X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

ועדת העבודה והרווחה דנה במצבם של ניצולי השואה, ובני הדור השני הסמוכים לשולחן הוריהם עקב מוגבלות פיזית או נפשית. יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, דיבר בלהט על המשמעות ההיסטורית של הנצחת השואה והדגיש את חובתה של המדינה לעמוד לצד ניצולי השואה בכל שיידרש. הוא הדגיש את חשיבות השמירה על הזהות והמורשת היהודית של הניצולים וצאצאיהם, והפציר בציבור למסור לילדיהם את שמות הסבים והסבתות שלהם בגאווה.
היועצת המשפטית של הרשות לזכויות ניצולי השואה, גליה אריכא, הדגישה את מחויבות הרשות לזכויות החברתיות והבריאותיות של הניצולים ויקיריהם. סגן השר אורי מקלב, האחראי על הרשות לשיקום ניצולי שואה, שיבח את פעילות הרשות והודיע כי יקדם את הצעת הסיוע לילדי הניצולים הזקוקים לתמיכה. בתום הדיון הודיע היו"ר כי הוועדה תקיים דיונים מהירים לקידום הנושא לרווחת ניצולי השואה.
תאריך:  24/01/2023   |   עודכן:  24/01/2023
+עד לתיקון חוק הנכים: השתתפות משהב"ט בדמי הביטוח תישאר 37.5%
11:29 25/01/23  |  מירב ארד

שר הביטחון יואב גלנט ויו״ר ועדת העבודה והרווחה ח״כ ישראל אייכלר סיכמו לפעול לתיקון חוק הנכים בנושא השתתפות בדמי הביטוח במושב הכנסת הנוכחי. עם עדכון החוק והתקנת תקנות מתאימות יגדל שיעור ההשתתפות של משרד הביטחון בדמי הביטוח הסיעודי של נכי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה ל-50 אחוזים החל מה-1.4.23.
בשלב זה, עד לתיקון כאמור, ועדת העבודה והרווחה תאשר את התקנות שהונחו ע״י שר הביטחון גלנט, להגדלת סכום הניכוי עבור דמי הביטוח הסיעודי, ובהתאם השתתפות משרד הביטחון בדמי הביטוח תשאר בשיעור של 37.5 אחוזים מסך התשלום, למרות התייקרות דמי הביטוח.

+ועדת הכנסת מאיישת שש ועדות מיוחדות
09:46 25/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחלוקת מול רע"ם על סמכויות הקמת הוועדה לענייני החברה הערבית מעכבים את הקמתה  ▪  אושרו מועדי הכנסים במושב הראשון והשני של הכנסת ה-25

ח"כ אליהו רביבו בסיור בכלא איילון [צילום: אליסף רובינשטיין]
+שווי נכסי קרן העושר הגיע ל-612 מיליון דולר
00:33 25/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החשכ"ל יהלי רוטנברג: בקרן פועלים אנשים מקצועיים וייקח זמן עד שיראו תשואות  ▪  חברת ועדת ההשקעות, פרנסואז בן צור: הקרו היא דוגמה לתכנון ארוך טווח במדינה  ▪  ליברמן; אם יש תשואה חיובית, המשמעות היא שנעשית עבודה טובה ופעילות הקרן יעילה

רוטנברג. אופק ארוך טווח של 50-40 שנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התעשיה מגיבה לרפורמת מיסוי השמנים והממסים
00:29 25/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המיסוי נועד להפסיק יבוא וייצור חומרים המשמשים כתחליף לסולר  ▪  רשות המיסים: בשל בקשות מוצדקות רשימת הפטורים לתעשיות תגדל במסגרת הרפורמה, ורשימת החומרים החייבים במיסוי תורחב  ▪  תעשיות ויצרנים: הפטורים שניתנו אינם כוללים אותנו ופוגעים בנו משמעותית  ▪  בעלי מפעלים קטנים טוענים כי הם מושפעים מהמיסוי יותר מאשר תעשיות גדולות שלעיתים פטורות  ▪  גם תעשיית הטקסטיל ותעשיות אחרות המשתמשות בשמן ממוסה נאלצות להשתמש בשמנים פחות אופטימליים ולהעביר את הייצור לחו"ל

במקום צריכה של מהילה, אנשים עברו לצרוך דלק תקני [צילום ארכיון: המשרד להגנת הסביבה]
+אחרי שנתיים וחצי של שיתוק: ועדת האתיקה מחדשת פעילותה
20:47 24/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בראש הוועדה יעמוד ח"כ ינון אזולאי וחבריה יהיו עמית הלוי, פנינה תמנו שטה ומאיר כהן

אזולאי. יו"ר הוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון הוארך בחמש שנים
20:18 24/01/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשפ"ג-2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 39 חברי כנסת מול 12 שהתנגדו.
יוארך בחמש שנים נוספות את תוקפן של התקנות. ההסדרים הכלולים בתקנות נוגעים בעיקרם לסמכויות השיפוט של בתי המשפט בישראל כלפי ישראלים שעברו עבירות באזור יהודה ושומרון או בשטחי הרשות הפלשתינית, לסמכויות הרשויות בישראל לבצע בישראל עונשים ומעצרים שהוטלו על-ידי השלטונות הצבאיים באזור, וכן לאפשרות לבצע באזור צווים ועונשים שהוטלו בישראל על תושב האזור.
התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראלים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלשתינית.

