X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדור הצעיר [צילום: מרקוס שרייבר/AP]
ההסברה או אי-ההסברה
מסבירנו עושים מלאכה ראויה למדי בפרסום והוראת השואה, אך דומה שלמרבה הצער כבר אין לנו שומעים רבים שונאי ישראל אומרים לעצמם מה לנו וליהודים הללו שהם בני דת, תרבות ומסורת שונים משלנו

כולנו ערים מול חשיבות ההסברה בכל מישור ובכל מקום. אפילו פרסום עובדות חִיּוּבִיּוֹת חיוני, כפי שאומרים פרסומאים: "עשית ולא פרסמת - כאילו לא עשית". הדברים נכונים גם במחדל, באי-עשיה, כאשר היא משרתת את מטרותיך .
כולנו ערים לאנטישמיות שהתפרצה דווקא בקרב הדור הצעיר ביחס לרבות בקהילות אקדמאיות ובאוניברסיטאות מובילות בארה"ב ואנגליה, שלא להזכיר את גרמניה ואירלנד. פליאה היא מדוע המופקדים על הפרסומים והתעמולה הישראלית לא טרחו להזכיר לאותו דור צעיר של אקדמאים כי הוריהם לחמו ונפלו במאה הקודמת בשתי מלחמות עולם נוראות בהגנת הדמוקרטיות, במלחמה בנאציזם וּבַפָּשִׁיזְם, ולאחר מכן גם בקומוניזם. דומה שהעולם שכח אותן מלחמות נוראות ובא הזמן להזכירן וללמד עליהן לדור הצעיר, ובהעדר טיפול הולם ומספיק על-ידי מנהיגי העולם החופשי - עלינו המלאכה באין מנוס.
מסבירנו עושים מלאכה ראויה למדי בפרסום והוראת השואה, אך דומה שלמרבה הצער כבר אין לנו שומעים רבים. שונאי ישראל אומרים לעצמם מה לנו וליהודים הללו שהם בני דת, תרבות ומסורת שונים משלנו. הנה נאמר דבר נורא: גם אנו שומעים על טבח ורציחות נוראות בארצות רחוקות כמו הַחְמֶר רוּז' בתאילנד, ההוטו והטבח בִּבְיָאפְרָה או בדרום סודן באפריקה או בשלטון הטליבאן באפגניסטן - רוב רובנו נדים בראשינו, אומרים "מה נורא" ונפנים לעניינינו.
אלא שהאנטישמיות במערב שונה: כאן מדובר במאות אלפי אנגלים, אמריקנים ומעט צרפתים ופולנים, שקפחו את חייהם. לרבות רצח שבויים, כולל טייסים שהופלו וימאים ששחו לצד אוניותיהם שהוטבעו, השמדה מכוונת של סלאבים, לְצַד או אחרי השמדת יהודים וצוענים במיתות נוראות. אחרי אותה מלחמה משתפי פעולה עם הנאצים נשפטו ומעטים, כמו "לורד האו-האו" גם נתלו בגין בגידה במולדת. במה שונים הניאונאצים מאותם בוגדים במולדתם? לעתים לא די בפניה למצפון או להגיון, לעתים צריך להעזר בהזכרת ההיסטוריה הלא כל כך רחוקה.

תאריך:  06/12/2023   |   עודכן:  06/12/2023
+אנגלמן: אסור שהטבח בעוטף עזה יחזור בעוטף ירושלים
00:55 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי סיורים בגבולות הדרום והצפון - אומר מבקר המדינה בגדר הביטחון בירושלים, בשרון ובשומרון: "על הממשלה והצבא לבחון לעומק את הקונספציה והאפקטיביות של קו התפר"  ▪  המבקר הדגיש שיציג בפני גורמי הביטחון את הליקויים המחייבים תיקון מיידי

אנגלמן. אסור להיות שאננים
+בלגיה תאסור כניסת "מתנחלים קיצוניים" לתחומה
00:40 07/12/23  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בלגיה הודיע כי החליט לאסור על כניסתם למדינה של "מתנחלים קיצונים" מיהודה ושומרון. לטענתו, האיסור מכוון נגד "מתנחלים שהשתתפו בפעולות החותרות תחת מאמצי השלום והדין הבינלאומי".

