X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גופן של נערות עובר שינויים רבים ועל כן בגיל זה חשוב לאכול מגוון נתוני השמנת היתר בקרב מתבגרים אמריקנים שילשו את עצמם בשלושת העשורים האחרונים
▪  ▪  ▪
תזונה גיל ההתבגרות [צילום: AP]

נערות שאינן אוכלות ירקות עלולות להפוך לנשים בעלות עודף משקל. כך עולה מנתוני מחקר חדש. הנערות הן בגיל שהחברה והחברות חשובים הרבה יותר מאשר ההורים. זה גיל מבלבל, מבולבל וקשה להן עצמן ולכל הסובבים אותן. נערות רבות ברחבי העולם המערבי אינן מקבלות את התזונה המאוזנת הנדרשת להתפתחות תקינה של גופן, מה שמציב אותן בסיכון גבוה לסבול בבגרותן מהשמנת יתר וממחלות הקשורות אליה.
גיל ההתבגרות הוא גיל מאוד רגיש, גם נפשית אך גם פיזיולוגית. גופן של הנערות עובר שינויים רבים ועל כן בגיל זה חשוב מאוד לאכול מגוון - היום כבר ידוע שחייבים לכלול בתפריט גם ירקות.
מנתונים חדשים עולה, כי נערות רבות אינן מקבלות את כמויות הסיבים, הברזל, הסידן, האבץ והמגנזיום הדרושות להן במיוחד בתקופה רגישה זו. כמו-כן, תזונתן לוקה במחסור בוויטמינים A ,B ו-E. במקום זאת, נערות רבות אוכלות יותר מדי מוצרים מעובדים המכילים כמות גדולה של שומנים ומלח (נתרן). כך מסביר אנדי בלטי, בוגר החוג למדעי התזונה באוניברסיטת ניו-יורק.
הנכון הוא שאמא בדרך-כלל אומרת לבת - "תאכלי ירקות זה חשוב", אך הרבה פעמים היא אינה מהווה דוגמה בנושא. חשיבות הירקות בתזונה מוכחת חדשות לבקרים. נערכו המון מחקרים על חשיבות התזונה, המינרלים והוויטמינים להתפתחות תקינה של הגוף. אולם כעת עולה הנתון הקושר בין השמנת נערות לבין תזונה קלוקלת שאינה כוללת ירקות.
על-פי נתוני המכון האמריקני לרפואה, נתוני השמנת היתר בקרב מתבגרים אמריקנים שילשו את עצמם במהלך שלושת העשורים האחרונים מ-5% ל-17%. זהו נתון קיצוני ומדאיג במיוחד, כיוון שמרבית הילדים השמנים יישארו שמנים בבגרותם וצפויים לפתח מחלות הקשורות בהשמנה כמו יתר לחץ דם, סוכרת ומחלות לב.
ממחקר חדש אשר נערך באוניברסיטת מינסוטה ופורסם החודש, בהקשר הזה, עולה נתון מדאיג נוסף. המחקר נערך בקרב נערות ונשים אשר היו בתהליך של הרזיה, וממנו עולה כי כ-20% מן הנערות ניסו לרזות באמצעות כדורי הרזיה לפחות פעם אחת עוד בטרם הגעתן לגיל 20. גם נתון זה הכפיל את עצמו לעומת נתוני מחקר קודם שנערך פחות מעשור קודם לכן.
המחקר הראה, כי כ-60% מן הנערות בגיל ההתבגרות ניסו לפחות פעם אחת שימוש בכדורי הרזיה, כדורים משלשלים, פנו להקאות או דילגו על ארוחות כאמצעי להרזיה. המחקר מעלה גם כי נערות אשר פנו לאמצעים הללו הופכות בסופו של דבר לנשים עם בעיות משקל בגיל מאוחר יותר.
"רבות מן הנערות הללו", טוען אנדי בלטי, "מאמינות בכל לבן כי הדרך להרזיה היא באמצעות דיאטת כאסח ולא באמצעות תזונה מאוזנת ושקולה, שיטה אשר בסופו של דבר הוכחה כשיטה אשר גורמת להשמנה בטווח רחוק יותר".
לדברי בלטי, חשיבותה של תזונה מאוזנת המכילה את כל אבות המזון רבה במיוחד בגילאים אלו, וזהו דבר שאותן נערות הפונות לדיאטות קיצוניות מתקשות במיוחד לעמוד בו.
המכון האמריקני לבריאות פרסם לאחרונה שורת המלצות הנוגעות לתזונת בני נוער. לדברי בלטי, זוהי תוכנית טובה, אך אינה נכונה לביצוע כי היא עוסקת בהפחדה! היא מדגישה את הקשר בין מחלות נשיות שיכולות להתפתח בבגרות כתוצאה מהשמנת יתר, ואי אכילת פירות וירקות, וזאת במקום להציע פתרונות. עדיף להדגיש את האפשרות להשיג תזונה מאוזנת הכוללת את הוויטמינים ויתר הרכיבים הנחוצים להתפתחותן התקינה של נערות.
אומגה 3 למשל, הוא סוג של שומן בריא הנמצא באבוקדו או בדגים ונוכחותו בתפריט חשובה, כך שאין טעם להפחיד נערות מפני צריכה מבוקרת של שומנים בריאים. גם הבלטת חשיבות צריכת הפחמימות המורכבות היא מוגזמת. חייבים להסביר בבירור שכמות גדולה גם של דברים בריאים היא לא בריאה. אפשר ורצוי לאכול הכל, אך בכמויות קטנות. הגוף צריך מגוון ולא דווקא כמות גדולה. אולם חשיבותם של ירקות טריים, בשל הזמינות האדירה והמגוונת של הוויטמינים שאותם הם מציעים היא רבה.
החדרת ערכי תזונה בריאה בגיל זה משמעותית לפיתוח הרגלים שיישארו עם הנערות להמשך חייהן הבוגרים. לפיכך, חשוב שלא להחמיץ את ערכיהם התזונתיים הגבוהים של מוצרים כגון אלה, אשר בסופו של דבר חשובים ונחוצים להתפתחותן הביולוגית של נערות בגיל ההתבגרות.

