X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דג סלמון וירקות [צילום: סטודיו חלי ממן]
חג הפסח - מאכלים מסורתיים עם טוויסט
במהלך הארוחה רצוי שהשתייה תהיה דלת קלוריות - לדוגמא: מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון בכד שקוף בנוסף לערכם הבריאותי הם יהיו גם קישוט צבעוני לשולחן החג
לזניה [צילום: שאטר סטוק]

חג הפסח קרב, כולנו מתאספים יחד לא רק כדי להנציח את יציאת בני ישראל ממצרים, אלא, גם כדי לכבד את המורשת עם ארוחה מסורתית ומאכלים סמליים שמגדירים את החג.
איך נוכל להינות ממנות פסח קלאסיות, תוך התמקדות במרכיבים בריאים וטכניקות בישול בריאות - ממרירות של מרור ועד למתיקות של החרוסת?
מארחים בבית - נסו למצוא חלופה בסיסית למצה ולארוחות החג: העשירו כל ארוחה בירקות טריים, ירקות מבושלים, אפויים בתנור. אורז ושעועית הם תחליף נהדר ובריא יותר. שילוב ירקות ומרק בתחילת כל ארוחה עוזר להקטין את כמות המזון הנאכלת במהלך הארוחה על כן הקפידו ששליש מהצלחת תמיד תתבסס על ירקות שונים.
מצות - הכי מומלץ לאכול מצות מחיטה מלאה. מצה כזו מכילה 100 קלוריות ליחידה וכמעט 3 גרם סיבים תזונתיים. שזה כבר כ-10% מההמלצה היומית. כיום, יש מגוון מצות מועשרות בסיבים (גם חיטה מלאה וגם סובין). במצה זו יש 23% סיבים! מצות ביצים מכילות מיץ פירות וביצים בנוסף לקמח. 120 קלוריות ליחידה. אם להעדיף אותן על פני המצה הרגילה זה רק ענין של טעם. אין הבדל משמעותי בהרכב התזונתי של המצות האלו.
יתרונות הסיבים התזונתיים במצה - הם סופחים אליהם נוזלים ובכך יוצרים נפח שתורם לתחושת השובע ולעיכול טוב של המזון. לכן, חשוב לשתות הרבה מים יחד עם אכילת מצה עשירה בסיבים - כך נספק לסיבים שבמצה את הנוזלים שנדרשים להם כדי 'לעשות את העבודה' (שובע ועיכול המזון).
מצה מצופה שוקולד מכילה 200 קלוריות ליחידה. אז אם אתם מאלו שמחכים לפסח רק בגלל המצה עם השוקולד - אולי כדאי להעדיף מצה כזו, שכבר ארגנו לכם עליה את השוקולד. אחרת, כשאתם מורחים שוקולד לבד על המצה, זה יכול להגיע בקלות ל-400 קלוריות ויותר.
אלכוהול - הערך הקלורי כפול ביין מתוק ביחס ליין יבש ומיץ ענבים. תחסכו הרבה קלוריות אם תבחרו את כוס היין שאתם שותים (יין רוזה = 95 קלוריות לכוס לעומת יין אדום מתוק = 170 קלוריות לכוס). לצורך קיום מצוות שתיית ארבעת הכוסות, לפי ההלכה כמות היין הנהוגה לשתייה בכל כוס היא שיעור הרביעית שפירושו 86 מ"ל לכן השתמשו בגביעי יין קטנים כדי לא לשתות כמות גדולה יותר שלא לצורך.
במהלך הארוחה רצוי שהשתייה תהיה דלת קלוריות. לדוגמא: מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון בכד שקוף. בנוסף לערכם הבריאותי הם יהיו גם קישוט צבעוני לשולחן החג.
מרור - ברוב העדות המרור המופיע בצלחת הסדר הוא חסה או עלים מרירים. החסה עשירה בסיבים תזונתיים, אשלגן ומקור חשוב לוויטמין K. הצבע הסגול של העלים המרירים הוא נוגד חמצון חזק בשם אנטוציאנין ולכן רצוי לשלב חסה לאורך כל השנה ולא רק בליל הסדר. כדאי במיוחד להקפיד על שילוב של חסה לאורך ימי החג כדי לעזור לתהליך עיכול סדיר למי שאכילת מצות קצת מוציאה לו מאיזון את פעילות מערכת העיכול.
חרוסת - החרוסת היא מתוקה, טעימה והיא מאכל יהודי מסורתי שהוא חלק בלתי נפרד מארוחת ליל הסדר. אפשר להינות מחרוסת מסורתית דלה בקלוריות, משביעה ומלאה ויטמינים. מתכון: 1 כוס אגוזי מלך, 4 תפוחי עץ בינוניים, חצי כוס יין קינוח כשר לפסח, חצי כוס צימוקים, 1 כפית קינמון טחון, מעט אגוז מוסקט, 1 כפית דבש. טוחנים את כל המרכיבים יחד ומקבלים חרוסת נהדרת ודלת קלוריות, למריחה קלה על מצה. חרוסת זו דלה בשומן לעומת סוגי חרוסת אחרים המבוססים על אגוזים שונים.
דגים - מזון נפלא עם אין ספור אפשרויות גיוון במרקם ובטעם. עדיף להשתמש בדגי ים כגון סלמון, בקלה, סול ודגי בריכה בינוניים, הם דלים בשומן ובקלוריות. הם מכילים אומגה 3, חומצות שומן רב בלתי רווי, שפע של מינרלים חיוניים לגוף ומסייעים מאוד להתפתחות הלב והמוח. ישנן דרכים בריאות רבות להינות ממנת דג טעימה ללא כמות קלוריות גדולה אם אופים בגריל או מבשלים עם ירקות. דג מתבשל מאוד מהר ולכן זו דרך זריזה להכין ארוחה בריאה. כמו-כן תהליך העיכול שלו מהיר יותר מאשר בשר בקר והוא מפחית את תחושת הכבדות שלרוב מלווה ארוחות חג גדולות.
טיפ מתכון קל! הגישו מנת דג לצד כרישה וקישואים שאפיתם בתנור למשך 10 דקות, או מנה של דג בדבש וחרדל' ותקבלו ארוחה שלמה, בריאה ודלת קלוריות לפי המסורת היהודית.
תפוחי אדמה - הכוכבים של חג הפסח. צריך לזכור שתפו"א אחד (בינוני) שווה ברמה הקלורית לחצי מצה (כ-75 קלוריות). לכן, חשוב מאוד להעריך כמה תפוחי אדמה מוגשים בכל מנה. בטח שעדיף לא לטגן אותם, ואם מתבלים בשמן אז במדידה - בכף או בכפית.
חג פסח שמח ובריא!