+הקבינט אישר: תוספת דלק לרצועה ברמה הדרושה למנוע קריסה הומניטרית
23:49 06/12/23  |  עידן יוסף

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה.
ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

+מזכ"ל האו"ם מפעיל סעיף נדיר כעיצומים נגד ישראל
23:44 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוטרש שלח מכתב לחברות מועצת הביטחון, שבו הודיע כי הוא מפעיל באופן חריג את סעיף 99 באמנת האו"ם ומתריע כי המלחמה בעזה מאיימת על השלום והביטחון העולמיים  ▪  דורש ממועצת הביטחון ללחוץ להשיג הפסקת אש הומניטרית מיידית  ▪  רוסיה והאמירויות קראו לכינוס דחוף  ▪  ישראל: עוד הוכחה לעיוות המוסר האובייקטיבי שלו ולהטיה נגד ישראל שמשחקת לידי החמאס

גוטרש. איום על השלום העולמי [צילום: ג'ושוע א' ביקל/AP]
+ללא היתר וללא תוכנית: מתחמי דיור למפונים יוקמו במהירות
22:55 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים הוסיפה סייגים מהפכניים להסדר הממשלתי על-מנת לוודא שהחוק ישרת רק את המטרה שלשמה נועד - סיוע למפוני העוטף  ▪  המתחמים ייבנו בשטח של עד 500 דונם ויהוו פתרון זמני למשך עד 5 שנים  ▪  הצו יינתן על-ידי שר הפנים ללא חסמים  ▪  יו"ר ועדת הפנים אמר כי ההסדר יאפשר לקהילות שפונו לשוב ולהתגורר יחד  ▪  הוא הוסיף כי ההסדר עשוי להתרחב ליישובים נוספים, אך מקווה שלא יהיה בכך צורך

אשר. מקווה שמנהלת תקומה תשתמש בהסדר בתבונה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נשיאת הצלב האדום: הביקורת נגדנו לא הוגנת, החטופים בראש סדר העדיפות
22:22 06/12/23  |  עידן יוסף

נשיאת הצלב האדום מתייחסת לביקורת שהושמעה כלפי הארגון: ״החטופים בראש סדר העדיפות שלנו, אבל בתנאים הנוכחיים קשה ומסוכן להגיע אליהם, גם עבורם. אנחנו מדברים עם שני הצדדים ודרשנו מהיום הראשון מחמאס לאפשר לנו גישה אליהם. הביקורת נגד הארגון לא הוגנת".

+צבא ארה"ב הפיל רחפן של החות'ים
22:21 06/12/23  |  עידן יוסף

צבא ארצות הברית הפיל הבוקר רחפן בשליטת החות'ים שהגיע מאזור תימן. ‏החות'ים קיבלו אחריות על שיגור מטח של טילים בליסטיים לעבר "יעדים צבאיים" באילת.
דובר צה"ל אמר כי השיגור לכיוון אילת שיורט מחוץ לשטח המדינה הוא פעילות טרור של החות'ים: "זוהי פעילות טרור אזורית שנעשית בהכוונה, במימון ובשליחות אירנית. זאת בעיה עולמית. בכל המרחבים באזור זו בעיה עולמית והשיח שלנו יחד עם פיקוד המרכז האמריקני, ככה אנחנו מבינים, מוקמים כבר כוחות משימה בים סוף ובמרחבים נוספים על מנת לטפל בבעיה. אנחנו במוכנות גבוהה בכל הגזרות - בהגנה ובהתקפה".

