X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין תוכניות לכבוש את לבנון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
יונה עם עלה של זית
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים

על גיוס חרדים
לא נחזור כאן על הטענות המוזרות אשר בפי המשתמטים ותומכיהם. התנהגותם נוגדת דין תורה, החל מ"לא תעמוד על דם רעך" ועד "עזוב תעזוב עמו". רה"מ המתגאה מעת לעת בשירותו הצבאי כקצין בסיירת מטכ"ל (ונתעלם לרגע מפרשת שירותו או אי-שרותו במילואים ומשירות בניו), ואשר גאה באחיו סא"ל יוני ז"ל, אשר נפל במבצע אנטבה, נותן ידו לפטור לחרדים כי שלומו שלו ושלום שלטונו תלוי מצד אחד בשילוב החרדים בממשלתו ומצד שני בשילוב קיצונים מזיקים כאיתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וזה עדיף בעיניו על טובת המדינה.
ברצוננו להעיר ולהאיר על מחדל הצבא והמשטרה באי הטיפול במשתמטים. מסתבר שקציני בריאות הנפש ("קב"ן) הקלו משך השנים מאוד בשחרור אותם טוענים לאי-בריאות נפשם. המדינה לא עשתה די לביעור הנגע המושחת ש"מאכערים" ופסיכיאטרים שבעד בצע כסף כתבו חוות דעת שקריות והביאו לשחרור משתמטים רבים ממש בשיטת "סרט-נע". היש היודע כמה מהם הועמדו לדין ואם פסיכיאטר נוכל כזה נשלח אי-פעם לכלא והאם רישיונו כרופא נשלל? גם איננו יודעים אם מי מאותם שֶׁהִשְׁתַּמְּטוּ בטענות כזב הועמד לדין ונשלח לכלא ואחריו לשירות מלא. רבים התריעו על תופעה חמורה זו אך דומה שהיא לא זכתה לטיפול משפטי בפלילים כראוי.
היו גם אלוף ואלופה בצה"ל אשר היו ראשי אכ"א (אגף כוח אדם בצה"ל) ומסרו, לפי העיתונות, דווחים על גיוס אברכי-ישיבות והתברר שֶׁבּפוֹעַל כמעט כלל לא גויסו תלמידי ישיבות והמידע שמסרו היה כוזב במקרה הרע או לא נבדק כראוי במקרה הפחות גרוע. הם מתראיינים גם בנושא זה ומכהנים בכנסת. מן הראוי לבדוק עתה מחדש את כל התיקים של אלו ששוחררו משירות ולנקוט יד קשה כלפי כל המעורבים בשחרור שלא כדין. לא מיותר להזכיר גם שאין ולא היה כל פיקוח ממשי בישיבות כדי לוודא שאכן מספר התלמידים עליהם הוצהר לקבלת התמיכות הנדיבות אכן למדו באותן ישיבות ולא רק נרשמו, וכל הכסף שימש רק למטרות נתינתו.
עד שהמאמר הזה נשלח לפרסום אנו קוראים בגיליון ישראל היום מיום 24.6.2024: "צה"ל חושף: 40,000 לוחמי מילואים לא נקראו כלל למלחמה" ומסתבר מבין השורות שגם עשרות אלפים שהשתחררו בתום שירות החובה לא שובצו כלל במערך המילואים. דומה שקיים כורח דחוף לערוך בדיקה מקיפה בכל נושא כוח האדם בצה"ל והשירות במילואים במקביל לנושא גיוס החרדים.
