X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכאלי וליברמן. לא סיפרו על הבעיות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
דרך פחות שווה: הרפורמה תפגע בעיקר בנוסעי הרכבת
בחלק מן המקומות, בעיקר בנסיעה מהפריפריה למרכז, יעלה מחיר הנסיעה העולל שימוש ברכבת ישראל בעשרות שקלים המשמעות: רכבות לעשירים בלבד, שירות לקוי לערים הרחוקות והכבדה על שירות האוטובוסים הבין-עירוני
רפורמת "דרך שווה": שיטת הטבעות תוחלף בשיטת המרחק
עידן יוסף
לצד ביטול הערך הצבור והתעריפים העירוניים הנמוכים, תונהג שיטה חדשה למחיר אחיד של 5.50 שקלים לנסיעה ברדיוס 15 ק"מ * הרפורמה כוללת מינויי חופשי חודשי אזוריים ב-99 שקלים ומינוי ארצי ב-225 שקלים
לרשימה המלאה

רפורמת "דרך שווה" שעליה הכריזו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן, צפויה לפגוע ברבים מהנוסעים ברכבת ישראל, ובמקרים מסוימים אף להביא להתייקרות של עשרות שקלים.
ניתוח שערך News1 מגלה כי עיקר הנפגעים הם נוסעים העושים שימוש במינוי חופשי יומי, ומקצתם גם באלה העושים שימוש במינוי חופשי חודשי. עליות מחירים נרשמות לא רק בתוך המטרופולינים הגדולות, אלא גם באזורי הפריפריה וכן בנסיעות מהפריפריה למטרופולינים.
בעוד שחלק מן התעריפים ללא שימוש ברכבת יעלו מעט, תעריפים הכוללים שימוש ברכבת יעלו שאופן חד יותר. משמעות הדברים היא למעשה הדרה של נוסעים בפריפריה הצפונית והדרומית, שנסיעה באוטובוס במקום ברכבת עשויה להאריך להם את משך הנסיעה בשעה או יותר. כך למשל, היום כדי להגיע למרכז הארץ במהירות ולחזור הביתה בו-ביום נוסעים תושבי הגליל המערבי ברכבת ישראל. כעת, עם העלאת תעריף הנסיעה היומי ב-43.5 שקלים(!) ייאלצו תושבי נהריה למשל לוותר על נוחות הרכבת ולעבור לנסיעה באוטובוסים בין-עירוניים שייתקעו בפקקים, לעשות החלפות רבות, ולסיים את הסידורים במרכז מוקדם כדי לתפוס אוטובוס חזרה, או להיתקע ללא תחבורה ציבורית וללון במרכז עד היום שלמחרת.
העלאת מחירי הרכבת ברפורמה החדשה כולאת למעשה את תושבי הפריפריה בתוך המטרופולינים שבהן הם גרים והופכת אותם לנוסעים שבועיים של אוטובוסים. הדבר עשוי להכביד ולהעמיס על הקווים הבין-עירוניים ובמקביל להפוך את הנסיעה ברכבת ל"שירות פרימיום" לעשירים בלבד.
איפה ואיפה

בארגון נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו" אומרים כי חוזרת שיטת האיפה ואיפה בין הרכבת לאוטובוסים. לדבריהם, חופשי חודשי לרכבת יעלה בין 255 (עד 40 ק"מ) ל-600 ש"ח ויותר. נסיעה בין באר שבע לתל אביב למשל תעלה ברכבת פי 3 מאשר באוטובוסים. גם נסיעות בודדות ברכבת בחלק מהמסלולים יתייקרו.
בארגון צופים כי תהיה לכך השפעה על החזרי ההוצאות מהמעסיק במסלולים שיש בהם אוטובוס מקביל לרכבת, ומביעים חשש שעובדים בעבודות ללא כוח מיקוח מול המעסיק ייפגעו מכך שישולם להם רק החזר על החופשי-חודשי לאוטובוסים.
עוד הם אומרים כי הרפורמה אינה מיטיבה עם נוסעים מזדמנים, גם לא בפריפריה, בה נשמרו מחירים נמוכים היסטוריים לנסיעה בודדת.
בתחבורה בדרך שלנו מדגישים כי חישוב של מרחק הנסיעה באוטובוסים יהיה מתחנת העלייה, ואם משלמים ברב-קו, הנוסע יצטרך לבחור בעצמו את התעריף הנכון, ככל שישנו יותר מתעריף אחד בקו. לדעת תחבורה בדרך שלנו, הדבר עלול לגרום סרבול וטעויות שיגררו קנסות, במקרים שבהם למשל תחנת היעד שלך נמצאת 15.1 קילומטר בקו אווירי מהמוצא ולא 14.9.