+כפוף לביקורי חטופים? ישראל תגדיל הכנסת הדלק לעזה
22:11 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בלחץ ארה"ב אישר הקבינט הערב הגדלה של כמות הדלק שיוכנס לרצועה, כאשר הכמות המירבית תתאפשר רק אם הצלב האדום יבקר חטופים  ▪  דובר צה"ל התחמק מלהשיב כיצד יבטיח הצבא שהדלק לא יעבור לחמאס  ▪  דוח מודיעיני גרם להכנסת דלק בפעם הקודמת

משאית במעבר רפיח. הדלק עשוי להגיע לחמאס [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אבו מאזן נכון לקבל שליטה ברצועת עזה
21:26 06/12/23  |  עידן יוסף

רשת "סקיי ניוז" בערבית מצטטת מקורות שלפיהם אבו מאזן אישר את מוכנות הרשות הפלשתינית "לקבל שליטה ברצועת עזה ובגדה המערבית".

+שיבושי GPS בצפון: מבחני נהיגה מתבטלים באמצע הדרך
21:24 06/12/23  |  עידן יוסף

עשרות עד מאות מבחני נהיגה מעשיים מתבטלים בכל יום באזור הצפון בגלל שיבושי נווטן GPS ברקע המלחמה. מכיוון שהשיבושים אינם סדירים גם ביטול המבחנים נעשה בזמן אמת כאשר התלמיד והבוחן כבר נמצאים ברכב, דבר הגורר פגיעה כלכלית וגם עוגמת נפש לתלמידים. השיבושים מכוונים במטרה לסכל מסירת מידע על התנועה באזור לחיזבאללה (כאן חדשות).

+מפקד פיקוד הדרום על המלחימה בחאן יונס: "מתרשם שזה מנוהל היטב - ששולטים בזה"
21:03 06/12/23  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב מבצעית עם כוחות צה"ל שלוחמים כעת במרחב העיר חאן יונס. הכוחות הלוחמים הציגו למפקד הפיקוד את הפעולות ההתקפיות שנעשו עד כה, ואת תוכנית ההמשך לפעולה הקרקעית במרחב.
"הלחימה בחאן יונס היא מאמץ מרכזי, אני מתרשם שזה מנוהל היטב - ששולטים בזה, שדוחפים קדימה", אמר אלוף פינקלמן, "יש פה יעדים ערכיים, אנחנו נלך עם זה. תמשיכו לבסס את זה. נזרים לפה את מה שצריך, ודוחפים קדימה כל הזמן אל מול היעדים שמזהים פה בחזית לנו".

+נחשף תיעוד חדש של חטיפה מניר יצחק בשבת השחורה
20:58 06/12/23  |  עידן יוסף

תיעוד חדש מ-7 באוקטובר: מחבלי חמאס חוטפים את מיאה לימברג בת ה-17, אמה גבריאלה, והכלבה בלה מקיבוץ ניר יצחק.
בקיבוץ חוסלו יותר מ-80 מחבלים בידי כיתת הכוננות והטנקים שהגיעו ממוצב סופה. ארבעת חברי כיתת כוננות נפלו, שני נרצחים הגיעו לקיבוץ מהמסיבה ברעים ושבעה נחטפו לעזה.

+עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות פועלות בחאן יונס
20:24 06/12/23  |  עידן יוסף

אוגדה 98, הכוללת בתוכה את עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות נוספות, פתחה בהתקפה משולבת על מרחב העיר חאן יונס נגד מרכזי הכובד של חמאס. בתוך שעות ספורות פרצו לוחמי האוגדה את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס, כיתרו את העיר ולראשונה החלו לתמרן בלב המרחב.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי מדובר במתקפה משולבת שהפתיעה את האויב.

