|
תאריך:
|
01/05/2012
|
|
|
עודכן:
|
01/05/2012
|
|
1 |
|
מוטו |
|
הנ"ל | 1/05/12 23:22 |
|
|
"אני מסתכלת בשמיים כאילו לא ראיתי אותם מעודי... אני נמוגה בהם, אין לי גבולות, אין לי סוף"
נטלי סארוט / ילדות (מצרפתית: אילנה המרמן)]
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
2 |
|
|
אני משתדל לא להגיב לשירים, הם בעלי מימד אישי, שיר זה שונה הוא גם אישי וגם כללי. מאחורי השיר יש כשל לוגי מרכזי, השיר המניח שיש רק אמת אחת האמת שלך. האמת שלך אומרת שהמצב הוא קסטרופאלי ולכן מי שמתפקד בו חייב להיות במצב רגשי מיוחד (נקרא לו אופורי). אבל מי אמר שהמצב באמת קטסטרופאלי? אולי דווקא אלה שרואים שהמצב קטאסטרופאלי הם אלה הרואים לא נכון, והם אלה שנמצאים במצב רגשי מיוחד (נקרא לו מצב חרדתי), וכל שאר האנשים חיים כרגיל, עמלים עובדים, שרים, צוחקים, כועסים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
מי אמר למי?
"מצבנו הבטחוני לא היה מעולם טוב יותר"
טוב שארם-א-שייח' בלי שלום משלום בלי שארם-א-שייח"
"אף שעל"
"הזמן פועל לטובתנו"
"ותשקוט הארץ 40 שנה"
"אין דבר כזה 'עם פלשתינאי' "
"אני לא צופה מלחמה מצד מצרים בעשר השנים הבאות"
[וכול האמרות המדיניות "החכמות" האלה נאמרו על-ידי בכירי מוסדות השלטון במדינה, כולל ראשנית-ממשלה אחת, ראש-ממשלה אחד, שר ביטחון אחד, ראש מודיעין אחד].
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
"המדינה זה אני!" [לואי ה-14] -- הוי כמה שהוא צדק, הלואי הזה, וכמה שזה נכון להיום כשמדובר, למשל, בצמד ביבי-ברק.
לאלה שאינם יודעים בדיוק מה משמעותה הכוללת של האימרה המפורסמת הנ"ל ומדוע היא נכונה לגבי מדינת-ישראל כאן ועכשיו, ועדיין חושבים בטעות שהמדינה היא אבסטקרט, שהיא מושג ערטילאי חסר גוף ופרצוף כמו האל המונותאיסטי בעיני אלה שמאמינים בו בעיניים עצומות: "המדינה" אינה אבסטרקט! "המדינה" היא גופים ופרצופים רבים, הלא הם הפקידים הבכירים, בעלי השררה, המכהנים בתפקידים ציבוריים שונים במוסדות השלטון ואמורים להיות משרתי הציבור ולא אדוניו; את זה כדאי לכול בעל זכות-בחירה להפנים ולזכור היטב בעומדו לפני תיבת הקלפי ביום הבוחר; במדינה דמוקרטית ליברליות מתקדמות מכונים הפקידים האלה, מבכיריהם הבכירים ביותר ועד זוטריהם הזוטריים ביותר "משרתי ציבור" והם אמורים לשרת באופן שווה את כול האזרחים, בלי הבדל ממון, קרבת-דם ועדה, דת, דעה, צבע עור, מוצא, מין, גיל וכיוצא באלה; לפי יחס פקידי מוסדות השלטון במדינת-ישראל לאזרחיה - מדינת-ישראל אינה מדינה דמוקרטית ליברלית מתקדמת, אלא מדינת-שבט; להבדיל מהרייך השלישי, למשל ולשנינה, שהיה מדינת-שבט ארית בעלת עוצמה עולמית -- מלכות ישראל השלישית היא מדינת-שבט יהודית בעלת עוצמה מקומית, למרות שהיא מגורענת (לפי מקורות זרים, כמובן) ועד-כה, היחידה המגורענת במזרח התיכון; מכאן, ולא משום מקום אחר, ההבדל בין עוצמת שיטות השמירה על "טוהר השבט" ושיטות הרחבת מרחב המחיה של השבט הזה לעומת השבט ההוא.
