X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדיניות חדשה [צילום: אורלין וגנר/AP]
DOJ: מערך הציות יבחן גם במיזוגים ורכישות (M&A)
משרד המשפטים האמריקני מרחיב את מדיניות של מתן הקלות בגילוי מרצון גם בהליכי M&A הרציונל שעומד מאחרי הצהרה זו היא לתמרץ חברות ציבוריות "להשקיע תוכניות ציות אפקטיביות"

כידוע, למן סוף האלף הקודם, מדינות מערביות אמצו רגולציה של 'מקל וגזר'. על-פי גישה זו, הרגולטור מציע לתאגידים best practice ובאם התאגיד פועל לפיו, הוא יפחית וימנע מענישה, אם התאגיד ימצא מפר הוראות חוק.
בכנס לקציני ציות שנערך בשיקגו ב-4.10.2023 הודיעה סגנית התובע הכללי במשרד המשפטים האמריקני (DOJ) כי המשרד אימץ מדיניות חדשה לפיה הוא יקל עם חברות אמריקניות או הפועלות בארה"ב או בשליטה/שת"פ עם חברות אמריקניות יכולות לקבל בהליכים אלה הקלות אם הם ידווחו על-ידי התאגידים הללו על עבירות פלילית שנחשפת במהלך תהליך המיזוג והרכישה1 (M&A).
הרציונל שעומד מאחרי הצהרה זו היא לתמרץ חברות ציבוריות "להשקיע תוכניות ציות אפקטיביות" על-ידי מתן הקלות ואף פטורים מהעמדה לדין בגין מעשים שמתגלים בהליכי רכישה או מיזוג. הכוונה היא למעשים המתגלים תוך כדי ביצוע בדיקות נאותות (Due Diligence).
לפי המדיניות החדשה, חברה הרוכשת או מתמזגת עם חברה אחרת שמדווחת ל-DOJ תוך שישה חודשים ממועד השלמת העסקה, ומשתפת על הפרקליטות פעולה באופן מלא ופועלת על אתר לתקן את כשלי הציות תוך שנה, תהיה כלל פטורה מעמדה לדין.
אשר על כן, כדי לזכות בהגנה זו, נדרשת החברה לפעול בסד זמנים קצר, ולכן תנאי יסוד ליכולתה ליהנות מפטור זה הוא הפעלה של מערך ציות אפקטיבי בארגון. דהיינו, ה-DOJ יקנה הקלות לא רק בדיווח כנ"ל אלא הוא יבחן את עיתוי הדיווח, וככל שהדיווח על התנהגות לא הולמת תהיה לא מהירה ו/או הארגון לא יפעל בהירות לתקן את הכשלים, אזי הארגון יכול לחשוף את עצמו עקב כך לסיכון של העמדה לדין. חשוב להבהיר, אמרה סגנית התובע הכללי, כי הציפיה מחברות המבצעות M&A לפעול במהירות כדי לזהות התנהגות בלתי הולמת אפשרית. אשר על כן התובעים במשרד המשפטים האמריקני הולכים להתמקד בעיתוי הזיהוי, הדיווח והתיקון של כשלי ציות.
מדיניות חדשה זו מדגישה את החשיבות של קציני הציות, הן בחברות הרוכשות והן בחברות היעד הפועלות יחד כדי לזהות במהירות התנהגות בלתי הולמת.

הערות

הכותב הוא קצין ציות מוסמך (CCO) המכהן כיו"ר אגודה ישראלית לציות, אכיפה מנהלית וביקורת וחבר במועצה המקצועית הבינ"ל לציות (ICA).
תאריך:  18/10/2023   |   עודכן:  18/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
DOJ: מערך הציות יבחן גם במיזוגים ורכישות (M&A)
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
האיש שתכנן את הטבח האכזרי בישובים הישראלים בגבול רצועת עזה המחזיק במרבית החטופים הישראלים הינו מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של חמאס. מוחמד דף הוא המבוקש הבכיר ביותר על-ידי ישראל שניסתה לחסלו כבר חמש פעמים,מבצע "חרבות ברזל" הוא הזדמנות פז לחסלו
יעקב אחימאיר
לאחר תלונות שנשלחו לשירות השידור הבריטי על מגמתיות אנטי-ישראלית בדיווחים מן המזרח התיכון, החליטו ראשי התחנה להטיל על עיתונאי ותיק מתוך ה-BBC לבדוק את אמיתות התלונות
יוסף אליעז
המכה שספגנו נוראה וטרם בא הזמן לנתח את האירועים ולהצביע על כשלים ומכשילים אולם נושא אחד טורד את מנוחתנו והוא איסוף הנשק מהקיבוצים והמושבים הקרובים לגבולות ומכיתות הכוננות שלהם בידי המשרד לביטחון פנים ועל-ידי פיקוד העורף
נפתלי בנט
הניצחון על אויבינו לא יהיה רק במכת הגיהנום שנשחרר עליהם בשדה הקרב, אלא גם ביצירת חיים חדשים שלנו, העם היהודי, כאן בארץ ישראל
זלמן שובל
הדבר החשוב והקובע ביותר כרגע הוא, כמובן, מה שקורה בשדה הקרב ובמטרה לשים קץ לשלטון החמאס וכן ההתייחסות למועקת החטופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il