְלוֹ נוּרוֹת אַזְהָרָה. חֵיל הָאֲוִויר הַבָּנוּי לְהַזְנִיק מִיָּיד מְטוֹסִים מְתוּדְלָקִים וַחֲמוּשִׁים עִם טַיָּיסִים תּוֹרָנִים הַיְּשֵׁנִים בָּהָנְגָרִים בְּבִגְדֵיהֶם ומוכנים לְהַמְרָאָה מִיָּידִית כָּשַׁל אַף הוּא. כָּךְ מִסְפָּר שׁוּפֶלִים ובאגרים, שֶׁעֶצֶם קירובם לַגָּדֵר הָיָה אָמוּר לְאוֹתֵת עַל הַסַּכָּנָה, פָּשׁוּט "קִילְּפוּ" במפתיע אֶת הַגָּדֵר החדשנית וְכָךְ לֹא רַק המרצחים הַמְּאוּמָּנִים שֶׁל הַחַמָּאס נִכְנְסוּ בטנדרים, בג'יפים, עַל אוֹפַנּוֹעִים וּבָרֶגֶּל לְלֹא הַפְרָעָה וְהֵחֵלּוּ בְּטֶבַח, אֶלָּא בעקבותיהם חָדַר גַּם אֲסַפְסוּף עזתי עָצוּם שֶׁסִּיֵּיעַ לְפוֹלְשִׁים בְּרֶצַח, בְּהַצָּתָה וְעָסַק בַּבִּיזָּה.
כָּךְ מַמָּשׁ פָּעַל דָּאעֵשׁ בְּעִירָק וּבְסוּרְיָה בגרימת פַּחַד, חֲרָדָה וּנְסִיגָה רַבָּתִּי שֶׁל צָבָא מוֹדֶרְנִי חָמוּשׁ אַךְ מְפוּחָד. עַתָּה גַּם מְצַיְּינִים שֶׁהַצַּמָּרוֹת הַמְּדִינִית וְהַבִּיטְחוֹנִית שֶׁלָּנוּ אף קַבְּלוּ מֵידָע כְּלָלִי מוּקְדָּם, לֹא מְפוֹרָט אָמְנָם, מִמִּצְרַיִם עַל הַפְּלִישָׁה הַמְּתוּכְנֶנֶת, מֵידָע שֶׁלֹּא גָּרַם לִמְפַקְּדֵינוּ לְהַגְבִּיר מִיָּד כּוֹנְנוּת וְלִשְׁלוֹחַ תִּגְבּוֹרוֹת לַגְּבוּל, לְהָעִיר וּלְעוֹרֵר אֶת רה"מ [שֶׁלִּדְבָרָיו נוֹדָע לוֹ עַל הַפְּלִישָׁה רַק בְּשַׁבָּת בְּשָׁעָה מְאוּחֶרֶת - מַכְשֵׁלָה קָשֶׁה כשלעצמה, אֵם דִּיֵּיק בִּדְבָרָיו], ומשנודע לוֹ עַל הַפְּלִישָׁה וְהַטֶּבַח באזרחינו לֹא עָלַה בְּדַעְתּוֹ, מֶשֶׁךְ 4-3 יָמִים נוֹסָפִים, לְהָקִים מִיָּיד מֶמְשֶׁלֶת חֵירוּם, לַמְרוֹת הוֹדָעָתוֹ הַמִּיָּדִית שֶׁל בֶּנִי גנץ עַל נְכוֹנוּתוֹ לְהִצְטָרֵף וּלְהַטּוֹת שֶׁכֶם לְלֹא תְּנָאִים מוּקְדָּמִים. גַּם כְּשֶׁבִּיבִּיִ הִסְכִּים לְכָךְ, אַחֲרֵי שֶׁהִתְגַּבֵּר עַל הִתְנַגְּדוּתָהּ שֶׁל שָׁרָה רעייתו לְצֵירוּף גנץ לְמֶמְשָׁלָה, הוּא דָּחָה אֶת הַפְּגִישָׁה עִם גנץ יְמָמָה נוֹסֶפֶת, וְגַם זֶה רַק אַחֲרֵי שֶׁשָּׁלַח אֶת עוֹרֵךְ דִּינוֹ הַפְּרָטִי לְוַודֵּא שֶׁכְּהוּנָּתוֹ וְתוֹאָרוֹ כְּרֹאשׁ מֶמְשָׁלָה יוּבְטְחוּ. כּל זֶה - כַּאֲשֶׁר מִתְחוֹלְלִים טֶבַח וּלְחֵימָה קָשָׁה וְאֶזְרָחִים וְלוֹחָמִים נִטְבָחִים.