עתה, כאשר השר רא"ל מיל. בני גנץ שוב פרש מהממשלה, שלא כל כך ברור מה הצליחו הוא ורא"ל מיל. איזנקוט לעשות בה, ראוי לשקול אם לבטל בממשלה הבאה, בוודאי לא עתה בשעת מלחמה, את "תוספת הרמטכ"ל" שגנץ השיג לקצינים הבכירים הפורשים במיטב שנותיהם עם פנסיה נכבדה למדי ורובם משתלבים בעבודות ובתפקידים ששכרם בצידם. אנו יודעים שזו נקודה רגישה אלא שהיא עולה למדינה כמיליארד שקלים וחצי מדי שנה. כמובן שסכומים אלו קטנים ביחס לכספים שמשולמים למשרדים ולשרים המיותרים שבמקרה הטוב אינם מזיקים אך חלק גדול מהם גורם נזקים נוראים למדינה ולציבור. כולל מפטפוטיהם המיותרים.
נתניהו וביידן
קשה להבין את מתקפות נתניהו על ביידן, כאותו יצור הנושך את היד המגישה לו מזון. אפשר ונתניהו מהמר על נצחונו של טראמפ בבחירות בארה"ב אולם זהו הימור מסוכן. אגב לטראמפ כבר היו בשלהי נשיאותו ומיד אחריה הערות קשות ביחס לנתניהו. לא כל מנהיג אוהב אנשים שעוברים מצד לצד או פוגעים במיטיביהם. הנזק לנתניהו עצמו שולי, אך הנזק למדינה ולצבאה הוא גדול ומסוכן. מדוע נתניהו חושב כי במצב שהוא יצר יש מקום להזמינו לארה"ב בכלל ולנאום בפני שני בתי הקונגרס בפרט? כבר ראינו באסון הדליקה בכרמל ובאסון ההדלקה במירון כי לכבות שריפות אינו יודע אך להדליק אש ביחסים הוא יודע גם יודע. האם צריך להזכיר את כל היחסים הבי"ל שנפגעו בגינו בעיקר עם מצרים, ירדן וסעודיה?
לפני המלחמה בלבנון שלח יונה עם ענף זית
אין ספק כי בָּשְׁלוּ התנאים, או הכורח, לצאת למלחמה בלבנון. משך שנים הממשל פה "הכיל" את פגיעות החמאס בדרום, את סבסודו בסכומים אדירים ואת התוקפנות של חיזבאללה מלבנון. חלק עצום ממדינת ישראל נטוש ובוער. חיזבאללה הורס את ערינו ורוצח בחיילינו.
לדעתנו ראוי לפנות לעם הלבנוני ישירות בשידורי רדיו וטלוויזיה, במנשרים ובאמצעות ארה"ב, צרפת והאו"ם ולקרוא לו לעצור את חיזבאללה בטרם שתי מדינות יפות ייהרסו. שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים.
יש להצהיר ולהסביר שאין לנו שום דרישות טריטוריאליות או תוכניות לכבוש את לבנון או כל שטח שלה, למעט סילוק החיזבאללה אל מעבר לליטני כהחלטת מועצת הביטחון. אין לנו שום עניין לפגוע באזרחים או בצבא לבנון. ראוי שיבינו שלא נוותר על שום שטח משטחי ישראל או נחזיקו ריק מאוכלוסייה, ואין שום טעם בהרס והרג הדדי שבסופו לא יביאו שום הישג בר קיימא לאחד הצדדים, פרט לסבל נורא, שְׁכול והרס. המשך המלחמה הוא "מצעד האיוולת" כמו שקראה ברברה טוכמן לספרה הידוע על מלחמת העולם הראשונה.
רק אם לא תהיה שום פעולה זריזה בכיוון של הסרת האיומים ההדדיים לא יהא מנוס מלהכות בחיזבאללה ללא מעצורים על הרס לבנון (וישראל גם). אולי העם והמעצמות ואפילו נסראללה בעצמו יבינו שפירוק חיזבאללה מנשקו או הכפפתו לצבא לבנון עדיף מפירוקו ופצפוצו בדם ובדמים רבים בידי צה"ל.
כן, אנו יודעים שהסיכוי לקבלת ההצעה קלוש לאור עמדת אירן המפעילה ומממנת את חיזבאללה. הנכון הוא שגם כלפי העם האירני היינו מעדיפים שלום. הבעיה היא השלטון באירן, בלבנון, בסוריה, ואולי גם אצלנו.