"הארץ" , להבדיל ממוסדות שלטון המכונים "המדינה", היא שטח גיאוגראפי; לכן, כשאומרים "המדינה" לא אמורים להתכוון לכרמי גפן וזית, לפרדסי-הדר, לשדות חיטה ושעורה, לנירים, לכרי מרעה, לנחליאלים הבאים לחרוף ולסנוניות המבשרות את האביב; גם לא לימות ולאגמים, לנחלי איתן ונחלי אכזב, לבתות, לפרחי-בר, לגריגות, לחורשות וליערות, להרים ולעמקים. לא. כלל וכלל לא! כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לערב-רב של פקידי רשויות כלליות ומקומיות, בעלי שררה בכירים יותר ובכירים פחות; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לשרים, לסגני שרים, לחברי-כנסת, לעוזרים פרלמנטריים, למנכ"לי משרדי ממשלה וסמנכ"ליהם ולסעייניהם של העוזרים למיניהם; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני מוסדות שהמכהנים בהם, מזוטריהם המצומקים ביותר ועד בכיריהם הנפוחים ביותר, מקבלים את שכרם מהקופה הציבורית, כלומר: מהמיסים הישירים ומהמיסים העקיפים הרבים הנגבים בדרכים שונות ומשונות מרוב האזרחים, כדי שאלה שבחרו להתפרנס כמשרתי-ציבור, יהיו באמת משרתי-ציבור ולא אדוניו של הציבור, והדברים אמורים בראש אמור בראש ובראשונה בראש הממשלה ובשרי ממשלתו. כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני חוקים, רבים מהם שונים ורבים לא פחות - משונים, שנחקקו על-ידי חברי-כנסת, שרובם רודפי כבוד ושררה, בראש ובראשונה לתועלת עצמם וקרוביהם ומקורביהם; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני גנראלים שבעיצומו של שירותם הצבאי נשאו עיניהם וישבניהם למשרות שררה באזרחות;כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון ליחסים נפקניים בין בעלי ההון לבעלי השלטון;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לחברי כנסת המסרסרים בדת וסוחרים בטוהר הגזע; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לאלה המאכלסים את שלוש רשויות השלטון, המחוקקת, המבצעת והשופטת, וכשפקידי הרשויות האלה מסתאבים הלוך וסאוֹב, הלוך ורקוב עד כדי כך שהרשויות מתקרבות למסה קריטית של ריקבון - חייב הציבור הרחב להתפרק משאננותו ומאדישותו ולעשו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
|
|
|
נמושות משתפ"יות עם גדולי אוייבנו, מיללים ומכפישים כי למרות כל מאמציהם לעזור לאוייבנו, הפלשתינאים לא מצליחים להכריע אותנו .
על כך הנהי והבכי , היללה והקשקושים על גרעינים לבנים בלי מלח.
חוץ מכך שכל הסקירה המטומטמת שלך רק משקפת ומבליטה באלף זרקורים את טיפשותך המהממת.