תאריך:  03/04/2022   |   עודכן:  05/04/2022
+איטי בעיר
09:27 04/04/22  |  אייל בהרי   |   לרשימה המלאה

מאחורי האידיליה של קידום הנת"צים, מסתתר פספוס גדול ובעל משמעות רבה הן לפתרון בעיית הפקקים והן לרצון של מקבלי ההחלטות לבזר את שוק הדיור אל מחוף למדינת תל אביב

התנועה זורמת באיטיות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+פורסם צו השתתפות הרשויות המקומיות במטרו
01:37 04/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

24 רשויות מקומיות ישתתפו בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד ש"ח על פני תקופה משתנה  ▪  שעלות המיזם כולו נאמדת ב-150 מיליארד ש"ח, מחציתו במימון המדינה

אביגדור ליברמן [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]
+ח"כ בוסו: גם בתחבורה הציבורית דאגו לעשירים והשאירו את החלשים בתא המטען
01:14 04/04/22  |  עידן יוסף

יו"ר השדולה למאבק ביוקר המחיה, ח"כ אוריאל בוסו (שס), שיזם דיון ברפורמת התעריפים בוועדת הכלכלה בכנסת, תוקף את הרפורמה בתחבורה ציבורית: "ראיתי כמה ניתוק יש בין המשרד והשרה, לבין תושבי הפריפריה, הרפורמה אומרת דבר אחד העשירים ימשיכו להחזיק את הרב-קו ברכב הפרטי והחלשים יאלצו לעלות איתו לאוטובוס במחיר כפול, לסיכומה של ממשלה מנותקת, מהיום גם בתחבורה דאגו לעשירים והשאירו את החלשים בתא המטען".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman אגד אגד תעבורה אמיר אסרף / Amir Asraf גילה אדרעי דן / Dan ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan מטרופולין /  Metropoline מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משרד התחבורה נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd נתיב אקספרס סופרבוס /  Superbus קווים
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
דרך פחות שווה: הרפורמה תפגע בעיקר בנוסעי הרכבת
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפעילה מעל עשור אתר מידע ממשלתי, אך אינה ממלאת אחר הוראות החוק המחייב הצגת מידע מלא ומהימן    חלק מתעריפי הנסיעה כלל אינם מופיעים באתר ולגבי חלק מן הנסיעות נמסר מידע כוזב    משרד התחבורה: פועלים בעניין
עידן יוסף
פרסום ראשון: מזרחי, ששימש כיו"ר מזכירות אגד וכמנכ"ל אלקטרה אפיקים (אגד תעבורה לשעבר) מסיים את תפקידו כמנכ"ל אחרי שש שנים    במקומו ייכנס ליאור פופוביץ לנעלי המנכ"ל
עידן יוסף
משרד התחבורה שוב דוחה את הפעלת הרכבלית, והפעם למועד לא ידוע    תושבים ופעילים חברתיים בחיפה פנו לבהרב בטענה כי לא ניתן להפעיל את הרכבלית ללא שינוי בחקיקה ראשית מפאת היותה מנוגדת להסדרים ראשונים ולתנאי המכרז    ח"כ אבוטבול: משרד התחבורה מפר את חוק יסוד הממשלה
עידן יוסף
דוח: חברות דן ואגד תעבורה נותנות את השירות הגרוע ביותר    לעומתן אגד, אילות, נתיב אקספרס ודן בדרום מראות תוצאות טובות    חריגות קשות מהלו"ז של המטרונית    מגמה מדאיגה בהנגשה לבעלי מוגבלויות
עידן יוסף
בפגישת ההיכרות צפויים המפעילים להעלות בפני שרת התחבורה את בעיית המחסור בנהגי תחבורה ציבורית והידירה במספר הנוסעים    יומיים בלבד לפני תחילת רפורמת התעריפים, ומשרד התחבורה טרם פרסם את פרטיה לציבור ולמפעילים - בציונות הדתית ובשס מוחים על חוסר השקיפות
רשימות נוספות
חדש: רכבת מהירה ממודיעין לירושלים ב-29 דקות  /  עידן יוסף
המפעילות החדשות בתחבורה הציבורית: אקסטרה עולה; תנופה צונחת  /  עידן יוסף
תנועת הרכבות התחדשה לאחר כיממה וחצי של תקלה  /  עידן יוסף
תחבורה ציבורית לצמצום פערים  /  אמיר רוזנבלום
השרה ליחסי ציבור  /  עידן יוסף
שדרוג התחבורה הציבורית בנהריה ובאשדוד צריך להיות אפקטיבי  /  עידן יוסף
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il