X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור בתחום הנדל"ן השאלה החשובה היא איך עושים זאת נכון ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב?
▪  ▪  ▪

תחום הנדל"ן הוא תחום מעניין במיוחד כיוון שהוא מצביע על מגמות כלכליות של המשק. הוא מהווה מעין מדד לצמיחה ומעמיד אתגר מיוחד לתחום יחסי הציבור. מאחר ואין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור, השאלה בתחום הנדל"ן היא איך עושים זאת נכון? ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב?
בדיוק כשם שבונים תוכנית עסקית לעסק, כך צריך לבנות תוכנית תדמיתית בתחום שתענה על מספר צרכים ותעביר את המסר בצורה נכונה ומקצועית. לענף הנדל"ן קהלי מטרה ספציפיים, פרויקטים שונים ומגוונים ובעיקר מטרות שונות ממטרות של מפעל יצרני, לדוגמא, מאחר והן ארוכות טווח ומורכבות יותר.
תחום הנדל"ן נושק לאמנות. כל פרויקט אשר נולד ממוחו הקודח והיצירתי של אדריכל או יזם, מעביר מסר או נגיעה אישית של הוגה הפרויקט. והתהליך האסטרטגי של יחסי הציבור מתחבר בדיוק לזה. בנוסף, בנדל"ן לוחות הזמנים שונים, תהליך העבודה שונה לגמרי ובהתאם לכך גם האסטרטגיה התדמיתית צריכה להיבנות בהתאמה מושלמת.
כדי "לתפור את החליפה האופטימאלית" עבור פרויקט, חברה או אדם מסוים בתחום יש צורך להתחיל במחקר מעמיק על יוזם הפרויקט / מקים החברה / המהנדס או האדריכל לצורך העניין. צריך להתחיל הרבה לפני שהפרויקט עלה על הנייר בכלל, כי תמיד יש סיפור שנמצא שם שהוא זה שיכול לשפוך אור על המטרות של הפרויקט וכך לעזור למצוא את אופי האסטרטגיה אשר תיבנה.
יש צורך בניתוח אופי הפרויקט ובהגדרתו אותו, לדוגמא לא סתם "שכונת אלמוגים", אלא: שכונה לזוגות צעירים, כי ההגדרה של הקהל היא שעוזרת להעביר את המסר ולתקשר אותו בקרב קהלי המטרה הפוטנציאלים ברוח הפרויקט. לכל פרויקט יש את הדבר המייחד והמבדיל אותו מאחרים. יחסי ציבור נועדו להבליט ולהוציא החוצה את כל יתרונות הפרויקט בצורה מיוחדת אשר תמשוך ותעניין את קהל היעד.
יחסי הציבור מגיעים לפני כולם. לפני מכירות, לפני שיווק ולפעמים גם לפני המוצר. התפקיד של יחסי הציבור הוא לספר לכולם (קהלי המטרה כמובן) על היזם, על הפרויקט, על היתרונות שלו ועוד. הם נמצאים בשלב הטרום שיווקי מאחר שהם בעצם אלו שפותחים את הדלתות. ברגע שהצרכן שמע כבר על המוצר יש עניין מסוים ואז דרכו של השיווק קלה יותר. קשה מאוד למכור לצרכן הישראלי משהו שאין עליו את חותמת ה"שמעתי על". היום אנונימיות מרתיעה בגלל ניסיונות כושלים מהעבר. יחסי ציבור טובים מספקים סוג של "תעודת ביטוח" ומייצרים את האמינות המתבקשת.
המכנה המשותף להייטק, לאמנות, לעסקים, לצרכנות ולנדל"ן הוא שלכולם מטרות שיווקיות וקהלי מטרה ספציפיים, אשר מומחיות ביחסי ציבור תגיע אליהם ותעשה את כל מה שנדרש כדי לקדם אותם נכון. חשוב להדגיש את המילה נכון מאחר וכל אחד יכול לנסות ולעשות יחסי ציבור, ומדי פעם גם אולי להצליח ולהכניס כתבה, השאלה בהיבט כולל על המוצר היא האם זה נכון מבחינת מיצוב, והאם זה נכון מבחינת התדמית שהחברה או היזם רוצים לשדר. לדוגמא בתחום של קשרי מדיה: האם יהיה נכון לתת כתבה גדולה לידיעות אחרונות או שעדיף לתת למגזין G? יכול מאוד להיות שקהל היעד הוא ברובו עסקי ולכן גלובס יתאים יותר. צריך לתכנן את תהליך החשיפה ולהתאים אותו כמו כפפה למטרות התדמיתיות שהציב העסק בתחילת דרכו.
מוניטין של חברה לא נולד ביום אחד ונוצר ממס' מרכיבים. בניית מוניטין חיובי לוקחת זמן כאשר מנגד הריסת מוניטין יכולה להתבצע בקלות ע"י פעולה אחת לא נכונה. מאחר ואנו חיים במדינה בה הצרכן משלם מחצית מהסכום על המוניטין, חובה להתייחס אליו בהתאם ולתכננו כראוי. כי רק מוניטין חיובי ויוקרתי מאפשר לגבות מחיר גבוה בהתאם שזו הנוסחא לרווחים.

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
נשאלת השאלה אם הציבור מוכן לקבל מצב שבו שופט, שישב בדינו של אדם, יתגולל עליו בשלב מאוחר יותר מחוץ לבית המשפט - עד שידביק לו תכונת אופי ניצחית
אביתר בן-צדף
לניצב מיקי לוי, המועמד לסמפכ"ל, יש קופה של שרצים משלו, ובעיקר – זיכוי שערורייתי, בדין משמעתי, ממתן עדות שקר ומאלימות כלפי מפגינה    האם אסף חפץ צודק, בטוענו, שמינוי גנות הנו מזימה פוליטית למנות חבר של אולמרט למפכ"ל?
אמיתי גזית
כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ולמרות זאת, רבים מתקשים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום    לעתים קרובות קושי זה נובע ממחסום פסיכולוגי
עו"ד אברהם פכטר
וועדת זיילר קבעה: שחיתות, חלמאות, רשלנות במחוז הדרומי של המשטרה    השר דיכטר - מנסה לנענע את העץ, כדי שהתפוחים הרקובים יפלו, ולשפץ את הצמרת
ראובן לייב
אין צורך לטוס במחלקה ראשונה או במחלקת עסקים כדי לזכות במבחר ארוחות    גם לטסים במחלקת התיירות יש אפשרות, שלא כולם יודעים עליה, לבחור מתוך מגוון גדול של ארוחות    צריך רק לדעת להזמין מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il