X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נורית רייכמן דיאטנית קלינית וספורט B.Sc.Nutr סטודיו C
בלוג/אתר רשימות מעקב
בכתבה זו נדבר על הסוגיה של קבלת מחמאות ותגובות מהסביבה לאחר ירידה במשקל וכיצד היא משפיעה על המשך הצלחת התהליך
▪  ▪  ▪
המחמאה מהסביבה מהווה לעיתים מכשול [צילום: AP]

קבלת מחמאות לכאורה הינה דבר חיובי, אלא שאצל חלק מהיורדים במשקל, המחמאה מהסביבה מהווה מכשול בתהליך ואף פוגעת ממשית בהמשך הצלחתו, הכיצד?
ישנן מספר תגובות האופייניות לקבלת מחמאות לאחר דיאטה. ישנם אלו שיקבלו את המחמאה יאמרו "תודה" ואכן יחושו תחושת הישג בלתי מעורערת. וישנם כאלה שיידחו את המחמאה ואף יתווכחו על תוכנה עם המחמיא. למשל: "לא, מה פתאום, זה רק הבגד וכדומה". אלו יחושו תחושה כאילו המחמאה לא מגיעה להם.
בנוסף למחמאות, ישנה קשת רחבה של הערות הסביבה כלפי היורד במשקל. החל ב"איך עשית זאת? ועד "קרה משהו? אתה מרגיש טוב"? חלק מן התגובות גורמות לכך שהיורד במשקל חש כי מראהו הופך למרכז תשומת הלב ונושא השיחה - דבר שקודם לא היה קיים. זה מאיים עליו, כך שמצד אחד הוא חושב לעצמו איך יוכל לשמר את השינוי שכולם מבחינים בו ומאידך מצב זה נוטע חרדה בחלק מן היורדים במשקל ומעורר אצלם את הצורך לשוב למצב הקודם בו לא חשו מאויימים מן הסביבה, היות שנטמעו בה ולא משכו תשומת לב.
עניין נוסף הוא ערעור הביטחון העצמי שאצל רבים מהנאבקים במשקל, לא היה יציב גם קודם-לכן. אלו יקבלו את המחמאה תוך ניתוח והשוואה למצבם הקודם ולרוב יפרשו זאת כביקורת על המראה שלהם טרם דיאטה ואיך כנראה נותן המחמאה חושב שקודם נראו רע.
לעיתים מצפים מהיורדים במשקל לאחר שהשילו את המשקל למצוא עבודה, בן-זוג וכדומה ובכך אין להם יכולת להסתתר עוד מאחורי התירוץ של עודף המשקל. אצל אחרים, קבלת המחמאות תביא להתרופפות במוטיבציה במובן של הגעה להישג וקבלת הפידבק ומשם לקיחת הפוגה מהתהליך.
למי שנמצא בתוך תהליך ירידה במשקל מומלץ לאפשר למחמאה לעבור לידו ולא דרכו לשמוח בה, ופשוט לומר "תודה" ובאלגנטיות להחליף נושא שיחה, אך גם אין לשלול את המחמאה כאילו שמניעים נסתרים מאחוריה.
לא מומלץ להיכנס לפרטים מדויקים על הדיאטה כגון: מהי הדיאטה שמבצעים ומה אוכלים בה, לרוב זוהי שיחה מיותרת ומלחיצה. אך מאידך, כן חשוב להצהיר הצהרות חיוביות במהלך התהליך וזאת על-מנת לחזק את האמונה ואת תחושת המסוגלות ביכולת שלנו לרדת במשקל ולהרגיש טוב יותר. כאשר תופנם התחושה שאנו ראויים להיות במשקל האידיאלי שלנו ולהרגיש טוב יותר, נוכל להיות פנויים לקבל זאת גם מהסביבה.

הכותבת היא דיאטנית קלינית וספורט B.Sc.Nutr, ברשת סטודיו C
תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  10/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל פנחס
המהפכה בשוק הסלולר הפרטי אינה פוסחת גם על המגזר העסקי והארגוני. מדובר במיליוני לקוחות המגלים כעת, שנלכדו ב"חתונה קתולית". איך לא מפסידים את ההתפתחות המדהימה הזו ובוחרים בשירות המתאים והחסכוני ביותר בשוק הסלולר?
פרופ' משה סלעי
כאשר אתם הולכים לבלות בים, אל תשאירו דברים חדים, ורצוי ללכת נעולים בנעליים קלות    בזמן נסיעה השתמשו במגני שמש ובמשקפי שמש    כדאי, בעיקר לאוכלוסיה המבוגרת, להימנע משהייה במקומות צפופים ועתירי סכנת נפילות
איריס כהן
יש להשתמש רק בתכשירים שקיבלו אישור ממשרד הבריאות ואך ורק אם נמצאו כינים חיות ו/או ביצים    אסור להשתמש בנפט לטיפול נגד כינים, הוא עלול לגרום כוויות בראש, ואדי הנפט עלולים לגרום לדלקת ריאות כימית
רפי מן
שלושת העיתונאים שחשפו שחיתות ממשלתית נעצרו בחיפה על סמך חוק מנדטורי, שבוטל בבריטניה ושהבריטים לא העזו לאכוף אפילו בפלשתינה: האיסור על עיתונאי להחזיק במסמכים סודיים. השנה: 1952
עידן יוסף
ב-1 ביולי היו אמורים משרדי הממשלה לפרסם כחוק את דוח חופש המידע, אך רובם בחרו לעבור על החוק    רובם מתרצים, חלקם מתעלמים, אחרים מתקנים, ומקצתם מתנצלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il