X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההמלצות להגברת התחרות בתחבורה הציבורית ולשיפור השירות באוטובוסים נגרעו מנוסח ההצעה שבה תדון הממשלה - בעקבות לחצים שהפעילו אגד ודן, ובשל התנגדות שר התחבורה
▪  ▪  ▪
אגד. הפעיל לחצים [צילום: פלאש 90]

הממשלה צפויה לאשר היום ארבעה נושאים מדוח טרכטנברג: הקמת מערכות להסעת המונים ורשות תחבורה ציבורית, ושני נושאים שכבר נדונו בשבוע שעבר: הורדת יוקר המחיה והגברת משילות הממשלה.
גם השבוע ממשיך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את הדיון בממשלה בליבת הנושאים שבדוח טרכטנברג, ומעדיף לדון בנושאים שבשולי הדוח. כך, למשל, הממשלה לא תדון היום בקיצוץ שראש הממשלה אישר בספטמבר - ושלאחרונה מסעיר את משרדי הביטחון והאוצר - של 3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון. ללא הקיצוץ הזה לא ניתן לבצע את כל התיקונים החברתיים שעליהם המליץ דוח טרכטנברג.
הממשלה גם לא תדון היום בהנהגת חוק חינוך חובה לילדים בני 3-4 ובנושאי חינוך אחרים שבהם היא הייתה אמורה לקבל החלטות - לפי התכנון המקורי עוד בנובמבר - וכן בנושאים בתחום הדיור, שוק העבודה, תעסוקה וחינוך חרדים, תעסוקת ערבים, שירותים חברתיים, מדיניות פיסקלית ועוד.
הדיון בהורדת יוקר המחיה ובהגברת משילות הממשלה מתקיים היום לאחר שהממשלה לא מיצתה את הדיון בנושאים אלה בישיבתה השבועית הקודמת. הנושאים התחבורתיים שבהם יתקיים דיון היום, לפי הנחיית ראש הממשלה, הם נושאים ישנים, שעליהם דנה הממשלה וקיבלה לגביהם החלטות לפני שלוש שנים.
בנושא הקמת מערכות להסעת המונים, רכבות ותחבורה ציבורית, קיבלה הממשלה החלטות ב-24 באוגוסט 2004 וב-12 באוגוסט 2007 לפי ההצעה שתובא היום לאישור הממשלה. מנכ"ל משרד התחבורה, בשיתוף עם הממונה על התקציבים באוצר ובתיאום עם משרד ראש הממשלה, יכין את המתווה להקמת מערכות להסעת נוסעים בתחבורה הציבורית היבשתית עד 2025 במטרופולינים ובערים הגדולות. התוכנית תפרט את הפרויקטים לביצוע, בנוסף לפרויקטים שכבר אושרו, לרבות מסילות ברזל מקומיות ומסלולי נסיעות לאוטובוסים רבי קיבולת (BRT), כולל לוחות זמנים ותקציבים. שרי התחבורה והאוצר יגישו את התוכנית לאישור ועדת שרים מיוחדת לנושא זה עד פברואר 2012.
ההצעה להקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית ורשויות תחבורה מטרופוליניות תגובש על-ידי צוות בין-משרדי בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, האוצר, הפנים והמשפטים. משרדי התחבורה והאוצר יפיצו את תזכיר החוק עד אפריל 2012. הממשלה כבר קיבלה החלטות להקמת רשות כזו בשני דיונים שהתקיימו ב-12 באוגוסט 2007 וב-24 באוגוסט 2008.
הצעת ההחלטה בפרק התחבורה רחוקה מהמלצות ועדת טרכטנברג, ורוקנה למעשה מהיבטיה הצרכניים והתחרותיים. המלצת הוועדה להוציא את כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים נגרעה מנוסח הצעת המחליטים - בטענה שהיא סתרה את הסכמי התחרות שנחתמו עם החברות עד 2020. כמו-כן, נגרעו המלצות ועדת טרכטנברג לשדרוג ענף התחבורה הציבורית - בעקבות המחלוקת בין משרד האוצר לשר התחבורה, ישראל כץ, באשר למימון מחציתו בידי משרדו.
מדובר בתוכנית הכוללת בין היתר הורדה של תעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות לסטודנטים ולזכאי ביטוח לאומי, הוספת אוטובוסים בקווים אזוריים ב-33%, הגברת תדירות האוטובוסים למכללות, למוסדות דיור מוגן וליישובים כפריים ופריפריאליים, הגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית והוספת מערכות מידע אלקטרוני בתחנות אוטובוס ובאינטרנט.
עלות התוכנית לחומש הקרוב נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל, שבהם אמורים לשאת באופן שווה משרדי האוצר והתחבורה. ואולם, כץ מתנגד למימון התוכנית מתקציב משרדו, שמשמעותו היא גריעה של 1.25 מיליארד שקל מתקציב הכבישים של המשרד לחומש זה.

תאריך:  11/12/2011   |   עודכן:  11/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה גורסת עוד פרק בדוח טרכטנברג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהדות לא דת היא דרך לחיים
דן נמקו  |  11/12/11 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שהייתה ראש לשכתו של אולמרט ולא העידה במשפטה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, תעלה על דוכן העדים במשפט בו היא מואשמת במירמה והפרת אמונים בפרשת רשות המיסים
יואב יצחק
היועצת המשפטית של רשות השידור חנה מצקביץ' פגעה עם רכבה בקטנוע שחנה סמוך לרשות השידור בירושלים וגרמה נזק    למרות זאת, היא לא דיווחה מיידית על-כך    בעזרת מצלמות האבטחה התגלה: מצקביץ' היא שפגעה והסתלקה
מירב ארד
ישראל נמחקה ממפת המשלחת הפלשתינית לבריטניה    הרשות הבריטית לפרסום גינתה את המשלחת הפלשתינית ודרשה לתקן את המפה
יפעת גדות
ירידה במשקל והורדת רמות האינסולין - שתיהן נדרשות למניעת סרטן שד    חוקרים גילו כי הגבלת צריכת פחמימות למשך יומיים בשבוע יכולה להיות גישה תזונתית טובה יותר מאשר הגישה הסטנדרטית
איציק וולף
אביבה מקש נורתה למוות בידי בעלה לשעבר ג'מבר מקש    לאחר מכן ירה מקש בעצמו ומת מפצעיו    ארבעת ילדיהם של בני הזוג הועברו לטיפול רשויות הרווחה ולאחר מכן לבית דודתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il