תאריך:  25/06/2024   |   עודכן:  25/06/2024
+המפלגות החרדיות שוקלות לתמוך בממשלה מבחוץ
01:41 26/06/24  |  עידן יוסף

אחרי פסיקת בג"ץ: בשס וביהדות התורה דנים באפשרות לפרוש מהממשלה - ולתמוך בה מבחוץ לפי העניין. לגישתן אין טעם להישאר בממשלה שאינה מקדמת את הנושאים החשובים לה (כאן חדשות).

+נשיא מועצת חכמי התורה: גם לבחור שלא לומד בישיבה אסור להתגייס
23:09 25/06/24  |  עידן יוסף

נשיא מועצת חכמי התורה של שס, הרב משה מאיה, תקף את החלטת בג"ץ שקבעה כי יש לגייס תלמידי ישיבות, ובריאיון לרדיו קול ברמה אמר: "גם לבחור שלא לומד בישיבה אסור להתגייס. מי שילך לצבא - ייצא ממנו מחלל שבת. גיוס לצבא זה העברה על דת".

+אדלשטיין: חוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה או שלא יעבור בכלל
19:14 25/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואמרו כי התעקשותו להסכמה בעניין גיל הפטור משחקת לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה  ▪  השר שיקלי: "אסור לוותר על הורדת גיל הפטור. הפערים אינם דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים"

אדלשטיין. משבר בקואליציה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לשכת היועמ"שית: יש לפעול מיד לגיוס תלמיד הישיבות
18:31 25/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מזכיר שחובת מערכת הביטחון לגיוס תלמידי הישיבות חלה כבר מ-1 ביולי אשתקד וקובע כי יש להציג תוכנית גיוס של יותר מ-3,000 מתגייסים בשנה לנוכח צרכי הצבא ולשם קידום השוויון בנטל

להימנע מהעברת כספים ישירה או עקיפה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ח"כ מתן כהנא: יש נתק בין ההנהגה הפוליטית שלו לבין מה ששומעים ברחוב
14:54 25/06/24  |  מירב ארד

ח"כ מתן כהנא על התגובות בציבור החרדי לפסיקת בג"ץ בעניין חוק הגיוס:"יש נתק בין ההנהגה הפוליטית שלו לבין מה ששומעים ברחוב. הם כמהים להיות חלק מהציבוריות הישראלית".

+הליכוד: "תמוה שכופים פסק דין, בג"ץ נמנע 76 שנה"
13:43 25/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עוד נמסר: הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ אלא השלמת חוק הגיוס  ▪  לפיד למפלגות החרדיות: "נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות - התורה היא לא תירוץ להשתמטות"  ▪  המחנה הממלכתי: אם החוק הזה כל כך היסטורי ונכון, איך זה שראש הממשלה נתניהו והסיעות החרדיות הצביעו נגדו?

הפתרון האמיתי - השלמת חוק הגיוס ההיסטורי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+לפיד על חוק הגיוס: אנחנו נוודא שהממשלה לא מנסה להעביר כסף מתחת לשולחן
13:23 25/06/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד על חוק הגיוס: אני אומר לממשלה, אנחנו נבדוק ונוודא שאתם לא מנסים להעביר את הכסף הזה מתחת לשולחן ובתרגילים תקציביים. אני אומר לגורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הבטחון, אל תמצאו את עצמכם על ספסל הנאשמים בגלל לחצים פוליטיים. אל תעברו על החוק.

+יו"ר ההסתדרות: מדובר בפסיקה שכל הציבור צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה
12:13 25/06/24  |  מירב ארד

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה בנוגע לפסיקת בג"ץ לחייב גיוס תלמידי ישיבה: "מדובר בפסיקה היסטורית וחשובה. צריך לקרוא את ההחלטה במלואה ולראות את המספרים, אבל מדובר בפסיקה שכל הציבור מימין ומשמאל צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה. לצד כיבוד לומדי התורה יש חובה לבנות את הכוח הצבאי. מדינת ישראל צריכה לוחמים עכשיו".

+דרעי על פסיקת בג"ץ: "שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בא"י"
12:10 25/06/24  |  מירב ארד

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על פסיקת בג"צ: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו - התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה. אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר - נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים".

+השר גולדקנופף: החלטת בג"ץ צפויה, מצערת ומאכזבת
11:27 25/06/24  |  איציק וולף

שר השיכון, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), הגיב על פסיקת בג"ץ וכתב בחשבון שלו ברשת X כי מדובר בהחלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת. "מדינת ישראל קמה על-מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח", לשון התגובה.