לקראת הקמת קבינט החירום, או ממשלת החירום, קְרָא לה כפי שתקרא, נשא ביבי נאום עלוב ובזוי בכנסת, אומנם הפעם לשם שינוי בעברית. זה לא היה נאומו של מנהיג המוליך את עמו למלחמה ומסדיר מיד את תפקודם של כל מערכי החירום שכשלו. היה זה נאום מבולבל, בו קפץ ביבי מנושא לנושא ללא תוכן או סדר הגיוני. חזר עד לחרב שאול [עליה נפל המלך] וּלְ"קֶשֶׁת יהונתן לא נסוג אחור", לשיעור בהיסטוריה, לַשּׁוֹאָה ולציונות. כמובן שבנאומו התעלם לחלוטין מאחריותו האישית לשגשוגו של החמאס, אליו אִפְשֵׁר הזרמת מאות אלפי מיליונים של דולרים מקטר, העלים עין מכל הירי ושיגור הרקטות, בלוני התבערה, ההפרות של התחייבויות ארגון הטרור, מהחזקת שבויים וגופות לוחמים שלנו.
ביבי הקפיד להזכיר את הישגיו האישיים שלו ואזכורים עם רמז משפחתי, ושכח את הכלל עליו חזר לא פעם: "אֵין סַמְכוּת לְלֹא אַחְרָיוּת"! בין ה"בומים" של מטחי הטילים נשמעה גם חבטת האבן שנפלה לו מהלב כאשר שמע את הרמטכ"ל נוטל אחריות למחדל. הייתה זו נפילת אבן נוספת מִלִּבּוֹ כפי ששמענו את קודמתה כאשר מפקד המחוז הצפוני במשטרה נטל אחריות לאסון מירון. ברגע שנמצא אָשֵׁם הוא, ביבי, פטור מכל אחריות [מעל ומעבר לרוח ועדת אגרנט שהטילה אחריות רק על הדרג הצבאי, ללא כל רמז לאחריות הדרג המדיני שמעליו].
ואם לא די באותו נאום ריק מתוכן הנה ביבי הוסיף עליו נאום נוסף תוך חילול השבת האחרונה, לבטח למשוש לבם של שותפיו החרדים שבמשך הלחימה לא חדלו מבזיזת קופת המדינה. שוב כדי להבטיח שאותם כספים קואליציוניים עצומים ומושחתים אכן יגיעו לישיבות ולאברכים ולא חלילה למיגון ישובי הגבול בצפון ובדרום ולא לחיילי ושוטרי ישראל להם חסרים אפודים קירמיים מצילי חיים, נשק וציוד נוסף. בנאומו בשבת ביבי דיבר לאומה אותה אילץ להמתין לנאומו עוד ועוד באמצע השידורים השוטפים ואמר משפטים חסרי כל תוכן ומשמעות. רבים מהשומעים תמהו אם לא הגיע כבר שלב הנבצרות.
עם ישראל הוכיח את חיותו ואחריותו, בין היתר, גם בהתגייסות בניו ששהו בחו"ל לשוב מיד וליטול חלק בהגנת המולדת. היה ממש מאבק על המקומות במטוסים לישראל. עדיין אין אנו יודעים אם יאיר נתניהו, הלוחם [מיל.] בדובר צה"ל ומאבטחיו הצמודים, שבו מיד אף הם ארצה.
עם כל הכבוד ליאיר לפיד הוא שגה ושוגה בכך שלא הצטרף אף הוא, למרות נימוקיו, לקבינט. גם אביגדור ליברמן אינו צריך להמתין להזמנה ועליו להודיע על רצונו. לא עת היסוסים וחשבונות פוליטיים היא העת הזו. אגב - אריה דרעי ניצל את ההזדמנות להגניב שר נוסף מש"ס לממשלה בעוד מערכת הבריאות נחנקת מעומס פצועים במלחמה ומחוסר תקציבים "שחרר" את שר הבריאות מתפקידו זה בִּמְקוֹם, לכל היותר, למנות לו סגן, אם העומס של שני משרדים אכן היה כבד עליו.