+נתניהו: "מכתרים כעת את הבית של יחיא סינוואר"
20:16 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "הוא יכול לברוח, אבל נשיג אותו"  ▪  פנה לנשיאת הצלב האדום בבקשה שתפנה לקטר בבקשה שתכפה על חמאס לאפשר ביקורים ותרופות לחטופים, אולם לצלב האזום אין שיניים בנושא

מראות ההרס בחאן יונס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+מישל ניסנבאום משדרות הוכרז כחטוף
20:01 06/12/23  |  עידן יוסף

כחודשיים אחרי מתקפת הפתע של חמאס, עודענה אתמול (ג') משפחתו של מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות, שהוגדר כנעדר, על חטיפתו לעזה.
ניסנבאום, גרוש ואב לשתי בנות, שוכר דירה בשדרות ב-7 השנים האחרונות. בשבת בבוקר עבר באזור מפלסים, שם נתקל במחבלים ומאז נותק עימו הקשר.

מישל ניסנבאום
+צה"ל תוקף מקורות ירי בדרום בעקבות שיגורים
17:25 06/12/23  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

+בקריאה ראשונה: כלים להתמודדות עם תקיפות סייבר חמורות בשירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון
16:56 06/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), תשפ"ד 2023. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוץ וביטחון.
מוצע כי אם גורם מוסמך קבע שתקיפת סייבר שמתרחשת או עומדת להתרחש נגד ספק שירותי אחסון או שירותים דיגיטליים, היא תקיפת סייבר חמורה, אזי יוכל עובד מוסמך כהגדרתו המוצעת להודיע לספק על התקיפה. על פי המוצע, הגורם שמוסמך לקבוע אם תקיפת סייבר נגד ספק כאמור היא תקיפת סייבר חמורה הוא מנהל מוסמך - גורם בכיר בתחום הסייבר במערך הסייבר הלאומי, בשירות הביטחון הכללי או במלמ"ב.

+מטח רקטות לדרום: באר שבע והיישובים בסביבה
16:01 06/12/23  |  מירב ארד

‏למעלה מ-20 רקטות נורו לאזור באר שבע והסביבה. רקטה אחת פגעה במשאית באזור תעשיה בבאר שבע וגרמה לנזק. כמו גם רסיסים נפלו במספר מוקדים באזור. אין נפגעים בגוף.

+הנשיא הרצוג השתתף בטקס חניכת אנדרטה לזכר חללי טבח ה-7.10
15:54 06/12/23  |  מירב ארד

במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וביוזמת תנועת מכבי יחד עם משפחות שכולות, תושבים מהנגב המערבי, ראשי יישובים, תנועות נוער ומנהיגים מהארץ ומהתפוצות, נחנכה (יום ד') בכפר המכביה אנדרטה לזכר חללי טבח ה-7.10.

[צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ]
+אזעקות צבע אדום בניר עוז ומגן
14:32 06/12/23  |  מירב ארד

אזעקות צבע אדום בניר עוז ומגן.

+המטוס ה-200 ברכבת האווירית של ציוד צבאי וחימושים נחת בישראל

14:23 06/12/23  |  מירב ארד

המטוס ה-200 ברכבת האווירית של משרד הביטחון וצה"ל נחת בישראל בפעילות משותפת למשלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, מנהל הרכש (מנה"ר) באמצעות הממונה על השינוע הבינ״ל, אגף התכנון בצה״ל ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. מפרוץ המלחמה הובאו לישראל במבצעי השטה והטסה מעל 10,000 טונות של ציוד צבאי הכולל: רכבים ממוגנים, חימושים, ציוד מיגון אישי, ציוד רפואי, תחמושת ועוד.

+בן-גביר תוקף את שר הביטחון: מישהו שכח מי האויב ומי האוהב
14:09 06/12/23  |  מירב ארד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר תוקף (יום ד') את שר הביטחון יואב גלנט בעקבות צו מעצר מנהלי שניתן למתיישב: "צו מעצר מנהלי שלישי שניתן למתיישב מאז פרוץ המלחמה. מישהו התבלבל ושכח מי האויב ומי האוהב".