בלינצ'ס כשר לפסח

מתאים ל-4 סועדים. כל הכמות לחלק ל-7, כל שביעית = מנת פחמימה.
מרכיבים:
  • 5 כפות קמח תפוחי אדמה
  • 1 כף שמן
  • 1 כוס מים
  • 4 ביצים
  • 1/4 כפית מלח
  • שמן לשימון המחבת
מילוי לבלינצ'ס על-פי טעמכם האישי: גבינות, ריבה, שוקולד וכד.
אופן הכנה:
לערבב היטב בקערה את הביצים עם המים, השמן והמלח. להוסיף את קמח תפוחי האדמה ולערבב היטב עם מטרפה עד לקבלת תערובת אחידה ללא גושים. לחמם מחבת היטב, לרסס בתרסיס שמן ולשפוך כחצי כוס חד-פעמית מהבלילה למחבת. לנער את המחבת עד שהבלילה תכסה את כולו. כאשר הקצוות מתחילים להתרומם ניתן להפוך את החביתית לצידה השני עד שהיא תשחים מעט.

סלט ארטישוק חגיגי

מרכיבים:
  • מיץ מלימון אחד
  • חבילת ארטישוק קפוא מבושל לפי ההוראות ופרוס לרצועות בגודל בינוני
  • 2-3 גבעולי סלרי טרי פרוסים לטבעות דקות
  • 1 גזר חתוך לרצועות
  • כפית שמן זית
  • שן שום קצוצה
  • בצל ירוק / או סגול
  • מלח ופלפל שחור גרוס
אופן הכנה:
מערבבים יחד את כל החומרים, מתקנים תיבול לפי הצורך. ניתן להגיש חם או קר.
  • ניתן להוסיף כוס קינואה מבושלת להעשרת הסלט.

בלינצ'ס כשר לפסח [צילום: חלי ממן יח"צ]
תאריך:  09/04/2024   |   עודכן:  09/04/2024
+מכשירים את הבית לפסח? היזהרו מחומרי הניקוי הבאים
17:47 09/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממונה על התקינה מזהיר מפני שימוש בחומרי ניקוי מסוכנים שנמצאו לא עומדים בתקן ומהווים סכנה לבריאות המשתמשים ובטיחותם  ▪  חשוב להקפיד על הוראות השימוש ואחסון של חומרי ניקוי, ולהרחיקם מהישג ידם של ילדים

שימרו על בריאותכם [freeimagegenerator]
+עיד אל-פיטר
14:09 09/04/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

בתמונה: חנות בשוק פלשתיני ברפיח מוכרת עוגיות לקראת עיד אל-פיטר, החג המציין את סיומו של חודש רמדאן. בעיד אל-פיטר חובה על כל מוסלמי לתת צדקה מיוחדת כדי לטהר את עצמו מטעויות שעשה במהלך הצום. את הצדקה הזאת מקיימים בדרך כלל בנתינת מזון כגון אורז, קמח או כסף

צדקה מיוחדת [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חג הפסח - מאכלים מסורתיים עם טוויסט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצת כוסצין
מ. עמיר  |  9/04/24 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
יפעת גדות
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס: חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il