+יו"ר העבודה יאיר גולן: איפה שאין ממשלה - יש צדק
11:18 25/06/24  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, אמר בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בעניין גיוס חרדים כי ההחלטה שהייתה מובנת לכל אזרח משרת במדינת ישראל הייתה מובנת גם פה אחד לכל הרכב השופטים בבית המשפט הגבוה לצדק.
"מברך על החלטה צודקת של בג״ץ. איפה שאין ממשלה יש צדק. חובת השירות הבטחוני והאזרחי צריכה לחול על כל צעיר וצעירה ישראלי, ללא הבדל של דת גזע ומין. נמשיך להילחם על דמותה הדמוקרטית והשיוויונית של ישראל", אמר.

+ח"כ סולומון: האשמות בהחלטת בג"ץ - ממשלות ישראל שנמנעו מהחלטה
11:16 25/06/24  |  איציק וולף

ח"כ משה סולומון (הציונות הדתית) אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות כי האשמים בהחלטת בג"צ היום הם ממשלות ישראל לדורותיהן.
"הימנעות מהחלטה היא לא פתרון. היה על מדינת ישראל ליצור מתווה שילוב ראוי כבר לפני שנים", טען והוסיף כי גם בג"צ לא מסייע לקידום מתווה, אלא "מחזיר אותנו לשיח של כוח והתנגדות", כלשונו.
"הדבר הדחוף ביותר הוא שצה"ל יערך ויתאים עצמו לגיוס של אלפי חרדים, והפרסום לפיו ראש מערך הכשרות בצה"ל יהיה בדרגה נמוכה יותר לא מראה שצה"ל רוצה או מסוגל להתקדם בכיוון. אני אמשיך לפעול לשילוב מלא של כל חלקי האוכלוסיה, אבל בשיח ולא בכוח", כתב.

+ח"כ ליברמן: פסיקת בג"ץ - צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי
11:13 25/06/24  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על פסיקת בג"ץ ואמר כי "יש שופטים בירושלים".
"לאחר שנים של מריחות ושל ניסיונות להגיע לפשרות ולהבנות, בית המשפט העליון קיבל החלטה שעושה צדק עם הציבור שנושא בנטל. בשנה בה איבדנו חטיבה שלמה של חיילים שנפלו במערכה או נפצעו קשה, בשנה בה מילואימניקים שירתו מעל 200 יום, אין הוכחה מוצדקת יותר לכך שצה״ל צריך עוד כוח אדם, עוד אנשים שיכנסו תחת האלונקה. אני מברך את בית המשפט העליון על החלטה זו, היא מהווה צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי", צייץ בחשבון ה-X שלו.

+מטה 'חופשי בארצנו': קוראים לקואליציה לגלות אחריות ולהימנע מהתחמקות מגיוס חרדים
11:10 25/06/24  |  איציק וולף

מטה המאבק חופשי בארצנו, הנאבק למען שוויון בנטל, הגיב על פסיקת בג"ץ ביחס לגיוס חרדים וציין כי פסיקת בג"ץ היום היא רגע מכריע בתולדות מדינת ישראל.
"מאז האסון הנורא של 7 באוקטובר, גיוס שוויוני ומלא של כל חלקי החברה הישראלית הוא צורך ביטחוני קיומי קריטי, ולא רק סוגיה מוסרית חברתית. טוב עשה בג״צ שהכריע כי גיוס החרדים אינו עניין של בחירה, אלא צורך ביטחוני דחוף. אנו מצפים שפסיקת בג"ץ תיושם באופן מיידי ומלא וקוראים לשר הביטחון ולחברי קואליציה נוספים שביטחון ישראל הוא לגלות מנהיגות ואחריות לביטחון ישראל. כל אל תתנו יד לשום דחייה או התחמקות, כי אלה יהיו פגיעה חמורה בחוסנה של מדינת ישראל וביטחונה, ופגיעה אנושה בעקרון השוויון", ציינו במטה.