+הרהורים בעת מצוקה (10)
13:33 06/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

בתוכנית ליום שאחרי יש לדון רק בתום המלחמה, לאחר שתתמלא משאלתו של סינוואר למות בידי חיילים ישראלים ולא בקורונה

על חרבנו נחיה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+מערכת החץ יירטה טיל במרחב ים סוף; פצוע קל בעוטף
13:29 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אזעקה הופעלה באילת  ▪  מערכת החץ יירטה במרחב ים סוף טיל קרקע ששוגר לשטח ישראל  ▪  במטח האחרון לעוטף עזה נפצע אדם כבן 60 באורח קל מפגיעת רסיס  ▪  זוהו שיגורים לכיוון מוצב צה"ל בחרמון, אין נפגעים

מערכת החץ. הופעלה פעם נוספת [צילום: תע"א]
+יוחמר הטיפול המשפטי במחבלי חמאס שנלכדו ויילכדו
13:15 06/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה, ניתן יהיה לכלוא את המחבלים למשך 75 יום לפני שיובאו בפני שופט ולמנוע מהם לפגוש עורכי דין במשך חצי שנה - כדי למצות את חקירותיהם

מחבלים שנלכדו ב-7 באוקטובר [צילום: שירות בתי הסוהר]
+בהמשך לאזעקות בעוטף: פועל נפצע קל מרסיס
13:14 06/12/23  |  מירב ארד

בהמשך לשמיעת האזעקות בגזרת העוטף: איחוד הצלה העניק סיוע רפואי ראשוני לפועל (כבן 60) שנפצע בבטנו כתוצאה מרסיס שפגע בו כששהה במפעל. מצבו בשלב זה מוגדר קל.

+אזעקות צבא אדום בעוטף
13:12 06/12/23  |  מירב ארד

התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו באשקלון, זיקים, כרמיה, יד מרדכי נתיב העשרה ומבקיעים.

+בתום פעילות במחנה הפליטים ג'נין: נעצרו 10 מבוקשים
12:26 06/12/23  |  מירב ארד

בתום פעילות מבצעית לאור יום במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת מנשה; כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב השמידו מעבדות להכנת מטענים ופירים תת-קרקעיים, עצרו עשרה מבוקשים ואיתרו נשקים ואמצעי לחימה רבים. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות אשר הגיבו בירי, זוהו פגיעות. כמו-כן, לוחם צה"ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. כמו-כן, 16 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון, שלושה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+צה"ל איתר את "אחד ממצבורי האמל"ח הגדולים ברצועה"
12:13 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מאות טילים ומשגרים, רקטות ארוכות טווח, כטב״מים ומטעני חבלה מוכנים לשימוש אותרו בקרבת מרפאה ובית ספר ברצועה

מצבור נשק בקרבת מרפאה ובית ספר [צילום: דובר צה"ל]
+אושרו תקנות להקמת ממ"דים גם עבור מבני ציבור
12:03 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תקנות גם עבור מבני ציבור ובהם מבני דת, מתנ"סים, מרפאות, מבני תחנות משטרה ומגן דוד, משרדי רשויות מקומיות

[צילום: משרד הביטחון]
+מטה החטופים: דורשים לפעול ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור כל החטופים
11:44 06/12/23  |  מירב ארד

נציגי המשפחות ומטה משפחות החטופים ציינו במכתב לחברי קבינט המלחמה: "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הדרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית. אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים". עוד נכתב לחברי קבינט המלחמה כי "לפחות שליש מהחטופים סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים וחדירת רסיסים. חלק מהחטופים עברו עינויים והתעללות פיזית ונפשית".