תמשיך לילל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כמוך הורסים אותה |
|
|
|
|
|
מנהיגים הם חבורת דרעקעס, כמוני (ובלי כוונה לפגוע) גם כמוך, והם אפילו הרבה יותר דרעקעס, כי בהנהגה זוכים למקום עם מרפקים וסכינים ולא עם כישורים, כך זה בכל העולם, אצלנו יש אכן שבטיות יתר בגלל ההיסטוריה, והחוויות המשותפות, אבל המסקנות שלך זה כמו שמגרד לך ברגל, ואתה אומר ישר שזה סרטן אלים וממית תוך שבוע, ומתייאש. וגרעיני עפולה זה מצויין, כי אנו בלבו של עם פנאטי מוסלמי עם רצח בעיניים ורק גרעיני עפולה מונעים ממנו לזרוק אותך ואותי לים, אם יש לך ספק תשווה את טוהר הנשק של הצבא הסורי לטוהר הנשק של צבא ההגנה לישראל. תחשוב היכן היית אם היית אומר את מה שאתה אומר במחצית האפלה של העולם, ותשמח בחלקך שאתה לא שם, ואת כל מה שדרוש תיקון, בוא נמצא מכנה משותף ונתקן, כי הרי ממילא לא נתקן הכל ביום אחד, אבל אתה בעולם ההיסטריות והקטסטרופות שלך, ולא מוכן לשים כתף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
ראשית, ההשוואה שאתה עושה ביני לבין רודפי כבוד ושררה ששכר נאה בצידם -- היא לא לעניין;
שנית, הדמוניזציה שאתה עושה מהערבים (אגב, הפרסים אינם ערבים ולא רק הם אינם ערבים במזרח התיכון) עלולה לגרום להדיוטות לחשוב שתור הזהב של יהודי ספרד היה תחת שלטון נוצרי ולא תחת שלטון מוסלמי שיהודי הגיע בו לאחד התפקידים הבכירים ביותר והרגישים ביותר;
ואולי לא מיותר להזכירך שכול הנופלים מהצד שלנו במה שמכונה לתפארת המליצה "ארץ ישראל" מאז הנופל הראשון במה שמכונה לתפארת המליצה "שיבת ציון" הרבה לפני שהאימפריה הבריטית הרחיקה מכאן את האימפריה העותומאנית (לרבות הנופלים בתאונות אימונים ומאש כוחותינו על כוחותינו) הם פחות מהנופלים ביום פורה אחד שבו חוסלו יהודים על-ידי נוצרים.
ושלא ינסו שוב ושוב להוליך אותנו בכחש כאילו לשליטי מדינות ערב השונות לא היה כוח לטהר מתוכם את הציבור היהודי הגדול שהיגר אליהן וחי בהן מאז חורבן מלכויות ישראל הקודמות או גורש אליהן בגירוש ספרד; חי בהן לגמרי לא רע עד שהציונות האירופית התגשמה כאן וגרמה במהלכו של דבר, מטעמים של צרכים דמוגרפיים אנוכיים של חובבי "מדינה בעלת רוב יהודי מוצק" (הרוב המוצק באמת יושב בארצות הברית) ליהודים תושבי אותן מדינות להיראות בעיני השלטונות כמועמדים להגר ולהפוך לנפולת של נמושות... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
כשעבדת בלשכת עורכי הדין, שבהיבט של אגו וכוחניות, זה אחד המקומות היותר בולטים, איך הסתדרת עם זה? הפרנסה וההרגל מעוורים את כולנו, אנחנו משתלבים במקומות שאנו נופלים אליהם, וברור שכיום אתה מרגיש מנותק מהדרעק הזה, אך אני מאד מקווה, בשבילך, שלא לעולם חוסן. לגבי האיסלאם, הרצח בעיניים לא היה שם כל הדורות, הוא מתפתח במאה השנים האחרונות ואולי קצת פחות בעקבות כל הבלגן שנוצר עקב הקמת המדינה היהודית, ועקב החשיפה (לכ מוסלמי) של הפער הענק (הכלכלי) בין האיסלאם לבין העולם המערבי, ורצונו של האיסלאם להשתלט בוח הזרוע על משאבים שהוא מעולם לא יצר, אלא לדעתו הוא זכאי להם, אחרת הוא מפפוצץ מגדלים בניו יורק או אוטובוסים בירושלים. הרצח בעיניים משרת את ההנהגות הפוליטיות והדתיות המוסלמיות על מנת להשאיר את הנתינים שלהם בורים, רעבים ומובטלים וזאת על מנת להנציח את הנהגתם (המניבה להם המון המון כסף) מדובר סה"כ בסופר דרעקעס, מנהיגים בסביבה דיקטאטורית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
3 |
|
|
אני מבקש להתייחס לשורות - "אם יש כאלה שטוב להם למות בעדה" , אני מייחל שרבים רבים ימירו את התובנה הזו בתובנה "טוב לחיות בעד הארץ הזו".
וכשאני שומע את עוזי ארד , יובל דיסקין ומאיר דגן - שהיו בצמתים מכריעים - אני כואב את המציאות המעדיפה מוות למען הארץ על פני החיים למענה .
