X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קדושה לכולם [צילום: ג'מאל אוועד/פלאש 90]
אין מנוס
נושאים חשובים שיש להקפיד על שמירתם גם במהלך מלחמת חרבות ברזל ולאחריה, הם בין היתר הקפדה על אי-פגיעה בדתות בכלל ובדת המוסלמית בפרט

בימים אלו נתקלנו במחלוקת מיותרת, כמנהגו של השר לביטחון לאומי בן-גביר, בינו לבין הרמטכ"ל ביחס לתגובת הצבא כלפי חיילים יהודים שבחרו להתפלל דווקא במסגד בעזה. למותר לציין שהרמטכ"ל והצבא בכללו צדקו בנקטם הליך ראוי כלפי אותם חיילים.
יש לנו מלחמה כנגד אויב רצחני החפץ לסלקנו מארץ ישראל אולם אין לנו מלחמה כנגד האיסלאם או כנגד העולם המוסלמי כולו. המצב המדיני והדתי עדינים מאד. בירתנו ירושלים קדושה לכל הדתות המונותיאיסטיות ובה אתרים הקדושים ליהדות, לנצרות ולאיסלאם. עלינו לכבד כל דת כחלק מתרבותנו וכן כמובן מתוך ציפיה שדת ישראל תכובד בכל מקום ויכובדו אתריה, וחלילה לנו ליצור מלחמת דתות שתעמיד עלינו את כל העולם המוסלמי על פלגיו וכיתותיו.
באותה מידה היה זה מיותר להדליק חנוכיה בכיכר פלשתין בעזה. ניתן היה להדליקה במחנה או מבנה המשמשים את החיילים. זה היה טקס דתי יהודי בלב עיר מוסלמית מוכה. שונה הדבר מהנפת דגלנו, שזהו אקט מדיני וצבאי, אך לא דתי.
תנועת הפתח ביסודה הייתה התארגנות להשגת מטרות מדיניות, בעוד שהחמאס מהווה את חוד החנית של "האחים המוסלמים". כיום ראו גם מנהיגים חילונים במדינות ערב כי ניתן להשתמש בדת להשגת מטרותיהם ואמצו לעצמם הפגנת דתיות. כך סדאם חוסיין שתפס את השלטון במסגרת מפלגת ה"בעת" החילונית וכמוהו אסד האב והבן ואחרים. גם אנו לא נסבול את ביזוי אתר הכותל המערבי או בתי כנסת ובתי קברות בישראל ובתפוצות, הגם שאויבינו לא מקפידים על כך כלפינו.
אסור לנו לאפשר שהרשות הפלשתינית תשלוט בעזה לאחר המלחמה
עצם הרעיון הינו אבסורד גמור: למרבה הצער ה"פלשתינים", לפחות מימי פייסל מלך עירק וחיים ויצמן, הם אויב לנו. הערבים כאן התנכלו ליהודים, לעליה ולהתישבות. הם רצחו בפרעות בתאריכים השונים את שכניהם היהודים. כך חוסלו הקהילות הוותיקות בחברון, בעזה וכמעט גם בצפת, טבריה וחיפה. הם אפשרו למופתי חאג' אמין אל-חוסייני הרצחני להנהיגם, מפרעות וארי מוסא ועד למרד בבריטים שֶׁלוּוָה ברצח יהודים. מנהיגיהם שתפו פעולה עם הנאצים והמופתי אף הקים גדוד מוסלמי בוורמאכט.
ערפאת היה רוצח מדופלם וערמומי והביא לחתימת "האמנה הפלשתינית", שדברה על חיסול ישראל, הגם שנקודה זו רוככה מעט כשהיה כדאי להם. ערפאת גם תמך בסדאם כשזה פלש לכווית ומלחמות המפרץ בהן גם אנו נפגענו. כיום עומד בראשם אבו-מאזן, שאת הדוקטורט שלו כתב בנושא הכחשת השואה והוא מכחיש אותה גם כיום, מכחיש את ההיסטוריה היהודית בא"י ומסרב להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. הרשות משלמת סכומים אדירים לרוצחי יהודים ולבני משפחותיהם. כלום מרגע תפיסתו את השלטון ברצועה יתחיל לשלם גם לרוצחים מקרב החמאס? הוא מסית נגד המדינה ונגד יהודים ובבתי הספר שלו מתחנכים על שנאת ישראל. האם עבור שלטונו של האיש המסוכן והרע הזה וחבר מרעיו נפלו מיטב בנינו? כן, אבו-מאזן כבר זקן אך אלו שיבואו במקומו יהיו גרועים ממנו.
לדעתנו אין מנוס מהנהגת שלטון מצרי, ישיר, עקיף או בהסכם אחר כלשהו. המצרים שלטו ברצועה עד 1967 ולפחות לתקופת המעבר עד להרגעת הרצועה, שיקומה החלקי או המלא וקיום בחירות דמוקרטיות ראוי שהשליטה האזרחית והמנהלית, אך לא הצבאית, תהא בידם. לדעתנו זהו גם אינטרס מצרי שלא יקום שלטון מוסלמי קיצוני עוין למצרים ברצועה, כמו שלטון פרו-אירני. כך גם יוכלו למנוע זליגת אויבים לסיני. הנשיא א-סיסי מתחמק מלטפל בנושא ובכך הוא טועה טעות חמורה, כמו גם היסוסו להכות בח'ותים בתימן השכנה שהורסים למצרים את הכלכלה בצמצום מובהק ומיידי בשימוש בתעלת סואץ.
עד שהדברים מודפסים שמענו שראש המל"ל, צחי הנגבי, כתב בעיתון זר כי אפשר למסור את השלטון ברצועה לרשות בתנאים מסוימים. חבל שהנגבי שוב הוכיח שהוא האדם הלא נכון בתפקידו זה.

