X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לגייס את הטפילים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
שוב "יש שופטים בירושלים"
החרדים אינם אוכלים בשר חזיר אבל מתנהגים כחזירים אילו הייתה בהם רגישות היו מקדימים מחווה להכרעת בג"ץ מסלקים אל צה"ל מיד 1,000 רמאים שאינם לומדים אבל מקבלים כסף מן הישיבה
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

שתי הערות מקדימות:
  • הפרופסור אביחי מנדלבליט שגה בענק כאשר לא חקר את בנימין נתניהו על החשד הפלילי בפרשת הצוללות, ולא עקב וכן עיכב. איני חושד בו כי רצה לסייע במתכוון לנתניהו לחמוק מבירור ראוי עם גורמי החוק. אבל זו הייתה התוצאה. הצטרפותו למחננו לאחר מכן מעידה כי גם הוא מבין זאת.
משה (בוגי) יעלון אינו היחיד שתרם לחשיפת תעלולי ופעלולי נתניהו בנושא הצוללות. יבואו על הברכה רביב דרוקר וד"ר אליעד שרגא, ומי שעשתה זאת באומנות ראויה לצל"ש קרן מרציאנו שראיינה את נתניהו והיכתה אותו (מילולית) אל החומש, שוק על ירך. היא הצליחה להביאו לעמדה בה הודה כי שיקר ורימה כאשר הכחיש את ההחלטות שייוחסו לו.
  • החרדים אינם אוכלים בשר חזיר אבל מתנהגים כחזירים. הם הבינו כי שופטי בג"ץ עומדים לקבוע כי ההשתמטות המכוערת שלהם משירות בצה"ל בזויה. אילו הייתה בהם רגישות היו מקדימים מחווה להכרעת בג"ץ. מסלקים אל צה"ל מיד 1,000 רמאים שאינם לומדים אבל מקבלים כסף מן הישיבה. אבל החזירים רוצים הכל ותמיד ומייד. לא היה להם את החוש למתן את המכה.
עוד נושא זה הולך - וזה בא. תשעה שופטי בג"ץ -לתפארת מדינת ישראל - החליטו היום פה אחד ועל-פי נוסח אחיד כי חוק ההשתמטות הוא בפועל עבירה של הממשלה. עליה לגייס את המשתמטים והעריקים-בחסות-החוק מהמחנה החרדי.
איני רוצה להיכנס כאן ועתה לבדיקת העוול והחמס שהמיט עלינו נתניהו. מה כן? אני מציע שתי התכנסויות:
האחת של ראשי המחאה, שיודיעו על דעת הקהל ועל דעת המקום ועל דעת הכיכרות כי אם תנסה הממשלה לחמוק מלממש את החלטות תשעה שופטי בג"ץ, פה אחד, לא ימשיכו להכיר בשלטון הקיים כבממשלה לגיטימית. זה מרחיק לכת. אבל זה מה שצריך לעשות.
האחרת היא התכנסות של ראשי הסיעות האופוזיציוניות שיקבלו החלטה זהה. היועצת המשפטית המעולה גלי מיארה-בהרב כבר הודיעה כי בשלב זה יש לגייס 3,000 טפילים, אז נא להתחיל.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  26/06/2024   |   עודכן:  26/06/2024
+האמת על התנגדות החרדים לגיוס ועל עמדת הליכוד
09:42 26/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תשע הערות בעקבות פסק דינו של בג"ץ: שני נתונים בהם טמון הסיפור כולו, התגובה השקרית של החרדים, כמה באמת יתגייסו בשנים הקרובות, וכיצד הליכוד סותר את עצמו רק כדי לשרת את הישרדותו של נתניהו

פיקוח נפש דוחה את התורה כולה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+חקיקה מוסדרת
09:09 26/06/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

מלבד גברים חרדים יש לפחות שש קבוצות נוספות שהפטור שניתן להם משירות מבוסס על שיקול הדעת של גורם ברשות המבצעת ואינו מעוגן במסגרת חקיקה: ערבים, ערביות, דרוזיות, צ'רקסיות, ארמנים וארמניות

להסדיר בחקיקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+המפלגות החרדיות שוקלות לתמוך בממשלה מבחוץ
01:41 26/06/24  |  עידן יוסף

אחרי פסיקת בג"ץ: בשס וביהדות התורה דנים באפשרות לפרוש מהממשלה - ולתמוך בה מבחוץ לפי העניין. לגישתן אין טעם להישאר בממשלה שאינה מקדמת את הנושאים החשובים לה (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב "יש שופטים בירושלים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"משפטי ופלילי " נוסח מרגלית
שלמה המגיב  |  29/06/24 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואמרו כי התעקשותו להסכמה בעניין גיל הפטור משחקת לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה    השר שיקלי: "אסור לוותר על הורדת גיל הפטור. הפערים אינם דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים"
איציק וולף
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מזכיר שחובת מערכת הביטחון לגיוס תלמידי הישיבות חלה כבר מ-1 ביולי אשתקד וקובע כי יש להציג תוכנית גיוס של יותר מ-3,000 מתגייסים בשנה לנוכח צרכי הצבא ולשם קידום השוויון בנטל
מירב ארד
עוד נמסר: הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ אלא השלמת חוק הגיוס    לפיד למפלגות החרדיות: "נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות - התורה היא לא תירוץ להשתמטות"    המחנה הממלכתי: אם החוק הזה כל כך היסטורי ונכון, איך זה שראש הממשלה נתניהו והסיעות החרדיות הצביעו נגדו?
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
איתמר לוין
תשעת השופטים קובעים פה אחד: אין לצה"ל שיקול דעת בשאלה אלו אוכלוסיות לגייס; הפטור לחרדים מהווה אכיפה סלקטיבית פסולה; מעמסת אי-השוויון בנטל חריפה במיוחד לנוכח המלחמה    פוגלמן אינו קובע כיצד לממש את חובת הגיוס; המימון יישלל מן הישיבות רטרואקטיבית מ-1 באפריל    פסק הדין צפוי לטלטל את המערכת הפוליטית ואולי אף להוביל לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il