מי ייתן ולמען האדמה הזו נחייה , ולא נבוא כמו שאול טשרנחובסקי הפונה בזעקת כאב לאמא אדמה : "ראי , היינו בזבזנים ..." כי בזבזנו חיי נוער טהר חלומות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
איתן (או אכזב) ידידי, כאשר אתה פונה לעידן היית מצפה ממך להעיר לו תחילה על לשונו, מסיבות שרק הוא יודען, הוא מתייחס אלי בשפה אנושית, בעוד שאת רבים אחרים הוא מחרף ומגדף, וזה רע לו, רע לך, רע לכולנו. אי התייחסות לשונו היא שיתוף פעולה עם לשונו, כלומר כל עוד אינך מסתייג את שותף. ולעניין "טוב למות בעד ארצנו", לדעתי אתה בונה בנין קלפים רעוע על ספין עתיק יומין, איש לו חושב שטוב למות למטרה כלשהיא, אלא אם הוא שאהיד ומחכים לו 70 בתולות. המשפט הנ"ל הוא משפט שנטבע לאסופות שהגיעו מאירופה, שמעולם לא היתה להם ארץ, מעולם הם לא מתו בשביל כלום, אלא בפרוגרומים, או במחלות או בלידות או מזקנה, ובא לומר שאם נדונתי למוות, טוב שאמת בעד ארצי מאשר אמות בשביל כלום. זו חשיבה יחסית שאינך מתורגל בה, כי החשיבה שלך לטעמי היא דוקטרינארית, מוכתבת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איתן, הערותיך הן תמיד לגופם של הדברים ותמיד מאירות עיניים, בניגוד מובהק לרוב רובן של התגובות האנונימיות כאן ובכול עיתוני ובטאוני האינטרנט המאפשרים תגובות אנונימיות.
תודה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
- תגובה |
|
איתן קלינסקי | 3/05/12 21:02 |
|
|
מוותר על הכבוד המפוקפק להיות ידידו של האיש העצוב . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
אבל כרגע אתה צריך אותי, בלעדי אתה לא רואה את עצמך. כשתגדל ותתפתח, אתה תלמד להסתכל לבד בראי, ואז ניפרד לשלום, למה מה אתה חושב שהידידות שלי אתך זה כיף?, ואתה יודע בכלל כמה שוקל הראי הדפוק הזה?, וכמה צריך להזהר שלא יישבר? כי אם יישבר מה יהיה אתך? אחי, החיים זה לא פיקניק, אנחנו מתאימים איש לרעהו, זוג משמים, אני מחזיק מראות ואתה מסתכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
השמאל התישב על קוביית השלום, מרחיק את השלום עוד ועוד על מנת להבטיח לו את הקוביה עדי עד, וכל מי שמתקרב הוא סולד ממנו. אני סולח ומבין. אתה סולד אני סולח, הבדל קטן ומשמעותי. אתה לא סולד מלשונו של סובול, אתה לא סולד מערבי שמשתולל בקניון ומסכן חיים, אתה לא סולד בשימושמניפולטיבי במקורות, ממני אתה סולד, אין דבר, אני סולח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
סביר להניח שאתה מכיר ויודע את האופי החלאתי של תגובותיהם האנונימיות של טיפוסים חלאתיים כמו "י.ש" וכמו "לא י.ש" ותאומיהם האנונימיים הזהים שרובם הם אותו י.ש ואותו לא י.ש;
לכן סביר להניח שאתה אמור לדעת שתשובותיי לתגובותיהם החלאתיות החוזרות ונשנות הן הרבה יותר ממנומסות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