תאריך:  24/12/2023   |   עודכן:  24/12/2023
+טנקים וארטילריה תקפו מטרות של חיזבאללה בלבנון
22:54 24/12/23  |  עידן יוסף

כוח צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב עייתה בלבנון. זמן קצר לאחר מכן זוהו שני שיגורים ששוגרו משטח לבנון לעבר מרחב אביבים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
כמו-כן, מוקדם יותר הערב, הותקפה תשתית טרור באמצעות טנק של צה"ל במרחב יארון בדרום לבנון.

+דיונים בישראל על הגלית בכירי חמאס בתמורה להפסקת אש
22:44 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישראל שוקלים את האפשרות להוצאת הנהגת חמאס מהרצועה, אך רק אם יעדי המלחמה שהציב הקבינט לא ייפגעו  ▪  תגובה ישראלית חיובית ליוזמה המצרית לעסקת שלושה שלבים - בראשון ישוחררו כל האזרחים החטופים, בשני ישוחררו חיילות שנמצאות בשבי ובשלישי ישוחררו כל החיילים שבידי חמאס

יחיא סינוואר ואיסמאלעיל הנייה. יוגלו? [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+שר התקשורת דורש הבהרות מטיקטוק על פסילת קמפיין למען שחרור החטופים
21:11 24/12/23  |  עידן יוסף

בעקבות הסירוב של טיקטוק לאשר מסע פרסום של מטה משפחות החטופים, פנה שר התקשורת שלמה קרעי באופן בהול להנהלת טיקטוק ודרש מהפלטפורמה לתקן את העוול הנורא. בימים הקרובים המשרד עתיד לקבל תשובה הן על הדרישה לאפשר את הפרסומת והן לגבי האישור להשתמש בתג ההקבצה ״יחד ננצח״.
מטיק טוק נמסר בתגובה לטענות נגדה: "כל קמפיין ממומן הקשור במלחמה מסווג בפלטפורמה כתוכן שאינו יכול להיות מקודם בתשלום. מדיניות זו תקפה ומיושמת באופן שווה בכל המדינות בעולם שבהן התחולל סכסוך שהוביל למלחמה. הנחיות הקהילה תקפות לגבי כל סוגי התוכן בטיקטוק, ואלגוריתם ההמלצות שלנו אינו 'מקדם' צד אחד על פני האחר.
"הטענות שהועלו בנושא זה אינן נכונות ולא משקפות את פעילותה של טיקטוק בשום צורה. מפרוץ המלחמה הסרנו מיליוני תכנים שהפרו את כללי הקהילה שלנו. נוסף על כך, לטיקטוק יש מדיניות מחמירה נגד אפליה והטרדה במקום העבודה".

+השר ברקת מאשים את צה"ל והקבינט בסיכון חיי חיילים
20:57 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הכלכלה טוען שהימנעות מלהפציץ מבנים לפני כניסת כוחות קרקעיים היא ניהול מופקר של המלחמה  ▪  ראש הממשלה והשר גנץ הבהירו שהחלטות מבוססות על שיקולים מבצעיים  ▪  נתניהו: "גם אם תחזור על זה אלף פעמים, זה לא יהפוך את זה לנכון"

ברקת. פוליטיקה בזמן מלחמה? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+כך נראות המנהרות מהן חולצו גופות החטופים
20:52 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה  ▪  במהלך הפעילות, נחשפה תשתית התת-קרקעית אסטרטגית ממנה חולצו גופות החטופים על-ידי לוחמי צה"ל, ששימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים, והגיעה גם לביתו של מפקד חמאס בעזה, אחמד ע'נדור

מנהרה מבפנים [צילום: דובר צה''ל]
+ישראל: צה"ל הרג 7,860 מחבלים
19:30 24/12/23  |  עידן יוסף

דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית אופיר גנדלמן: "צה"ל הרג מאז תחילת המלחמה 7,860 מחבלים של חמאס ושל יתר ארגוני הטרור".