+מיקי לוי הגיע להפריע למסיבת העיתונאים של השר וסולק
19:34 24/01/23  |  עידן יוסף

אירוע חריג במסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי והמפכ"ל: מאבטחים ביקשו מח"כ מיקי לוי שהגיע במפתיע כדי להפריע, לעזוב את המקום בטענה שמדובר באירוע סגור. לוי, יו"ר ועדת הביקורת בכנסת, החזיק בידו את דוח המבקר נגד המשטרה על שומר חומות יום אחרי שבהוראת השר המפכ"ל לא הגיע לדיון אליו הוזמן אתמול, והתפרץ לעבר רב-ניצב קובי שבתאי.
לוי: ״אם השר מסרב לשלוח את המפכ״ל לכנסת, הכנסת תגיע לשר. הזלזול שהפגין השר בן-גביר בריבון שאמור לפקח על פעולות הממשלה, בלתי מתקבל על הדעת. גם אם יושב-ראש הכנסת אוחנה אדיש לכך, לא נאפשר לדרוס את הכנסת״.

+ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון חסוי על הזירה האירנית
18:01 24/01/23  |  איציק וולף

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום דיון חסוי בו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני-מבצעי.
חברי הוועדה שמעו את הערכת המודיעין העדכנית לגבי הזירות השונות, על הפעילות המבצעית - התקפית והגנתית - בגזרות השונות ועל מגמות עיקריות צפויות בכל זירה בשנת 2023. עיקר הדגש בדיון ניתן לזירה האירנית ולזירה הפלשתינית.
בין הגורמים שסקרו בפני הוועדה היו ראש מרחב ירושלים, יהודה ושומרון בשב"כ, גורמי המחקר והמבצעים בצה"ל, גורמי מודיעין בכירים מהמוסד ועוד.

+"כפיית מכירה של כאל תוביל לעליית מחירים"
17:44 24/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים דנה בתקנות המבקשות להפריד את פעילות כאל מבנק דיסקונט  ▪  מנכ"ל הבנק, אורי לוין: צעד רגולטורי קיצוני, החלטה שגויה ציבורית וצרכנית והימור מסוכן

מנכ"ל בנק דיסקונט אורי לוין [צילום: דוברות בנק דיסקונט]
+היועמ"שית על תיקון פקודת המשטרה: להעביר את החוק בוועדת השרים לחקיקה
15:21 24/01/23  |  מירב ארד

הדיון בפקודת המשטרה נדחה בעקבות דרישת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להעביר את החוק קודם בוועדת השרים לחקיקה. השר בן-גביר: "מדובר בהתנהלות מקוממת של מי שחושבת שוב ושוב שהיא מנהלת את ממשלת ישראל, ולא מייעצת לה".


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אבנר שלו / Avner Shalev אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אלי ויזל / Eli Vizzel אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot ג'ון איואן דמיאניוק גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla וינסטון צ'רצ'יל / Winston churchil ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יגאל אב-זיו / Yigal Even-Ziv יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz ישראל מאיר לאו / Israel Meir Lao לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עדי אלטשולר / Adi Altshuler עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
 
מושגים
 "הסדר השפה" "כצאן לטבח" "נאצים רגילים" אדולף היטלר (1945-1889) אריזציה גזירת השחיטה גזענות דרוויניזם חברתי הרמן גרינג (1946-1893) השמדה באמצעות עבודה מנהיגים רוחניים בימי התופת משפטי נירנברג סבון עמידה רוחנית ציד יהודים רוצח מאחורי שולחן כתיבה רצח רודולף (ישראל) קסטנר שואה
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ועדת העבודה דנה במצבם של ניצולי השואה והדור השני
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
עידן יוסף
בראש הוועדה יעמוד ח"כ ינון אזולאי וחבריה יהיו עמית הלוי, פנינה תמנו שטה ומאיר כהן
איציק וולף
ועדת הכספים דנה בתקנות המבקשות להפריד את פעילות כאל מבנק דיסקונט    מנכ"ל הבנק, אורי לוין: צעד רגולטורי קיצוני, החלטה שגויה ציבורית וצרכנית והימור מסוכן
עידן יוסף
יועמ"ש מערכת בתי המשפט עו"ד ברק לייזר: "מדוע הוחלט לבצע תיקון דרך חוק יסוד: השפיטה ולא בדרך המלך של חקיקת חוק יסוד: החקיקה? האם הסיבה לכך היא שכינונו של חוק יסוד חדש אורך זמן רב יותר?"    יו"ר ועדת החוקה: "חוק יסוד חקיקה אמור לעסוק בשאלת סמכויות הכנסת כגוף מחוקק. חובתנו להגביל את סמכויות השופטים, להבהיר להם את הקווים במסגרתם הם אמורים לפעול. זו חובתנו כאשר יש רשות ששוכחת את מקומה"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את תיקון תקנות התקשורת העוסקות בעבודתה של הוועדה המייעצת לשר התקשורת לטיפול בבקשות פטור מחובת פריסה אוניברסלית
עידן יוסף
ניתנה אפשרות לסיעות קטנות של עד 3 ח"כים לעשות שימוש בהסדר הנורבגי    בוטלה התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה    החוק גם אוסר על התפטרות מהכנסת במהלך בחירות או ממשלת מעבר
רשימות נוספות
כנסת 25  / מי ומי    | 
"הבעיה מתחילה כשקוראים לבן שלנו נסיך"  /  עידן יוסף
עובד סוציאלי יחויב לבקר בבית קשיש סיעודי   /  יפעת גדות, עידן יוסף
ארבעה קונים פוטנציאליים למפעל להבים  /  עידן יוסף
הדור שלנו מחפש אמת גדולה  /  אוהד טל
יאיר לפיד הזכיר לי את בגין  /  דבי ביטון
השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה  /  רון בריימן
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il