אינני בטוח מה שינה את עמדתך כלפי, הרי בעבר נכללתי בעיניך בין אותם "חלאות", אני יודע מתי בדיק הדרת אותי מהאזור החום (בבחינת שייסה, מרד), ואני יודע בעקבות מה, ולכן אני אולי יודע גם את הסיבה, אבל אני עדיין אנונימי, ואשאר כזה, סיבותי עמי. ובכל זאת שינית את ההתיחסות שלך כלפי, ואולי גם אחרים ראויים ליחס שונה?, ואולי תגובה אלימה שלך מגבירה את האלימות בצד שכנגד, אולי הם התחילו ואולי אתה שוף עוד בנזין למדורה? ואולי תגובות אלימות לא משרתות כלל את המטרה? וחוץ מזה אני לא איסטניס ועהור כמו קלינסקי אצלו אם ימני יאמר טיפש הוא יעיר לו, ואתה שאצלך המילים הקשות מאד באות בצרורות, הוא לא מעיר לך בכלל, ואתם מלקקים האחד את רעהו כשני חתלתולים חמודים, את החתלתולים שולחים ליוטיוב ועושים כסף, את הליקוקים שלכם אני אשלם רק שיקחו אותם ממני. לא ניתן להסתיר שאגף שלכם הוא אגף המאוהב בעצמו עד טירוף, מעדיף לעצום עיניים מהפגמים העצומים שלו, תוך שהוא מנפח כמו בלון את פגמי הצד שכנגד, אולי זו שירת הביבור של המחנה שלכם, אולי לא, תמיד יש מקום לתקוה, רק תשאירו איזה שמאלן אחד, טרם אתם חוצים את הקווים, שיהיה למזכרת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
יה טמבל , איש עצוב , אתה באחת התגובות שלך מעדיף לתת מכה בתחת של יובל דיסקין , שעשה למען בטחונה של ישראל טיפה יותר ממך . זו ממש לשון ספרותית של אחד המתלונן על רמה של כתיבה .
מר דיסקין אמר מלים , שאינן נראות לך , מר עצוב , אז אתה הכלומניק , מוכן לתת לו בעיטה בתחת .
כל הכבוד ללשון הספרותית של האיש העצוב.
אני שנגעלת מהתלהמות שלך , אפילו יריקה אינני מוכנה ללכלך על הלומניקיות המזוהמת שלך . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה לעצוב |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קרא שוב את דבריי ואם יש לך יכולת סבירה להבין את הנקרא --אולי תצליח להבין מדוע דעתי על מגיבים עלומי-שם חלאתיים התוקפים מאחורי הגב, מה גם שברוב רובם של המקרים אין שום קשר הגיוני בין הדברים שעליהם הם כביכול מגיבים לבין תגובותיהם.
ואם תקרא שוב ושוב את תגובתך האחרונה, אולי תצליח להבין שתגובותיי למגיבים אנונימיים, יהיו סיבותיהם ויהיו מניעיהם לשמירה על אנונימיות אשר יהיו, היו תמיד הרבה יותר מנומסות מתגובותיהם, מה גם שרוב רובם של התגובות האנונימיות לא ראוי לתגובה כלל וכלל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
עידן, לפני זמן לא רב, לאחר ששחית שנים בים מלא חרא, נקרה לידיך קרש הצלה. ואתה הרי יודע שקרש הצלה, תפקידו זמני, להציל, כי אם אתה תמשיך לאחוז בו, ותישאר בחרא, אתה מכריח גם את קרש ההצלה להשאר בחרא. אבל קרש ההצלה לא רוצה להיות בחרא, כי החומצות הורסות אותו, והריח, אלוהים ישמור. ואז יבוא גל ואתה תהיה קצת רדום, והופס אין קרש הצלה, קרש ההצלה ילך לאחד אחר ששוחה בסמוך, ורוצה אולי לצאת מהחרא. הכל בידיך אחי. בינתיים. אולי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
יוֹם בְּשׂוֹרָה / רחל
"וְאַרְבָּעָה אֲנָשִׁים הָיוּ מְצוֹרָעִים פֶּתַח הַשָּׁעַר
וַיּאמְרוֹ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ..... הַיּוֹם הַזֶּה יוֹם-בְּשׂרָה הוּא"
[מלכים ב, ז ]
בְּשֶׁכְּבָר הַיָּמִים הָאוֹיֵב הַנּוֹרָא
אֶת שׁמְרוֹן הֵבִיא בְּמָצוֹר;
אַרְבָּעָה מְצרָעִים לָהּ בִּשְּׂרוּ בְּשׂוֹרָה.