+התנועה לאיכות השלטון: לפעול באופן מיידי לגיוס תלמידי ישיבות
11:08 25/06/24  |  איציק וולף

התנועה לאיכות השלטון קוראת לממשלה ולשר הביטחון לקיים את פסיקת בג"ץ ולפעול באופן מידי לגיוס תלמידי ישיבות.
"אנו מברכים על החלטת בג"ץ, המהווה ניצחון היסטורי לשלטון החוק ולעקרון השוויון בנטל. פסיקת בית המשפט העליון מחזקת את עמדתנו כי לא ניתן להמשיך במצב הקיים של אפליה בגיוס לצה"ל, וכי הגיע הזמן לשוויון בנטל", אמרו בתנועה.
עוד ציינו כי החלטת בית המשפט מחייבת את הממשלה ואת שר הביטחון לפעול באופן מידי לגיוס תלמידי הישיבות בהתאם לחוק, תוך שמירה על עקרון השוויון. "אנו קוראים לממשלה ולשר הביטחון ליישם את ההחלטה ללא דיחוי, לקיים את פסיקת בג"ץ ולפעול באופן מידי לגיוס תלמידי הישיבות".

+בג"ץ: לגייס את תלמידי הישיבות ולהפסיק את המימון בגין מי שאינם מתגייסים
10:50 25/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תשעת השופטים קובעים פה אחד: אין לצה"ל שיקול דעת בשאלה אלו אוכלוסיות לגייס; הפטור לחרדים מהווה אכיפה סלקטיבית פסולה; מעמסת אי-השוויון בנטל חריפה במיוחד לנוכח המלחמה  ▪  פוגלמן אינו קובע כיצד לממש את חובת הגיוס; המימון יישלל מן הישיבות רטרואקטיבית מ-1 באפריל  ▪  פסק הדין צפוי לטלטל את המערכת הפוליטית ואולי אף להוביל לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות

הדיון בבג"ץ בגיוס החרדים [צילום: עמית שאבי, פול]
בג"ץ לא הורה מעשית כיצד לגייס את החרדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
איתמר לוין
תשעת השופטים קובעים פה אחד: אין לצה"ל שיקול דעת בשאלה אלו אוכלוסיות לגייס; הפטור לחרדים מהווה אכיפה סלקטיבית פסולה; מעמסת אי-השוויון בנטל חריפה במיוחד לנוכח המלחמה    פוגלמן אינו קובע כיצד לממש את חובת הגיוס; המימון יישלל מן הישיבות רטרואקטיבית מ-1 באפריל    פסק הדין צפוי לטלטל את המערכת הפוליטית ואולי אף להוביל לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות
מרדכי איש שלום
גיוס בעלי פטור משירות - צו הדקה    להרחבה מהירה ורבת ממדים של בניין כוח המילואים משמעות כלכלית לא מבוטלת, ובכל זאת אני מציע לכל הכלכלנים ובמיוחד לבוגרי אגף התקציבים, החשכ"ל וחלק מהאקדמיה להפסיק לאיים עלינו ב"עשור האבוד"
עידן יוסף
סרן (מיל') עידן סיבוני הנחה דיון על גיוס חרדים באוניברסיטת רייכמן, שבמהלכו התעמת עם פעילי שמאל שהפריעו לח"כ יצחק פינדרוס לדבר    פינדרוס טען שגיוס חרדים יצליח רק אם יובטח שישמרו על אורח חייהם, בעוד שי פירון טען שלימוד התורה לא מנע את אירועי 7 באוקטובר וקרא לחרדים להגן על המדינה
שמואל רוזנר
ישראל מתקרבת למשבר שבו תתקשה לגייס כוח אדם למשימות חיוניות, בגלל שחיקה בתחושת החרום ואמון נמוך בהנהגה. הפער בין דרישות השירות המוגברות מחלק מהציבור לבין פטור משירות לאחרים, יחד עם ספקות לגבי סיכויי הניצחון, מערערים את המוטיבציה להתגייס. המלחמה מהווה מבחן קשה לחברה הישראלית, במיוחד לקבוצות המשרתות, והעלאה מתמשכת של דרגת הקושי עלולה להביא לנקודת שבירה ללא אפשרות תיקון
עידן יוסף
רב-אלוף הרצי הלוי אומר כי גדודי חרדים בבקעת הירדן וביהודה והשומרון יורידו לצבא תעסוקה של אלפי אנשי מילואים    לדבריו, יש הזדמנות לשינוי מסוים בחברה החרדית ובמקביל נעשה מאמץ להטיב את תנאי אנשי המילואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il