תאריך:  14/10/2023   |   עודכן:  14/10/2023
+״העולם חייב לתת לנו לנצח אחרת הטרור האיסלאמי יגיע אליהם״
12:59 15/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שני שרי החוץ ערכו סיור במרכז הרפואי ברזילי שם שוחחו עם נפגעים המאושפזים במקום, בהם ילדים שנפגעו בנתיב העשרה  ▪  שרת החוץ של צרפת, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, התחייבה לסייע בהשבת החטופים

השר כהן עם השרה קתרין קולונה [צילום: משרד החוץ]
+אחרי המלחמה תהיה לנו מדינה אחרת
12:33 15/10/23  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה

באוקטובר ובנובמבר צפויה מלחמה קשה, הקלה יחסית צפויה רק מדצמבר. בינתיים, אסור לרחם ומי שמרחם מפסיד!  ▪  הכוכבים נותנים תחושה של גורל וקארמה  ▪  על הצטרפות בני גנץ לממשלה ועל צה"ל שמוצא פתרונות  ▪  שיחה עם גילה בויום

זרים בהר הרצל [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מי הברז בארץ ראויים לשתיה
12:16 15/10/23  |  מירב ארד

משרד הבריאות מבהיר (יום א') בעקבות פניות אזרחים כי מי הברז בארץ ראויים לשתייה ונמצאים תחת בקרה שגרתית.

+ארה"ב תעניק דחייה לתושבי ישראל במועד הגשת הדו"ח השנתי לרשויות המס
12:12 15/10/23  |  מירב ארד

תושבי ישראל המדווחים לרשויות המס בארה"ב יזכו לאורכה של כמעט שנה (עד ה-7 באוקטובר 2024) במועד הגשת הדו"ח השנתי לשנת 2022. האורכה ניתנה על ידי שרת האוצר של ארה"ב ג'נט ילן, בעקבות פנייה של מנהל רשות המסים בישראל, שי אהרונוביץ', למקבילו האמריקני דניאל ורפל, במקביל לפנייה של הציר הכלכלי בוושינגטון, נח הקר, למשרד האוצר של ארה"ב. האורכה ניתנת ביחס לכל פעולה הנדרשת מכוח חוקי המס, כולל דיווח על הכנסה, נכס, מתנה, כספי ירושה או תשלום של מסים.

+"העולם חייב ללחוץ על חמאס לשחרר את החטופים"
11:56 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

120 מומחים למשפט בינלאומי מרחבי העולם קובעים שהחטיפה מהווה פשע נגד האנושות ופשע מלחמה, ושעל כל המדינות והארגונים לפעול לשחרורם ולקבלת מידע עליהם

משפחות החטופים אתמול [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+דובר צה"ל: אין חשש לחדירה במטולה
11:50 15/10/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי עדכן כי אין חשש לחדירת מחבלים במטולה שבגבול לבנון.

+אקונומיסט: ישראל צריכה לחשוב כעת על חיים לצד הפלשתינים
11:38 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיתון מצביע על הסכנות שבכניסה קרקעית לרצועה, במיוחד התרחבות המלחמה ללבנון ואולי גם לאירן  ▪  יש צורך בריסון עצמי ויש לתכנן כעת את היום שאחרי, כדי למנוע חלופה רצחנית לחמאס

לרפא את הפוליטיקה הפנימית [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+בנט ל-CNN: "חמאס שרפו תינוקות על אימהותיהם"
11:37 15/10/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה נפתלי בנט בראיון מיוחד לתוכנית הדגל של רשת CNN: ״חמאס שרפו תינוקות על אימהותיהם. כל עם ישראל מאוחד במטרה להביס את אויבינו. ישראל אינה אחראית לספק מזון ומים לעזה. כל מדינה שרוצה לעשות זאת, מוזמנת״.

+רש"ת: משבת שעברה נכנסו לישראל 165,574 ישראלים
11:22 15/10/23  |  מירב ארד

רש"ת מעדכנת (יום א') כי נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל החברות. משבת שעברה (7.10) ועד יום שבת (14/10) נכנסו לישראל 165,574 ישראלים. היום, יום ראשון (15.10), יעברו בנמל התעופה בן גוריון 41,200 נוסעים ב-290 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מתוכם 18,100 נוסעים יכנסו היום לישראל ב-128 טיסות בינלאומיות, בכללן טיסות חילוץ. בנוסף, ינחתו בנתב"ג 8 טיסות פרטיות להבאת נוסעים.

