X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח, חשוב ביותר להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מדי. הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים, ולהפך
▪  ▪  ▪
המטרה - להביא דברים טובים לידיעת הציבור [צילום: פלאש 90]

השבוע התפרסמה ב'הארץ' כתבה מעניינת שתפסה את תשומת ליבי. מסתבר שמתמטיקאי צרפתי ניסה ליישב במחקרו את "פרדוקס ההיפסטר", המדבר על הסתירה בין רצונם של ההיפסטרים לבדל את עצמם מהסביבה, לבין העובדה שבסוף הם מתלבשים ונראים אותו הדבר. ההיפסטרים רוצים להיות שונים וייחודיים, אבל מהו התוכן שעומד מאחורי הרצון לבידול, ומהי זהותם הייחודית מעבר למוזרות לכשעצמה...?
גם בתחום יחסי הציבור, חשוב מאוד לתת מקום ליצירתיות אך לא לשכוח שהיא אמורה להעביר מסר מסוים, מעבר להיותה יצירתית. בתחילת כל קמפיין של יחסי ציבור חשוב לזכור את נתוני הבסיס אשר רלוונטיים למוצר או ללקוח ולא להתחבא מאחורי סלוגן יצירתי ומפוצץ שמשאיר סימני שאלה רבים... מדובר ברעיון אשר יבדל את הלקוח מהמתחרים ויעטוף אותו אחרת, בצורה שתגרום לו להיות חדש ושונה, אך לא משונה.
כשמדברים במושגים של יחסי ציבור, נדמה לפעמים שמדובר רק בשרבוב הלקוח לעיתונות, סידור אירוח בתוכנית טלוויזיה וזהו. אני מניסיוני טוענת שבשביל כתבה לא צריך משרד יחסי ציבור. מה שצריך הם פרטי ההתקשרות לכתב והודעה שכתובה ברמה סבירה.
כדי להשיג את החשיפה המתבקשת חייב הלקוח שיהיה לו קריאייטיב מיוחד, והוא הדבר היחיד אשר מבדל חברות פרסום ויח"צ אחת מהשנייה.
בעידן הפרסומות של ימינו, כאשר התחרות הולכת וגדלה וערוצי התקשורת מתרבים מיום ליום, נדרש מאמץ עילאי על-מנת לשמור על ייחודיות וסקרנות לגבי מוצר/חברה/אדם/או רעיון.
כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח, חשוב ביותר להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מידי. הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים, ולהפך.
יחסי ציבור בהגדרתם הם "הבאת דברים טובים לידיעת הציבור". חברת יחסי ציבור טובה, תשכיל להדגיש ולהבליט את כל היתרונות שבמוצר, תוך קידומו דרך רעיונות שונים, לדוגמה שילוב מוצר מתחום האסתטיקה עם תחום האמנות וכו'.
כאשר רוצים לקדם לקוח, הקריאייטיב מחויב להתייחס לכל המרכיבים של המוצר ולהיוולד מתוכו, לא מצדדיו ולא מאחוריו. התוצר של הנתונים היציבים הוא הקריאייטיב, שאסור שיהיה תלוש מהמציאות, שאמנם נשמע מדליק, אך לא קשור בכלל לאופי המוצר ולרוח הדברים של הלקוח.
קריאייטיב יתבצע תמיד לאחר תחקיר מקיף על הלקוח ויחד איתו. התחקיר נועד להבהיר לחלוטין את שאיפותיו, מטרותיו, חזונו ועברו של הלקוח. מתוך התייחסות לפרמטרים אלו, ניתן לקבל תשתית להתחלת הקמפיין. במחקר ניתן לגלות שהלקוח שלך הוא שמרני והקמפיין לא יכלול קפיצת בנג'י מוטרפת..
המוצר הסופי ובעל הערך של חברות יחסי ציבור הוא מה שנקרא "העטיפה". קחו כדוגמה תיאורטית מסעדה שתזכה לשירותי יח"צ משלוש חברות - כל חברה תציג אותה בצורה אחרת, כשרק החברה הקריאטיבית ביותר היא זו שתמשוך את תשומת הלב ותביא לחשיפה המקסימלית.
הרצון "להפגיז" ברור ומובן, אך הדרך והצורה לעשות זאת חייבת להיות מבוקרת, מקצועית וממוקדת לקהל המטרה של הלקוח ולא לפרסים של "קמפיין השנה"....
בעידן בו ערוצי התקשורת צצים כפטריות אחרי הגשם, המשחק גדול יותר והיכולות הקריאייטיביות יכולות להרקיע שחקים, אך תמיד לפני הכל זכרו את המילה 'מקצוענות', אשר היא ורק היא תביא לתוצאה האפקטיבית ביותר. קמפיין שנבנה במקצועיות לא ייכשל לעולם. לכן, עשו הכל לפי אמות מידה של מקצוענים וכל לקוחותיכם ישגשגו...

הכותבת היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור 'לוטן תדמיות' .
תאריך:  30/11/2014   |   עודכן:  30/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד יחסי ציבור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
דברים גסים ובוטים במיוחד של פעיל טבעונות נגד רפתן עלו לו 80,000 שקל. אלא שבית המשפט התעלם מכך שהרפתן מצידו תרם גם הוא להתלהטות הוויכוח
ראובן לייב
התנערותו של רובי ריבלין משירו של עמיר בניון, כמו גם מחוק הלאום, מוכיחה שלמרות שצמח על ברכי הימין, הוא משכיל להתעלות על עצמו
איתמר לוין
הרב שלמה דיכובסקי, מבכירי הדיינים בישראל, ממשיך גם לאחר פרישתו במלחמת חורמה נגד סרבני גט. יש לו כמה רעיונות מרחיקי לכת, שאם ייושמו - עשויים לחסל את הבעיה הכאובה הזו
עמוס עמירן
המצב הביטחוני, היכולת לגמור את החודש, איכות הפוליטיקאים - מה קרה לכל אלה בשנים האחרונות? אסור לאפשר לפוליטיקאים להרוס את המדינה שלנו
איתמר לוין
העסקנים החרדים רוצים להנציח את שלטונם בציבור שלהם, ולא אכפת להם מהנושאים הלאומיים הגורליים. בנימין נתניהו רוצה לשרוד עוד קצת, ולא אכפת לו מהמחיר הכלכלי והחברתי שיידרש לשלם לחרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il