+במקום ספרים ותלמידים - מטענים ומחבלים
19:16 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זה מה שאיתרו צוות קרב חטיבתי 401 ושייטת 13 בפשיטה בבית ספר בשייח' רדואן בעזה  ▪  בממצאים שנתפסו: כלי נשק, מחסניות, מחשבי-לוח, מטענים ורימונים בעלי מנגנוני הפעלה מתקדמים וחדישים

תחמושת שנתפסה [צילום: דובר צה''ל]
+נתניהו: הדרך היחידה להשבת החטופים היא חיסול החמאס
18:42 24/12/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל.
"זה ייקח זמן, אבל אנחנו מאוחדים - הלוחמים, העם והממשלה. אנחנו מאוחדים ונחושים להילחם עד הסוף.
"למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון", דבריו.

+הותר לפרסום שמו של קצין מילואים שנפל ברצועת עזה
17:59 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההרוג הוא רס״ן (מיל׳) אריה ריין ממשמרות, קצין שיריון בגדוד 79 של חטיבת המחץ (14)  ▪  ביממה האחרונה פורסמו שמותיהם של 15 לוחמים שנהרגו, ומספר החללים מתחילת התמרון הקרקעי הגיע ל-155

רס״ן (מיל׳) אריה ריין
+הרצוג: שיח כמו לפני 7 באוקטובר פוגע בביטחון המדינה
17:30 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנשיא קורא להנהגה להתאפק עם הקמפיינים והמסרים הפוליטיים  ▪  "אני דורש לחדול, גלו אחריות. אם לא למענכם, תעשו את זה לפחות חיילינו בחזית"

הרצוג. מערכה הכרחית [צילום: לע"מ]
+צה"ל ביצע ירי להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון
17:02 24/12/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל: מטוס קרב של חיל האוויר תקף מוקדם יותר היום תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים אביבים, מרגליות וערב אל עראמשה, צה"ל תקף באמצעות ירי ארטילרי וירי טנקים את מקורות הירי .

+טיל נ"ט פגע בבית במושב אביבים שבגליל המערבי
15:20 24/12/23  |  מירב ארד

טיל פגע פגיעה ישירה בבית במושב אביבים שבגליל העליון. בנוסף, שני שיגורים שכוונו לעבר אזור אביבים נחתו בשטח לבנון.

+סינוואר למד את נקודות התורפה שלנו ומשתמש בהם היטב
14:55 24/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על המלחמה בעזה ברמה הטקטית, אופרטיבית, האסטרטגית ובינלאומית, בהנחייתי, בהשתתפות צוות מומחים: ירון שחר אלכסנדר פפקוב, יואב נצר ומיכאל

[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אישום: גנבו חמש מכוניות של תושבי בארי לאחר הטבח
14:37 24/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה: גיא חדד וישראל עמרם, הבעלים של חברת גרירה ונהג העובד בה, גנבו בין היתר את מכוניתו של אליהו שרעבי שמשפחתו נרצחה והוא נחטף לרצועה

הגרר ששימש להעברת המכוניות הגנובות [צילום: משטרת ישראל]
+הביטוח הלאומי: מאז תחילת המלחמה 191,666 ביקשו דמי אבטלה
14:29 24/12/23  |  מירב ארד

הביטוח הלאומי מעדכן כי מתחילת המלחמה (יום שבת ה-7.10) 191,666 ביקשו דמי אבטלה מהביטוח הלאומי כאשר 136,043 יצאו לחל"ת שלא מרצון. מתחילת חודש דצמבר 31,510 אזרחים ביקשו דמי אבטלה כאשר 19,083 שהוצאו לחל"ת שלא מרצון. מבין מבקשי דמי האבטלה 59% היו בני 20-40, 40% בין גילי - 41-67 ו
ישנן כ-1,074 בקשות של בני 67 ומעלה.

+יומן מלחמה היום ה-78
13:14 24/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אתמול יצאה המקלדת שלו מגדרה  ▪  היא זעקה, אפילו צרחה, שביבי הוא כישלון אחד גדול  ▪  כל מה שנגע בו הפך מראוי לפסול, מרע לנורא, מהבטחה לפשיטת רגל מעשית ו/או מוסרית

ימיני. חד משמעי [צילום: משה שי/פלאש 90]
+סמ"ר רואי אליאס נהרג אתמול בדרום הרצועה
12:40 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אליאס בן 21 ממושב צופר הוא הלוחם החמישי שנהרג מפגיעת טיל נ"ט מסוג RPG בנגמ"ש מסוג נמר"ה בפאתי ח'אן יונס  ▪  מוקדם יותר פורסמו שמותיהם של שמונה לוחמים נוספים שנהרגו בקרבות בצועת עזה