+צה"ל חיסל מחבל שזוהה במרחב הקיבוץ ניר עם
11:06 15/10/23  |  מירב ארד

לוחמי צה"ל חיסלו מחבל שזוהה במרחב הקיבוץ ניר עם. לאחר חילופי ירי, הכוחות בשטח חיסלו את המחבל.

+המערכה המשפטית מחייבת מינוי גורם מתכלל
10:55 15/10/23  |  אייל נון   |   לרשימה המלאה

חקירתם ושפיטתם המהירה של אלפי מחבלים פעילי טרור והיעילות והמהירות, תוך שמירה על הליך משפטי תקין, תהיה חיונית ועשויה להיות מעבר לכוחה של מערכת המשפטית האזרחית  ▪  צורך זה וצרכים חקיקתיים נוספים שנובעים מן המערכה שנכפתה על ישראל מחייבים מינוי פרויקטור

דרושה החלטת ממשלה למינוי הפרויקטור [צילום: עומר פישמן, פלאש 90]
+נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו-מפלגתית של סנאטורים אמריקאים
10:41 15/10/23  |  מירב ארד

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד עם מנהיג הרוב בסנאט של ארצות הברית צ’אק שומר וחברי משלחתו. המפגש מתקיים על רקע הטרור האכזרי והברברי של ארגון הטרור חמאס, והוא מדגיש את תמיכתם של חברי המשלחת משתי המפלגות במדינת ישראל.
במפגש אשר נערך בקריה, השתתפו חברי שתי המפלגות - נציגי המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני וביל קאסידי ונציגי המפלגה הדמוקרטית, מארק קלי וג׳קי רוזן, אשר הביעו את הזדהותם ותמיכתם האיתנה במדינת ישראל.

+שר העבודה חתם על היתר מיוחד להארכת שעות הפעילות של נהגי רכב ציבורי והובלות
10:38 15/10/23  |  מירב ארד

בעקבות מחסור בעובדים במשק: שר העבודה חתם (יום א') על היתר מיוחד להארכת שעות הפעילות של נהגי רכב ציבורי והובלות. עפ"י ההיתר תתאפשר העסקת העובד במשך של עד 15 שעות יומיות (כולל שעות נוספות), בכפוף לכך שהעובד נתן את הסכמתו לכך; שעות העבודה בשבוע לא יעלו על 90 שעות כולל שעות נוספות; בעת השיבוץ להעסקה בשעות נוספות בהתאם לתנאי היתר זה על המעסיק להתחשב, בין היתר, בצורכי העובדים הנובעים מהמצב המיוחד בעורף.

+ירידות חדות בבורסה בשל הציפיות לפעולה קרקעית
10:31 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המסחר הסתיים בצניחה של 2.6% במדד ת"א-35 ושל 3.9% במדד ת"א-125; מדד הפיננסים צנח ב-4.4%  ▪  חברת החשמל רומזת שתבקש להעלות תעריפים בשל הגידול בהוצאותיה

תשתמש במיליארד שקל מתוך כרית הביטחון [צילום: יניב נדב, פלאש 90]
+דיווח סורי: ישראל תקפה את שדה התעופה בחלב
09:47 15/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, שדה התעופה נפגע משני טילים  ▪  התקיפה בוצעה לאחר שזוהו שני שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל

שדה תעופה בחלב [צילום: AP]
+דובר צה"ל בערבית קרא שוב לתושבי עזה להתפנות דרומה
09:31 15/10/23  |  מירב ארד

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי קרא שוב לתושבי עזה וצפון הרצועה להתפנות דרומה. צה"ל ימנע מתקיפות על הציר המסומן בין השעות 10:--13:00. למען ביטחונכם, נצלו את הזמן הקרוב על מנת לנוע דרומה מצפון הרצועה והעיר עזה".

+כך התהפכו תפקידיהם של ביידן וטראמפ
08:06 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס על השבוע בו הפך ג'ו ביידן ליקיר ישראל - כולל של אנשי הימין - בעוד דונלד טראמפ איבד את מעמדו כידיד המדינה

זה מה שקורה כעת [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+ארבעה פצועים קשה כתוצאה משיגורים לגליל המערבי
08:00 15/10/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תושבי המועצה האזורית הגליל העליון נקראו לשהות במרחבים ממוגנים  ▪  ההרוג מטיל הנ"ט הראשון ששוגר לעבר היישוב שתולה הוא מופיד אלזיר, בן 57 מאבו-סנאן, ובהמשך נורה טיל נ"ט נוסף, חמישי במספר  ▪  שיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בקיבוץ בארי שבעוטף עזה: "האדמה הזו רוויית דם. היה פה גן עדן שהפך לגיהנום"

