X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שוכנים לבטח בבנייי הישיבות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
אל תעשה את התורה קרדום לחפור בו
השתמטות חרדים משירות בצבא דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופלים בקרב ואלה עוטים כתונת לבנה ומגבעת, שוכנים לבטח בבנייני הישיבות בעורף הבטוח ועוד מזלזלים במגינים עליהם

א. מה בין כב' הרב הראשי יוסף לתא"ל פינקלמן? באופן מקרי (או אות מִשָּׁמַיִם) דִּבְּרוּ שניהם בזמן מלחמה. זה בבנייני הַשַּׁיִשׁ של הרבנות הראשית וזה משדות הקרב. בעוד שדברי הרב נענו בביקורת ציבורית דלה ובמשיכת כתפיים, ללא שום סנקציה משמעתית או תגובה רשמית, הנה תת-האלוף הותקף בשל דַּבְּרוֹ בְּמַדִּים ונקרא לסנקציה משמעתית בפני הרמטכ"ל. למה השוני בתגובה? שניהם עובדי מדינה בשכר, שניהם עוטים מדים וְדִבְּרוּ בעת לחימה - זה במדים מפוארים שהמציאו ותפרו עבור אביו המנוח וזה במדי זית של לוחמים בשדה. זה דיבר לעידוד ההשתמטות משירות צבאי, עד כדי ירידה מהארץ, וזה להגבלת ההשתמטות לשם הגנת המדינה המתמודדת במספר חזיתות וסובלת מחוסר חיילים. מדוע כב' הרב יוצא פטור בלא כלום?
בְּעָיַת מִשְׁנֶה: מעל לקצין יש רמטכ"ל שמוסמך להעיר לו, אולם מי יעיר לרב הראשי? אין מעליו סמכות תורנית עליונה, וכמוהו כאפיפיור - אין סמכות דתית הַחוֹצֶצֶת בינו לבין שוכן מְרוֹמִים. אשר על כן אם חָטָא, והוא חָטָא חֵטְא כבד מאוד לדעתנו, לא נותר לו אלא להתפטר.
ב. דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רֵעֲךָ", אלה לוחמים ונופלים בקרב ואלה עוטים כתונת לבנה ומגבעת, שוכנים לבטח בבנייני הישיבות בעורף הבטוח ועוד מזלזלים במגינים עליהם, וכאשר ברור שבהעדר די לוחמים ישלמו המעטים שמשרתים בדם גם בשל דילול השורות. דברי הרב ממש מביישים את הדובר ואת מעמדו הממשלתי והדתי כאחד.
1. האל, התורה והנביאים ייחדו את א"י משאר ארצות וְהִקְדִישוּהַּ לעם ישראל. קיימות בתורה ובכתובים עשרות מצוות והבטחות לכיבוש הארץ, לכינוס העם בה, לרבות מצוות נטיעה, ביכורים, הַקְהֵל, לשיבת ציון אחר הגלות ולקיום מצוות שניתן לקיימן רק בא"י. אחרי הבטחת הארץ לכל אחד מהאבות שָׁר משה, אבי הנביאים: "נָחִיתָ בְּחַסְדְךָ עַם-זוֹּ גָּאַלְתָּ נִהַלְתָּ בְּעֻזְּךָ אֶל נְוֵה קדשיך... " - האל הביא וְכִנֵּס את העם לארץ. הרשאי רב, גדול ככל שיהיה, לפעול להוצאת אותו עם לְגַלּוֹת מעשה נבוכדנצר וטיטוס? חזקה על הרב יוסף שהוא מתפלל תפילת עמידה (שְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה) לפחות 3 פעמים מדי יום בְּיוֹמוֹ ואומר בפני קונו: "תקע בשופר גדול לחרותנו, ושא נס לקבץ גלויותינו, וקבצנו מהרה יחד מארבע כנפות הארץ לארצנו. ברוך ...מְקַבֵּץ נִדָּחֵי עמו ישראל" וממשיך: "תשכון בתוך ירושלם עירך...וּבְנֵה אותה בניין עולם... בונה ירושלם...ברוך אתה...המחזיר שכינתו לציון". האל מקבצם ואתה תפיצם?! לא די בגלויות אשור, בבל ורומא ונוסיף גלות הרב?
2. התורה מצווה על העם להלחם לכיבוש וירושת מולדתו. משה מביאם לארץ, מניף ידו לנצחונם בקרבות המדבר, יהושע כובשה, העם נאבק משך דורות על שמירתה. כל בחור וטוב משרת כלוחם, ואפילו בעת כינון הבית השני "באחת ידו עושה במלאכה ובאחת אוחזת בַּשֶׁלַח". כל העם נקרא למלחמה, גם השבטים שהתיישבו בגולן. אין שום איסור דתי להלחם ויש אפילו מלחמת מצווה. ראה למשל בשירת דבורה. הרב לבטח גם חוגג חנוכה כהלכתה, חג שהוא פרי מלחמתם היזומה של החשמונאים שהיו כהנים. גם תלמידיו של המורה הדגול רבי עקיבא לחמו בחילות בר-כוכבא. אכן ההשתמטות מכל חובה לעם ולמדינה הֶאֶפִילָה את מחשבתם של רבים.
3. האברכים בישראל הם היחידים בעולם הלומדים תורה על חשבון הציבור. אכן בישיבות ליטא ופולין למדו אברכים אך לימודיהם מומנו על-ידי משפחותיהם או משפחות כלותיהם, ואולי פה ושם גם מתרומתו של גביר עשיר, אך מעולם לא על חשבון הציבור. בוודאי לא אחרי גיל 18. אפילו בארה"ב כיום אברכים עובדים לפרנסתם. רק בישראל התרגלו, עוד מימי הַנִּווּן העותומני, לחיות מכספי "החלוקה", ששנוררים קבצו בקהילות יהודיות בגולה בטרם הללו אבדו בשואה.
4. יעננו נא כבוד הרב: מי יפרנס את האברכים היורדים? כלום לא יאלצו, רחמנא ליצלן, לעבוד בגולה לפרנסתם? ממשלות ארה"ב ואירופה אינן מממנות אברכים ואונרא נועד רק "לפליטי עָרָב" הנצחיים. אברכים אלו שלא למדו חלילה לימודי ליבה, לא רכשו מקצוע וספק אם כולם למדו לימודי קודש כראוי יזדקקו לפשיטת יד? או אולי מפלגות ש"ס ויהדות התורה יעבירו אליהם מעודפי תקציבי הענק שהן שואבות מקופתה הַמִּתְדַּלְדֶּלֶת של המדינה? בימי הסנהדרין היה מיון מסודר: רק הטובים שבטובים, אלו שהיו ראויים לשמש רבנים ומורי הלכה ברמה, המשיכו בלימודים הגבוהים, כל האחרים, שלא הצטיינו בלימודיהם, פרשו כל אחד בשלב המתאים ויצאו לעבודה ולא פָּסַה תורה מישראל. כבר אמרו רבותינו "אֱהַב את המלאכה וּשְׂנֵא את הרבנות" (כמקצוע) ו"אל תעשה את התורה קרדום לחפור בו". האם כל חכמת חיים זו אבדה בישראל? האם גם דברי הרמב"ם בנדון, שגם עסק ברפואה ובמדעים לפרנסתו אינם חלק מההלכה וחכמת ישראל?