סמ"ר רואי אליאס ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+"הייתם ב-7 באוקטובר - כל יום תזכרו את זה"
11:50 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך התקפה של לוחמי סיירת גבעתי, נתקלו הלוחמים בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעבר הכוחות, הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב  ▪  לאחר מכן, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים שיצאו מתוך מבנה סמוך, הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים

[צילום: דובר צה"ל]
+בעקבות התרעה לירי נ"ט: סגר הוטל על יישובים בגליל המערבי
11:35 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כמו-כן הוטל סגר על כל היישובים בגליל העליון שנמצאים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול  ▪  צה"ל תקף תשתיות טרור ועמדות שיגור של חיזבאללה  ▪  בקיבוץ מנרה 86 מתוך 155 בתים בקיבוץ נהרסו כליל  ▪  בשלומי הופעלה אזעקה בעקבות הפגזות צה"ל סמוך לגבול

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הרהורים בעת מצוקה (15)
11:09 24/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

חלקת קברים חדשה הולכת ומתהווה בבית העלמין הצבאי בקרית-שאול  ▪  קברים טריים מכוסי זרי פרחים, קברים ועליהם לוחות זמניים וקברים עם לוחות קבע

עוד ועוד קברים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ניפוץ אשליות לא מתוקות
10:21 24/12/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

75 ימים אחרי, ואין סימני שבירה אצל הנהגת חמאס  ▪  גם 20,000 עזתים הרוגים לא מעניינים את ראשי התנועה  ▪  התנאי הברור של חמאס לפיו עסקת שבויים תיתכן רק בתמורה לעצירת המלחמה אינו מעיד על לחץ

לא נשברים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+יהודים בניו-יורק חשים ששוב אינם רצויים בה
09:58 24/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס מתאר באריכות את התגברות האנטישמיות בעיר שעד 7 באוקטובר נחשבה לגן עדן ליהודים  ▪  חלקם מגיבים בהפגנת יהדותם, חלקם נוקטים אמצעי זהירות, ויש גם חילוקי דעות פנימיים

חסידי חב"ד בדרך לאירוע תמיכה בישראל, ניו-יורק [צילום: אנדרס קודאקי, AP]
+במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה
09:21 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מתחם אמצעי לחימה אותר סמוך לבתי ספר ומרפאה ובו נמצאו חגורות נפץ המותאמות לילדים, עשרות פצמ"רים, מאות רימונים ומסמכי מודיעין  ▪  במרחב ג'בליה חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של חמאס

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+היום הקשה ביותר מתחילת התמרון הקרקעי: שמונה לוחמים נוספים נהרגו
06:31 24/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השמות שהותרו לפרסום הבוקר: סמ"ר גל הרשקו, סמ"ר איתמר שמן, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל (מיל') אוהד אשור, רס"ל (מיל') אליסף שושן, רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי  ▪  13 לוחמים נהרגו ביממה האחרונה

עוד שמונה נהרגו בשבת בלחימה ברצועה [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מנוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חלומות
שלמה  |  25/12/23 16:14
2
היי המסגדים הם בסיסי טרור !!!!
במ  |  25/12/23 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
גדי חיטמן
75 ימים אחרי, ואין סימני שבירה אצל הנהגת חמאס    גם 20,000 עזתים הרוגים לא מעניינים את ראשי התנועה    התנאי הברור של חמאס לפיו עסקת שבויים תיתכן רק בתמורה לעצירת המלחמה אינו מעיד על לחץ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר באריכות את התגברות האנטישמיות בעיר שעד 7 באוקטובר נחשבה לגן עדן ליהודים    חלקם מגיבים בהפגנת יהדותם, חלקם נוקטים אמצעי זהירות, ויש גם חילוקי דעות פנימיים
מירב ארד
מתחם אמצעי לחימה אותר סמוך לבתי ספר ומרפאה ובו נמצאו חגורות נפץ המותאמות לילדים, עשרות פצמ"רים, מאות רימונים ומסמכי מודיעין    במרחב ג'בליה חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של חמאס
איתמר לוין
השמות שהותרו לפרסום הבוקר: סמ"ר גל הרשקו, סמ"ר איתמר שמן, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל (מיל') אוהד אשור, רס"ל (מיל') אליסף שושן, רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי    13 לוחמים נהרגו ביממה האחרונה
עידן יוסף
אלפי אזרחים הפגינו בתל אביב בדרישה להחזרת החטופים    אורין גנץ, אמה של עדן זכריה, סיפרה על הרגשת חוסר האונים של משפחות החטופים    סקוטר בראון, נעה תשבי ואור לוי קראו להחזרת החטופים ולפעולה נגד חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il