חיילי צה"ל בגבול הצפון. הגזרה מתחממת [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+ארה"ב מגבירה את האיתות לאירן: עוד נושאת מטוסים תגיע לאיזור
06:24 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נושאת המטוסים אייזנהאואר - עליה מוצבים 90 מטוסים ומסוקים - ושלוש ספינות טילים נלוות יצטרפו לנושאת המטוסים פורד במזרח הים התיכון  ▪  אוסטין: נחושים למנוע את הרחבת המלחמה

אייזנהאואר. פעלה בים התיכון כבר ב-1979 [צילום: סטיב הלבר, AP]
+ניו-יורק טיימס: רבבות חיילים ייכנסו בקרוב לעזה וסביבותיה
06:05 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הכוחות יכללו רגלים, שריון והנדסה ויקבלו חיפוי של מטוסים, מסוקים, כטב"מים וארטילריה  ▪  צה"ל צופה שאנשי חמאס יפוצצו מנהרות מתחת לרגלי החיילים, ינסו להפתיע אותם מאחור וימלכדו בניינים

נגמ"ש אתמול בגבול הרצועה [צילום: מאיה אלוורוזו, AP]
+מאות ליוו למנוחות את האחיות דוד שנרצחו במסיבת הטבע ברעים
02:05 15/10/23  |  עידן יוסף

מאות בני אדם ליוו (מוצ"ש) למנוחות את האחיות הודיה ותאיר דוד, שנרצחו במסיבת הטבע ברעים. האחיות היו בקשר עם הוריהן בזמן המסיבה, כשמחבלים פרצו למקום וירו בהן למוות. האב ביקש מהן סליחה על שלא עשה מספיק כדי להצילן. אחותן הגדולה ספדה להן ואמרה: "בני עוולה רמסו את החלומות שלנו". חברותיה של הודיה סיפרו שהיא תמיד הייתה שמחה וחוגגת.

הודיה ותאיר דוד ז"ל הי"ד
+עדות מזוויעה
01:58 15/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

שואת בארי [צילום: עומר פיכמן/פלאש 90]
+חמאס בלבנון קיבל אחריות לנסיון החדירה ליד מרגליות
01:57 15/10/23  |  עידן יוסף

הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון קיבלה אחריות רשמית לניסיון החדירה סמוך למושב מרגליות. שלושת המחבלים שהיו בחוליה - חוסלו.

+רצועת עזה: חוסלו מחבלים שזוהו יוצאים מפיר מנהרה בשטח עזה
01:51 15/10/23  |  עידן יוסף

צה"ל המשיך לאורך שעות היום לתקוף בעוצמה מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, בדגש על השכונות ג'בליה, זייתון, אל-פורקן ובית חאנון. בין המטרות שנתקפו חוסלו פעילים של ארגון הטרור והושמדו מפקדות צבאיות ועשרות משגרי מרגמות. בשעות הערב, מסוק קרב איתר בניין שבו שהו מספר מחבלים, תקף וחיסל אותם.
כמו-כן, צה"ל זיהה בשעות הצהריים מספר מחבלי חמאס יוצאים מפיר מנהרה בשטח עזה. כלי טיס של צה"ל חיסל את המחבלים ותקף את תוואי המנהרה שממנו יצאו המחבלים.

+קלקול מתמיד
01:49 15/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אתמול פורסם כי דוברי משפחת הוד מעלתו ומפלגתו נוטלים חלק בדיוני הגוף הממלכתי  ▪  שיבוש מערכות? זה ביבי

נתניהו מורשת של קלקולים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+הגמשת תנאי הסף תאפשר לצייד יותר אזרחים בכלי נשק
01:43 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר בן-גביר מוביל שינוי דרמטי בתבחינים להוצאת רישיון לנשק: בתבחין שירות הביטחון - כל לוחם מרובאי 03  ▪  תנאי הסף ישונו, בני ישיבות במסלולי הסדר ובנות שירות לאחר שנה - יוכלו להוציא רישיון לנשק

חלוקת נשק לכיתות כוננות בגבול הצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הרהורים בעקבות פרשת "בראשית"
01:35 15/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לאויבו של הטוב - הרע לא ניתן מקום במלאכה המופלאה של הבריאה  ▪  רק תכניו של הטוב שוהים במחיצת הישות השמימית ובמעשה הבריאה המופלא שלו