+האיום על מרכז החוסן בגולן: מחלוקת על מינהל תקין ו-180 אלף ש"ח

11:26 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן: "החוסן הקהילתי נבנה במשך שנים, וכל התמודדות - גם בשגרה - מתנקזת למרכז זה. 200 אלף ש"ח הוא כסף קטן"  ▪  ח"כ מיכל וולדיגר הדגישה כי אנשי השטח מבהירים עד כמה מרכז חוסן זה חיוני, וח"כ אלון שוסטר הזהיר כי הממשלה הבטיחה להכפיל האוכלוסייה בגולן

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+מעגלים מעגלים
11:13 06/12/23  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה

אני מקשיב לנאמר סביבי ומתחיל להבין במעט את מה שמרגיש חקלאי כשהוא מגלה שבחודש דצמבר יש לו שמש מלאה על הראש  ▪  החקלאי הזה מתפלל לגשם יותר מכל אחד מאתנו שגר בעיר

"ברך עלינו" [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+מצבה של חנה קציר שחזרה מהשבי הדרדר: מאושפזת במצב קשה
10:58 06/12/23  |  מירב ארד

מצבה של חנה קציר שחזרה מהשבי הדרדר, והיא מאושפזת במצב קשה בבית החולים. זאת בזמן שבנה של חנה, אלעד, עדיין נמצא בשבי חמאס. ממשפחת קציר נמסר: ״אימא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו. התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב״.

+מטרו בנגב המערבי כהתגשמות החלום הציוני
10:56 06/12/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

נשאלת השאלה האם להבדיל אלף אלפי הבדלות לא הגיע הזמן שבמסגרת שיקום מה שהיה עוטף עזה, אין מקום לשקול קידום מטרו מהיר, יעיל ובטוח גם באזור זה, כחלק בלתי נפרד מתכנונו לדורות הבאים?

גם לצרכי ביטחון [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
+לפיד בפתיחת כנס החירום: "זה לא תקציב, זו פקודה בלתי חוקית בעליל"
10:30 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תקף את התנהלות הממשלה: "הממשלה מתנהלת ומתנהגת כאילו אין מלחמה, ואין הרוגים, ואין לה שום דבר חשוב יותר מהאינטרסים של פוליטיקאים ומפלגות ומהניסיון של נתניהו לשמור על הכסא שלו"

כולם אומרים שמדובר בתקציב
לפיד. תקציב הרסני [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כואבות לי קריאות ברחוב הישראלי וברחוב הפלשתיני
10:22 06/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

כואב לי, שמסביבי חי עם, הרואה ביום 7 באוקטובר כיום היסטורי, כיום המכונן במאבק העם הפלשתיני לשחרור  ▪  צר לי, שבחברה הישראלית יש תמיכה רבה בגיבוש מדיניות של טרנספר

גישות לאומניות [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+די למניפולציות - דרוש פתרון ריאלי
10:04 06/12/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

מאמר זה מבקש להתוות דרך לפתרון פוליטי באזורנו שאיננו חזרה שגרתית וכפייתית על כישלונות-עבר במציאות שחלפה ואיננה  ▪  בעיני כותב שורות אלה זו הדרך הראלית היחידה לשינוי מהותי באזור הבלתי יציב שלנו, וערכו לישראל לערבים ולעולם המערבי בכלל לא יסולא בפז  ▪  ישראל חייבת לחזור ולדבוק בדרך זו כמענה הראלי היחיד האפשרי לניטרול אירן מנתיב "הסכסכנית האזורית" ההרסנית ומדרך המלחמות

אזור בלתי יציב [צילום: נאססר אישתייה/פלאש 90]
+"לקח מרכזי מהשבת השחורה - צה"ל אינו מקצועי בשגרה ולכן הוא הופתע שוב ושוב"
09:14 06/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני של דיון עומק על אירועי השבוע השמיני של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

הטבח בבארי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+גנץ גנב את ההצגה
08:46 06/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

בני גנץ גנב את ההצגה כאשר פנה במפתיע לביבי לבלום את שוד הכספים למען החרדים  ▪  ביבי זורה חול בעיניים, הוא מדבר על עזה מפורזת וזה בסדר, אבל צריך לאפשר כינון שלטון אחר במקום חמאס, ותחתיו הרשות הפלשתינית היא הרע במיעוטו, וביבי ממשיך למנוע זא

