X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שמחזירות את הפעלת התח"צ למתכונת של 75% תפוסה, אך משרד התחבורה הנחה את המפעילים להגדיל את התפוסה כבר אתמול ועדת העבודה: תגבור גם באוטובוסים לא מונגשים; האוטובוסים המונגשים ימשיכו בתדירות הקיימת
▪  ▪  ▪
עופר מלכה [צילום: דוברות עיריית חדרה]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 8.2.21) את תיקון תקנות הגבלות הפעילות בתחום התחבורה והאריכה את תוקפן של ההגבלות הקיימות כיום ב-28 ימים נוספים, עד 6 במרס 2021. במסגרת התקנות אישרה הוועדה לחזור לשיעור התפוסה המותר לפני הסגר - של 75%. כמו-כן אושר לאפשר לנוסע שמתנייד בכסא גלגלים ויושב במקום המיועד לכך להשתמש בתח"צ גם מעבר למגבלת התפוסה.
בפתח הדיון שאל היו"ר יעקב מרגי את נציגי משרד התחבורה האם בתקופת הסגר אכן הייתה אכיפה של שיעור התפוסה, שעמד על 50%, והעיר כי היו מקרים בהם הדבר לא נאכף. ח"כ טלי פלוסקוב ציינה כי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ממתינה לאישור התקנות הללו, על-מנת לאפשר שימוש באוטובוסים לא נגישים לצורך תגבור נסיעות בין עירוניות, על-מנת לוודא שבעלי המוגבלויות לא יפגעו.
נציגת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, עו"ד מיכל שיק הר טוב, אמרה כי אם לא יאפשרו גם למלווה לעלות יחד עם בעל המוגבלות לא תהייה משמעות להחרגה. מרגי הזכיר כי אין בסמכותה של הוועדה לתקן את התקנות בדיון, וקרא למשרד התחבורה לתקן זאת בפעם הבאה.
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה במקביל תקנות, לפיהן משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוסים העירוניים גם באמצעות אוטובוסים בין עירוניים שאינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות. זאת על-מנת להפחית את הגודש בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה. מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב, ומנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הדגישו כי האוטובוסים שאינם מונגשים יתוספו למערך ההסעים הקיים ויתגברו אותו, ובמקביל לוחות הזמנים של האוטובוסים המונגשים לא ייפגעו ויישארו כפי שהם. "אין אוטובוסים מונגשים נוספים, איתם ניתן לתגבר את המערך הקיים. אנחנו משתמשים כבר בכולם", הדגיש בדיון עו"ד עופר לוי ממשרד התחבורה.
התקנות ייכנסו לתוקף מיד, ויימשכו עד 6.3. לאחר מכן יוכל משרד התחבורה לבקש מהוועדה להאריך את תוקפן. עוד הוחלט כי יודגש באמצעות מערכת הכריזה של האוטובוס או באמצעות מודעה כי יש קדימות לאנשים עם מוגבלות בעלייה לאוטובוס.
עו"ד מיכל שיק הר טוב מנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות: "זו פגיעה בשוויון. אדם עם מוגבלות בניידות לא יכול לעלות לאוטובוס. זה כמו אזרח סוג ב'".
יו"ר עמותת נכה לא חצי בן אדם, אלכס פרידמן: "זו פשוט בושה שבשנת 2021 האוטובוסים הבין-עירוניים לא נגישים. מדוע הנהג לא יכול לצאת החוצה ולדאוג שהאדם עם המוגבלות יקבל קדימות?"
בתגובה אמר מנכ"ל משרד התחבורה: "אנחנו מוצאים את הפתרונות כדי לתת את השירות המיטבי למרות כל הקשיים. למרות הקיטורים נמשיך ונעשה ונוכיח את עצמנו. אנחנו מוסיפים את כל האוטובוסים שיש לנו וזה לא פוגע ברמת השירות שמקבלים אנשים עם מוגבלות".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב: "האם תהיו מוכנים לצאת לקמפיין מתן קדימות לאנשים עם מוגבלות וקשישים?" מלכה: "אני לא מתנגד לקמפיין, אבל זה עניין של חינוך. אני מופקד על תחבורה, לא על חינוך. נבדוק בתוך המשרד".
פלוסקוב: "למה שהנהג לא יעצור הכל, יתקין את הרמפה ויעלה קודם כל את האדם עם מוגבלות?" עופר מלכה: "כי יפוצצו אותו במכות, כפי שכבר קורה. זה לא התפקיד שלו"
לאחר אישור התקנות אמרה פלוסקוב: "מצאנו את האיזון הנכון בתקופה רגישה זאת בין צרכי כלל האוכלוסייה לבין הצורך לשמור על שוויון ולא לפגוע באנשים עם מוגבלויות".