עולם שכולו טוב [צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90]
+משרד הכלכלה מחמיר את האכיפה נגד העלאת מחירים
01:24 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשיה יבחן מחירי מוצרים לגביהם דווח על התייקרות חדה בימים האחרונים, בהם ירקות ופירות  ▪  משרד הכלכלה מפעיל מכלול תעסוקה בחירום

מחסור בחלק מהירקות [צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90]
+ארה"ב שולחת נושאת מטוסים שנייה לעבר הים התיכון
01:03 15/10/23  |  עידן יוסף

נושאת המטוסים השנייה, דווייט אייזנהאוור הפליגה השבת, באופן מתוכנן, לעבר הים התיכון. נושאת המטוסים אייזנהאוור תצטרף לנושאת המטוסים ג'רלד פורד שעגנה השבוע במזרח הים התיכון, ולראשונה מאז תחילת 2020 יהיו באזורנו שתי נושאות מטוסים אמריקניות.

+רשות המיסים תעניק זיכוי במס על תרומות למאמץ המלחמה
00:37 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההנחיה בתוקף מ-15.10 עד לסוף מצב החירום במשק  ▪  על-מנת לקבל זיכוי במס, התורם יהיה חייב להנפיק קבלה מהעמותה או החברה לתועלת הציבור, בהתאם להנחיות הנוהל

מתנדבים מכינים מזון לחיילים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+בתי החולים בצפון מחדשים את הפעילות השוטפת
00:16 15/10/23  |  עידן יוסף

משרד הבריאות הודיע כי בבתי החולים בצפון ובמרכז הארץ מתחדשת הפעילות השוטפת:
  • זיו ונהריה - חזרה לפעילות שוטפת זאת בתנאי שניתן להגיע למרחבים מוגנים בעת התרעה, וכן שתישאר זמינות חדרי ניתוח ומיטות טיפול נמרץ כפי שנעשה כעת, זאת כפוף למוכנות להפסקת פעילות זו וחזרה למתכונת חרום בתוך 12 שעות מדרישה, בסיוע וויסות שניוני מבית החולים. בשלב זה לא תהיה חזרה מהאשפוז במרחבים המוגנים.
  • בתי החולים במרכז ובית חולים רמב"ם - חזרה לפעילות שוטפת מלאה תוך היערכות להפסקת הפעילות ומעבר לעבודה במתכונת חרום בתוך 12 שעות.
  • בתי חולים בדרום (סורוקה, ברזילי, אסותא אשדוד וקפלן) - אין שינוי בהנחיות.

+פיקוד העורף מקל על פעילויות חינוכיות בחלק מהארץ
23:18 14/10/23  |  עידן יוסף

פיקוד העורף חילק את הארץ לשלושה אזורים, ומקל על קיום פעילויות חינוכיות באזורים שאינם אזורי עימות.
ממשרד החינוך נמסר: למידה פיזית תתקיים אך ורק במקומות אשר הוחרגו מלכתחילה בתיאום ובאישור הרשות המקומית ומנהלי מחוזות משרד החינוך וכפוף למגבלות פקע"ר. מיום שני יהיה ניתן ללמוד באופן פיזי בהתאם למדיניות והגבלות בפרסומי פקע"ר ולהנחיות משרד החינוך.
מצ"ב דגשי ביטחון וחירום ללמידה פיזית אשר יש לפעול על פיהם בחזרה ההדרגתית ובכלל זה עיקרונות להפעלת מערך ההסעות:
[קישור]

+מפעילת לווין צרפתית חסמה את ערוץ אל-אקצה
23:00 14/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בלינקן יוצא לביקור נוסף בסעודיה
22:58 14/10/23  |  עידן יוסף

שר החוץ האמריקני בדרכו לביקור נוסף בסעודיה - ביקור שני בתוך 24 שעות. אמור להיפגש עם בן סלמן.

+גל הירש: נתניהו ייפגש אישית עם בני משפחות חטופים
22:57 14/10/23  |  עידן יוסף

הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, בתדרוך לכתבים: ״ראש הממשלה מתכוון להיפגש באופן אישי עם משפחות החטופים והשבויים. אני מתדרך אותו בנושא כמה פעמים ביממה. מסרנו עד כה הודעות ל-126 משפחות שיקיריהן נחטפו ויש לנו מידע עליהם״.