הכותב הוא שריד שואה, קצין (מיל.) בצה"ל, בן לרב, ונכד לרב שלא שרדו.
תאריך:  19/03/2024   |   עודכן:  19/03/2024
+חרפה עכשיו
08:28 19/03/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם  ▪  החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם  ▪  הגיוס הוא חובה והוא גם זכות, הזכות לשרת

נלחמים עם השוטרים [צילום: יונתןזינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהדות התורה והשבת  ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תעשה את התורה קרדום לחפור בו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איציק רק כי הוא הבן של
עמי  |  21/03/24 23:56
 
- רב ראשי אינו חייב להיות גאון
בוקי שמואל  |  22/03/24 03:52
2
די עם הכפייה של כור ההיתוך
בוקי שמואל  |  22/03/24 03:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם    הגיוס הוא חובה והוא גם זכות, הזכות לשרת
איתמר לוין
הורה למדינה להגיב בתוך עשרה ימים על הבקשה לצו ביניים שיעצור את המימון לישיבות שתלמידיהן אינם מתגייסים    מבהיר שלא יהיו דחיות נוספות
עידן יוסף
הרב הראשי יצחק יוסף שטען כי החרדים יעזבו את הארץ אם יאולצו להתגייס טוען כי אנשים סילפו את דבריו    הרב יניב, שאיבד שלושה מנכדיו בפיגועים ובמלחמה, טען שדברי הרב יוסף נוגדים את ההלכה וכי החרדים צריכים להתגייס
איתן קלינסקי
צר לי, שכבוד השר מתעלם, שבמשך חמשת החודשים האחרונים למעלה משש מאות ושלושים משפחות יהודיות הכה אותן השכול, הכאב והצער, כי בניהם שבו בארונות מתים לבתיהם משירותם בצבא, הלוחם את המלחמה הקיומית של עם ישראל
מנחם רהט
מה השכיח מהראשון לציון, שאיים עכשיו בירידה המונית מהארץ אם החרדים יחויבו בגיוס לצה"ל, את פסיקתו בשנת כניסתו לתפקידו שקבעה כי מי שאינו לומד בישיבה חייב להתגייס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il