לָהּ בִּשְּׂרוּ בְּשׂוֹרַת הַדְּרוֹר.
כְּשׁמְרוֹן בְּמָצוֹר – כָּל הָאָרֶץ כֻּלָּהּ,
וְכָבֵד הָרָעָב מִנְּשׂוֹא.
אַךְ אֲנִי לֹא אוֹבֶה בְּשׂוֹרַת גְּאֻלָּה,
אִם מִפִּי מְצוֹרָע הִיא תָבוֹא.
הַטָּהוֹר יְבַשֵּׂר וְגָאַל הַטָּהוֹר,
וְאִם יָדוֹ לא תִמְצָא לִגְאוֹל –
אָז נִבְחָר לִי לִנְפּוֹל מִמְּצוּקַת הַמָּצוֹר
אוֹר לְיוֹם בְּשׂוֹרָה הַגָּדוֹל.
*[ברוך הבין את זה. ואתה?] |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
סחתיין עידן, הורדת לי להנחתה
======================================
בשכבר הימים האויב הנורא
אל חדרי ליבי התגנב;
חיכיתי, ייחלתי ליום הבשורה,
היום בו ישכך הכאב.
פשט האויב ממעמקי התוהו
וכה בודדה הותירני במערכה.
אז גם אם מצורעים להושיע יבואו,
מבטיחה- אקדמם בברכה.
בין טמא לטהור לא אטרח להבחין,
אין זה זמן להבחנות מסוג זה!
כל שלוחיו של מקום בעיניי ראויים,
גם ביום בשורה שכזה
========================================
וממני: לא הצלחתי לאתר את שם הכותבת המוכשרת, ולך: לא לעולם חוסן, כאשר אתה למעלה, שמור אויר הרים ללמטה, כאשר יבוא הגל והקרש הבכלל לא רקוב (נהפוך הוא, אולי מי שאוחז בו רקוב) יעבור לידיים אחרות, אתה תחפש מצורעים בנרות. אז אולי כדאי להקשיב להם מראש, למצורעים (שהיו במקור קרש ההצלה כי הוצאו מחוץ לעיר, והיו לכן מחוץ למצור) כשלא תלויים בהם באופן בלעדי? מילא לטבוע, אבל לטבוע בחרא??? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
"איש עצוב", הא לך קישור להבנת הנקרא; אם תאחז בו אולי תבין למה התכוונה רחל המשוררת במושג "מצורע" המובדל אצלה שישים הבדלות מפשוטו של מקרא...
|
ברוך יבין זאת. ואתה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
לא מקשיב? רק מדבר? לא קולט כלום? אפילו דוד שמש קולט גם אביטל קולט, ואתה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
"איש עצוב", למזלי ולשמחתי אינך אחי;
ולצערי, מי ששוב ושוב אינו קולט ואינו מבין את משמעות הדברים זה אתה ועוד עלומי-שם רבים המסתתרים ומסתירים את זהותם מסיבות שאין להן שום הצדקה אמיתית ושום מקום טבעי מול אלה העומדים לצד דבריהם בשמם המלא והאמיתי ובזהות גלויה וידועה.
ואלה המסתירים את זהותם כי הם מתביישים בדבריהם המטופשים -- יש להם ברירה: פשוט לא להוציאם לאור (אלא אם-כן הטיפשות שלהם היא בבחינת דחף שאינו בר-כיבוש)... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אלה שמכירים אותי כול השנים יודעים שלקבוע שאני שחצן זה כמו לקבוע שהשמש סובבת סביב כדור הארץ.
כשקראתי לעלומי-שם מסוימים "עלומי-שם חלאתיים" לא ייחסתי להם דבר מעבר לדבריהם שהעידו על כך שמדובר בעלומי-שם חלאתיים אשר רק מתוך סיבות חלאתיות מקפידים להסתיר את זהותם האמיתית בכול דרך אפשרית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
חקירות של מעשי נבלה חלאתיים של זרועות השלטון, וזיכויים סיטונאיים של האחראים כמו במערכת המשפטית של בריה"מ בתקופת סטאלין. |
שקיעתה והתפוררותה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|