+נתניהו שוחח בפעם החמישית עם נשיא ארה"ב
22:44 14/10/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בפעם החמישית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. נתניהו הודה לו על התמיכה האמריקנית העמוקה והבלתי מותנית במדינת ישראל ובזכותה להגן על עצמה. כמו-כן, הודה על ביקורם בישראל של מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן ומזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין.
שני המנהיגים שוחחו על תמונת המצב בדגש על הדרום ובכלל. ראש הממשלה הודה לנשיא על הסיוע הביטחוני והמודיעיני רחב ההיקף והמהיר של ארה"ב.
נתניהו שיתף את ביישן בביקורו בשבת בגבול הרצועה, שם חזה במו עיניו בזוועות שביצע החמאס במשפחות העוטף. ראש הממשלה הדגיש את האחדות והנחישות לעמוד במטרות הלחימה שהוצבו. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר רציף.
ביידן שוחח גם עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן.

+חייבת לקום ממשלת שיקום בלי נתניהו
22:42 14/10/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

כדי להשלים את המהלך של גנץ, שנכנס בלי חשבון לממשלת חירום, על חברי כנסת מהליכוד לומר לנתניהו תפרוש לאלתר או שאנחנו נצטרף לממשלה אלטרנטיבית עם גנץ ולפיד

נתניהו. מנהיג רופס [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+לפיד: סינוואר הוא בן לאדן של ימינו
22:40 14/10/23  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה לפיד בראיון ל-CNN: סינוואר הוא בן לאדן של ימינו. הוא אדם חי-מת. גם אם הוא עוד לא מבין את זה.

+תחנות הרכבת הקלה התת-קרקעיות שנפתחו בליל שבת ייסגרו הלילה
22:31 14/10/23  |  עידן יוסף

מחברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה נמסר: ״על-פי הנחיית פיקוד העורף ממוצ"ש, התחנות התת-קרקעיות יהיו סגורות בשעות הלילה מחצות ועד תחילת השירות ב-05:30 בבוקר.

+חילוקי דעות בקבינט לגבי עומק המבצע הקרקעי
22:28 14/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בממשלה יש מי שסבור שיש להקל על האזרחים בעזה  ▪  הממשלה מודאגת ממיזעור מטרות המבצע שקבע הקבינט על-ידי דובר צה"ל  ▪  השר בן-גביר דרש פעולה צבאית חריגה בלבנון, אך ההצעה נדחתה

כוחותינו בגבול הרצועה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+נער מפתח תקוה הילל ארגוני טרור ונעצר
22:24 14/10/23  |  עידן יוסף

המשטרה עצרה נער בן 15, תושב פתח תקווה, לאחר שפרסם הודעה ברשת החברתית שבה שיבח את ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הנער נחקר במחלקת הנוער בתחנת המשטרה בעיר.

+צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקור הירי בשטח סוריה
22:23 14/10/23  |  עידן יוסף

צה"ל תוקף כעת בירי ארטילרי את מקור הירי בשטח סוריה. האזעקה בעלמה היא כנראה אזעקת שווא.

+עשרה הרהורים בצוק העתים
22:22 14/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

פינינו את הרצועה ב-2005 לקווי 1967, חשבנו שתיהפך למשהו כמו סינגפור בסיוענו  ▪  קיבלנו גלי טרור בעוצמות בל ישוערו שלא היינו מקבלים אילו נשארנו שם, על ישובינו

לקח ליו"ש [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+יוסי כהן מצפה שנושאות המטוסים של ארה"ב יתגייסו לעזרת ישראל במקרה של חזית שנייה
22:22 14/10/23  |  עידן יוסף

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בריאיון לחדשות 12: "הזמן עובד לטובתנו בעזה. גם בבונקרים של חמאס ייגמר החמצן המים והאוכל, ואז ייפתח פתח להכרעה ולפריצת דרך בנושא החטופים. אנחנו צריכים להבין מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשחרר את החטופים ויפה שעה אחת קודם. אני בעד שלא נמצמץ בסוגיית המצור. אני בשליחויות בעולם להשיג זמן מדיני.
עוד אמר כי "אם ייפתחו שתי חזיתות ונזדקק, אני מצפה שהאמריקנים יתגייסו באמצעות נושאות המטוסים באזור".
לדברי כהן, הנורמליזציה עם האמירויות ובהמשך עם סעודיה לא תיפגע. סעודיה תסייע במאבק בטרור. אין ספק שאיראן מעורבת במתקפה.