לדיאטה און ליין
תאריך:  04/09/2008   |   עודכן:  04/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תזונת נערות: יש מקום לדאגה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אימון תזונתי?
ענת.סטודנטית  |  13/09/08 12:23
 
- עונה
מורן ירדני  |  28/09/08 18:27
2
תודה על העצה
ענת סטודנטית  |  5/10/08 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט פסק כי נהג משאית כבדה שלקה בנכות מפריצת דיסק זכאי לפיצוי מחברת הביטוח על תאונת דרכים משום שהנכות נבעה בחלקה מטלטלות "תאונתיות"
רותי אברהם
כתב אישום הוגש נגד מנהלת אגף הכספים בליכוד    היא מואשמת כי במשך חמש שנים זייפה חתימות מורשים ונטלה כספי צ'קים    באישום: כתבה במרמה כי מדובר בהוצאות עבור "ייעוץ פרסומי"
איציק וולף
שרי העבודה הודיעו כי יתנגדו להצעת שר המשפטים להגבלת כוח בית המשפט העליון שתעלה לדיון בממשלה ביום ראשון
אלעזר לוין
מכרה ב-15 מיליון שקל את משרדיה ברמת גן    מכרה מגרש בירושלים ונכסים בראשל"צ    תמורת המכירות - לפרעון חלק חובות לבנקים    הפסיקה לבנות למגורים בישראל - נשארה עם נכסים ב-200 מיליון שקל במזרח אירופה
משה ריינפלד
נדחתה בקשה חוזרת של בעלי חברת כוח אדם לענף הבנייה לביטול עיקולים שהוטלו על נכסיהם על-פי פסק בוררות בינם לבין סולל בונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il