גנץ. הפתיע [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יהודי - תיק עתיק ובו קוד האנושות
08:30 06/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

קשה מאוד להיות יהודי, במדינת ישראל ועוד יותר באירופה ובארה"ב. קשה להיות יהודי כי להיות יהודי פירושו להיות מתקן עולם, מופת של מוסר, מגדלור של צדק

להיות יהודי [צילום: פרנק אגוסטין/AP]
+בלתי הפיך
08:29 06/12/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

הנשיא האירני צפוי להגיע למוסקבה בראש משלחת כלכלית-מסחרית גדולה, במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה  ▪  כדאי לשים לב - לא מן הנמנע שפוטין וראיסי יחתמו או יודיעו על עסקת נשק גדולה, שתכלול אולי מטוסי ומסוקי קרב מתקדמים שרוסיה תספק לאירן

פוטין. ביטחון הולך וגובר [צילום: סרגיי קרפוקין]
+הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל
08:26 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רס"ל במיל' יהונתן מלכה נפל בחאן יונס, סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג נהרג בתאונה בדרום  ▪  14 לוחמים נהרגו מאז חידוש התמרון  ▪  מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-410

סא"ל יוחאי גור הרשברג ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
ס"ל (במיל') יהונתן מלכה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+250 מטרות הותקפו; חוליית מחבלים חוסלה סמוך לבי"ס
08:25 06/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ותשתיות טרור שמוקמו במרחב בית הספר  ▪  בבית ספר נוסף בצפון הרצועה נמצאו אמצעי לחימה ותחמושת

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+קרבות המידע הם חלק מרכזי מהמערכה
08:03 06/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישראל וחמאס נאבקים גם על דעת הקהל, במיוחד ברשתות החברתיות  ▪  מאמר ב-Foreign Affairs סוקר את המאפיינים העיקריים של העימות וקובע: כך ייראו המלחמות מעתה והלאה

פעילות חמאס בבית החולים שיפא [צילום: דובר צה''ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן: "החוסן הקהילתי נבנה במשך שנים, וכל התמודדות - גם בשגרה - מתנקזת למרכז זה. 200 אלף ש"ח הוא כסף קטן"    ח"כ מיכל וולדיגר הדגישה כי אנשי השטח מבהירים עד כמה מרכז חוסן זה חיוני, וח"כ אלון שוסטר הזהיר כי הממשלה הבטיחה להכפיל האוכלוסייה בגולן
יוסף קנדלקר
אני מקשיב לנאמר סביבי ומתחיל להבין במעט את מה שמרגיש חקלאי כשהוא מגלה שבחודש דצמבר יש לו שמש מלאה על הראש    החקלאי הזה מתפלל לגשם יותר מכל אחד מאתנו שגר בעיר
עמית דובקין
נשאלת השאלה האם להבדיל אלף אלפי הבדלות לא הגיע הזמן שבמסגרת שיקום מה שהיה עוטף עזה, אין מקום לשקול קידום מטרו מהיר, יעיל ובטוח גם באזור זה, כחלק בלתי נפרד מתכנונו לדורות הבאים?
מירב ארד
תקף את התנהלות הממשלה: "הממשלה מתנהלת ומתנהגת כאילו אין מלחמה, ואין הרוגים, ואין לה שום דבר חשוב יותר מהאינטרסים של פוליטיקאים ומפלגות ומהניסיון של נתניהו לשמור על הכסא שלו"
איתן קלינסקי
כואב לי, שמסביבי חי עם, הרואה ביום 7 באוקטובר כיום היסטורי, כיום המכונן במאבק העם הפלשתיני לשחרור    צר לי, שבחברה הישראלית יש תמיכה רבה בגיבוש מדיניות של טרנספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il