+אזעקות הופעלו בעלמה ובאבני איתן כתוצאה מרקטה ששוגרה מסוריה
21:57 14/10/23  |  עידן יוסף

אזעקות הופעלו בעלמה שבגליל עליון ובאבני איתן שברמת הגולן. מדובר ברקטה ששוגרה מסוריה ויורטה. בעלמה נמסר על הבזק והד פיצוץ שנשמע. אין נפגעים באירוע.

+שוחררו לקבורה 50 גופות נרצחים שזוהו
21:29 14/10/23  |  עידן יוסף

במהלך השבת המשיכו עשרות אנשי כבוד המת של יחידת 360 לפעול במתקן ריכוז חללים שבמחנה 'שורה'. לאורך השבת נמשכה קליטת גופות שהגיעו מהדרום לבסיס 'שורה'. עם צאת השבת ישוחררו לקבורה למעלה מ-50 נרצחים אשר עברו את תהליך הזיהוי. ההודעות נמסרו למשפחות (קול ברמה)

+רכבת אווירית חסרת תקדים של מטוסים צבאיים מפנה אלפי נתינים זרים מנתב"ג
21:24 14/10/23  |  עידן יוסף

רכבת אווירית חסרת תקדים כעת של מטוסים צבאיים מכל העולם מפנה אלפי נתינים זרים ודיפלומטים בשעות אלו מנתב"ג: חילות אוויר של קנדה, אורוגוואי, גרמניה, מקסיקו, אוסטרליה, פולין, ברזיל ועוד ועוד בדרך ארצה (ynet).

+גורם ביטחוני: פועלים מעזה סיפקו מידע על היישובים בעוטף
21:18 14/10/23  |  עידן יוסף

גורם במערכת הביטחון אומר כי יש סימנים לכך שפועלים מעזה שעבדו בישראל בשנה האחרונה שיתפו פעולה עם חמאס. לדברי אותו גורם, כמה מהפועלים סיפקו לחמאס מידע על היישובים בעוטף עזה, כולל פרטים על כיתות הכוננות. במהלך השנה האחרונה קיבלו 18,500 פועלים מעזה אישור לעבוד בישראל (חדשות 13).

+בת ים: נזק נגרם כתוצאה מרקטה; לא נמסר על נפגעים
21:16 14/10/23  |  עידן יוסף

חמאס והג'יהאד האיסלאמי נטלו אחריות לירי לעבר מרכז הארץ, ובהודעתם טענו כי נורו 300 רקטות. באשקלון נגרמה הפסקת חשמל באחת השכונות.

+חיזבאללה הודיע שאחד מאנשיו נהרג מאש צה"ל
21:14 14/10/23  |  עידן יוסף

חיזבאללה הודיע כי היום נהרג אחד מאנשיו מאש צה"ל. בארגון הטרור הבטיחו לנקום את מותו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש המכשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אליעז - זקן ממרא ובזוי
מרחם עליך  |  14/10/23 23:51
2
לו לפיד או גנץ היו בשלטון,
אופיר  |  15/10/23 14:26
3
ראש השב״כ כבר הודה באחריותו  ל"ת
ישעיהו  |  17/10/23 10:41
4
עוד אסימון שחוק
סניל  |  17/10/23 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
מיכאל מירו
כדי להשלים את המהלך של גנץ, שנכנס בלי חשבון לממשלת חירום, על חברי כנסת מהליכוד לומר לנתניהו תפרוש לאלתר או שאנחנו נצטרף לממשלה אלטרנטיבית עם גנץ ולפיד
עידן יוסף
בממשלה יש מי שסבור שיש להקל על האזרחים בעזה    הממשלה מודאגת ממיזעור מטרות המבצע שקבע הקבינט על-ידי דובר צה"ל    השר בן-גביר דרש פעולה צבאית חריגה בלבנון, אך ההצעה נדחתה
יוסי אחימאיר
פינינו את הרצועה ב-2005 לקווי 1967, חשבנו שתיהפך למשהו כמו סינגפור בסיוענו    קיבלנו גלי טרור בעוצמות בל ישוערו שלא היינו מקבלים אילו נשארנו שם, על ישובינו
איתמר לוין
מאמר המערכת של העיתון המקורב לממשל ביידן אומר שלישראל יש זכות להרוס את חמאס, אך עליה לעשות זאת תוך שמירה מירבית על חיי אזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il