מקס מורוגובסקי, יו"ר 'תחבורה בדרך שלנו': "התרענו על הצורך בתגבור התחבורה הציבורית באמצעות האוטובוסים הבין-עירוניים כבר בחודש מרס 2020 ובהמשך בניירות עמדה שהעברנו למשרד התחבורה לאורך הקורונה. אנו שמחים שהתקנות אושרו סוף-סוף, תוך מזעור הפגיעה בשוויון לאנשים עם מוגבלות".
תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
+עברתם בנק? לא תצטרכו להחליף שיקים
17:28 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה סופית הקלה על המעבר של לקוחות בין בנק לבנק והוספת מנגנון שיאפשר הטלת עיצומים כספיים על מפרי החוק  ▪  תיקונים לחוק שיקים ללא כיסוי, שמסדיר את ההוראות להגבלת חשבון שחזרו בו שיקים

[צילום: פלאש 90]
+עדיפות לתעופה הישראלית כשנתב"ג ייפתח
14:07 08/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל ישראייר: "הגיע הזמן שהתעשיה שלנו תקבל מענקים"  ▪  מרגי: התנהלות האוצר והבנקים במשבר מול אל-על - שערורייתית  ▪  דרש ממשרד התחבורה בסיוע האוצר להציג תוכניות להגנה על חברות התעופה מפני קריסה

[צילום: ערוץ הכנסת]
הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn אגד אגד תעבורה אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai איילת שקד / Ayelet Shaked אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר גרוטו / Itamar Groto איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אמיר אוחנה / Amir Ohana אמיר אסרף / Amir Asraf אסף זמיר / Asaf Zamir אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi גבי ברבש גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar גילה אדרעי גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan דן / Dan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חיים כץ / Haim Katz טור פז משה טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יזהר שי / izhar  shay יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יעקב מרגי / yaakov Margi יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan מאי גולן / May  Golan מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מטרופולין /  Metropoline מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה בר סימן טוב משה גפני / Moshe Gafni משולם נהרי / Meshulam Nahari משרד התחבורה מתן כהנא / Matan  Kahana ניסים ואטורי נפתלי בנט / Naftali  Bennett נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd נתיב אקספרס סופרבוס /  Superbus סיגל סדצקי סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עומר ינקלביץ' עופר כסיף / Ofer  Cassif עופר לוי /  Levy Opher" עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz עפר שלח / Ofer  Shelah צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely קארין אלהרר / Karin  Elharar קווים רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak רפי פרץ / Rafi  Peretz שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מנכ"ל מש' התחבורה מסביר למה נהג אוטובוס לא יתן קדימות לנכה: "יפוצצו אותו במכות"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 23
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים: להגדיר חנויות קטנות של צעצועים ביגוד וספרים כחיוניות    המשטרה: הסתייגנו ממבחן 'עיקר העיסוק' כי סברנו שאין ידע ויכולת לקבוע זאת על המקום    משרד המשפטים: אם הממשלה לא תחליט - נקבע עם משרד הבריאות תיקון לפי החלטת בג"ץ
ענת כנפו
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד-תל"ם בישיבה המאה-עשרים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [כ"א בשבט התשפ"א, 03.02.2021]
מירב ארד
תקנות יגבילו את הכניסה והיציאה כאמור יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים    סגן שר הבריאות לגנץ: "מבקשים לחכות עם הפתיחה עד יום ראשון. מספיק עם הפופוליזם הזה"
איתמר לוין
השופטים אמרו שייתכן שמדובר בשאלות עקרוניות; עמית העיר: אנחנו חולמים שבכנסת הבאה יהיו ארבעה ראשי ממשלה    בהמשך הדיון הבהירו את הקושי המעשי שבמתן סעד משפטי בנוגע לממשלה שסיימה את כהונתה    ברק-ארז לעותרים: אתם רוצים התראת בטלות כוללנית, מין צ'ק בטוח. זה בעייתי יותר    הנדל על העדר התקציב: זה היה חמור וחריג    חיות: יש פה רצף של התנהלות, שמצד אחד יש הוראות חוק שהופרו, ותיקונים בחוק יסוד אד-הוק לכל מיני מטרות שעל פניהן נראות תמוהות
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה דרש לבחון לאפשר שתי טיסות יומיות    ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ יצחק פינדרוס התנגדו לאישור התקנות    פינדרוס דרש להחריג לא רק טיסות למטרות יחסי חוץ, ספורט ותחזוקה אלא גם למקרים הומניטריים וסיפר: מטוס זר עם גופת ילד לא הורשה לנחות בישראל והופנה לרבת עמון    ח'טיב יאסין: אי-אפשר לעשות הפרדה בין מטוסים לבני אדם – כשעושים משהו צריך לעשות אותו שלם
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il